فارس نوشت:

مدیر عامل شهر جدید پرند از استخراج میزان افزایش قیمت واحدهای مسکونی مهر خبر داد و گفت:دریافت مبلغ از متقاضیانی که به آنها افزایش قیمت مسکن مهر خورده احتمالا از سه هفته دیگر به مرور آغاز می شود.

حبیب الله چاغروندی  در پاسخ به این سوال که متقاضیان مسکن مهر از چه زمانی اضافه قیمت های مسکن مهر را پرداخت خواهند کرد افزود: از زمان ابلاغ افزایش قیمت مسکن مهر در 20 آذر ماه سال جاری تعیین میزان افزایش قیمت واحدهایی که به آنها این افزایش قیمت خواهد خورد، آغاز شد.

وی ادامه داد: کارشناسان همراه با سازنده ها در حال حساب و کتاب هستند تا عدد مورد نظر برای واحدهای مسکونی استخراج شود تا بعد از آن این اضافه دریافتی ها به مردم و متقاضیان مسکن مهر ابلاغ شود.

چاغروندی گفت:این حساب و کتاب ها استخراج شده اما هنوز کامل نشده و به نظر می رسد از سه هفته دیگر دریافت این مبالغ به مرور آغاز شود.

*افتتاح 15 هزار مسکن مهر پرند تا پایان امسال

مدیر عامل شهر جدید پرند در پاسخ به این سوال که تا پایان سال جاری چه تعداد واحد مسکونی در پرند افتتاح می شود تاکید کرد: تا پایان سال جاری 15 هزار واحد مسکونی افتتاح خواهد شد که 6 هزار واحد آن در حال آماده شدن است و مابقی در دست اقدام است.

چاغروندی گفت:تلاش ما این است که این 15 هزار واحد مسکونی را تا پایان سال و یا حداقل در فروردین ماه به بهره برداری برسانیم.

در ابلاغیه ای که وزارت راه و شهرسازی در 20 آذر ماه ابلاغ کرد قیمت تمام شده انواع واحدهای مسکونی مهر بسته به میزان پیشرفت کار برای هر مترمربع بین 15 هزار تومان تا 40 هزار تومان افزایش یافت که البته به گفته یک مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازی این افزایش قیمت بدون احتساب ما به التفاوت هزینه آسانسور است چرا که قیمت آسانسور طی دو ماه گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

این گزارش می افزاید: بر اساس این ابلاغیه افزایش قیمت ساخت مسکن مهر برای واحدهایی که قسط اول تسهیلات بانکی را دریافت نکرده‌اند 40 هزار تومان به ازای هر متر مربع است.

بر اساس این گزارش، با محاسبه این افزایش قیمت ها می توان دریافت که افزایش قیمت تعیین شده برای واحدهای مسکونی مهر در حد 5 تا 10 درصد است و اعلام اینکه افزایش قیمت مسکن مهر تا 30 درصد خواهد بود، خبری کذب است.

*کمترین افزایش قیمت مربوط به قسط چهارمی‌ها با شروطی

این گزارش می افزاید: آن دسته از واحدهایی که تا تاریخ اول مهر ماه سال جاری قسط چهارم تسهیلات بانکی خود را دریافت کرده‌اند ولی عملیات ساختمانی آن پایان نیافته چنانچه تا پایان سال 91 نسبت به اتمام عملیات ساختمانی و تحویل کلیه واحدهای موضوع قرارداد خود اقدام کنند و برای آنها دفترچه فروش اقساطی توسط بانک صادر شود تنها مشمول دریافت 5 هزار تومان ما به التفاوت به ازای هر مترمربع زیربنا می‌شوند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =