فیلم فرانسوی «در راهم» با بازی کاترین دونوو بازیگر سرشناس فرانسوی در بخش مسابقه بین‌الملل شصت و سومین دوره جشنواره برلین نمایش داده شد.

به گزارش خبرآنلاین، دونوو در این فیلم که روز جمعه برای اولین بار در دنیا در برلیناله نمایش داده شد، نقش بتی صاحب یک رستوران خانوادگی بی‌رونق در بریتانی در فرانسه را بازی می‌کند که یک روز خسته از ملایمات زندگی، قید همه چیز را می‌زند و راهی سفری جاده‌ای با ماشین می‌شود.
 

دونوو 69 ساله پس از نمایش «در راهم» که با استقبال گرم تماشاگران روبرو شد، به خبرنگاران گفت: «این یک سفر بدون برنامه‌ریزی قبلی است و در طول راه اتفاقات مختلف روی می‌دهد. سئوال‌های جدید به ذهن بتی می‌رسد و پاسخ‌های جدید هم دریافت می‌کند.»
 

«در راهم» را امانوئل برکوت کارگردانی کرده که یکی از سه کارگردان زن رقیب جایزه خرس طلای این دوره جشنواره برلین است.
 

در طول راه دختر بتی که مدت‌ها بود از او خبری نداشت تماس می‌گیرد و از بتی می‌خواهد پسرش را به خانه پدربزرگش ببرد، چرا که خودش برای یک شغل جدید قرار مصاحبه دارد. بتی و نوه‌اش  در جاده همراه می‌شوند و با از راه رسیدن پدربزرگ بچه ماجراهای جدیدی اتفاق می‌افتد.
 

دونوو که بازیگر فیلم‌های مطرحی چون «انزجار» رومن پولانسکی و «بل دو ژور» و «تریستانا» هر دو به کارگردانی لوییس بونوئل است، گفت: «برای یک زن پیر شدن ساده نیست و اگر آن زن یک بازیگر باشد که کار سخت‌تر است.»

او افزود: «البته نه به آن معنا که باید ذهنت را مشغول کنی. اگر در این مورد کاری از دستت برنمی‌آید، شاید بهتر باشد یاد بگیری با آن زندگی کنی.»


کاترین دونوو در مراسم فرش قرمز فیلم «در راهم»
 

برکوت 45 ساله که خود یک بازیگر است، گفت فیلمنامه «در راهم» را با در نظر داشتن دونوو، نوشت.
 

او گفت: «دونوو در فیلم عملا خودش است، زنی که همه چیز را آسان می‌گیرد. به عنوان یک بازیگر و یک زن از او واقعا خوشم می‌آید. او بسیار الهام‌بخش است.»
 

«در راهم» یکی از 19 فیلمی است که برای جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای این دوره جشنواره برلین رقابت می‌کند.
 

امسال جشنواره برلین میزبان فیلم‌هایی موفق با حضور بازیگران زن کهنه‌کار بود، بازیگرانی که انتظار می‌رود جایزه بهترین بازیگر زن را به خانه ببرند.
 

تماشاگران از فیلم شیلیایی «گلوریا» با بازی پولینا گارسیا به نقش یک زن مطلقه 60 ساله که به دنبال خوشبختی است، لذت بردند؛ همین طور از درام رومانیایی «حالت بچه» ساخته کالین پیتر نتزر درباره یک مادر ثروتمند و سلطه‌جو که می‌کوشد پسرش را از اتهام قتل یک نوجوان فقیر تبرئه کند.
 

روز جمعه همچنین انیمیشن «خانواده کرود» تولید استودیو دریم ورکس انیمیشن برای اولین بار در دنیا در بخش خارج از مسابقه برلیناله نمایش داده شد و مورد استقبال قرار گرفت.
 

«خانواده کرود» اولین فیلم انیمیشن است که پس از «داستان اسباب‌بازی» در 1996 در جشنواره برلین نمایش داده می‌شود. این فیلم از 22 مارس روی پرده سینماها می‌رود و در عین حال اولین فیلم دریم ورکس انیمیشن است که استودیو فاکس قرن بیستم توزیع می‌کند.


«خانواده کرود» جمعه برای اولین بار در دنیا در جشنواره برلین روی پرده رفت
 

جفری کاتزنبرک رئیس دریم ورکس به همراه نیکلاس کیج و اما استون صداپیشه‌های «خانواده کرود» در مراسم فرش قرمز «خانواده کرود» شرکت کردند. رایان رینولدز یکی دیگر از صداپیشه‌های اصلی این فیلم است.
 

«خانواده کرود» به کارگردانی کرک دی میکو و کریس ساندرز یکی از پنج فیلمی است که امسال در بخش اصلی برلیناله در بخش خارج مسابقه روی پرده می‌روند.
 

داستان درباره خانواده‌ای در عصر حجر است که وقتی غار آن‌ها نابود می‌شود، باید در یک دنیای ناآشنا و غیرقابل پیش‌بینی یک سرپناه جدید پیدا کنند.
 

سازندگان «خانواده کرود» در نشست مطبوعاتی از تولید قسمت دوم این فیلم خبر دادند.
 

ساندرز یکی از دو کارگردان فیلم گفت:‌«ماهیت این فیلم یک سفر جاده‌ای بود. در میان تمام فیلم‌هایی که تاکنون ساخته‌ام، این یکی بیشتر از بقیه متکی بر استوری‌بورد بود. برای همین اگر قرار شد به سرعت فیلم دیگری را مقابل دوربین ببریم، کلی بخش‌های یدکی داریم که بتوانیم از آن استفاده کنیم.»
 

کیج هم که در «خانواده کرود» نقش پدر خانواده را دارد، از ساخت دنباله این انیمیشن استقبال کرد و گفت «دوست دارم در یک ماجرای دیگر با خانواده کرود همراه شوم.»
 

«خانواده کرود» همچنین اولین تجربه همکاری استون در یک فیلم بلند انیمیشن است.
 

«هائه‌وون دختر هیچکس» به کارگردانی هونگ سانگ-سو کارگردان از کره جنوبی دیگر فیلمی بود که روز جمعه در بخش مسابقه برلیناله روی پرده رفت.


فیلم کره‌ای «هائه‌وون دختر هیچکس» یکی از 19 رقیب بخش مسابقه بین‌الملل است
 

داستان درباره دختری دانشجو به نام هائه‌وون است که حس می‌کند با حال خود رها شده و کسی با او کاری ندارد. مادرش به زودی به کانادا مهاجرت خواهد کرد و خود او با درمورد ارتباطش با یکی از استادان تصمیم بگیرد. هائه‌وون دچار سردرگمی می‌شود و در نهایت از قلعه‌ای قدیمی در کوه‌های سئول سردرمی‌آورد.

سانگ-سو در فیلم‌های قبلی خود راه‌های غیر قابل سنجش عشق و غیرممکن بودن روابط را از منظر شخصیت‌های مرد تصویر ‌کرد، اما او در فیلم جدیدش نگاه خود را تغییر داده است.

شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین 7 فوریه (19 بهمن) آغاز شد و یکشنبه 17 فوریه (29 بهمن) به پایان می‌رسد. مراسم اختتامیه شنبه شب برگزار می‌شود.
 

هالیوود ریپورتر / 15 فوریه / ترجمه: علی افتخاری
 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =