ایسنا نوشت:

وزیر نفت به تلاش وزارت نفت در دو سال گذشته برای تعیین تکلیف میادین مشترک اشاره کرد و گفت: امروز در کشور برای رفع موانع و تامین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه پرشتاب این میدان ها عزم ملی به وجود آمده است.
 

 رستم قاسمی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 13 دی) در جریان بازدید از طرح ان جی ال خارک با بیان این که مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری دغدغه ویژه در رابطه با توسعه میدان های مشترک دارند، افزود: به دلیل همین نگاه ویژه است که توجه خاصی نیز برای رفع موانع توسعه این میادین شده است.
وی از آغاز کار توسعه در بسیاری از میادین مشترک کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک تلاش متخصصان صنعت نفت در این میادین به بار بنشیند و تولید نفت و گاز از آنها آغاز شود.
رایزنی برای اختصاص منابع مالی مورد نیاز ان جی ال خارک

 

قاسمی همچنین از رایزنی برای تسریع در اختصاص منابع مالی به طرح ان جی ال خارک خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با تخصیص به موقع منابع مالی بزرگترین طرح جمع آوری گازهای همراه نفت در خلیج فارس در زمان کوتاهی به بهره برداری برسد.
 

وی با تاکید بر راه اندازی این طرح و صنایع پایین دست آن در کمترین زمان ممکن گفت: باید با همراهی و همیاری هم کشور را هر چه سریع تر از منافع اقتصادی و محیط زیستی این طرح بهره مند کنیم.
وزیر نفت به برگزاری جلسه‌ای برای هماهنگی شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راستای تخصیص بخشی از تولیدات ان جی ال خارک به پتروشیمی خارک اشاره و تصریح کرد: باید طرح توسعه پتروشیمی خارک هماهنگ و همگام با طرح ان جی ال ساخته و راه اندازی شود تا تولیدات این طرح بدون متقاضی نماند.
طولانی شدن پروژه ها دغدغه ماست

 

قاسمی یکی از دغدغه های موجود در صنعت نفت را بحث طولانی شدن زمان اجرای پروژه ها دانست و گفت: امروز در صنعت نفت تردیدی از باب توانایی انجام کار وجود ندارد، فقط باید تصمیماتی درست، آنی و سریع گرفته شود.
 

وزیر نفت یکی از راه های کاهش زمان انجام پروژه ها را تقویت ساختار کارفرمایی و افزایش توان پیمانکاری اعلام کرد و افزود: هر چند در این راستا گام های بلندی در صنعت نفت برداشته شده است ولی هنوز تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله داریم.
قاسمی به برنامه گسترده وزارت نفت برای راه اندازی طرح های توسعه ای، حفظ و نگهداشت تولید و صادرات نفت اشاره کرد و گفت: وقتی صنعت نفت پیشران اقتصاد کشور است باید بدون تعلل و کاستی هدف نهایی خود یعنی کسب درآمد برای کشور و در پی آن افزایش رفاه مردم را دنبال کند.
گردنه دشوار تحریم ها را رد کرده ایم

 

وزیر نفت با اشاره به روزهای آغازین تحریم نفت ایران در تیر ماه سال جاری اظهار داشت: با کمک همه نیروها و متخصصان صنعت نفت و توجه ویژه ای که در کشور به صنعت نفت شد، امروز تاکید می کنیم که شرایط دشوار روزهای اول تحریم را پشت سر گذاشته ایم.
 

قاسمی با بیان این که تحریم کنندگان دیگر چیزی در چنته ندارند که بخواهند صنعت نفت ایران را با آن تحت فشار قرار بدهند، اظهار امیدواری کرد که حمایت از این صنعت در داخل کشور و تلاش کارکنان آن برای ادامه روند مقابله با تحریم ها ادامه داشته باشد.
وی از کلیه کارکنان و متخصصان صنعت نفت خواست تا با کار و تلاش و به دور از حاشیه ها همچنان در مسیر درست گام بردارند.
قاسمی یکی از دغدغه های اصلی وزارت نفت را تامین آسایش کارکنان و بازنشستگان صنعت نفت و خانواده های آنها دانست.
وزیر نفت به تدوین بسته خدمات رفاهی کارکنان صنعت نفت اشاره کرد و افزود: در وزارت نفت تلاش داریم تا حد امکان در راستای رفاه حال کارکنان به ویژه آن هایی که در شرایط اقماری کار می کنند، گام برداریم.
طرح ان جی ال خارک به عنوان بزرگ ترین طرح نوفلرینگ (طرح جمع آوری گازهای همراه نفت) در خلیج فارس، با ظرفیت روزانه 600 میلیون فوت مکعب و با هدف جمع آوری گازهای همراه نفت در مناطق خارک و بهرگان در حال اجراست.
با راه‌اندازی این طرح، یک زنجیره ارزش از محصولات پایین‌دستی در خارک ایجاد می‌شود که مصداق جلوگیری از خام فروشی است.
سرمایه مورد نیاز برای اجرا و راه‌اندازی طرح ان جی ال خارک حدود 1.2 میلیارد یورو اعلام شده و قرار است این سرمایه از طریق بانک ملت، صندوق توسعه ملی و شرکت نیکو تامین شود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =