مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه سه شنبه 22 اسفند ماه 1391

 

 

 

  • با رونمایی از سایت ساماندهی مراکز مشاوره ازدواج، اشخاص حقیقی هم می توانند برای تاسیس سایت های همسریابی درخواست مجوز بدهند. 6 ماه فرصت برای کسب مجوز. این، جدیدترین اولتیماتوم معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به سایت های همسریابی است.سایت هایی که جوانان متقاضی ازدواج را اینترنتی به وصال هم می رسانند. بدون هیچ مجوز قانونی. آن هم در حالی که آمار طلاق در ایران به رقم های عجیب و غریبی رسیده است:«هر4دقیقه یک طلاق». آیا سایت های قارچ گونه و بدون مجوز همسریابی، یکی از عوامل افزایش امار طلاق هستند؟ آن طور که «محمدباقر پیشنمازی» گفته :«آئین نامه مشاوره ازدواج بعد از تهیه در وزارت ورزش و جوانان در دولت به تصویب رسیده است و از امروز با رونمایی از سایت آن همه مراکز مشاوره ازدواج فقط 6 ماه فرصت دارند تا خود را با قانون جدید تطبیق دهند و مجوز بگیرند.» مجوزی که به گفته پیشنمازی مصوب قانون پنجم توسعه است:«بر اساس قانون پنجم توسعه هر گونه مشاوره نیاز به رعایت آئین نامه مصوب دولت دارد .»

 

 

  •  هجدهمین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران از امروز به مدت 3 روز در تهران برگزار می‌شود.به گزارش خبرنگار مهر، کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران 22 تا 24 اسفندماه جاری توسط انجمن کامپیوتر ایران، دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، شهرداری تهران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود. شبکه های کامپیوتری و سیستم های توزیعی، مهندسی نرم افزار و علوم کامپیوتر، معماری کامپیوتر و سیستم های دیجیتال، سیستم های هوشمند و فناوری اطلاعات از جمله محورهای مورد بررسی در این کنفرانس ملی خواهد بود.
     

 

 

  • مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: نخستین موزه مجازی سکه و اسکناس ایران در خراسان جنوبی آماده رونمایی است. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی رضایی با اعلام این خبر اظهارکرد: بیش از 110 قطعه اسکناس و سکه متعلق به دوره های مختلف معاصر ایران و 60 کشور دنیا دراین موزه مجازی به آدرس www.cbvm.ir به نمایش گذاشته شده است.

 

 

 

  • دبیر کمیته ملی رمز با تشریح جزئیات نخستین جلسه کمیته رمز از تصویب طرح ملی توسعه مرز در کشور خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد كميته راهبردي رمز برنامه سال 92 این بخش را تدوين و براي تصويب به كميته ملي ارائه کند. مرتضی براری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه امنيت اطلاعات و ايمن سازي شبکه‌هاي کامپيوتري در هر کشور، مستلزم توجه تمامي نهادها، سازمان‌ها و کاربران به جايگاه امنيت اطلاعات است اظهار داشت: امنيت اطلاعات، كنترل دسترسي، محرمانگي، احرازاصالت، صحت اطلاعات و عدم انكار از ارکان کلیدی کشور محسوب می شود و به طور قطع مهم‌ترين عامل در تحقق تمامي این بخشها، بكارگيري الگوريتم ها، فناوري ها و سامانه هاي رمز نگاري در ذخيره‌سازي  و تبادل اطلاعات است. وی از تصویب طرح ملی توسعه رمز کشور خبر داد و گفت: این طرح با هدف توسعه دانش و تقویت توان فنی دانشگاهها در طراحی و تحلیل رمز در راستای کسب آمادگی کشور در بومی سازی الگوریتم های رمز مورد نیاز در زیرساختهای خدمات دولت الکترونیک و نیازهای بلند مدت کشور تعریف شده و در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تصویب رسید. براری با اشاره به ضرورتهای تصویب طرح ملی توسعه رمز اضافه کرد: ضرورت چنین طرحی را می توان در اسناد بالادستی نظام همچون سياستهاي كلان نظام درحوزه افتا ابلاغي مقام معظم رهبري درسال 89 ، نقشه جامع علم و فناوري كشور که در آن تعيين اولويت الف براي رمز در حوزه علوم پايه و همچنين تعيين اولويت الف براي افتا درحوزه فناوري دیده شده است مشاهد کرد؛ در همین حال این ضرورت در سندراهبردي افتا، مواد مرتبط با افتا در برنامه پنجم توسعه به ويژه ماده 231 ، نظام محرمانگي، امضاء ديجيتال ، توسعه دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات و نیازمندیهای امنیتی آنها نیز مشاهده می شود.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =