مهر نوشت:

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با ابراز تاسف از حادثه آتش سوزی مدرسه دخترانه شین آباد در پیرانشهر، گفت: برخلاف برخی اظهارنظرها فعلا تمام تمرکزمان بر حل مشکلات و مراقبت از این دانش آموزان است و بنایی بر استیضاح وزیر آموزش و پرورش نداریم.

جواد جهانگیرزاده درباره مطرح شدن موضوعاتی همچون استعفا یا استیضاح وزیر آموزش و پرورش در پی حادثه حریق در یک مدرسه روستایی در پیرانشهر اظهار داشت: الان موقعیت طرح موضوعاتی نظیر سئوال و استیضاح وزیر مربوطه نیست؛ چراکه معتقدم باید کمک کرد تا درد این دختران التیام یابد و خانواده هایشان از نگرانی فارغ شوند.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص این حادثه از سوی مسئولان استانی و کشور درجهت حل مشکلات درمانی حادثه دیدگان، افزود: خوشبختانه از ساعات اولیه این حادثه تمامی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس تلاش بی وقفه ای برای حل مشکلات داشتند و البته وزیر آموزش و پرورش هم دستورات لازم را برای پرداخت هزینه های درمانی بویژه حراجی پلاستیک دانش آموزان داده است.

نماینده ارومیه در مجلس با انتقاد از میزان اعتبارات اختصاص یافته به مدارس و محیط های آموزشی تصریح کرد: باتوجه به این که اینگونه حوادث مسبوق به سابقه بوده است، مسئولان امر در وزارتخانه مربوطه باید حساسیت لازم را در این خصوص بویژه در نقاط سرد سیر کشور از خود بروز می دادند.

وی ادامه داد: متاسفانه اعتبارات صرف هزینه های غیر ضروری نظیر شام دادن و افطاری دادن شده و اکنون محیط های آموزشی با مشکل اعتبارات مواجه هستند و برخی هزینه های ضروری آن ها به دلیل کمبود اعتبارات پرداخت نمی شود.

جهانگیرزاده درخصوص آخرین وضعیت درمانی حادثه دیدگان مدرسه روستای شین آباد گفت: 12 نفر از مصدومان این حادثه به بیمارستان سوانح و سوختگی تبریز اعزام شده اند و مابقی حادثه دیدگان که غالبا از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شده اند، در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه تحت مراقبت هستند.
وی بر لزوم رسیدگی بیشتر و مراقبت از دختران حادثه دیده تاکید کرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    8 0
    جای تاسف است در کشوری که از نظر منابع گاز در دنیا غنی ترین است هنوز از بخاری نفتی استفاده می شود واینکه نماینده می فرمایند هزینه گازکشی صرف شام و ناهار ومیهمانی و جلسات شده بیشتر بر زخم دل ما نمک می پاشند . ایکاش این دانش آموزان بعد از بهبودی به فراموشی سپرده نشوند. از آنجایی که این دانش آموزان همگی در صورت و گردن ودست دچار سوختگی شده اند ایکاش دولت با حمایت مالی مکفی ذره ای از آلام آنها را بکاهد چرا که امکان بروز ناراحتیهای روحی آتی این عزیزان دور از انتظار نیست.