حسن روحانی گفت: نباید به دلیل برخی از مشکلات و پیچیدگی‌ها، فرصت اقدام سرنوشت‌ساز برای کشور را از دست داد.

به گزارش خبرآنلاین حسن روحانی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در جمع گروهی از فعالان سیاسی استان‌های مختلف گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، جریان‌ها و جناح‌های سیاسی، رقابت‌های جدی حتی اختلافاتی با هم داشته‌اند ولی فقط در 2 مقطع زمانی سال‌های 59-1358 و همچنین یکی، دو سال اخیر، شرایط سیاسی به گونه‌ای بود که متأسفانه گروه‌هایی به تکفیر سیاسی رقبای خود روی آوردند؛ بی‌تقوایی سیاسی سال‌های اخیر نیز کم‌سابقه است.
روحانی افزود: فعالان سیاسی جناح‌های مختلف می‌توانند با ارئه رفتاری عقلایی، جریان‌های خاصی را که هنر خود را نه در مدیریت و خدمت بهتر به مردم، بلکه در تهمت زدن به رقبای سیاسی خود می‌دانند، به حاشیه برانند. در این زمینه، آنچه در انتخابات ریاست جمهوری 1392 اهمیت دارد،‌تبلیغ ویژگی‌ها و برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی و پرهیز از روش‌های تخریبی است که متأسفانه برخی آغاز کرده‌اند.
وی در ادامه گفت: امروز مردم ایران به انتخابات به عنوان یک نقطه امید نگاه می‌کنند. آنها فرصت چرخش را در انتخابات ریاست جمهوری می‌بینند و آن را نقطه عطفی در تحولات کشور تلقی می‌کنند. دوستان و دشمنان ایران در جهان نیز به دقت به انتخاب سال 92 ایران چشم دوخته‌اند. اگر مشارکت مردم در این انتخابات بالا و رقابت جدی باشد، حتماً شرایط متفاوتی برای کشور فراهم می‌شود و فرصت برای حل مشکلات، بیشتر از امروز خواهد بود. نباید به دلیل برخی از مشکلات فرصت اقدام سرنوشت‌ساز برای کشور را از دست داد.
این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: برای حل مشکلات کشور، به رئیس جمهوری احتیاج داریم که توانمندی، ظرفیت و اعتبار سیاسی لازم برای تشکیل یک دولت کارآمد و فراجناحی با کمک مدیران توانمند کشور،‌طرفنظر از گرایش‌های جناحی آنها را داشته باشد. تجربه نشان داد که یک جریان کوچک، نمی‌تواند گام‌های بلندی برای توسعه یک کشور بزرگ بردارد.
روحانی افزود: سیاستمدارانی که تجربه، آبرو و احترام اجتماعی خود را از انقلاب و خدمت به مردم کسب کرده‌اند، باید در شرایط ویژه کنونی به میدان بیایند تا دین خود را به انقلاب و مردم ادا کنند. امروز جامعه به ایثار، بیش از منزه‌طلبی نیاز دارد.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    1 3
    مثل محسن رضایی