دومین جشنواره فیلم‌های ایرانی در پراگ با استقبال گسترده مخاطبان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرآنلاین، در این جشنواره که با موضوع کودک و با نمایش آثاری از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد،، فیلم‌های کوتاه و بلندی به کارگردانی بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، امیر نادری، جعفر پناهی و ... با موضوع سینمای کودک روی پرده رفت و مورد توجه گسترده علاقمندان قرار گرفت.


دومین جشنواره فیلم‌های ایران در پراگ نهم تا سیزدهم ژانویه برگزار شد و بنا بر اعلام دفتر جشنواره، به دلیل استقبال از نمایش این آثار، درخواست برگزاری این جشنواره در «اوستراوا» و «الوموک»، دو شهر  دیگر کشور چک وجود دارد. همچنین از کشور اسلونی درخواستی برای اجرای این جشنواره در شهر براتیسلاوا به دفتر جشنواره ارائه شده است.


این رویداد سینمایی با نمایش فیلم «دونده» از امیر نادری کار خود را آغاز کرد. دونده با همکاری بهروز غریب‌پور نوشته شده و  بهرام بیضایی تدوینگر آن بوده است. از نادری فیلم کوتاه «انتظار» هم به نمایش درآمد. فیلمی که تدوینگر آن کامران شیردل بوده است.


«خانه دوست کجاست؟»، «زنگ تفریح»، «همسرایان» و «مشق شب» از عباس کیارستمی، فیلم‌های «عمو سیبیلو» و «باشو غریبه کوچک» از بهرام بیضایی، فیلم کوتاه «رهایی» از ناصر تقوایی ، «بادکنک سفید» از جعفر پناهی و «کلید» از ابراهیم فروزش از جمله فیلم‌هایی بودند که در این پنج روز به نمایش در آمدند. مستند «تینار» به کارگردانی مهدی منیری هم در این مراسم به نمایش درآمد.


در حاشیه دومین جشنواره فیلم‌های ایرانی در پراگ،  «اُسامه» ساخته صدیق برمک  «دزد بغداد» ساخته مایکل پاول و مستند مشهور «علف» به کارگردانی مریان سی کوپر که در ایران ساخته شده در بخش «فیلم هایی که بر سرنوشت سینمای ایران تاثیر گذاشتند»  به نمایش درآمدند.


دومین جشنواره فیلم‌های ایرانی در چک توسط شرکت فیلمسازی توکادا با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و همچنین سفارت ایران برگزار شد. این جشنواره سال گذشته با حضور آثار شاخصی از سینمای ایران با موضوع «زن» برگزار شده بود.
 

57246

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =