فرمانده نیروی انتظامی توضیحی درباره حوادث اصفهان ارائه کرد: مشکل اصلی بر سر نیامدن باران است.

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش علمی مهارت و دیانت گفت: چندی پیش مردم شرق اصفهان با تراکتور جلوی استانداری تجمع کردند.

او گفت: در اعتراضات شرق اصفهان در جایی لوله آب را قطع کرده بودند، این اعتراضات کشته‌ای نداشت و چند تن به صورت جزئی مجروح شدند که با وساطت ریش سفیدان، نیروی انتظامی و غیره اوضاع تا حدی آرام شد. اما مسئله همچنان باقی است.

احمدی مقدم همچنین در سخنانش در این همایش دراین باره گفت: وقتی منابع آب کم می شود عده ای می روند و برای اعتراض آب یزد را قطع می کنند. اگر 50 سال پیش این اتفاق پیش می آمد مردم نماز باران می خواندند اما الان می گویند دولت باید برای ما آب بیاورد. پیش بینی ها این است که در سال 2030 بارندگی ها در خاورمیانه کاهش پیدا کند و درگیری و نزاع بر سر آب افزایش یابد. البته مردم ما بسیار فهیم هستند و مدیران نیز باید آنها را قانع کنند و بهتر اوضاع را مدیریت کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه میزان آب متناسب با مصرف نیست، گفت: اگر قرار باشد آب را از جایی به جای دیگر منتقل کنیم این تنها جابجا کردن مشکل از جایی به جای دیگر است، امیدواریم با بهبود بارندگی، سطح آب تخصیص داده شده به مناطق افزایش یابد.

او گفت: امسال بارندگی‌ها تا قدری بهبود یافته است و مدیریت آب نیز بر عهده وزارت نیرو است. با وزیر نیرو نیز صحبت کرده‌ایم. مشکل اصلی در این منطقه کم آبی است.

گفتنی است در دو سه روز گذشته تلویزیون ها فارسی زبان در خبرهای تایید نشده ای از این حادثه، از کشته شدن چند نفر در اعتراضات خبر داده بود. ضمن اینکه منبع رسمی و موثقی دراین باره ارائه نکرده بودند.

 

توضیحی درباره شیشه شکستن خودروها در فتنه 88

احمدی مقدم در این همایش که به میزبانی یگان ویژه پاسداران نیروی انتظامی برگزار شد درباره فعالیت های یگان ویژه در فتنه 88 گفت: یگان ویژه در فتنه 88 با مظلومیت در میدان حاضر شد، این یگان بدون اظهار ضعف و خستگی و بی هیچ منتی در میدان ایستاد.

او تعریفی از یگان ویژه ارائه کرد: یگان ویژه نیروی آماده برای پیشگیری و مهار توطئه به جای سرکوب و مقابله است. یگان ویژه واحد سرکوب نیست که اگر هر جا شلوغ شد، تر و خشک را با هم بزند. ارعاب و ترساندن برای دشمنان است و نه برای مردم و اگر در مسابقه فوتبالی دعوا شد نیروی انتظامی باید آن را به خوبی حل و فصل کند.

به گفته احمدی مقدم ذات یگان ویژه اقتدارگرا است: با این حال این اقتدار باید به موقع باشد. یگان ویژه شمشیر در نیام است. وظیفه یگان ویژه مهار بحران است نه دشنام و ناسزا گفتن. در فتنه 88 ما بنا داشتیم میدان را کنترل کنیم نه بگیر و ببند داشته باشیم و بر همین اساس پس از دستگیری افراد، معمولا دستگیرشدگان یک روز پس از دستگیری با تعهد، نصیحت و صحبت کردن آزاد شده و تقریبا دستگیرشدگان تکراری نیز نداشتیم. در روز عاشورا به یگان حمله کردند و این یگان نیز مظلومانه مقابله کرد.

او خطاب به ماموران یگان ویژه گفت: در مواقعی اغتشاشگران سعی دارند با پاشیدن رنگ، ناسزا، فحش ناموسی، سنگ زدن و غیره آستانه تحمل شما را پایین بیاورند. آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشد که شما در برابر سختی، گرما، گرسنگی، بی‌حوصلگی و غیره به کار خود ادامه دهید.

احمدی مقدم توضیحی درباره شیشه ماشین هایی که ماموران یگان ویژه در جریان فتنه 88 شکستند، گفت: در سال 88 از پشت‌بام منزلی در یکی از کوچه‌ها سنگ و گلدان به سر ماموران انداخته شد که موجب آسیب نخاعی یکی از ماموران نیز شد، این افراد خسته شده بودند و اقدام به شکستن شیشه‌های ماشین کردند اما با این حال تمامی آن ماموران دستگیر شدند و آنان خستگی را علت اصلی این اقدام خود دانستند. اما با این حال ماموران به تک تک این منازل مراجعه و از آنان عذرخواهی کردند. 70 میلیون تومان نیز خسارت پرداخت کردیم.

 

برای برخورد با قلیان آمادگی داریم

فرمانده ناجا همچنین در مورد ابطال رای مصرف قلیان در قهوه‌خانه‌ها گفت: ستاد مبارزه با دخانیات که ریاست آن را وزیر بهداشت بر عهده دارد، تصمیم‌گیری در مورد این موضوع را بر عهده دارد ناجا نیز نظرات خود را در این ستاد مطرح می‌کند اما در گام اول در طیف اتحادیه‌های امور صنفی و وزارت بهداشت باید این مسئله مورد پیگیری قرار گیرد.

به گفته او تاکنون جلسه‌ای در این مورد تشکیل نشده است: نیروی انتظامی آمادگی دارد، اما نه در گام اول بلکه گروه‌های صنفی باید به این مسئله رسیدگی کنند و در صورت تکرار نیروی انتظامی آمادگی دارد.

 

بخش هایی از سخنان او را به نقل از مهر و ایسنا بخوانید؛

- قاچاق سوخت در بلوچستان و در دیگر مناطق کشور به حد قابل توجهی کنترل شده است، قاچاق سوخت فعلا کم شده است.

- از آذرماه و در پی اجرای مجموعه طرح‌هایی شاهد روند نزولی و کاهشی سرقت در کشور بوده‌ایم و امید است با تداوم و تشدید این طرح‌ها شاهد ادامه این طرح در اسفندماه باشیم.

- یگان ویژه در طرح‌های نوروزی شرکت خواهد کرد. این یگان خدمت‌گزار مردم است و با آمادگی جسمانی فزاینده آماده مقابله و پیشگیری از بحران‌ها و کمک رسانی به مردم است.

- امنیت یعنی آنکه شرایطی فراهم شود تا مردم در آن احساس نگرانی نکنند، اگر دشمن اقتدار را تضعیف شده بیابد طمع خواهد کرد و بر همین اساس یگان‌های نیروی انتظامی و غیره باید آماده باشند تا شرایط برای ناامنی ایجاد نشود.

- یگان ویژه باید آماده باشد تا اگر یک تهدید بزرگ در مقیاس زیاد رخ داد، برای حمایت از جامعه وارد محل شود.

- با اشراف اطلاعاتی در کانون تهدید باید حضور پیشگیرانه داشته باشیم، در چهار سال اخیر تمرین‌های زیادی صورت گرفته و حتی برای تمرین یگان‌های ویژه وضعیتی ابلاغ شد که مثلا گردان در زمانی معین به محل از پیش تعیین شده برسد تا زمان حضور و مقدار آمادگی یگان ویژه سنجیده شود.

- دستان خارجی در ماجرای حادثه مسجد امام‌علی (ع) در زاهدان وجود داشت. تلاش بود که دعوای بین شیعه و سنی ایجاد شود اما با حضور به هنگام ماموران و درایت ریش‌سفیدان و مسئولان به سرعت مسئله حل شد و گرنه فتنه بزرگی دامن زده می‌شد. این مسئله کمتر از 12 ساعت با حضور ماموران از تهران، کرمان و ... با درایت مسئولان حل و فصل شد.

- باید آسیب‌ها حتی برای اغتشاشگران به حداقل برسد. قرار نیست که به افراد صدمه بزنیم.

- خشونت حداقلی در یگان ویژه باید وجود داشته باشد. مگر در مواقعی که لاجرم مجبور به استفاده از خشونت هستیم و در مواقعی که به سمت یگان حمله می‌کنند باید از خود دفاع کنند.

- یگان ویژه باید در خدمت مردم باشد و از آنجایی که این یگان معتقد و متدین است و دغدغه دین و مردم دارد این مهم را رعایت می‌کند.

- اگر در سوریه پلیسی وجود داشت که کفایت های لازم را داشت مشکلات در همان ابتدای کار حل می شد و کار به ورود ارتش نمی کشید. امروز فضای مجازی و رسانه ای می تواند بحران آفرینی کند و یا بحران را هدایت و از بروز این بحرانها جلوگیری کند. امروز رسانه ها موارد لوکس و ویترینی را نشان می دهند که امکاناتش در دنیا برای همه وجود ندارد.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهوازی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
    75 3
    آقا وقتی در دل بیابان و کویر کارخانه فولاد سازی بزنند معلوم است که از یک شهر ویا جایی برای آن آب کشید مگر قبل از این یزد و یا قم جکار می کردند آب دز را به قم رود فرستادند و کارون و زلینده رود را به یزد زاینده رود خشک شد و کارون شور شد پس اعتراض به خدا نیست اعتراض به مخلوق خداست