مک مینی اولین محصول اپل خواهد بود که طبق استراتژی جدید این کمپانی در امریکا تولید خواهد شد.

تیم کوک مدیر اجرایی اپل اخیرا در مصاحبه ای گفته بود وی قصد دارد محصولات اپل را داخل امریکا تولید کند و حالا به نوشته دیجی تایمز ، مک مینی اولین محصولات Made in USA خواهد بود.
این تصمیم علی رغم اظهار نظرهای استیو جابز قبل از مرگش است که گفته بود علی رغم از دست دادن کار توسط کراگران امریکایی حاضر به بازگرداندن کارخانه های اپل به امریکا نیست. اما اینک تیم کوک برخلاف استیو جابز تصمیم گرفته ساخت برخی از محصولات را به امریکا بازگرداند.
تیم کوک گفته نه فقط اسمبل کردن بلکه ساخت قطعات را نیز در نظر دارد از شریک اصلی خود یعنی فاکسکان در چین به امریکا منتقل کند. اولین حدس در مورد اینکه ساخت کدام محصول ابتدا آغاز خواهد شد، مک پرو است اما حالا مشخص شده که مک مینی اولین محصول امریکایی اپل بعد از سالها گسست تولید، در امریکا خواهد بود.
مک مینی شاید محصولی باشد که هزینه زیادی روی دست اپل نگذارد و فروش آن بعد از تولید در امریکا مقرون به صرفه باشد. دیجی تامیز به نقل از منابع اگاه این خبر را تایید کرده است و نوشته زنجیره تامین و درخواستهای جدید اپل از کمپانی های داخلی نشان می دهد مک مینی اولین محصول ساخت امریکا خواهد شد.
به عقیده کارشناسان حمل دسکتاپ های اپل از چین به امریکا بدلیل سنگینی فیزیکی هزینه زیادی می برد. اما اینکه چرا مک مینی که سبک است باید اولین باشد به گفته کارشناسان ساخت آن در امریکا از طریق زنجیره تامین امریکایی به مراتب بهتر از شرکای خارجی و آسیایی خواهد بود.
منبع: زد دی نت

56501

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    3 4
    سایت تابناک هم چند سال پیش پیش یینی کرده بود چین به ارامی قدرت تولید ارزان رو از دست میده