مجموعه‌ دیگری از شعر‌های احمدرضا احمدی، چند داستان کودکانه و «هیتلر؛ جوانی‌ و فتح قدرت پیشوا» منتشر و وارد بازار کتاب شد.

ايسنا گزارش داد: کتاب شعر «از بارانی که دیر بارید» سروده‌ احمدرضا احمدی از سوی نشر ثالث به چاپ رسیده است. همچنین به تازگی جلد چهارم «نمایش‌نامه‌های شاعر» از این شاعر و نویسنده‌ پیشکسوت منتشر شده است. این اثر در ادامه‌ نمایش‌نامه‌های اوست که با عنوان «نمایش‌نامه‌های شاعر 4؛ نیمکت آبی‌رنگ در انتهای دریا و ضیافتی مجلل» از سوی نشر قطره به چاپ رسیده است. پیش‌تر سه جلد از این مجموعه از سوی نشر یادشده منتشر شده است. اخیرا نیز به قلم احمدی، دوره‌ هفت‌جلدی «دفتر‌های واپسین» از سوی نشر کتاب نیکا منتشر شده است. عنوان دفتر‌ها به این شرح است: «دفتر اول؛ به رنگ آبی»، «دفتر دوم؛ به رنگ پرتقالی»، «دفتر سوم؛ به رنگ زرد»، «دفتر چهارم؛ به رنگ سبز»، «دفتر پنجم؛ به رنگ آبی آسمان»، «دفتر ششم؛ به رنگ آبی دریا» و «دفتر هفتم؛ به رنگ آبی نیلی».

احمدرضا احمدی زاده‌ 30 اردیبهشت‌ماه 1319 در کرمان است. از میان آثار او به «احمدرضا احمدی از ایوان خانه‌شان فرار کرد»، «مژدگانی به یابنده‌ احمدرضا احمدی»، «پسرکی به نام احمدرضا احمدی»، «بهاریه»، «همه‌ شعرهای من»، «روزی برای تو خواهم گفت»، «منتخبات» و «قافیه در باد گم می‌شود» می‌توان اشاره کرد.

 

بنابر گزارش اين خبرگزاري، کتابی درباره‌ هیتلر در ایران منتشر شد. کتاب «هیتلر؛ جوانی‌ و فتح قدرت پیشوا» نوشته‌ یوآخیم فست - مورخ معاصر آلمانی - با ترجمه‌ مهدی سمسار از سوی نشر زاوش منتشر شده است. نویسنده در این کتاب به بررسی زندگی آدولف هیتلر از کودکی تا زمان مرگ می‌پردازد و با ارائه‌ اطلاعاتی مستند، گزارشی از روند حرکت و رشد دیکتاتور بزرگ قرن بیستم به دست می‌دهد. این اثر آخرین ترجمه‌ مهدی سمسار است که یک دهه پس از مرگ این روزنامه‌نگار و مترجم منتشر شده است.

به قلم مهدی سمسار، پیش‌تر آثار متعددی درباره آلمان هیتلری و همچنین جنگ دوم جهانی منتشر شده است که از آن جمله به کتاب‌های «هیتلر در قدرت»، «از مسکو تا برلین»، «توطئه علیه هیتلر»، «روابط پاپ با هیتلر»، «قیام در اردوگاه مرگ»، «گورینگ معاون هیتلر» و «یادداشت‌های منشی هیتلر» می‌توان اشاره کرد. آدولف هیتلر بیستم آوریل 1889 به دنیا آمد و هم‌زمان با سقوط برلین در سی‌ام آوریل 1945 اقدام به خودکشی کرد. در دوران زمامداری‌اش بر آلمان جنگ دوم جهانی را آغاز کرد که بیش از چند ده میلیون نفر در این جنگ کشته شدند. او در سال‌های 1933 تا 1945 صدر اعظم آلمان بود و از 1934 به بعد نیز هم‌زمان در مقام پیشوای رایش آلمان بزرگ حکومت کرد.

 

همچنين چند داستان جدید ویژه‌ مخاطب کودک منتشر شد. داستان‌ «مادری برای چوکو کوچولو»، ماجرای پرنده‌ کوچکی است که تنها زندگی می‌کند و دلش می‌خواهد مثل همه با مادرش زندگی کند، اما مادر ندارد و به دنبال یک مادر برای خودش می‌گردد.

«مادری برای چوکو کوچولو» نوشته‌ کی کو کاسزا با تصویرگری نویسنده و ترجمه‌ سمیرا بیگلری، برای رده‌ی سنی الف و ب منتشر شده است. این کتاب با 35 صفحه و قیمت 1500 تومان در نشر کتاب‌های شکوفه وابسته به مؤسسه‌ انتشارات امیرکبیر منتشر شده است. داستان «سه غول» اثر دیوید مک‌کی که با تصویرگری نویسنده و ترجمه‌ مهشید مجتهدزاده، برای رده‌ سنی ب نوشته شده، ماجرای دو غول تنبل است که در جزیره‌ای زندگی می‌کنند و روزی یک غول دیگر به جزیره‌ی آن‌ها پناه می‌آورَد.

این کتاب با 29 صفحه و قیمت 2500 تومان به چاپ رسیده است. همچنین داستان «مینا و پلنگ» نوشته‌ حسن احمدی، با تصویرگری پژمان رحیمی‌زاده و برای رده‌ سنی ج و د منتشر شده است. در بخشی از این داستان آمده است: «مینا در جنگل،‌ میان درخت‌ها در جست‌وجوی پلنگ بود. باز جلوتر رفت. با خود می‌گفت: با من لجبازی می‌کنی؟ قایم شدی که پیدات نکنم؟ بلندتر، و طوری که انگار پلنگ همان اطراف است و صدایش را می‌شنود، گفت: می‌گم دیگه توی ده نیا! باور کن اونا خیلی بی‌رحم هستن. می‌خوان تو را بکشن!

بغض مینا ترکید و با گریه گفت: نمی‌دونم چرا فکر می‌کنن تو گوسفندها را کشتی، کار تو که نیست؟

داد زد: هست؟

پلنگ از پشت درختی بیرون آمد.»

«مینا و پلنگ» با 87 صفحه و قیمت 2000 تومان در کتاب‌های شکوفه انتشار یافته است. «حتی خورشید گریه کرد» نوشته‌ مژگان بابامرندی نیز با تصویرگری سمیه صالح شوشتری، شامل پنج داستان کوتاه با مضمون مذهبی و با عنوان‌هایی مثل «فقط او ما را می‌بیند» و «کوله‌ای پر از دعای خیر» است که برای گروه سنی ج و د منتشر شده است. این کتاب هم با 47 صفحه و قیمت 1100 تومان از سوي انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

 6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =