«خواب‌های خوش نوجوانی» جدیدترین کتاب سرشار است که وی 60 عنوان از خواب‌های جذاب نوجوانان را در قالب یک مجلد گردآوری کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا سرشار درباره‌ کتاب «خواب های خوش نوجوانی» گفت: هشت سال پیش زمانی‌که سردبیر یک مجله نوجوان بودم مسابقه‌ای را برای مخاطبان طرح کردم و از نوجوانان خواستم خواب‌های جالب خود را با جزییات و زمان دیدن به صورت نوشته روایت کنند. حاصل مسابقه طراحی شده دریافت تعداد زیادی نامه بود که از میان آن‌ها بیش از 60 نامه قابل چاپ شناخته شد و البته همان زمان نیز به تدریج در شماره‌های مختلف آن مجله به چاپ رسید.

سرشار با بیان این که «خواب‌های خوش نوجوانی» شامل بیش از 60 خواب نوجوانان به روایت خودشان است، گفت: من در این روایت‌ها فقط ویرایش رسم الخطی انجام داده‌ام و اگر غلط فاحشی وجود داشت اصلاح کردم و اصل نگارش، نثر و زبان خواب‌ها متعلق به خودِ نوجوانان است.

این منتقد ادبی در ادامه افزود: سال‌ها بود که می‌خواستم این مجموعه را تنظیم و چاپ کنم که امسال توفیق آن فراهم شد و انتشارات «سوره مهر» انتشار آن را در قالب کتابی با عنوان «خواب‌های خوش نوجوانی» بر عهده گرفت.

سرشار ادامه داد: البته نوجوانانی که خواب‌هایشان را برای من فرستادند الان در سن جوانی هستند اما این کتاب در کنار مخاطبان نوجوان خود برای والدین، اولیا و مربیان تربیتی و حتی روان‌پزشکان مفید خواهد بود چراکه از طریق آن از یکی از عوالم کاملا خصوصی نوجوانان آگاه می‌شوند.

وی توضیح داد: خواب‌هایی که در این کتاب منتشر شده، بازتاب مسائل روز و درگیری‌های ذهنی است . این خواب‌ها نشان می‌دهد در ذهن نوجوانان چه می‌گذرد و از سویی بسیاری از آن‌ها از لحاظ وجود جنبه‌های تخیلی همچون داستان جذاب هستند.

 این اثر هم اینک مراحل آماده‌سازی را سپری می‌کند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    آخ که چقدر دلم لک زده برای قصه روز جمعه با صدای رویایی وبی نظیر شما