مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه یکشنبه 22 بهمن ماه 1391

 

 

  • عضو کمیسیون اینترنت نظام صنفی رایانه‌یی کشور معتقد است که کندی سرعت اینترنت در روزهای اخیر بنا بر اعلام دبیر شورای عالی فضای مجازی محدود کردن سرویس جهت مقابله با حملات سایبری است. علی توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بنا بر اطلاعات موجود قطعی در مسیرهای پهنای باند بین‌المللی در روزهای اخیر وجود نداشته است و طبق اعلام فوق عامل اختلال مقابله با حملات سایبری است. مدیرعامل یک شرکت اینترنتی در ادامه عنوان کرد: شرکت‌ها از برداشته شدن محدودیت‌های حجمی برای استفاده کاربران خانگی استقبال می‌کنند و امیدواریم اینترنت سریع‌تر در اختیار کاربران قرار گیرد و با کمک اینترنت و شبکه‌ قطعا در هزینه‌های عمومی صرفه‌جویی خواهد شد.توسلی در این رابطه افزود: با رفع محدودیت در ارایه پهنای باند، حجم مصرف هم می‌تواند بسیار بیش‌تر شود و نیاز به پهنای باند بیش‌تری خواهد بود که امیدواریم توسط تامین کننده یعنی شرکت ارتباطات زیرساخت کشور، این موضوع به موقع تدارک دیده و پیش‌بینی شده باشد.

 

 

  • مدیرکل مهندسی عملیات شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت بروز هرگونه قطعی در شبکه ارتباطی کشور و کابل های دریایی بین الملل را رد کرد و گفت: در هفته های اخیر هیچگونه قطعی روی لینک های ارتباطی بین المللی گزارش نشده است. به گزارش خبرنگار مهر، بالغ بر دو هفته است که شبکه اینترنت کشور با اختلالاتی روبرو بوده به نحوی که دسترسی کاربرانی که از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت و شرکت مخابرات ایران سرویس می‌گیرند با کندی و قطع و وصلی‌های مکرری همراه است اما شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی بخش اینترنت کشور اعلام کرده که مشکل یا اختلالی در شبکه ارتباطی کشور مشاهده نشده است. حسن کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر نقش بسترسازی شرکت ارتباطات زیرساخت برای ایجاد دسترسی کاربران با شاخص کیفیت مناسب، اظهار داشت: اگرچه قطعی فیبر جزئی از اینترنت محسوب می‌شود اما با توجه به مکانیزم هایی که برای پیشگیری و جلوگیری از این قطعی ها درنظر گرفته شده طی دو هفته اخیر دسترسی به شبکه زیرساخت ارتباطی کشور مهیا بوده و بروز قطعی گزارش نشده است. مدیرکل مهندسی عملیات شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت، با بیان اینکه از نظر سطح دسترسی به سایتهای اینترنتی کوچکترین مشکلی در دو هفته اخیر وجود نداشته است، گفت: ممکن است مشکلاتی که کاربران اینترنتی هراز چندگاهی با آن روبرو می شوند مربوط به عدم دسترسی به یک پروتکل خاص و یا یک سایت خاص باشد که ارتباطی با زیرساختهای شبکه ندارد؛ اینکه سایتی در دسترس نیست و یا باز نمی شود مربوط به بستر ارتباطی نیست.

 
 

 

 

 

  • با توسعه خدمات و سرویس‌های متنوع اپراتورهای تلفن همراه در کشور، افزایش کیفیت و نیز آگاهی و دانش کاربردی استفاده از تلفن همراه ضروری است. به گزارش ایسنا، صابر فیضی - مدیر عامل شرکت توسعه اعتماد مبین - با اشاره به اینکه امروز تلفن همراه به اصلی ترین ابزارهای اولیه افراد تبدیل شده است، اظهار کرد: جایگاه این وسیله ارتباطی تا اندازه‌ای اهمیت پیدا کرده که بدون استفاده از تلفن همراه اقتصاد جوامع با مشکل مواجه خواهد شد. وی تصریح کرد: در نتیجه هر چقدر همایش و کنگره‌هایی که در خصوص این ابزار فناوری برگزار می‌شود، بیشتر و با کیفیت‌تر باشد، دانش استفاده کاربردی از این وسیله ارتباطی در جامعه بیشتر خواهد شد. مدیر عامل سابق مخابرات ایران گفت: کیفیت برگزاری کنگره موبایل در ایران باید به اندازه‌ای باشد که با حضور اپراتورهای خارجی و شرکت های بین المللی ، در حد منطقه ای برگزار شود.
     

 

 

  • همزمان با دهه فجر، مرکز پایش فرکانس شیراز و پروژه‌های 17 ایستگاه سالن مانیتورینگ و جهت‌یاب سه استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با حضور رییس، معاونان و برخی از مدیران ستادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، استاندار فارس، فرماندار شیراز و برخی از مقامات استانی گشایش یافت.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمدعلی فرقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: مدیریت طیف و پایش فرکانسی کشور از وظایف اصلی رگولاتوری است و راه‌اندازی سالن‌های پایش آنلاین در نقاط مختلف در راستای مدیریت بهینه فرکانس به عنوان یکی از منابع محدود کشور و توسعه گستره مدیریت طیف است. وی افزود: با راه‌اندازی مرکز پایش فرکانس شهید عدل‌آسا در شیراز و ایستگاههای مانیتورینگ و جهت یاب با اعتبار 22 میلیارد تومان، در حال حاضر سه مرکز اصلی پایش در شهرهای مشهد، قزوین، شیراز بر فضای فرکانسی کشور نظارت می‌کنند و راه‌اندازی این ایستگاهها در راستای ایجاد طرح جامع مانیتورینگ در سراسر کشور صورت گرفته است.

 

 

 

  • تعداد سیم‌کارتهای ارائه شده به مشترکین اپراتورهای موبایل در ایران بیش از میزان ارائه الگوی مناسب فرهنگی از سوی متولیان این امر برای بکارگیری صحیح این فناوری و توسعه مناسب خدمات متنوع آن در میان کاربران است. به گزارش ایسنا، محسن بیگلری - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی - اظهار کرد: امروزه تعداد سیمکارت‌های واگذار شده به کاربران توسط اپراتورهای تلفن همراه از کل جمعیت کشور بیشتر است به شکلی که می‌توان گفت همه افراد به نوعی با این وسیله ارتباطی سرو کار دارند. وی با یادآوری این مطلب که اپراتورهای تلفن همراه علاوه بر واگذاری سیم‌کارت، سرویس‌های ارزش افزوده گوناگونی ارایه کرده‌اند، گفت: استفاده هریک از این سرویس‌ها نیازمند به فرهنگ‌سازی مناسب مخصوص به خود است.

 

 

 

  • رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر پیشخوان استان خوزستان با انتشار نامه‌ای خطاب به ریاست کمیته‌ نظارت بر دفاتر پیشخوان خدمات دولت به انتقاد از تضعیف جایگاه قانونی کارگروه‌ها و انجمن‌های صنفی استان‌ها پرداخته و نسخ‌های از این نامه را نیز در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 276255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =