سه روز پس از حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد از توابع پیرانشهر، وزیر آموزش و پرورش از اظهار نظر درباره حادثه خودداری کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی البته دیروز در پیامی با این دانش آموزان، معلم آنها و کادر مدرسه ابراز همدردی کرده بود. او اما اکنون در تبریز چنین گفت: "منتظر گزارش‌های گروه تخصصی از حادثه آتش سوزی مدرسه روستای «شین آباد» هستیم و تا ارائه گزارش قطعی توسط آنها، نمی‌توان اظهار نظری در خصوص چرایی این حادثه داشت."

وزیر آموزش و پرورش درحاشیه عیادت از دانش آموزان حادثه دیده مدرسه شین آباد پیرانشهر در بیمارستان سینای تبریز، با تاکید بر اهتمام تمامی گروه‌های مرتبط برای رفع مشکل این حادثه دیدگان، به ایسنا گفت: دولت تا زمانی که نیاز باشد در کنار حادثه دیدگان خواهد بود. سازمان نوسازی مدارس در منطقه حاضر بوده و تلاش کرده‌ایم بهترین امکانات را برای حادثه دیدگان فراهم کنیم.

او با اشاره به کمبودها و کاستی‌ها گفت: ولی با وجود امکانات می توان این کمبودها را مرتفع کرد همچنان که آموزش‌های مختلفی برای دبیران و دانش آموزان و کارکنان در خصوص حوادث غیر مترقبه صورت می گیرد و در رابطه با این حادثه پس از گزارش‌های دقیق کارشناسی، می توان اظهار نظر داشت.

حاجی بابایی گفت: مسئولیت گاز رسانی به مدارس بر عهده وزارت نفت است، طبق مصوبه مجلس گاز رسانی به مدارس برعهده وزارت نفت است و این امر باید در تمامی مدارس اجرایی شود.

او درباره استفاده نکردن از گاز به جای نفت گفت: استفاده از بخاری گازی در مدارس ممنوع بوده و مدارس تنها می توانند از پکیج استفاده کنند.

همنین مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از این دیدار چنین گزارش داد: وزیر آموزش و پرورش هدف از حضور خود در استان های آذریایجان شرقی و آذربایجان غربی ، نظارت و رسیدگی بر روند درمان دانش آموزان آسیب دیده دبستان انقلاب اسلامی شهرستان پیرانشهر توصیف کرد .

حمید رضا حاجی بابایی صبح امروز در جمع اولیاء و خانواده های دانش آموزان حادثه دیده شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی در تبریز ضمن ابلاغ سلام و هم دردی رئیس جمهور اظهار کرد : تمام مسئولان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از همان روزهای اولیه پیگیر این حادثه بودند .

وی با اعلام اینکه خدمت رسانی تا بهبود کامل این دانش آموزان هدف وزارت آموزش و پرورش است گفت: بر اساس اعلام پزشکان ، وضع سلامتی دانش آموزان در حال بهبود است و هر اقدام پزشکی لازم بر حسب صلاحدید پزشکان صورت خواهد گرفت .

حاجی بابایی با اعلام تاسف و تاثر خود از این اتفاق ادامه داد : خانواده و اولیاء دانش آموزان دارای شان ویژه اهالی شهرستان پیرانشهر هستند که در دوران دفاع مقدس دلاوری های بسیاری داشته اند .

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه یکی از مسئولان آموزش و پرورش به منظور پی گیری تمام امور درمانی این دانش آموزان در تبریز مستقر خواهد شد افزود : به عنوان یک معلم بر خود وظیفه می دانم تمام اقدامات و پیگیری های لازم را برای بهبود این دانش آموزان انجام دهم.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه این دانش آموزان از لحاظ هوش و استعداد در جایگاه بسیار رفیعی هستند گفت: سال گذشته 900 میلیارد تومان برای مقاوم سازی مدارس کشور هزینه شد در حالی که در ابتدای دوران وزارت بنده تنها 170 میلیارد تومان اعتبار برای این امر وجود داشت .

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: استان های آذربایجان غربی ، خوزستان و سیستان وبلوچستان با توجه به کمبود های خود در تمام برنامه ها و اقدامات وزارت خانه دارای رتبه و اولویت اول هستند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    53 5
    آقای وزیر سلام آیا شما از دریافتی های معلمین خود با خبرید؟ایا با حقوق ششصد هزار تومان و 4 سر عائله و اجاره خانه و دوبچه مدرسه ای می توان زندگی را مدیریت کرد؟ با این تورم که الحمدلله دمار از روزگار ما در آورده است. واقعا شما چه کاری برای پرسنل وزارتخانه ی خود کردید؟البته منظورم حوزه ی ستادی نیست . چون خیلی کار برای آنها کردید.هنوز سبد خانوار ماه رمضان گذشته را توزیع نکردید.بیمه طلایی را با هزار ویک اشکال برای فرهنگیان راه اندازی کردید تا بیمه ایران را از ورشکستگی نجات دهید. دست شما درد نکند .لطفا به حقوق دیگر کارمندان دولت وامکانات رفاهی ای که برایشان قائل هستند نیز نگاهی بیندازید. دبیر رسمی با 26 سال سابقه ی تدریس
    • بدون نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      10 5
      باهمه احترامی که برای شما وصحبتهاتون قائلم اما هرسخن جایی وهرنکته مقامی دارد عزیزم بچه هامون سوختند الان موقع همدردی وریشه یابی مشکل جگرگوشه هامونه
  • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    81 1
    اصلا تقصیر دانش اموزانه که اومدن درس بخونند . چرا باید دانش اموزان این منطقه محروم درس بخونند که اتش سوزی بشه و ما هی بریم جواب پس بدیم . ما باید بریم فرانسه و ریاض در اجلاس های مهم مهم شرکت کنیم
  • امید IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    11 24
    یک پیشنهاد برای مسیول اموزش وپرورش 1-میتوان نقاط واستانهای سردسیر رادوران اموزششان از فروردین شروع وتااذر ماه تمام کرد 2- نقاط گرمسیر را از مرداد ماه تافروردین ماه/ بااین شیوه هم معلمانوهم دانش اموزان در بهترین ماههای سال مشغول هستند/از هزینهای بسیار زیاد وتعطیلاتزیاد در دوران تحصیل خبری نیست /هماز ترافیک مدارس خبری نیست
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    81 3
    شما و جناب کفاشیان فعلا رقابت فشرده ای در کسب ناکامی و البته استعفا ندادن با یکدیگر دارید...
  • بدون نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    50 0
    چه کسی جواب گویی جان این کودکان معصوم است ایا شما که وزیرید مسول نیستید اگر واقعا توانایی ندارید به روز حساب فکر کنید که چه جواب باید بدهی
  • بازنشسته IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    6 0
    متاسفانه از هر مدرسه هر پولی گرفته شود چندین درصد به منطقه واریز می گردد ولی هیچ اثری در مدارس دولتی ندارد از همین جا پی ببرید که بودجه های گفته شده توسط وزیر در جای خود خرج نشده است و همچنان روستاییان ما آخرین کسانی هستند که اقدامات آموزش وپرورش به آنها تعلق می گیرد تا رییس روسا هستند تا سفارشی ها هستند روستایی ها کی هستند؟
  • بدون نام NO ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    4 0
    ۹۰۰ میلیارد امروز با ۱۷۰ میلیاردی که در ابتدای ریاست شما هزینه می شد از نظر ارزش خیلی فرقی نداره ! همچنین خارج کردن پول خیلی آسونه! چطور خارج کردنش مهمه !
  • بدون نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    5 0
    گذشت زمان بهترین حلال مشکلات مسوولان ماست
  • بدون نام US ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    7 1
    حقوق معلم هميشه كم بوده الان كه ديگه اوه اوه نهايت اياب و ذهاب روستا يكي بگه به چه اميدي معلمي كنيم!
  • بدون نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    7 1
    جواب اشتباه دیگران را که آقای وزیر نباید بدهند . اشتباه خودشان است از منزل میایند بیرون وتازه آنهم اشتباه دوم که میروند مدرسه خوب آقای وزیر که از خونه اش بیرون نیامده جواب اشتباه آنها را بدهد ؟ یک کمی انصاف داشته باشید و دلایلتان اینجوری منطقی باشد انموقع شما با جواب آقای وزیر قانع خواهید شد مثل من
  • علی IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    13 0
    آقای وزیر پس کی می خوای از خواب بیدار شی لابد تا سه نشه ... برای خودت ابراز تاسف کن که خوابی میدونی تو این دوره زمونه یه دختر یچه با صورت سوخته یعنی چی اینجا که جواب ندادی اگه آخرتی در کار باشه همین دختر بچه ها یقه تو میگیرن طوری صحبت میکنه که تو ایران فقط همین مدرسه شین آباد از بخاری استفاده میکنه
    • بدون نام US ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      6 0
      آقا از سه تا خيلي بيشتر شده!!!
  • محمد US ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    14 0
    جناب وزير بنده خودم معلم هستم اصلا از اوضاع مدارس منطقه چاراويماق آذربايجان شرقي خبر داريد؟؟ الان كه سه ماه از آغاز سال تحصيلي مي گذرد هنوز يك ريال سرانه دانش آموزي حتي براي خريد گچ و كاغذ A4 و...واريز نشده است پول نفت را هم كه امسال ناچارا از دانش آموزان مستمند منطقه جمع كرديم هنوز در بسياري از كلاسها حتي بخاري هم وجود ندارد و كلاس را با والور گرم ميكنيم شما به فكر تحصيل فرزندانتان در بهترين مدارس تهران باشيد شما را چه به وضعيت چاراويماق و امثال آن
  • یک دبیر IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    12 0
    واقعا برای ما که ادعای سال 1400 رو داریم خجالت آوره ....... آقای وزیر به جای این وزارت نگه داشتن بهتره به واقعیت های موجود در مدارس امروز نگاه کنید که با این اوضاع سال 1500 هم که بشه هنوز ما از همسایگانمون سالها عقبیم.............. خجالت آوره که توی مدارس هر ساله چندین کارگاه و ضمن خدمت غیر ضروری برای فرهنگیان انجام میشه که بیشتر جنبه ایوئولوژی داره ولی دریغ از یک آموزش در مورد کارهای اصولی مثل مدرسه داری نوین، آموزش اطفا حریق، آموزش کمک های اولیه و ...................
  • مهناز IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    7 0
    این همه ثروت و فقط افسوس و حسرتش برای ماست
  • ولی دانش اموز IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    1 0
    اقای وزیر وقت کردید مدارس پلدشت را هم دریابیدثواب داره
  • کیمیا US ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    2 0
    وزیر باید استعفا بده.