۰ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶

ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه هرگز از اسد نمی‌خواهد که برای حل بحران سوریه از قدرت برکنار شود. روسیه نیز در بازی تغییر نظام‌ها شرکت نخواهد کرد. اسد تحت هیچ شرایطی قصد استعفا ندارد.
وی افزود: مخالفان دولت سوریه اخیرا نشانه‌هایی را در خصوص آمادگی برای انجام مذاکرات بدون درخواست‌های اضافی از جمله استعفای بشار اسد از خود نشان داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه خبری بی.بی.سی گفت: از مشاهده عناصر سازنده در موضع مخالفان دولت سوریه خرسند هستیم.
مصاحبه لاوروف پیش از سفر وی به لندن که قرار است چند روز آینده و برای انجام مذاکرات با ویلیام هیگ، همتای انگلیس خود صورت گیرد، انجام شده است.
همچنین بحران سوریه احتمالا یکی از مسائل بسیار مهم محسوب می‌شود که در دستور کار مذاکرات لاوروف با هیگ مطرح خواهد شد.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که وظیفه اصلی هم‌اکنون برای جامعه بین‌الملل حمایت از مخالفانی است که تمایل به مذاکره با دولت سوریه دارند.
وی همچنین اعلام کرد که دولت مسکو تمایل دارد تا "گروه تماس سوریه" به طور شفاف اعلام کند که چه کسانی مخالفان را با سلاح مسلح می‌کنند و این اقدام چگونه به مسلح نشدن درگیری‌ها در سوریه کمک می‌کند.
لاوروف در ادامه افزود: ما خواستار توضیحات گروه تماس در مورد این مساله هستیم که چگونه باید این سلاح‌هایی که به دست مخالفان می‌افتد، مورد بررسی قرار دهیم.
وی تصریح کرد: روسیه هرگز از اسد نمی‌خواهد که برای حل بحران سوریه از قدرت برکنار شود. روسیه نیز در بازی تغییر نظام‌ها شرکت نخواهد کرد. اسد تحت هیچ شرایطی قصد استعفا ندارد.
لاوروف گفت: ما در مورد اینکه چه کسی در سوریه حکومت خواهد کرد، تصمیم نمی‌گیریم بلکه خود مردم سوریه در این باره تصمیم‌گیری می‌کنند. ما مخالف دخالت در درگیری‌های داخلی سوریه هستیم. برای ما شخصیت‌های سوری مهم نیستند بلکه سرنوشت مردم سوریه است که برای ما اهمیت دارد. ما همچنین مخالف اتخاذ تدابیری از سوی شورای امنیت علیه سوریه هستیم. اولویت اصلی روسیه نجات جان مردم سوریه است. لذا باید درگیری‌ها در سوریه بدون هیچ پیش شرطی متوقف شود.
5252
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =