امیدوارم بزودی بتوانیم کتاب های گفت و گو با سید محمد حسینی، رضا تقی پور، منوچهر متکی، سید مسعود جزایری، محمدجعفر محمدزاده، معصومه ابتکار، یحیی کمالی پور و...را منتشر کنیم.

اعلام خبر دریافت مجوز انتشار کتاب صراحت نامه یا همان متن گفت و گوی ماهنامه مدیریت ارتباطات با آیت الله هاشمی رفسنجانی، در روزهای گذشته بازتاب زیادی داشت و البته برخی از سایت های خبری تلاش کردند آن را به انتخابات آتی ریاست جمهوری نسبت داده و اقدامی هدفمند در این جهت تلقی کنند! ضمن تکذیب هرگونه ارتباط میان انتشار کتاب فوق با انتخابات ریاست جمهوری آینده و با یادآوری اینکه این مصاحبه سال گذشته به عنوان یکی از آثار برگزیده هجدهمین جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاری ها مورد تقدیر قرار گرفته، باید اشاره کنم که، در نظر داریم تعداد زیادی از مصاحبه ها و حتی مطالب علمی و تخصصی منتشر شده در ماهنامه را در قالب کتاب هایی در قطع جیبی منتشر و توزیع کنیم. برای مثال، عمق فرهنگی عنوان کتابی شامل گفت و گو با سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که حدود یکسال از تاریخ ارائه درخواست صدور مجوز انتشار  آن به وزارت ارشاد می گذرد  و بلافاصله پس از صدور مجوزش منتشر خواهد شد. یا کتابی با عنوان زبان بدن که همین روزها خبر انتشارش، رسانه ای خواهد شد. یا قبل تر از آن انتشار دو جلد از مجموعه مطالب رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان، نوشته دکتر حسن بشیر. مهم ترین دلیلی هم که برای کار خود داریم اینست که ماهنامه تاریخ مصرف دارد و کتاب، ندارد. ارزش علمی و آموزشی مطالبی که تولید می شود آنقدر هست که فقط برای یکبار و در یک ماه دیده نشوند.همین! اما اجازه دهید برای روشن شدن بیشتر موضوع، متن پیشگفتارم در ابتدای کتاب صراحت نامه را بیاورم:

« شرایط خاص بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری اسلامی ایران در خردادماه سال 88 موجب شد مصاحبه دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات - تیرماه 89- با آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس توأمان مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن سال، بازتاب فراوانی در رسانه های داخلی و خارجی پیدا کند. او در این مصاحبه، جملاتی را به زبان آورد که تا قبل از آن به هیچ رسانه ای نگفته بود.
توافق اولیه مصاحبه کنندگان (اینجانب، امیر لعلی به عنوان سردبیر و آرش محبی به عنوان مسؤول گروه مدیریت ارتباطات سیاسی) ماهنامه این بود که گفت وگویی فنی و حرفه ای با یکی از شخصیت های اصلی نظام در طول دوران مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی انجام دهیم. در گام بعدی، توافق کردیم سؤالاتی که مطرح می کنیم در چارچوب موضوعات تخصصی ماهنامه بوده و جهت گیری فردی یا احیاناً گروهی نداشته و زمینه سوءاستفاده شخص یا گروهی را فراهم نکنیم. یعنی حتی اگر سؤالات به حوزه سیاست کشیده شد که شد ولی قرارمان این بود که حتماً به عناصر ارتباطاتی و نقش آن در مدیریت ارتباطات سیاسی توجه شود. برای مثال اگر در مورد نامه نگاری معروف آقای هاشمی رفنسنجانی به مقام معظم رهبری قبل از انتخابات ریاست جمهوری در همان سال سؤالی مطرح شد، با این نگاه بود که تأثیر نامه به عنوان یک ابزار ارتباطی در مناسبات سیاسی بررسی شود. البته تداوم انتشار ماهنامه در ماههای بعد ثابت کرد مصاحبه هایی که در این ماهنامه منتشر شده و میشود، فارغ از جهت گیری سیاسی خاص و همسو با مرام نشریات مستقل، با هدف ابهام زدایی و افزایش آگاهی مخاطبان صورت می گیرد.
وفاداری گروه مصاحبه کننده به آیت الله هاشمی رفسنجانی و به آنچه در حوزه رسانه خوانده یا تجربه کرده بودند، باعث شد این مصاحبه یک مصاحبه جذاب و ماندنی از آب درآید. البته از همراهی ایشان در ارائه پاسخ های غیرکلیشه ای به سؤالاتی که برای اولین بار از ایشان پرسیده و منجر به انتخاب تیتری تأثیرگذار شد، نباید چشم پوشید. همین عوامل موجب شد مصاحبه از ریتم و توازنی مناسب برخوردار بوده و از کشش لازم برای خوانده شدن برخوردار باشد. مجموعه بازتاب ها و اعلام نظر اساتید حوزه رسانه از موفقیت نسبی این مصاحبه حکایت دارد.امیدوارم انتشار آن در قالب کتاب، برای علاقه مندان به فعالیت در حوزه رسانه و ارتباطات مناسب باشد.» امیرعباس تقی پور/ مدیرمسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات.
با توضیحاتی که آمد امیدوارم بزودی بتوانیم کتاب های گفت و گو با سید محمد حسینی، رضا تقی پور، منوچهر متکی، سید مسعود جزایری، محمدجعفر محمدزاده، معصومه ابتکار، یحیی کمالی پور و...را منتشر کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =