مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه جمعه 20 بهمن 1391

 

 

 

  • مدیر کل برند و ارتباطات رایتل اینترنت این اپراتور را ارزان‌ترین اینترنت تلفن همراه دانست و با تاکید بر قیمت‌های رقابتی اپراتور سوم در ارتباط با اختلالات تماس‌های تصویری اظهار کرد: در برخی نقاط خاص حتی ممکن است تماس‌های صوتی هم دچار اختلال شوند. به گزارش خبرنگار ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاهین آرپناهی با بیان این که رایتل اولین و تنها ارائه‌دهنده‌ی فعلی خدمات 3G در ایران است گفت: در حال حاضر این اپراتور به مدت دو سال دوره‌ی انحصار دارد و این دوره از شهریورماه امسال آغاز شده است. وی در عین حال یادآور شد: در نسل سوم ارتباطی علاوه بر دسترسی به تماس‌های تصویری کاربران به اینترنت پرسرعت هم دسترسی خواهند داشت و دارندگان سیم‌کارت‌ها می‌توانند از اینترنت یک مگابیتی در همه‌جا و حتی در حین حرکت نیز استفاده کنند.

 

 

 

 

  • مهدی اخوان بهابادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هنوز ثبت نام برای استفاده از VPN قانونی در کشور آغاز نشده است اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده از اواسط هفته آینده و بعد از تعطیلات 22 بهمن ماه با اعلام جزئیات بیشتر از این طرح، ثبت نام برای متقاضیان آغاز خواهد شد. وی گفت: اولویت نخست برای ثبت نام VPN مربوط به سازمانهای دولتی خواهد بود.

 

 

 

 

  • در بسیاری از کشورها که در فکر کاهش قیمت اینترنت و پهنای باند به سود کاربران هستند، زیرساخت‌های لازم برای دستیابی به این هدف را فراهم می‌کنند تا از نظر شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه بهتری را کسب کرده و از حضور در دنیای الکترونیک بازنمانند. به گزارش ایسنا، به دنبال افزایش قیمت ارز در ماههای اخیر و البته از آنجاییکه ارز مرجع به پهنای باند اینترنت تعلق نمی‌گیرد! موضوع افزایش تعرفه پهنای باند، یکی از مهمترین مسائلی است که در این مدت ذهن بخش خصوصی فعال در حوزه خدمات اینترنتی را به خود مشغول کرده است. باتوجه به اینکه رشد سریع فناوری و افزایش اقبال عمومی از خدمات و سرویس‌های اینترنتی، بازار رقابتی خوبی را برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت فراهم کرده است، به نظر می‌رسد افزایش تعرفه آخرین و در عین حال ساده‌ترین راه‌حلی است که پیش روی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارد. بر اساس گزارش گروه علمی تحلیلی طیف، هاستینگ محتوای داخلی از طریق توسعه دیتاسنترهای داخل کشور، موظف کردن شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های PAP به ایجاد ساز و کاری برای افزایش گردش اطلاعات در شبکه‌های داخلی، مجوزدهی برای توسعه‌ CDN، حمایت از ارائه دهندگان خدمات محتوایی مانند IPTV برای تشویق کردن کاربران به استفاده بیشتر از این خدمات به جای اتلاف وقت در فضای اینترنت و ...، از جمله راه‌کارهایی است که در این زمینه می‌تواند در دستور کار سیستم رگولاتوری کشور مانند شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گیرد. البته نباید این نکته را هم فراموش کرد که بسیاری از کشورها با توسعه مسیرهای انتقال اطلاعات از داخل کشور، به کاهش هزینه تمام شده پهنای باند بین‌الملل اقدام می‌کنند. امری که در سال‌های اخیر در دستور کار شرکت ارتباطات زیر ساخت قرار گرفته است و باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شده و توسعه یابد. به گزارش ایسنا، سیاست‌گذاری صحیح و هوشمندانه برای توسعه آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر دسترسی مردم به خدمات باند وسیع و کاربردهای دولت الکترونیک، از جمله موضوعاتی است که درچهارمین همایش بین‌المللی مخابرات ایران (ITC2013) با حضور مدیران و کارشناسان این حوزه، توسط گروه علمی تحلیلی طیف در روز 13 اسفندماه برگزار می‌شود.

 

 

 

  • در شرایطی که برخی کشورها در حال عرضه تلفن همراه نسل 5 با سرعت هزارمگابیت بر ثانیه، به مشترکین خود هستند، در کشور ما هنوز پیاده سازی نسل سوم تلفن همراه با مشکلات فنی و فلسفی مواجه است. به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر جلالی - کارشناس فناوری اطلاعات - با بیان اینکه فناوری اطلاعات نقش اساسی در توسعه اقتصادی دارد، اظهار کرد: در آینده پهنای باند و موبیلیتی دو موضوع اساسی در توسعه فناوریهای جدید خانواده تلفن همراه است.وی با بیان اینکه هم اکنون تلفن همراه نسل 4 با پهنای باند 100 مگابیت بر ثانیه در بعضی از کشورها در اختیار مردم است، ادامه داد: در این کشورها همچون سنگاپور معتقدند که این نسل از تلفن همراه تاثیر بسیاری در افزایش درآمد ناخالص این کشور داشته است. استاد دانشگاه علم و صنعت افزود: از طرف دیگر کره جنوبی قصد دارد تلفن همراه نسل 5 که دارای سرعت هزار مگابیت بر ثانیه است را به بازار عرضه کند، این در حالیست که در بسیاری از کشورها مانند ایران هنوز پیاده سازی نسل سوم تلفن همراه با مشکلات فنی و فلسفی مواجه است.

 

 

 

 

  • بازی رایانه ای ایرانی "قهرمان ما" با پشتیبانی از سیستم عاملهای اندروید و iOS ساخته شد.  به گزارش خبرنگار مهر، عرضه بازی ایرانی "قهرمانِ ما" که مدتی است توسط استودیوی بازی‌سازی آنو (Anu) ساخته می‌شود در فصل تابستان برنامه‌ریزی شده و علاوه بر رایانه‌های شخصی برای تبلت‌هایی که از سیستم عامل اندروید و iOS برخوردارند هم قابل استفاده خواهد بود. این بازی در سبک ادونچر - ماجراجویی- اشاره و کلیک است و با سبک هنری خاصی ساخته شده که در مورد اتفاقات عجیبی است که در شهر افتاده و موجودات زنده را تبدیل به موجودات پلیدی کرده است. قهرمان بازی که جکی نام دارد یک لوله‌بازکن ساده با خصوصیات اخلاقی خاص است و سعی دارد منشا این اتفاقات عجیب را پیدا کرده و آن را نابود کند. جکی برای رسیدن به این هدف باید معماهای مختلف را حل کرده و همچنین هر از گاهی دست به مبارزات اکشن بزند که در نوع خود برای یک بازی ادونچر قابل توجه است. چندین شخصیت اصلی دیگر هم برای بازی طراحی شده که به پیشرفت روند داستان کمک می‌کنند.

 
 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 275908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =