هر فرد ذکور در صورتی که یگانه فرزند بالای 18 سال پدر نیازمند مراقبت باشد، می‌تواند در صورت تایید شورای پزشکی از انجام خدمت سربازی معاف شود.

به گزارش خبرآنلاین، سردار سیدحمید صدرالسادات رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا برخی معافیت‌های در نظر گرفته شده در قانون جدید سربازی را اعلام کرد.وی گفت:از سرباز فراری به آن دسته از سربازان اطلاق می‌شود که پس از رفتن به یگان‌های خدمتی به دلایل نامشخصی اقدام به ترک آن کرده‌اند که این موضوع به سازمان وظیفه عمومی ربطی ندارد و آمار آن نیز در دست ما نیست.
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به شرایط ویژه درنظر گرفته شده برای اعزام به خدمت مشمولان ادامه داد: آن دسته از مشمولانی که سنشان بالا رفته یا متاهل‌ هستند تا حدامکان در نزدیک‌ترین یگان محل سکونتشان به کار گرفته می‌شوند.
وی با بیان اینکه کسر خدمت‌ها نیز جز دو مورد در قانون جدید حذف شده است، گفت: به عنوان مثال در گذشته به آن دسته از مشمولانی که پدرشان دارای سابقه کمتر از 30 ماه خدمت در جبهه و جانبازی کمتر از 25 درصد بود، کسر خدمت تعلق می‌گرفت اما این وضعیت در حال حاضر وجود ندارد.


معافیت سه برادری حذف شده است
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به حذف معافیت سه برادری در قانون جدید سربازی اظهارکرد: معافیت‌های سه برادری تا پایان سال گذشته شامل افراد می‌شد اما با این وجود مهلتی را تا پایان شهریورماه برای افرادی که امکان ثبت آن را نداشتند در نظر گرفتیم.
به گفته وی در حال حاضر فردی وجود ندارد که دو برادرش خدمت خود را تا پایان سال گذشته به اتمام رسانده باشند و خودش نیز تا پایان سال گذشته 9 ماه از خدمت خود را سپری کرده باشد البته افرادی هستند که شرایط معافیت سه برادری را در سال جاری داشته باشند اما اجرای این قانون تا پایان سال گذشته بود.


وثیقه‌های خروج از کشور تغییری نکرده است
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره وثیقه‌های خروج از کشور نیز اظهارکرد: مبلغ این وثیقه‌ها بر اساس همان قاعده قبلی است و در سال جاری تغییری در این زمینه ایجاد نکردیم.
صدرالسادات با بیان اینکه مبلغ این وثیقه متناسب با نوع سفر متفاوت است، گفت: کشور سوریه جزو سفرهای زیارتی محسوب نمی‌شود.
وی همچنین با اشاره به اخذ گذرنامه برای مشمولان غایب با سوءاستفاده از برخی خلاء‌های موجود گفت: در حال حاضر چنین وضعیتی وجود ندارد چرا که ما سیستم خود را در اختیار پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا نیز قرار دادیم و آنان بدون این که استعلامی از ما بکنند به اطلاعات سربازی تمام افراد ذکور دسترسی خواهند داشت.
به گفته وی در حال حاضر نزدیک به شش ماه است که پلیس مهاجرت برای پیگیری اصالت کارت‌های معافیت و پایان‌خدمت از سازمان وظیفه عمومی استعلامی نمی‌کند چرا که تمام اطلاعات و داده‌ها در اختیار پلیس مهاجرت نیز قرار گرفته است.
 

در جدول زیر نوع معافیتها آورده شده است:

مشمولان توضیح
جانباز آن دسته از افرادی که دارای 50 درصد جانبازی یا 60 ماه سابقه جبهه هستند در گذشته تنها یکی از فرزندان خود را معاف کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سازمان وظیفه عمومی نسبت به اخذ معافیت برای دومین فرزند ذکور خود نیز اقدام کنند.
کسانی که همسرشان فوت شده فرد مشمولی که همسرش فوت کرده و دارای بچه صغیر است، تا زمان ازدواج مجدد از خدمت سربازی معاف می‌شود.
فرزندان ذکور شهدا، جانبازان و ایثارگران به ازای هر 30 ماه حضور در جبهه والدین، یک فرزند، به ازای هر 25 درصد جانبازی یک فرد و به ازای هر 24 ماه آزادگی یک فرزند ذکور از انجام خدمت سربازی معاف می‌شود و برای دریافت این معافیت نیز هیچ سقفی تعیین نشده و به عنوان مثال اگر فردی دارای 90 ماه سابقه حضور در جبهه باشد سه فرزند ذکور وی امکان معافیت از سربازی را خواهند داشت که این شرایط درگذشته وجود نداشت.
جانباز یا شهیدی فاقد فرزند ذکور در صورتی که جانباز یا شهیدی فاقد فرزند ذکور باشد، یکی از برادرانش نیز می‌تواند از انجام خدمت سربازی معاف شود.
معافیت کفالت -در حال حاضر مبنای سن پدر برای بهره‌مندی فرزند از معافیت کفالت 65 سال است ،این به این معنی نیست که افرادی که کمتر از 65 سال دارند، فرزندشان امکان بهره‌مندی از معافیت کفالت را ندارند.
- هر فرد ذکور در صورتی که یگانه فرزند بالای 18 سال پدر نیازمند مراقبت باشد، می‌تواند در صورت تایید شورای پزشکی از انجام خدمت سربازی معاف شود.
 

در جدول زیر نحوه کسر خدمت مشمولان آورده شده است:

مشمولان توضیح
اعضای فعال بسیج به اعضای فعال بسیج با توجه به نظر فرمانده و مسئولان بسیج تا شش ماه کسر خدمت تعلق می‌گیرد.
کسر خدمت نخبگان کسرخدمت این دسته از افراد نیز با توجه به ضوابط ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد ملی نخبگان صورت می‌گیرد و این افراد در صورت تایید بنا به نوع پروژه‌ای که ارائه می‌دهند از دو ماه تا تمام زمان سربازی کسر خدمت دریافت می‌کنند.

45232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 278
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پارسا IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    يه فكري هم به حال غايبين سي سال به بالاي متاهل بكنيد.
    • آرش IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      جوانی 24 ساله هستم انشا... این ترم کارشناسیم تموم میشه دو برادرم سربازی رفته اند و متاهل هستند و پدرم 62 ساله است آیا میتوانم از معافیت استفاده کنم؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      خدا کند فرجی برسد
  • حسین IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    سلام دوستان بابا سردارصدر السادات :تو روبه خدا قسمت می دم این سه برادری را دومرتبه به مرحله اجرا بگزارید:خواهش می کنم
    • سیاوش IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
      سلام من پدر و مادرم در زندان هستن و سه برادر دارم برادر برزگتر ازدواج و برادر دیگر قسط ازدواج دارد تنها هم زندگی میکنم اگر برادر دیگرم ازدواج کند من میتوانم از قوانین معافیت استفاده کنم
    • عباس محمدی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      73 33
      چرا این قانون رو برای مدتی موقت اجرا کردید چرا این قانون دوباره اجرا نمی کنید مگه بقیه افرادی که سنشون به 18 سال نرسید تا مشمول این قانون شوند چه گناهی کردند؟
    • دختر A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      همتون پسرید ک نظر گذاشتید ولی من دخترم !!!! دو نفر ک میخوان ازدواج کنن و این سربازی سنگ میندازه جلو پاشون سربازی نباشه بابای من راضی نمیشه سربازی نباشه کار نیست سربازی نباشه وام خود اشتغالی نمیدن تا الان ک درس خونده میگن ازدواج کنید اینجوریییییییییییییییی توقع هارو بیارید پایین دیگ بیشتر این ک فقط میخوام این سربازی حل بشه !!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام GB ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    از امروز تا زمانیکه اراده کنم دیگر اخبار سربازی را پیگیری نمیکنم. من نمیدانم این چه رسمی است که هر هفته یک خبر می‌آیند و این معافیت‌ها را یادآوری میکند. به نظر شما به چه دلیل می‌تواند باشد؟ شرایط فعلی سربازی تا زمانی که شرایط عادلانه‌ای برای تحصیل‌کرده‌ها، نخبگان، محرومین و... در نظر نگیرد، نمی‌تواند عادلانه باشد. به گمانم آقایان هر روز صبح‌شان را با وضع قوانین و مرور این قانون‌ها آغاز می‌کنند که هر هفته اخبار سربازی مکرراً منتشر می‌شود. در یکی از خبرها خواندم که چنانچه کسی همسری اختیار کند که معلول باشد و تا 5 سال این وصلت دوام آورد، معافیت دائم می‌گیرد. آقایان چرا با روحیات و آینده مردم بازی می‌کنید؟ هر کسی که دلش می‌خواهد منفی بدهد (به گمانم منفی‌دهندگان آن‌هایی هستند که سربازی رفتند)
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    واقعا خجالت داره که یه متاهل 30 ساله و بچه دار رو بخواید به جای رسیدن به زندگی اش بیاد سربازی و آخر سر هم زندگی اش رو از هم بپاشونید
    • سیاوش IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      واقعآ متاسفم برای مسئولینی که اینطور راحت 2سال، تمام نیرو،انرژی و فرصت جووناشونو به بطالت می گیرن. من فوق لیسانس دارم با معدل 17.84 و یک رزومه عالی، چرا باید 2سال از بهترین روزای زندگیمو برم پادگان؟؟ من میتونم توو صنعت توو دانشگاه و خیلی جاهای دیگه به درد این مملکت بخورم.هرچقد هم تلاش کردم که لااقل امریه بگیرم ولی متاسفانه چون پارتی نداشتم نشد.
    • بي نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
      موافقم باهات دوست بي نام
  • بدون نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    كسر خدمت تحصيلي را برگردانيد. بقيه‌ي معافيت‌ها پيش‌كش ....
    • بدون نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
      منم فوق لیسانس دارم و الان سربازم با 21 ماه خدمت در صورتیکه قبلاً اگه بود 16 ماه خدمت داشتم. تو را به خدا نگاه مهربانتری به تحصیل کردگان داشته باشید، حداقل کسری تحصیلات رو برگردونید تا بچه های این مرز و بوم دلشون به تحصیل گرم بشه.
    • شایان IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
      75 35
      سلام. من برادرم چند سال پیش کفالت پدرم رو گرفت و معاف شد... الان ازدواج کرده.. من موندم با یه پدر و مادر پیر و از کار افتاده... به نظرتون امکانش هست معاف بشم؟
  • بدون نام EU ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    چقدر از دوستان من جلوی چشم من معافیت کفالت خود را در 18 سالگی گرفتند و در همان دوران دانشجویی به صورت رسمی استخدام شده و ماهانه حقوق یک فرد دارای مدرک کارشناسی می گیرند.
  • منصور IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    53 18
    برای افرادی که سال1388خدمت کرده اندودرهمان سال درمقطع کارشناسی ارشدقبول شده اندومجددا درسال 1391به خدمت رفته اندتکلیف این گونه افراد از نظرخدمتی چه میشود سوال2 چرا قانون معافیت اعضای فعال بسیج باکسرخدمت شش ماه درارتش جمهوری اسلامی موافقت نمی شود
  • محمد رضا DE ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    واسه من کم عقل که اشتباه کردم و دو و نیم ساله ازدواج کردم به درد نمیخوره .. با فوق لیسانس باید پا شم برم 21 ماه خدمت کارم رو هم از دست میدم .. چه بسا زندگیمون هم با این اوضاع اقتصادی بره رو هوا.. حالا خوب که ما بریم سربازی قانون معافیت متاهلین هم میاد حالا ببین.
  • احمد IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    من 27 سالمه (بدون غیبت) بابام تازه شصت سالش شد. از شانس بد من قانون عوض شد و قانون قبلی شامل من نشد. امید داشتم به اینکه کفالت بگیرم. اما پدر با اینکه پارگی شکم داشت و نمی تونه کار بکنه تو جلسه رد ش کردن و گفتن نیاز به مراقبت نداره (منظور اینا از مرافبت پرستاریه، یعنی اینکه طرف مرده باشه ولی نمرده باشه بهش میگن نیازمند مراقبت) تو جلسه گفتم من فک می کردم منظور از این قانون اینه که بیان بررسی کنن ببینن امانش هست که من برم سربازی یا نه؟؟ جوابی نگرفتم رفتم کمیته امداد ت ا خانواده رو اونجا ثبت نام کنم خودم برم سربازی اونجا هم نه که همه در رفاه هستند دیگه عضو نمی گیرن.
  • پاسخ بدید IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    24 25
    تروخدا پاسخ بدید آزاده 9 سال اسیر نه برادر دارد و نه فرزند آیا نوه های او می توانند معاف شوند؟ نوه دختری و اینکه چند نفر از آن ها را با 9 سال اسارت می تواند معاف کند
  • امیر GB ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    28 15
    کسی که پدرش نیازمند مراقبت است از گذراندن دوره آموزشی هم معاف می شود ؟
    • امیر IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
      19 22
      نه..............دوره اموزشی الزامی شده
    • ارمان IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
      15 14
      سوال منم هست !
    • mhm US ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
      15 21
      باه بنده خودم معاف شدم از این طریق، این معافیت از تیر قابل استفاده است اما نمی دونم چرا خبر آنلاین نوشته معافیت های جدید !
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    54 7
    چرا هیچ معافیتی برای شرایط خاص نمی گذارید؟ شما رو به خدا اگر مسئولی اینجا رو می خونه به این موارد خاص هم توجه کنید. همسر من با من ازدواج کرده که فرزندی از ازدواج سابقم دارم. شما معافیت برای پسری که مادر مطلقه دارد ، وضع کرده اید اما برای مواردی مثل ما که آقا سرپرستی من و فرزندم رو به عهده گرفته و مورد های مشابه ، خیر.... خواهش می کنم به مشکلات یک مشمول متاهل هم رسیدگی کنید. گیرم که محل نزدیک خانواده بیفته . این خانواده نون نمی خواد ؟ با اجاره خانه و بقیه ی مخارج تو این دوره ، تکلیفش چیه ؟ یک تبصره هایی هم لطفا برای معافیت های خاص بگذارید...
    • غلم IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      10 12
      مثبت
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    73 22
    اونهایی که پدرشان 28 ماه جبهه جنگ بودند چی؟ زیرش زدید؟
  • مهدی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    ما که معاف شدیم ... چه حالی میده :دی
    • بدون نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
      شما معاف شدی ، مبارکت باشه، ولی اگر رفته بودی الان اصل فروتنی رو هم یاد گرفته بودی
    • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      58 21
      پس هنوز مرد نشدی!!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    29 13
    من پدرم 74 سالشه و سه پسر هستیم و من آخریش هستم و پدرم مشکل قلبی دارد آیا به من کفالت تعلق میگیرد
    • امیر IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
      17 16
      برو تو سایت police.ir سوالاتو مطرح کن ......جواب میدن (قسمت نظام وظیفه)
    • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      10 7
      باید بشه منم همینجور داداش
    • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      13 11
      سلام خسته نباشيد معافيت دو برادري كي تصويب ميشه يه فكري به حال ما كنيد
  • بدون نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    آخه اون بدبختی که با دو سر عائله و 40 سال سن تو خرج و مخارج زندگی زن و بچه اش گیر کرده چجوری زندگیش رو ول کنه 2 سال بره خدمت. شما مگه تو این کشور زندگی نمی کنید. یکی صدای ما رو به مسئولین برسونه.
  • شهاب IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    25 7
    این معافیت سه برادری یعنی دو تا برادر خدمت رفته باشند تا برادر سوم معاف بشه یا باید سه تا برادر خدمت رفته باشه تا برادر چهارم معاف بشه.لطفا بچاب تا جواب سوالمو بگیرم
    • yas EU ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
      19 9
      سلام 3 برادری یعنی 3تا رفته باشن تا چهارمی معاف بشه. منم یه سوال دارم : معافیت 3 برادری دیگه هیچوقت اجرایی نمیشه؟؟؟
    • بدون نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
      11 11
      دوست عزیز باید سه برادر به خدمت رفته باشند تا برادر چهارم معاف شود ... البته این قانون دیگه نیست فقط تا آخر سال 90 اعتبار داشت
    • حبیب IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
      8 6
      سه برادر باید خدمت کرده باشن تا چهارمی معاف بشه.
  • حميد IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    10 8
    سلام،منظور سردار چي بود كه دو برادرش خدمت كرده باشند و خودش نه ماه خدمت كرده باشد.من دو برادرم خدمت كردند و تموم شدند من تازه 12 ماه از خدمتم ميگذره.
  • بدون نام ES ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    94 7
    کسانی که همسرشان فوت شده ، فرد مشمولی که همسرش فوت کرده و دارای بچه صغیر است، تا زمان ازدواج مجدد از خدمت سربازی معاف می‌شود. خیلی خنده داره، مانع ایچاد کردین که طرف ازدواج نکنه ؟!
    • بدون نام IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
      36 6
      نکته‌ی ریزی بود.
    • حبیب IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
      87 10
      یکی نیست بگه آدم حسابی! بچه صغیر سرپرست میخواد، اونوقت زن و بچه صغیر نون نمیخوان؟!
  • م.م IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    66 16
    من الان دانشجوی ارشدم. 25 ساله. هیچ کدوم از این معافیت ها هم شاملم نمیشه! ظاهرا تنها راهی که کمی خدمت رو برام آسون میکنه اینه که متاهل بشم!!!
    • بدون نام IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
      35 8
      اره بدو زن بگیر !!!
    • ستاره های سربی IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
      42 8
      دیوانه نشی این کارو بکنی!! من تازه خدمتم تموم شد متاهلی تو خدمت هیچ مزیتی نداره........خودمم مجردم
    • احسان A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
      31 19
      به قول ناپلئون برای ازدواج کردن بیشتر از جنگ رفتن شجاعت لازم است برادر. من حاضرم نصف عمرمو سرباز باشم ولی زیر بار مسولیت خانواده نرم. حرفی که میزنم با توجه به وضع کنونی زندگی و تورم و تحریم هزارتا سنت مسخره واقعا به درد مخ تعطیل شده ها میخوره پس مجرد باش و ازاد. سربازی تموم میشه ولی درد مسولیت تا دم مرگ باهاته!
  • محمد IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    35 2
    اخه چرا به موارد خاص توجه نمیشه!من الان پدرم 75 سالشه مشکل قلبی داره دوبار انژیو گرافی شده یک بارم انژیو پلاستی,برادرم ازدواج کرده و خودشم پیش زن و بچش نیست و شهرستان داره کار میکنه,مادرم هم که سالخورده است,الان من برم سربازی کی می خواد از اینها مراقبت کنه!
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    106 4
    خدا حفظتون کنه که این همه به فکر مردمید. با 27 سال سن که 20 سالش رو درس خوندم باید برم سربازی با یه خانواده تهی دست و نیازمند اشتغال بنده. جدا خسته نباشید کلی به ملت خدمت کردید.
    • همدرد IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
      11 3
      منم دقیق عین خودت.ولی........
  • ahmad US ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    76 4
    اقا من الان 32 سالمه کلی قسط و اجاره خونه من برم سربازی الن چه کار کنم کی میاد به خونواده من ن.ن برسونه یه فکری به حال ما بکنید
  • صابر IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    18 8
    اگه امکان داره وقتشو بیشتر کنید.
  • بدون نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    27 4
    حداقل معافیت دو برادری را برای دهه پنجاهی ها اعمال کنید....... بدجور گیریم با زن و بچه بخدا.....
  • mohammad IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    32 2
    بابا سن پدر رو در قانون کفالت برگردونید به حالت قبل ... ما برنامه ریزی کرده بودیم برای زندگیمون ... حداقل برای متولدین 70 به قبل بزارین همون 59 سال تمام پدر باشه
  • بدون نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    28 8
    واقعا که!انصافتون کجاست؟ کسی که 29 ماه ایثارگری داشته باشه یک ماهم نباید کسری بگیره؟این عدالته؟خواهش می کنم اینقدر با سرنوشتمون بازی نکنید...آخه واس یه ماه دیگم.نم نمیشه برنامه ریزی کنیم!اگه میدونستم اینجور میشه که بجای ادامه تحصیل دوسال پیش میرفتم سربازی!خواهشا اگه کسی میخ.نه رسیدگی شه.
  • بدون نام IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    35 12
    واقعا به نظر شما انصافه که یه سری از حضور پدر در جبهه کسر خدمت بگیرن ولی یه سری که وقتش شده که استفاده کنند محروم یشن. ما که در بدترین شرایط سربازی کردیم و بیشترین زمانشو جبهه بودیم چرا نباید بچمون استفاده کنه.یه لطفی کنید تا همه دوباره بتونن استفاده کنن.
  • بدون نام IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    110 6
    من 32 سالمه و هم متآهلم هم یک فرزند دارم.زمانیکه دفترچه فرستادم خدمت 17 ماه بود اعزام که شدم 21 ماه شد. الانم 6 ماه خدمتم.شغلم رو از دست دادم .صاحب خونم سر ماه اجارشو میخواد.شرمنده خانواده ام هم شدم.به عالمو آدم هم بدهکار شدم.آخه یک فکری هم به حال ما بکنید...
    • امیر IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
      30 44
      برادر من ماهی 45000 تومان حقوق می دن بسه دیگه برو حالشو ببر
  • سرباز متاهل IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    84 5
    پدر 65 ساله نیاز به مراقبت داره ؟ ماشالله 90 ساله هاشون از ما که 25 سالمونه خودشونو بهتر راه میبرند ... .ولی بچه 1 ساله ی من نیاز به مراقبت نداره خودش با باد هوا یا نیتروژن بزرگ میشه .
  • یاس IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    42 9
    لا اقل برای تحصیل کرده ها که سن پدرشون بالای 60 ساله، کسری در نظر بگیرید.
  • شاهین IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    75 5
    حب آقایونی که دوره خدمتو اضاف میکنین . ما از خدمت برگردیم بهمون کار میدین ؟؟ ما به نظام خدمت کنیم دولت هم بهمون کار میده ؟ دانشگامون که آزاد بود کارمونم آزاد. دولت کاری نکرده برامون که 2 سال موفتی کار کنیم براش
  • مهدی US ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    15 11
    تورو خدا یکی سوال منو جواب بده: پدر من 71 سالشه. خودمم 24 و فعلاً معافیت تحصیلی دارم. یه برادر هم دارم که 44 سالشه و سربازی هم رفته و صاحب زن و فرزنده. آیا من شامل معافیت میشم؟!؟!؟!؟!
    • بدون نام US ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
      10 4
      نخیر! برادر داشته باشی در هیچ حالتی معاف نمی‌شی
    • بدون نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
      9 3
      نه برادر با این قوانین کنونی معاف نمیشی چون برادر بزرگتر از خودت داری توکلت بخدا باشه یاحق
  • آرش US ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    56 7
    با سی و چهار سال سن با زن و بچه و وضع مادی افتضاح چجوری برم سربازی ؟ از بچه گی هم که مثل چی دارم کار میکنم نفهمیدیم کی بزرگ شدیم .
    • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      26 2
      باور کن منم مثل شما هستم 34 ساله هستم دارم دیوونه میشم . نمیتونم برم سربازی کارم رو از دست میدم اخه . زنم رو چه کار کنم. اجاره خونه و سیر کردن شکم خانواده . اخه چرا به فکر ادمایی مثل ما نیستید خوب از بچگی دارم کار میکنم خانوادهم رو بچرخونم . الانم که بزگ شدم دارم جون عربی میدم تا زندگیم بچرخه . ( واقعا نه از بچگی چیزی فهمیدیم نه از بزرگسالیمون اصلا چی شد من به سن 34 سال رسیدم توش موندم )بچه ها واقعا می گم ازدواج فعلا از سرتون بندازین بیرون به خدا دیوونه میشید ها از من گفتن بود
  • یاسر IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    79 7
    شما مسئولین که به فکر ترویج ازدواج هستید،کمی فکر کنید میفهمید که یکی از موانع بزرگ سربازیست، حداقل کمش کنید،نه این که زیادش کنید.ای سردار!!!!!!!!
  • علیرضا IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    9 4
    باسلام.من 26 سال سن دارم وتک فرزندخانواده هستمومتاهل-تااردیبهشت 92 هم مهلت دارم خودمومعرفی کنم.درحال حاضر غیبت نخوردم،پدرم هم نه 65ساله است نه بیمار که کفالت بگیرم.میخام بدونم قانون تک فرزندی امکان داره اجرابشه؟اگرکسی اطلاعی داره ماروهم درجریان بذاره.ممنون
    • ساسان IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      5 2
      هنوز سنت بایینه که بخایی معاف بشی
  • مجید از سمنان IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    38 4
    من با 33 سال سن و زن و بچه آخه چجوری برم سربازی ؛ چرا معافیت سنی نمیدن ؟؟؟؟
    • ناصر IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      27 4
      منم همدرد شما با33سال سن با دوبچه کوچک باوضع بد اقتصادی چطور بریم خدمت کشور مادم ازعدالت میزنه ولی ازهمه بد تریم جوان 20 ساله معاف ولی ما بدبختهای پیر...؟
  • بدون نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    11 5
    من یه پدر بزرگ بیمار دارم بنده خدا هم پسر نداره و من تنها نوه ی دختریش هستم حالا اگه پسر داشت معاف می شد ولی کسی نیست جز من ازش مراقبت کنم . تکلیف کفالت من چی میشه؟
  • نبما صبایی IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    81 4
    اگر سرابازی را بردارنند مخصوصاً برای دهه شصتی ها بخشی از مشکلات جامعه مثل ازدواج وبیکاری حل می شود.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    22 14
    سرادصدر السادات:لطفا سه برادری را دومرتبه مرحله اجرا در آورید. سه برادری ها رای مثبت بدهند خطاب به خبر آنلاین :از سردار صدر السادات بپرسید :سه برادری اجرا می شود یا نه در سال 92؟
  • اسعد IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
    23 7
    من دارای 21 ماه جبهه می باشم که کارت ایثار دریافت نموده ام، فرزندم بدون غیبت و در ماه آینده با مدرک کارشناسی فارغ التحصیل می شود. در صورت اعزام به خدمت چند ماه از کسر خدمت بهره مند می گردد؟
    • علیرضا IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      8 4
      اینا همه حرفه کسری و این حرفارو ول کنید پدر من 71 ماه منطقه داره برادرم معاف شد تا رسیده به من میگن 41 ماه قبل از قطعنامه بوده و 30 ماه بعد از قطعنامه ، پدر من سهنگ ارتش که 30 ماه قبل از قطعنامه را قبول کردند چون لشگر 16 زرهی قزوین جز مناطق شمال غرب نبوده بعد قطعنامه رو حذف کردند و من موندم و 11 ماه از 41 ماه منطقه جنگی این انصافففففففففففففففففففففففه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ali IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
    4 3
    متولد 10/72 هستم.خرداد 91 هم فارغ التحصیل شدم کی باید دفترچه خدمت رو ارسال کنم؟
    • علی اکبر اینانلو گنجی A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
      2 0
      سلام من برآدرم پسر چهارم وفرزند اخره که مشمول خدمت سربازی هست ولی ما پدرمون به رحمت خدا رفته و مادر تنهاست میخواستیم بدونیم که برآدرم معاف هست یا نه ممنون میشم آگه پاسخ بدین .
  • مهدی IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    9 2
    باسلام خسته نباشید تو رو خدا جواب منو بدید یه بار فرستادم جوابمو ندادین.من رفتم کفالت پدر فاقد توانایی اقدام کردم و شورای پزشکی هم تایید شدم اما بهم گفتن باید دو ماه اموزشی برم تا کارت برام بیاد از انجایی که الان دانشجو هستم ایا میشه تا خرداد که امتحاناتم تمام میشن اون موقع برم یا حتما باید همین الان از دانشگاه مرخصی بگیرم برم اموزشی حتی پول برا صدور کارت هم واریز کردم شما رو به خاطر رضای خدا منو راهنمایی کنید. باتشکر
    • امیر IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
      5 3
      من نمیدونم اون بنده خدا چرا بهت منفی داده این وسط.اینجا کسی دقیق نمیدونه شماره مرکز مشاوره نظام وظیفه شهرتونو از 118 بگیر زنگ بزن میدونن
  • سامان IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    18 9
    باسلام ییخشید معافیت دوبرادری ممکن است باز هم اجراشود؟ باتشکر
    • بدون نام GB ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
      10 2
      مگه قبلا اجرا شده دو برادری
    • بدون نام GB ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
      14 1
      مگه معافییت دو برادری قبلا اجرا شده بود
  • آرمان IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    8 2
    سلام:پدر من 49سالشه ولی 3تااز مهره های پشتش تنگی داره ودیسک,میتانم برای معافیت کفالت اقدام کنم.تک پسر ههم ستم
    • بهنام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
      5 3
      سلام با تایید بیماری پدرت توسط شورای پزشکی میتونی معاف بشی.
  • رضا IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    2 9
    آیا کسی هست جواب منو بده که چرا معافیت سه برادری گذاشته شد بعد هم فوری برداشته شد آخه من و امسال من چه گناهی کردیم که الان شرایطش رو داریم ولی نمی تونم معافی بگیریم
    • بدون نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      4 3
      امثال
  • بهنام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    6 3
    با سلام آیا کسی که قبلا یک بار برای معافیت کفالت نیازمند مراقبت اقدام کرده و از کمسیون پزشکی جواب منفی دادند میتونه دو باره بدون اینکه اعزام بشه برای نیازمند مراقبت اقدام کنه؟ از راهنمایتون ممنونم لطف کنین پاسخ سوالو ایمیل کنین
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    5 3
    نظری ندارم
  • saeed sony IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
    42 9
    سلام یک سوال چرا دختر ها را سربازی نمی برند فقط پسرها باید بروند در کشورهای دیگر دختر هم باید سربازی بره یعنی چی که نمی ره پسرهای بیچاره این همه باید سختی بکشند پس دخترا چی دخترا باید بروند سربازی تا اونا هم سختی رو تحمل کنند ما پسرها این همه امید داریم ولی این همه باید سختی بکشیم
  • محمود IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    21 2
    ترا خدا فكري به حال جوناي همسردار داراي فرزند خدمت نرفته بكنيد آيا واقعا درسته كه با اين شرايط برند سربازي
    • h A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
      3 0
      اونايي كه قانون وضع ميكنند از اوضاع جوناي دوره 60خبري ندارند هست تايكي كه دردو ميشناسه بياد وچاره كنه
  • حسین کارگر IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    3 10
    با سلام من دانشجوی ارشد مدیریت ورزشی هستم 23 سالمه .3نفر از داداشام رفتند خدمت آیا بنده مشمول معافیت نمیشوم؟؟
    • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      3 2
      نه
  • محمد امین IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    6 3
    من دارای برادر معلول ذهنی که 23سال سن دارد و معلولیت ان به تایید شورای پزشکی ناجا رسیده است پدرم نیز به دلیل بیماری سرطان معده بازنشسته ی ناجا می باشد .بنده نیز سال دیگر مشمول سربازی می شوم ایا با شرایط اعلام شده می توانم از معافیت های سربازی استفاده نمایم؟
  • مجید جمالی پناه IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    3 3
    با سلام پدرم جانباز 25درصد که یکی ازبرادرم به خاطر جانبازی پدرم معاف شده است ایا باتوجه به 21 ماه خدمت در منط قه عملیاتی(جبهه)کسر خدمت شامل میشود لطفا راهنمایی فرمایید
  • مهدی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    10 5
    پس این قانون حمایت از خانواده و ازدواج چی شد ؟ بعد هم خیلی خوب شد قانون سه برادری حذف شد، چه فرقی داره؟ مثلا به فرزندان چهارم خیلی سخت میگذره که معاف هم باید بشن؟ لطفا از این قانونها برای تک فرزندها هم بگذارید، مخصوصا اگر متاهل باشند ، بچه هم داشته باشند ، تک داماد هم باشند!!!!
  • فریدون GB ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    4 2
    من سربازه فراری هستم از شانس بد وقتی برادر سومم 9ماه خدمتش تموم شد قانونه سه برادری لغو شدمتعهل و دارایه 2 فرزند هستم متولد 1365/6/15 هستم فرار از خدمتم دلیل براین نیست که ....من ایرانییم و طابع قوانیین کشورم هستم به دلیل مشکلات زیاد زندگی قادر به ادامه خدمت نبودم خواهش میکنم قانونی برا یه شرایتم و کسانی که در شرایته من هستن وصل کننید
  • علی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    43 2
    دوستان خودتونو خسته نکنید این همه نظر دادید ولی مطمئن باشید یکی از مسئولینم به نظرات ما و شما اهمیت نمیدهد خودم درد دل زیاد دارم ولی چون فایده ای نداره نمیگم
  • ساسان IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    14 6
    خدمت سربازی حذف بشه خیلی بهتره من 32سالمه ونرفته ام
    • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      7 2
      تنها فرزند پسر خانواده هستم پدرم دارای معلولیت جسمی وحرکتی می باشد آیا با این قوانین می توانم معاف از خدمت سربازی شوم
  • اشکان GB ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    22 2
    من 20 ماه خدمت کردم یبار اومدم مرخصی تا اخر خدمتم لااقل 20 روزی بزارن برم پایان دوره با بی کفایتی مسئولین و با برخورد شدید بزور منو فرستادن ماموریت تصادف کردم 2 ساله تو رختخوابم و پای چپم از 3 جا بشدت شکست الانم که بدبختم کردنو ناقص شدم محل نمیزارنو نه جانبازی بهم دادن نه خرج بیمارستانو عمل هامو نظرتون چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    6 3
    من پدرم 15 درصد جانبازی با 20 ماه جبه تکلیفم چیه
  • amirhosein IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    7 1
    سلام من متولد 71/9/15 و از 10 وپدر و مادرم از هم جدا شدند و من از 10 روزی نزد پدر بزرگ و مادر بزرگم بوده ام اما در سال 90 خدمت رفتم اما بدلیل مشکلات و بیماری سخت پدر بزرگم مجبور به ترک ان شده ام و از انها مراقبت میکنم ایا میتوانم معافیت کفالت پدر بزرگم را بگیرم
  • امیر IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    33 2
    ای بابا من بدبخت تازه ترم 2 کارشناسیم تا بخوام ارشدو بگیرمو برم سربازی تازه بعدشم دنبال کار بگردم پیر شدم.بخدا همین چیزاس که آمار فسادو میبره بالا تو جامعه.شرایط ازدواج زودترو جور کنین مسئولین محترم.
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
    4 2
    با سلام من پسری 20ساله فرزندجانباز35% هستم که 26ماه هم جبهه دارد.البته بسیج فعالم هستم دوبرادریم برادر بزرگم به دلیل جانبازی پدرم معاف شده حالا چه راهی برای من است؟
    • saman IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
      5 2
      عزیزم منم شرایط تورو دارم 19اردیبهشت اخبار گفت ک معاف میشیم: سریعتر اقدام کن
  • سید حسام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
    5 2
    با سلام من پسری 23ساله فرزندجانباز25% هستم که 24ماه هم جبهه دارد.البته بسیج فعالم هستم سه برادریم برادر بزرگم به دلیل جانبازی پدرم معاف شده حالا چه راهی برای من است؟
  • سید حسام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    2 2
    سلام من پسری 23ساله فرزندجانباز 25% هستم که 24ماه هم جبهه دارد.البته بسیج فعالم هستم سه برادریم برادر بزرگم به دلیل جانبازی پدرم معاف شده حالا چه راهی برای من است؟
  • حمیدرضا IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    12 2
    سلام قانون سه برادری رو که برداشتید!!! حداقل قانون دوبرادری رو به اجرا بگذارید!! اصلا نفهمیدید که آیا این قانون دو برادری اجرا شد یا نه؟
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    10 4
    سلام - من دانشجوی ترم آخر کارشناسیم _ پدرم فوت شده و دو برادر ازدواج کرده دارم - میخواستم بپرسم میتونم از معافیت کفالت برای مادرم بهره مند بشم؟
  • حمزه IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    6 1
    باسلام وخسته نباشید.به نظرمن توی این وضع اقتصادی حداقل یک خبر خوبی که به جوان ها میتونید بدید اینه که معافیت دوبرادری رو به اجرا بگذارید.که بریم کار کنیم وبا تحریم مبارزه کنیم وپولی رو برای خرج خانه وخودمان در بیاوریم چون خدمت هم انسان رو یک مقدار از پیشرفت اقتصادی عقب مینداز.واز لحاظ نوبت به نظر من نوبت معافیت دو برادری هستش چون سال91 قرار بود اجرا بشه ولی تصویب نشد.نصرکم الله..........
  • مهدی IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    7 2
    سلام بابا جانبازه 15 درصد 39ماه جبهه داره داداش بزرگم معاف شده قانون جدید اومده معاف برای پسران دوم جانباز تکلیفه من چیه میرم سربازی یا نه جواب بدید تورو خدا
    • mohammad A1 ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
      2 2
      من خودم ازاخبار گوش دادم بابا باید40 ماه جبهه و15%جانباز باشه
  • ثابت از اقلید IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    7 2
    بی عدالتی ها تا کی ...............اقای رییس السادات تا سال 90 بچه های جانباز ورزمنده کمتراز 25درصد بخشودگی داشتند و حالا خیر .....ما که بچه امان تازه به سن سربازی رسیده اند چه گناهی کرده ایم ...اقا جان تجدید نطر بفرمایید یا همه یا هیچ را اجرا کنید
  • اشکان US ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    2 2
    یه سوال من پدرم فوت کرده برادرم هم جدا از ما در حال زندگی است و تمام خرجی خانواده ام را من می دهم یه خواهرم دارم که 21 سال دارد آیا می توانم کفالت مادرم را بگیرم؟ با سپاس فراوان
  • محمود IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    7 8
    کسایی که درس خوندن واسه خودشون و آینده کاریشون خوندن، اون موقع که من 8،9 سالم بود و تو خیابونا دست فروشی میکردم شما تو مدرسه کنار بخاری خودتونو گرم می کردید، خودتون بگید انصافه؟
  • محسن IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    2 1
    من با دختری ازدواج کردم مامان باباش در زلزله بم به رحمت خدا رفتن 1داداش داره که 2 فرزند داره شرایط کفالت می تونم استفاده کنم
  • علی رضا IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    4 1
    با سلام بنده متولد 1353 هستم وسناسنامه خود را به 1358اصلاح کردم ولی ته چکشناسنامه قبلی ام 53 است الان هم متاهلهستمدو فرزند دارم و خودم هم دارای دیس کمر هستم مدتی معافی برایم صادر شد ولی حمزه نظام وظیفه ان را ازم گرفت حال تکلیف من چیست
  • نسرین IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    16 2
    خرید سربازی موفت برای وضعیت اقتصادی هم مفیده خواهش میکنم حداقل قانون تک فرزندی که یدر 60 ساله باشد را مجددا لحاط کنید
  • امیر IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
    21 2
    خواهش میکنم کسری خدمت کسانی که پدرشان جبهه بودند رو برگردونید؛ کاش درس نمیخوندیم و میرفتیم کسری میگرفتیم ما از کجا میدونستیم که قانون عوض میشه؟
    • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      6 3
      من هم نزدیک به یک سال جبهه بودم درسخت ترین شرایط برای کشورم جنگیدم وچون فرزندانم تحصیل می کردند دنبال کسری نرفتم الان هم جمعش کردند این هم خدمت به رزمندگان دستتان دردنکند مسئولین محترم
  • مرتضي IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
    11 0
    من 36 سالمه در سن 17 سالگي رفتم به سربازي ، درست 1 سال و 3 ماه خدمت كرده بودم كه به دلايل خانوادگي و .. مجبور به فرار از خدمت شدم الان نزديك به 18 سال از اون موقع ميگذره و هيچ بخششي در نظر گرفته نشده در صورتيكه تا متولدين سال 54 بخشش خوردن ! الانم در سن و شرايطي نيستم كه بتونم دوباره به سربازي برم، هيچ قانوني در اين رابطه نيست ؟
  • علی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    8 13
    بابا برید سربازی تا مرد بشین ....من تک فرزندم بابام هم مشکل ریوی داره...18ماه تو زاهدان خدمت کردم و معاف نشدم ...شرایط از این بیشتر !!!!!!!!!!!!!
  • امیر EU ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    27 3
    تورو خدا واسه لیسانس ها شرایط جدیدی لحاظ کنین
  • محمد A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    10 1
    سلام پدر من 25 ماه جبهه بوده تو رو خدا يه فكري هم براي ما بكنيد به خاطر 5 ماه كمتر من بايد كامل خدمت كنم؟!! آخه اين انصافه؟!!!!
    • بابک A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      8 6
      با سلام.منم دقیقا همین مشکلو دارم...تو رو خدا این از انصاف و عدالت دور نیست؟هدف از وضع قوانین گسترش عدالته نه ناعدالتی...ای خدا چی میشد بابام دو سه ماه بیشتر تو جبهه بود...
  • محمد A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    8 3
    سلام پدر من 25 ماه جبهه بوده تو رو خدا يه فكري هم براي ما بكنيد به خاطر 5 ماه كمتر من بايد كامل خدمت كنم؟!! آخه اين انصافه؟!!!!
  • الهام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    12 11
    من يه ساله كه نامزدكردم الن كه درسشو تموم كرد يه پولي جمع كنه بريم سر زندگيمون كه بايد بره خدمت تورو خدا اين انصافه خواهش ميكنم دوباره طرح دوبرادري رو تصويب كنيد توروخدا
    • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      1 5
      هيييييييي
  • دانیال IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    17 3
    اینجانب معاف موقت هستم چون از تاریخ طلاق پدر و مادرم سی ماه نمی گذرد و یک سال اول آن رو به پایان است، پدر من چند ماه است که رفته و ازدواج کرده حالا که به نظام وظیفه زنگ زدم به من می گوید باید حتما 30 ماه از طلاقشان بگذرد... سوالی که من از مسولان دارم این است، به همان اندازه که احتمال می رود پدر و مادری برای معاف شدن تک پسرشان از هم طلاق صوری بگیرند اما به همان اندازه هم احتمال دارد که این شرایط بصورت عادی اتفاق بی افتد، شما مسولان معیارتان برای تصویب قوانین چیست؟ هرجا میروم برای استخدام دولتی و غیر دولتی از من معافیت دائم میخواهند همین چند ماه پیش بود یک کار با درآمد عالی پیدا کردم اما بخاطر نداشتن معافیت دائم علیرغم قبولی ام در آزمون و کسب بهترین نمره ی آن دوره از آزمون ها مرا استخدام نکردند و به گفته ی خودشان نمی خواهد با نظام وظیفه درگیر شوند، آقایان دلیل نمی شود چون احتمال دارد امروز شرایط معافی برقرار باشد و فردا نباشد شما بگویید حتما 30 ماه باید بگذرد آیا هیچ فکر کرده این این 30 ماه چه شرایطی برای جوان پیش می آید؟ این بیکاری که تا استخوان انسان را می خورد، این فکر و خیال های جورواجور، کارهایی که حقوقش از نرفتنش بهتر است و کار کاذب است، عدم داشتن اعتبار در جامعه برای استخدام. واقعا از شما توضیح می خواهم که بگویید دلایل اسلامی تان برای تصویب این قانون چه چیز بوده است. یا الله
    • علی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      5 2
      اقا دانیال خیلی دوست دارم چون واقعا منطقی نوشتی کو گوش شنوا اقا دانیال بشون بگی برام توضیح بدین چنان تبصره های صوری واست در میارن که اصلا حالت بهم میخوره از این نظام اداری که کاغذ بازی و درش بیداد میکنه!
  • سینا A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    1 8
    به نظر من اگه زمان رفتن به سربازی رو تقسیم کنند خیلی از مشکلات حل میشه مثلا سه ماه در سالش کنند اینجوری تو چند سال تموم میشه
  • بهرام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    3 2
    سلام.من پدرم 64سالشه و دو برادر بزرگتر هم دارم که زن گرفتن وسربازی هم کردن.حالام پدرم توانایی کار کردن نداره و من نان آور خانوادم.میخواستم بدونم معاف میشم یا نه؟(خواهشا هر کس میدونه جواب بده)ممنون
  • بهرام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    1 9
    سلام.من پدرم 64سالشه و دو برادر بزرگتر هم دارم که زن گرفتن وسربازی هم کردن.حالام پدرم توانایی کار کردن نداره و من نان آور خانوادم.میخواستم بدونم معاف میشم یا نه؟(خواهشا هر کس میدونه جواب بده)ممنون
  • بهرام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    2 9
    سلام.من پدرم 64 سالشه وتوانایی کار کردن نداره و دو برادر بزرگتر از خودم دارم که زن دارن و هردوشون سربازی کردن.حالا من تنها نان آور خانواده هستم.خواستم ببینم میتونم معاف بشم یا نه؟(خواهشا هرکس میدونه همین جا جواب)ممنون
  • فاطمه A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    1 3
    لطفا" برای غایبین بالای 30 سال که پسر بزرگ خانواده و دارای پدر 60 ساله که البته تمام زحمات خانواده بر دوش او است برای معافیت ایشان فکری شود زیرا با توجه به بالا رفتن سن فرصت شغلی و ازدواج را از دست میدهند خواهشمند است راهکاری برای آنها در نظر گرفته شود .
  • فریبا A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    3 7
    سلام میخاسم سوال کنم کسی اطلاع داره که ممکنه قانون معافیت برادر چهارم که سه برادر قبلی سربازی رفتن تو سال 92 دوباره اجرا بشه اخه دیگه بس نیس چن نفر تو یه خونواده مگه باید برن سربازی هر معافیتی میاد یا تبصره های عجیب غریب داره یا مثل این زود تموم میشه این بی ععدالتی نیس واقعا یسری ها استفاده کنن بقیه نه خواهش میکنم اگه کسی اطلاع داره فورا خبر بده واقعا مهمه
  • حسیبن A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    9 4
    پدرم می خواد عمل قلب باز انجام بده وتک پسر هم هستم ایا معافیت کفالت شامل من میشه؟؟؟؟
  • محسن A1 ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    6 3
    این ها همه ی شما زوسرکارگذاشتن
  • امیر IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    2 2
    با سلام.من پدرم 24ماه جبهه بوده وبسیج ام هستم وترم بعد درسم تمام میشودولیسانس میگیرم از کجا اطلاع پیدا کنم که بدونم چند ماه باید خدمت کنم چون احتمالا میخوام واسه ارشد بخونم واگه مدت سربازی کم باشه مرخصی بگیرم ایا به یگان خدمت پدرم مراجعه کنم این اطلاعات به من میدن ؟خواهشا شما ودوستان جوابمو بدین چون از هر جایی پرسیدم پاسخ قانع کننده ای نداد .منتظرم
  • farshad IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    3 1
    با سلام آیا ایین نامه ای برای معافیت دقلو ها تصویب نشده ؟وبه علاوه ایا از دو هردو کسری می توان استفاده کرد مثلا از کسری خدمت پدر در سربازی وکسری بسیجی بودن؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    4 4
    سلام من افتادم دنبال معافیت کفالت بابام معاف نشدم بابام یه چششم کور شده یه چششم یک دهمه سه تا برادر دارم ولی ازدواج کردن تکلیف من چیه
  • علی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    16 0
    از مسئولین خبر انلاین عزیز خواهش میکنم طرح معافیت مشمولین متاهل را نزد سردار کمالی و دستگاههای ذی ربط پیگیری کنن اخه ما دردمونو به کی بگیم بفهمه! منه متاهل با گذشت 3 سال از زندگیه مشترکم چرا نباید معاف بشم! اخه چه جوری واسه زن و بچم نون در بیارم اگه بخوام برم سربازی! قوانین سربازی نیاز به اصلاحات زیادی داره زندگیه خیلیا داره پاشیده میشه با این اجحاف در حق متاهلین. خبر انلاین خواهش میکنم...
  • arman A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    2 2
    سلام بابای من بالای65 سالشه تا داداشم هم متاهلان خودم هم4ساله ترک یگان کردم میخواستم ببینم میتونم معافیت کفالت بگیرم برا خواهرام و مامانم ممنون میشم بم بگین البته معافیت پزشکی هم میتونم بگیرم
  • جابر IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    4 1
    با سلام به همه اینقد خودتونو اذیت نکنید هر وقت که سرباز زیاد بشه یه قوانین میسازند که یه عده ای رو معاف کنند هر وقت هم کم بشه مجبورند اون قوانین رو حذف کنند حالا شما هم اینقدر به فکر معافی نباشین برین خدمت .ما هم این فکرا رو میکردیم چه قدر فحش به اینو اون میدادیم رفتیم خدمت تمام شد برگشتیم .....اگه وقت خودتنو تلف کنین پشیمون میشین
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    11 3
    خواهش میکنم یه بار دگه معافیت سه برادری اجرا کنین
  • امين IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    3 4
    من تك فرزند خانواده هستم پدرم 61 سال دارد از نظر بيماري هم بيماري فشارخون و قند و توانايي چنداني براي كار كردن ندارد مي خواستم بدونم من مي توانم معاف شوم
  • حسین A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    1 4
    سلام میخواستم بدونم ایا معافیت پزشکی مثلا معافیت پزشکی چشم برای استخدام در شغل های دولتی دردسر سازه یا نه
  • بهنام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    2 10
    سلام من یه خاله دارم که بچه نداره شوهرش هم دیابتی و بالای 60 ساله آیا میتونم کفالت خالمو بگیرم؟
  • صابرسالاری A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    4 0
    باعرض سلام واحترام ببخشید من یک پدر59ساله دارم که امسال 60ساله می شود ایشان بیمار می باشند ونیازبه مراقبت دارندمن یک برادردیگردارم که زن گرفته ولی با ما زندگی نمی کند الان نمی دانم که معاف خواهم شدیانه؟لطفا" من رادراین زمینه راهنمایی کنید.
  • امین A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    2 6
    برو خدمت تا بفهمی
  • سعيد IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    1 2
    من فقط يه برادر دارم كه معلول ذهني آيا من معاف ميشم؟
  • سعید IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    1 0
    سلام آقا این بی انصافی که من 5 تا از داداشام رفتن سربازی و لی من معاف نشم تو رو خدا یه کاری بکنید
  • مهرداد IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 1
    سلام.من22سالمه ودانشجوي ترم5هستم.يه برادرو4خواهر دارم كه دوتااز خواهرام متاهل شدن وپدرم52سالشه برادر بزرگتر از خودمه وشايد متاهل بشه من ميتونم معاف بشم
  • رحمان IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    2 2
    با سلام پدر من 70 سال سن داره و بیماری قلبی رو هم داره 3 تا داداش دیگه هم یکی 15 سال پیش معافیت پزشکی گرفته 2 تای دیگه هم 4 سال پیش خدمتو تموم کردن الان هم همشون ازدواج کردن می خواستم بدونم می تونم معافبت کفالت بگیرم یا نه ممنون می شم اگه جوابمو بدین
  • یک سرباز درمانده A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    1 1
    با سلام بعلت اعصاب وروان مزمن وریه شیمیایی و معلولیت جسمی حرکتی یدر دربهمن 91 معافی کفالت شدم ودرحالیکه در زمان دانشجویی نمرات گم شده بود دوباره12 واحد امتحان دادم وغیبت حین تحصیل خوردم برای توجیه غیبت مدارک 89 تا 92 هست ولی میگویند قبل از 84 وگر نه تایید نمی شوید فقط مدارک یزشکی در حالیکه 32 سال دارم ازدواج نکردم وفقط مراقب یدرم که به کسی اسیب نزنه راهنمایی کنیدا ایکاش برای متولدین ده 60 بخاط جنگ وسکونت در مناطق جنگی فکری میکردن یاخدا انشال.. که فرجی بشه معافی من ومشکل داران وغیبت ها توجیه بشه انشال..
  • بهنام A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    5 2
    ایامعافیت صافی کف پاهنزهست
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    1 2
    سلام ببخشید میشه بگید اصلا طرح سه برادری باقی می ماند
  • بصیر A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    1 0
    با سلام من پدرم سابقه بیش از 20 ماه خدمت در منطقه جنگی داره البته با غیبت. می خواستم بدونم میتونم با این سابقه کسری بگیرم. اگه کسی اطلاع داره لطفا زود بهم جواب بده عجله دارم.
  • بصیر A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    1 0
    سلام من پدرم سابقه بیش از 20 ماه خدمت در منطقه جنگی رو داره میخواستم بدونم آیا می تونم کسری بگیرم البته پدرم با غیبت خدمتش رو انجام داده. خواهش میکنم اگه اطلاعاتی دارد زودتر کمکم کنید عجله دارم.
  • افشین مفیدی A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    1 1
    من فعلا معافیت تحصیلی دارم پدرم ناراحتی قلبی داره دادش بزرگترم خدمت رفته درکل کفیل خانواده ام هستم آیاشرایط معافی به من میخوره یا نه؟
  • افشین A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    5 1
    من فعلا معافیت تحصیلی دارم پدرم ناراحتی قلبی داره دادش بزرگترم خدمت رفته درکل کفیل خانواده ام هستم از صبح تاشب کار میکنم که خرج خانوادم رو دربیارم آیا معافیت شامل حالم میشه؟
  • یاسر IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    1 4
    جوانی 24 ساله هستم انشا... این ترم کارشناسیم تموم میشه دو برادرم سربازی رفته اند و متاهل هستند و پدرم 66ساله است آیا میتوانم از معافیت استفاده کنم؟
  • علی IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    0 1
    با سلام من متولد 20/1/1369 هستم و دانشجوی کارشناسی که دوترم دیگر را دارم و پدر من دارای سن 58 سال است . دو برادر و دو خواهر، که یکی از برادرهایم ازدواج کرده و برادر دیگر سرباز است و دو خواهرم مجرد هستند . آیا معافیت کفالت شامل من می شود یا خیر ؟ با تشکر لطفا از طریق ایمیلم منو در جریان بگذارید..... ممنون
  • سعید IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    1 6
    سلام متولد 68 هستم.5ساله پدرم فوت کرده و مسئولیت خانواده به عهده منه.2 برادر دارم یکی خارج از کشوره و دیگری سالی یبار به ما سر میزنه.از چه طریق میتونم معاف بشم.؟مادرم 70 سال و مادر بزرگم 90 سال دارن که باهم زندگی میکنیم.خواهشا راهنماییم کنین.شرایطم خیلی سخته.
  • زانکو IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    0 4
    پدرم مشکله کلیوی دارد و یک برادر دوقلو که سربازی را انجام داده است را دارم آیا معافیت شامل این جانب میشود
  • edris A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    2 2
    ما دو برادریم یکی از ما ازواج کرده ایا من میتونم معافیت کفالت پدرم رو بکیرم
  • زهرا A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    2 2
    سلام.من یک دخترم.پدرم جانباز30درصدهستن.فرزندپسرندارن وبرادرشون قبل از جانبازیشون سربازی رفتن.توروخدایک نفرجواب منوبده.آیاپدرم می تونن دامادشون رو معاف کنن؟خواهش می کنم جواب بدید اگه قطعی می دونید.سپاس
  • مهرداد A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    3 1
    شما یی که تصمیم واسه آینده این همه جوان میگیرید بد نیست 1 کم واسه تصمیماتتون وقت فکر کردنم بذارید که 1 قانونی بیارید رویاهای 1 جوون واسه آینده بپرورانید بد اون قانون لغو کنید. البته میتونید چون ما زوری نذاریم.
  • حمیذ IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    2 2
    خدا وکیلی این انصاف که خیلی ها با 2 یا 3 برادر معاف شدند ولی منی که 4 تا از برادرانم رفتن سربازی معاف نشدم والان هم 4ماه از خدمتم می گذرد
  • محمد A1 ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    4 2
    با عرض سلام من بیماری قلبی و ریه و غلظت خون دارم ایا معافیت پزشکی شامل من میشه
  • رامین حسن زاده US ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    2 1
    با عرض سلام من تازه کارشناسیمو تموم کردم پدرم 75 سالشه بیماری قلبی داره که سه بارم عمل شده و دوتا خواهر بالای 18 سال تو خونه داریم دوتا برادر دارم که از خودم بزرگترن خدمت رفتن متاهلن وخونشون و خرجشون جداست خرج خانواده هم افتاده گردن من واستشهادیه محلی هم دارم که کفیل خانواده ام هستم آیا به نظرتون میتونم معاف بشم
  • احمد IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    2 1
    سلام من دوتا از برادارم خدمت رفتن وپایان خدمت دارن و هر دو ازدواج کردن یکی از برادارم مشکل اسکروفرنی دارد وتحت پوشش بهزیستی است و یکی از خواهرم معلولیت جسمی دارد و مجرد می باشدوپدرم سنش 62ساله است من پسر سوم خانواده هستم است معافیت از خدمت به من تعلق میگیرد
  • هادی A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 5
    اقا اصلا ما برای چی باید بریم سربازی؟
    • اصغر IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
      4 6
      واسه اینکه مرد شی :)
  • احسان IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    6 2
    خواهش مي كنم حداقل خدمتوكم كنيد21ماه به قرآن خيليه حداقل همون 18ماه كنين
  • جواد A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    4 2
    با سلام سال 1380تمامی مشمولین تا سال 54 با مدرک فوق دیپلم از خدمت سربازی معاف شدند با وجود این قانون که استخدام دولتی برای فوق دیپلم 26 سال میباشد 1 دلیل معافیت چه بود 2 چرا متولدین سالهای دیگر از این ماجرا بیرون میباشند 3 چرا دیپلم متولد 1362 که حال 30 سال دارد ونمی تواند در هیچ یک از ادارات دولتی کار کند از خدمت معاف نمی شود که حداقل گواهینامه راهنمایی رانندگی بگیرد یا بتواند از کشور خارج شود خواهش میکنم بگویید فرق بین تا54 با 55 الی64 توی چیست
  • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    3 2
    توروخداخدمت رادوباره 18ماه کنید
  • محسن1369 A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    6 2
    سلامتیه همه بچه هایی ک به هردلیلی سربازیو مانع ای بزرگ واس آیندشون میبینند یکی کلی سختی کشیده ودرس خونده حالا... یکی عاشق شده وحالاکه عنوان میکنه بهش یه نیش خندمیزنن میگن پسرجون تازه بایدبری خدمت... تازه ازخدمت اومدی اگه ازدواجو اونجاازکلت ننداختن,بی زحمت یه کارم پیداکن که تواین زمونه بتونی خرج بدی...!!! دیگه دلمون به چی خوش باشه؟؟؟؟؟؟؟
  • نیما IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    5 2
    سن پدر برای تک پسری و به 59 برگردونید خواهشن
  • وحید IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    10 3
    سلام خسته نباشید حالا این معافیت دوبرادری کی تصویب میشه خواهشن یه فکری هم به حاله منه ایرانی بکنین ممنون میشم از همه ی شما
  • حسن A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    1 2
    این همه نظر. فکر کردید کسی اینا رو می خونه؟ اصلا چه دلیلی دارد قوانین من در آوردی هر دو سه ماه یک بار تغییر کند. نکنه دارن می بینن تو فامیل و رفقا ذکورشون چه شرایطی دارند؟ مطمئنا این طور نیست.
  • یاس IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    2 2
    ایا بارگی رباط صلیبی و مینیسک شامل معافیت بزشکی میشود؟
    • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      2 1
      با این قانون هایی که اومده اگه خدای نکرده دو تا پا هم نداشته باشی لب مرز بلوچستان باید بری خدمت
  • saeed A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    3 3
    سلام ، جوانی 21 ساله هستم و تا سال 94 دوره ی کارشناسی رو تموم میکنم و درحال حاضر پدر 60 ساله ای دارم و 3 برادرامم خدمت رفته اند ولی یکی از انها بعد از 6 ماه خدمت معافیت پزشکی دریافت کرده ، آیا معافیت شامل حال من هم میشه ؟؟؟؟؟؟ من فرزند آخر خانواده و مجرد هستم .
  • قانون IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    2 1
    با سلام همین که فرزندانشون معاف کردن قانون هم رنگش باخت پس بقیهکه شامل انها میشد چی باید گریه کرد قانون اونم یک ساله مگر ماده غذایی که تاریخ انقضا داشته یاشه
  • محمد A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    2 2
    باسلام باباخریدخدمت رودوباره به اجرابذارید سردارلااقل برای مشمولین متاهل طرحی بذارید که بعدازازدواج رفتن خدمت بعدازاموزشی کارت پایان خدمت روبهشون بدن باتشکر
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    1 2
    باسلام.دانشجوی ترم آخرکارشناسی ارشد میباشم دوتاازبرادرام درارتش خدمت کردند ویکی هم دوماه است سربازمعلم میباشدآیامن میتونم معافیت بگیرم.تشکر میکنم اگه به این سوال من جواب بدین. باتشکر:امیری
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    2 6
    ایا تا اخر سال 92 معافیت سه برادری تمدید خواهد شد
  • محمد رضا A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    1 4
    با عرض سلام شرايط كارت قرمز چيست
  • علی IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    1 4
    من نمیدونم آخه چرا معافیت سه برادری رو گذاشتن /لااقل اگه معافیت سه برادری رو گذاشتین به این بدبختا که کفالت یا پزشکی میخوان زیاد سخت نگیرید .آره من خودم میدونم سرباز خیلی کمه ولی این رو باید سال 88 فکر میکردید نه الان که سرباز مه
  • پیمان A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    3 2
    با سلام ، سوال من اینه که من با 36 سال سن و زن و بچه و هزینه های زندگی و اجاره خونه و .... چجوری میتونم برم سربازی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه فرقی بین متولدین 1354 با من 1357 داره ؟؟؟؟؟؟ تازه ما که سال پیروزی انقلاب اسلامی بدنیا اومدیم
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    2 2
    با سلام پدرم 61 سالشه سلامت و تندرست است باید تاکی صبر کنم تا 65 سالش بشه بعدبه نظر شما پدرم واقعا با این سن میتونه کار کنه مگه عمر مفید یک انسان برا کار کردن جند ساله مگه یک انسان جند سال عمر میکنه
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    7 2
    با سلام وعرض ادب وخسته نباشیدبه تمامی مسئولین جمهوری اسلامی ایران من سال 84 گواهینامه رو گرفته ام حالا رفتم تعویضش کنم گفتند کارت پایان خدمت میخواهیم نداشتم پدرم بالای 60سالشه برادرم 14 سالشه خودم هم 27 سالمه پدرم هم سالم هست اما من خرج 2خانواده رو میدم همه چیز گران شده یک نفر چقدر میتونه کار کنه که خرج 5 نفر رو بده خیلی مشکله که کسی درک کنه جند ماه باید از خانواده دور بشم برم کار تا مخارج خانواده را تامین کنم اگه رفتم سربازی جه کسی خرج خانواده رو میده مسئولین هم باید فکری بکنند اشتباه کردم درس خوندم اشتباه کردم کار کردم برا خانواده
  • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    4 3
    سربازی زمانی ارزش داشت که وقتی تو کوچه میرفتی به یه خانمی چپ نگاه میکردی همه غیرت نشون میدادن نه الان با این وضع افتزا جامعه.که چی بشه؟دوسال از وقتمو بگیرم برای این مملکت؟برای مملکتی که نفس کشیدن توش پولیه؟ کشورهای دیگه سرباز داوطلب دارن چرا چون کشوری دارن که مسئولینش برای بهتر زندگی کردن جونشونو میدن منم همچین کشوری داشتم با جونو دل ازش حفاظت میکردم نه کشور ما که جوونارو روز به روز دارن محدودترو به تهه چاه نزدیک تر میکنن
  • امید IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    3 4
    من پدرم جبهه بوده.اما اون موقه سرباز بوده آیا من گسری شاملم میشه
  • سعید IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    2 2
    سلام پدرم 65 سالش تمام هست وهیچ حقوقی نداره برادرمم ازدواج کرده ساکن یه استان دیگه هست؟ ضمنا یه خواهر دارم که طلاق گرفته ویه بچه داره ایا شرایط معافی دارم؟
  • ماهان IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    5 3
    من پدرم 17ماه جبهه بوده.اما اون موقه سرباز بوده آیا من گسری شاملم میشه
  • محمود IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    3 3
    واقعا خجالت داره که یه متاهل 30 ساله و بچه دار رو بخواید به جای رسیدن به زندگی اش بیاد سربازی و آخر سر هم زندگی اش رو از هم بپاشونید
  • مرتضی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 3
    تو رو خدا قانون سه برادری رو دوباره اجرا کنید
  • esi IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 6
    تا حالا از خودتون پرسیدین که قانون سه برادری چرا اومد، چرا رفت؟ خدایی میدونین چرا؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 3
    سلام اقا من دانشجو ام وبابام 65ساشه اسم هم داره ولی چون ی برادر بزرگتر دارم میگن معاف نمیشی ولی خب اون متاهله و زندگیش کاملا جدا این چه قانونیه ی فکری بکنید لطفا
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 2
    سلام قانون شما در مورد كفالت زياد مسخره هستش. چرا؟چون من الان داداش بزرگ تر دارم خدمتم كرده زن هم داردوبه خرجو كارهاي خودش نميرسد چه برسد به پدرومادرم برسد.من ارشدم تمام شده دارم ميرم خدمت نميدونم كي به اينها برسد.اينجا قانون نابرهبر هستش.....!
  • محمد رضا US ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 2
    من پدرم فوت کرده همه ی برادرام عروسی کردن الان من تنهام با مادر پیرم که نیاز به مراقبت داره حالا تکلیف ما چیه ؟
  • فرزاد IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    2 2
    با 36 سال سن و دوفرزند و همسر بیمار چطوری بیان خدمت سربازی
  • نام IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    3 6
    من تمام عمرمو برای سربازی این مملکت صرف میکنم!!! البته با این شرایط اقتصادی ارتباطی!!! تو خونه که هیچچی نداریم لااقل اونجا هفته ی یه ناهار غذای سالم به سربازا میدن.
  • بدبخت A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    2 3
    سلام میخواستم بدونم من ک متاهلم وپدری دارم سکته مغذی کرده ک الزایمر گرفته وبرادر بزرگتر متاهل دارم ایا میتونم کفالت پدرمو بگیرم خواهش میکنم راهنماییم کنین
  • ح IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    2 1
    سلام توروخدا جواب منو بدین.پدرم بالای 60 ساله و دوبرادر ازدواج کرده دارم.من مدرک کارشناسی دارم.میتونم با شرط کفالت معاف بشم؟؟؟؟؟
  • lمحسن A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    2 2
    تو رو خدا قانون سه برادری رو دوباره اجرا کنید
  • ارمین. A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    3 2
    کسانی که پارتی ندارن باید بسوزن.؟جمش کنیداصلا!
  • علی احمدی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    1 2
    سلام خسته نباشید من پدری دارم 60 ساله که از نظر شورای پزشکی از کار افتاده شناخته شده یه برادرم دارم که 33 سالشه که برای خودش زندگی جدا گانه داره الان من میتونم اقدام کنم برا معافیت کفالت؟ لطفا راهنمایی کنید تشکر
  • امیر CH ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    1 1
    سلام من 16 سالمه،پدرم دبیر بوده و 4 ساله که فوت شده تا پارسال قیوم من مادرم بود ولی حکم رشد گرفتم و الان خودم سرپرست خودم هستم... تاچند روز دیگه هم مدرسه رو غیرحضوری برمیدارم و میرم سر کاری که جای خواب داشه باشه...میخوام بدونم آیا من معاف محسوب میشم یا نه؟
  • سما EU ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    3 3
    خواهش می کنم جواب من روبدید.پدرمن جانباز25%هست و پسرندارد.برادرپدرم هم ازاوبزرگتراست و قبل ازانقلاب سربازی رفته.آیاپدرم می توانددامادش راازسربازی معاف کند؟خواهش می کنم هرکس اطلاع دقیق داره منوراهنمایی کنه
  • سجاد IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    3 1
    اقایون منی که دانشجوام بابام سپاهی ایثارگر 4 سال جبهه هم داره من نباید از خدمدت معاف شم مسعولان ازتون خواهش میکنم جواب من رو هم بدهید
  • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    3 1
    فقط من نمیدونم چه کسی قراره جواب این همه نظر رو بده بهتره خودمونو خودتونو خسته نکنید واقعا سربازی شده یه کابوس واسه جوونا
  • حسین IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    1 1
    سلام من 18 سالمه بابامم 62سالشه داداش هم ندارم و یک خواهر معلول هم دارم ایا معافیت شامل حالم میشه یا نه؟ لطفا جواب بدین.
  • سجاد IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    1 4
    اقا من 17 سالمه نفهمیدیم سربازی بریم یا نه؟؟؟ خوبه یا بد؟
  • parsa A1 ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    4 1
    با نوشتن این نظرها فقط دل خودتونو آروم میکنید.نه کسی هست به صدای یه متاهل گوش بده نه به صدای کسی که واقعا محتاج.
  • امیر A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    5 2
    من که متولد سال 1374 هسم فزند چهارم خانوداه زمانی که من به دنیا اومدم مجلس شواری اسلامی گفت به فزرند چهارم هیچ چیز تعلق نمیگرد نه بن کالا میدهیم و نه اجازه میدهم پدر خانواده بچه چهارم رو بیمه تامین اجتماعی کند و نه چیز دیگهی اصلان فزند چهارم خانواد هیچ چیز ... تعلق نمیگرد مخصوصصان اونهای که سال 74 هستن ..... خوب به من که هیچ چیز تعلق نگرفت اخه واسه چی باید برم خدمت سربازی واسه این مملکت خدمت کنم .. مگر این مملکت به من خدمت کرد که من بارش خدمت کنم .
  • سعید A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 1
    من 21 سالمه پدر و مادرم فوت کردن زن بابا با یه خواهر بالای 24 سال دارم 3تا داداشامم رفتن سربازی زنم گرفتن من میتونم معافشم یا نه
  • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    4 1
    خیلی بی عدالتیه که کسی باباش رفته جبهه و اون ازش کسر خدمت بگیره ،و یکی هم مثل ما باید 21 ماه خدمت کنه
  • مهدی IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    1 1
    کفالت مادر رو میشه گرفت داداشام رفتن سر خونه و زندگی من موندم و مادرم
  • آرمان IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    1 3
    اگه کسی دکترا داشته باشه و پدرش 60 سال باشه و فقط بسیج فعال داشته باشه مدت سربازیش چقدره ؟؟؟
  • امیر A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    1 1
    چرا تک فرزندی کامل معاف نمیگیره ؟خواهشمندم اقدام جدیدی راجب تک فرزندی بفرمایید. در ضمن من دانشجو هستم و تمام فکرم به مسئله سربازی است. خواهش میکنم در مورد تک فرزندی کامل یک فکری بشه.باتشکر فراوان
  • سامان IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    2 1
    همسرم ناراحتی اعصاب شدید داره بیمارستان بستری هست کمیسیون پزشکی بهزیستی تایید کرده بچه کوچک پنج ماهه ای دارم همسرم توانایی نگهداری بچه نداره پرونده تشکیل دادیم حالا دیگه میگن شرایط همسر معلولیت اعصاب شامل معافیت نمیشه
  • علی A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    3 3
    با سلام وخسته نباشید بنده 32 سالمه و ازدواج کردم و یک فرزند 6 ساله دارم در ضمن 1 برادر بزرگتر دارم که سربازی نرفته و من سر پرست مادر و خواهرم وبرادرم هم هستم . نون آور خانواده هم من هستم آیا با این شرایط وضعیت میتونم معافیت کفالت بگیرم یا نه قبلا از همکاری شما متشکرم.
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    1 9
    نظری ندارم بدون شرح
  • بی نام A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    2 2
    آیا هنوز قانون معافیت ۶۰ ماه جبهه ۲ فرزند هست
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    3 3
    با عرض سلام و خسته نبا شید من تنها پسر خانواده هستم و 6خواهر دارم متولد 19/10/1373 هستم سن پدرم 50 سال اش است و خواهر دوم من معلول جسمانی است حال من کمک خرج خانواده هستم در ضمن خواهر معلول من به دلیل فوت همسرش باما زندگی میکند درضمن من دانشجو اول کاردانی الکتروتکنیک هستم حالا من معاف از خدمت هستم ؟لطفا راهنمای های لازم را باذکر دلایل هرچه زود تر عرض کنید چون من در هوا موعلق هستم با تشکر سلا متی امام زمان و نایب بر حقش حضرت ایت ا... خامنه ای صلوات
  • ر A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    3 4
    آخه چراسن پدر راکردن65ساته شایدیکی مثل من سن پدرش 65سال نباشه
  • یکی از پسرای عزیز IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    1 1
    کی گفته پسرای عزیز معاف نمی شن؟؟؟؟؟؟
  • مهرداد IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    3 8
    دوبرادریم که یکی سربازی کرده یکی نه پدر65سال دارد ایامعاف است برادر دیگر مجرداست ولی زیادخانه نیست
  • بی نام و نشان IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    5 3
    آیا نظرات و درد دلهایی که ارسال میشه (به خصوص در مورو مشمولان متاهل و دارای فرزند ) به گوش مسولین محترم مربوطه میرسه؟ آیا جوابی ارسال کرده و یا اقدامی در جلسات خود انجام میدهند؟
  • محسن ش A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    3 1
    من دانشجو هستم و تا زماني كه درسم تموم بشه بابام بالاي 65 سلش ميشه ، يه داداش هم دارم كه ازدواج كرده و به خاطره چشمش معافيت پزشكي گرفته ، حالا ميخوام بدونم ميتونم معافيت كفالت پدرمو بگيرم يا نه؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
      3 3
      سلام من دایی ها و خاله هام خارج زندگی میکنند آیا من معافیت کفالت پدر بزرگ را میگیرم ؟
  • مسلم زارع RO ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    1 2
    سلام من سال 89 به مدت 10 ماه خدمت کردم و بعد دانشگاه رو با همان قانون کنکور که حتما باید کنکور میدادی قبول شدم اون موقع مدت خدمت سربازی 18 ماه بود یعنی فقط 8 ماه دیگه داشتم تا تمام شم اما الان خدمت سربازی شده 24 ماه یعنی شش ماه اضاف شده و من باید به جای 8 ماه 14 ماه خدمت کنم با اینکه پدرم 74 سالشه و مادرمم نزدیک به سن پدرمه دو تا داداش هم دارم که از خودم بزرگترن و خدمت رفتن و متاهل هم هستن با این وجود من معاف هم نشدم و باید 14 ماه دیگه خدمت کنم خداییش به هیچ کس جز من و کسایی مثل من تا این حد ظلم نشده اینو به مسئولان محترم عرض میکنم که حداقل قانون واسه همه طبق سال اعزامش اجرا بشه . متشکرم
  • بی نام IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    3 2
    بابا کیفالت 59 سالگی رو اجرا کنید
  • محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    3 1
    من ب علت در رفتگي مكرر كتف ميتونم معاف شم ولي گفتن تحصيلت بايد تموم شه يا بايد انصراف بدي بنظرتو چيكار كنم ميشه تو همين دانشجويي معافيتو گرفت؟
  • اشکان A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 1
    با سلام . من پدرم 30 ماه سابقه حضور در جبهه رو داره ولی بیشترش مربوط به موقع سربازیش بوده .یعنی به میل خودش رفته منطقه جنگی . آیا برای معافی حساب میشه ؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    1 0
    سلام و با سپاس از زحمات فراوان شما من 23ساله دانشجو می باشم وپدرم 54ساله ومریض و از کار افتاده می باشد ومدارک پزشکی مورد نیاز را دارد و خود نیز تک پسر خانواده بوده و وضع مالی آنچنانی هم نداریم آیا می توانم از معافعیت استفاده کنم؟؟ لطفا راهنمایی فرمایید.با تشکر
  • dana US ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    4 0
    سلام داناهستم فاقدپدرم برادرم باسرپرستی کفالت معاف شده الان ازدواج کرده رفته سرخونه زندیش الان من یه خواهر دارم با سرپرستی اون میتونم معاف شم ممنون میشم لصفا جواب بدید
  • hsdn A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    1 2
    باسلام من قبل اینکه این قانون جدید بیاد رفتم نظام وظیفه پرسیدم گفتند مشکلی نداره ومیتونم اینطوری معاف بشم الان هم شامل میشم؟ من تک پسرم وپدرم هم ناراحتی قلبی وقند هم داره رفتم نظام وظیفه گفتند میتونی معافیت کفالت پدرزیر65سال بگیری الان هم شامل این میشم؟ متونم کفالت پدربزرگم رو بگیرم 66سالشه وفشارخون داره پسرنداره پدربزرگم میتونه یکی ازنوه هاشو کفیل خودش اعلام کنه من درحال حاضر دانشجوی کادانی هستم وبا پدربزرگم زندگی میکنم باتشکر
  • مجید IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    1 6
    با سلام: آیا معافعیت سه برادری اعلام میشه یا خیر ؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 1
    شوهرم سربازه حتی پول نداریم قصد وام ازدواجشو بده
    • محمد US ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
      1 0
      سربازی نداشته چظور وام گرفته؟ 7 ساله شرطش کارت پایان خدمته
  • محمد سبحانی US ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    5 1
    خواهشمندیم معافیت کفالت را به حالت قبل یعنی همان شصت سال تمام برگردونید تمام امیدهای زندگیمونو به باد داده قانون جدید
  • علیرضا A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    1 1
    من هم اکنون معافیت کفالت از طرف مادرم در اثر طلاق شده ام درصورت ازدواج مجدد مادرم ایا کفالت باطل میشود خودم هم متاهل هستم
  • رضا A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    1 1
    سلام من از شما میخوام کسری خدمت ایثار گری رو زیاد کنین.لطفآ.لطفآ..........
  • بی نام A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    4 4
    بابا الکی چونه نزنید خودتان را خسته میکنید بیخیال هر چی خدا بخواد دست منو شما که نیست
  • محمد A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    5 2
    عدالت/عدالت /عدالت /عدالت/ عدالت .ما فقط عدالت می خواهیم ....... سربازی سخت نیست قانونی که بر اساس عدالت باشه همه می پذیرن اما این بی عدالتی ها و قانون های ضد و نقیض سختش میکنه.نمی دونم چی باید بگم که سینم پر از درده کسری خدمت حضور در جبهه های حق از باطل والدین را برای همه بصورت یکسان اجرا کنید . پدر من 24 ماه رزمنده بوده چرا باید کسی که شرایط من را داشته از کسری استفاده کند و این کسری برای من نباشد
  • مجید A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    6 2
    منی که دوفرزنددارم قسط دارم اجاره خانه ومخارج خانه بیکارم هستم چطورسربازی برم
  • امید A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    2 2
    من الان دوازده ماه خدمت هستم پنج ماه دیگه تمومم آخیش چه خوبو خاشه به به به شخصی گری کجای که دارم میام سراغت چقد حالم خوبه ...یاه یاه یاه .خخخخخخ
  • mohammad A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    5 1
    سلام .من با وجود دو خواهر بالای 30 سال که مجرد هستن و بیماری دیابت دارن و پدر 56 ساله که بیماری فشار خون دارد و بازنشسته است معاف میشوم؟
  • فرامرز A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    2 4
    سلام پدر من 55 سالشه و سرطان ریه داره کانسرریه. و4 برادریم 2برادرم ازدواج کردن و برادر سومم معافیت پزشکی گرفته و من هم 21سال سن دارم یعنی دو سال غیبت دارم . آیا من میتوانم از کفالت پدرم معاف شوم؟؟؟؟؟ از مسئولین خواهش دارم لطفأ پاسخ بدهید؟؟؟؟ با تشکر فراوان
  • رامیار A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    9 1
    با عرض سلام من 23سال سن دارم و برادر بزرگم سربازی کرده والان ازدواج کرده پدرمم 51سال سن داره و تومور مغذی داره الان هم از طریق شورای پزشکی از کارافتادست و از بیمه ماهیانه مستمری دریافت میکنه.ایا میتونم برای معافی اقدام کنم؟ پدرم تشنج میکنه و اصلان وضع خوبی نداره برادرمم ازدواج کرده و رفته ایا معافیت کفالت بهم تعلق میگیره سپاسگذار میشم جواب رو برام ایمیل کنید با تشکر از حامیان امنیت ملی
  • جواد رمضاني پور A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    3 7
    سلام من30سال دارم ليسانس هستم 4سال ليسانس گرفتم وسربازي نرفتم آيا معافيت شامل من ميشه؟
    • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      1 2
      من 8ماه خدمت کردم و فرار کردم به علت افسردگی ااخرش در چه سنی معاف میشم
  • جعفر A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    5 4
    من پدرم 40 درصد جانبازي وتقريبا 7ماه جبهه اي داره برادربزرگترم معاف شد ايا امكان داره كه من بتونم از 15 درصد باقي مونده ي جانبازي پدرم 7ماه جبهه ايش معاف بشم
  • ali IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    2 1
    سلام من پدرم 5 درصد جانبازه و 25 ماه در جنگ بود ایا معاف میشم یا نه لطفا جواب بدید
  • سید مهدی ساجدی IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    1 1
    سلام ما دو فرزندیم تو خانواده من پدرم 25درصد جانبازی داره داداشم فرزند بزرگتره از جانبازی پدرم معاف شد ایا من که فرزند کوچکم پدرم فوت کرده می توانم به عنوان سرپرست خانواده معاف شوم یا نه.با تشکر
  • پرستو A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    7 4
    سلام من و خاستگارم خیلی همو دوست داریم ولی جون خدمت نرفته خونوادم اصلا راضی نمیشن الان 28سالشه به نظرتون میشه کاری کرد
    • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
      4 1
      کار ی نمیشه کرد
  • علي IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    2 1
    سلام يه فكري به حال متاهل هاكنيدتوروخدا
  • مرتضی طوسی IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    2 1
    سلام میخواستم بدونم پدرم 60سالشه ولی به مراقبت نیاز داره سه برادر دارم که هر سه ازدواج کردند.ایا معافیت تعلق میگیرد
  • سیوان A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    2 1
    سلام. بنده 23سالمه تازه لیسانس گرفتم اما دوتا برادرم الان همزمان خدمت میکنن هیچگونه معافیتی شامل ما نمیشه ایا؟
  • پیمان IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    4 6
    با عرض سلام من با سن 18سال و داشتن دو برادر و یک خواهر15ساله هستم و نان اور خانه هستم میتوانم معافیت بگیرم
  • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    10 1
    با سلام من 38ساله هستم سه فرزند دارم 2دختر1پسرفرزنددخترم که 5سالداره استثنایی هست وتحت پوشش اداره بهزیستی نه مسکن نه زمینی نه ماشین دارم به من بگید من 18 میلیون برای خریدسربازی چگونه پرداخت کنم
  • میلاد IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    2 3
    من پدرم ۶۰سالش معاف میشم
  • بی نام IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    6 2
    با عرض سلام من ۲۰ سالمه و ۴برادر همه شون سربازی رفتن فقط من موندم بابام هم ۸۰سالشه ایا معاف میشم دستون درد نکنه
  • عباس سالمی A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    7 0
    من پدرم دوتازن گرفته سه تا برادر دارم ازپدرم از زنه بزرگ .و من از زن کوچک . پدرم 90 سالشه .من تک فرزند دوتا خاهر دارم اومیتونم معافیت بگیرم
  • حمید رضا A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    7 1
    سلام.من بعلت حبس بالای 5 سال پدرم و تک فرزند بودن. به علت عدم اطلاع از قانون به سربازی رفتم و بعد از 14 ماه دیگر نرفتم.با توجه به معافیت که حق قانونی من بوده و بیش از یک سال خدمت.تکلیف من چیست.نه کارت معافی دارم و هم سرباز فراری.امسال 39 ساله شدم و پاسپورت لازم دارم
  • پرهام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    1 3
    سلام بابا خدمت مگه چیه همتون میترسین اتفاقا خیلی هم عالیه برین یکم با واقعیت های دنیا زیاد اشنا شین الان من 17 ماه خدمتم انگار که دیروز بود رفتم الانم درست 4 ماهم مونده
  • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    1 1
    من از کسری خدمت به خاطر ایثارگری پدرم معاف شدم و وارد سپاه شده ام الان می توانم کسری خدمت را به برادر دیگرم بدهم
    • عدنان زغیبی نیا A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      5 2
      سلام من 27 سالمه وپدرم 72سالشه وبخاطر بیماری پای چپش قطع شده وبنده مسولیت خانواده رو قبول کردم آیا معافیت سربازی شاملم میشود؟؟
  • جعفر عموری IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    7 4
    من جوانی ۳۱ ساله هستم ..من کفالت پدری ۶۳ ساله هستم وبی شنوا هست ودرد جسمانی او را خسته کرده ..ودرخواست معاف را دارم
  • ali A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    4 0
    سلام من تک پسر هستم و یک خواهر معلول دارم .آیاlمیتونم معاف بشم؟
  • بی نام A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    5 4
    سلام من که متاهلم ۲۴سال دارم دوتا بچه دارم چطور به خدمت برم مهافیت شاملم میشه یا نه جواب خ
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    4 2
    سلام.من تک فرزندم پدرم ۲۵ماه جبهه داره.نامه بیهزیستی دارم الانم اموزشی خاش بودم الانم افتادم کردستان بچه تربت هستم سرپرست خانوادم چگونه بایدبیام نزدیک.