ایسنا نوشت:

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، آرایش انتخاباتی را منوط به آمدن و نیامدن هاشمی رفسنجانی دانست و پیش‌بینی کرد که انتخابات در مرحله اول چندقطبی و در مرحله دوم دو قطبی باشد.
حسین طلا عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در تحلیلی از فضای انتخابات ریاست جمهوری و ورود نامزدهای متعدد اصولگرا به این عرصه گفت: قبل از تحلیل در این رابطه باید به این سوال پاسخ داده شود که آیا آقای هاشمی رفسنجانی وارد عرصه رقابت می‌شود یا خیر؟ قرائن و شواهد حاکی از آن است که ایشان قصد حضور در عرصه انتخابات دارد ولی هنوز هیچ چیز مشخص نیست. طبیعتا حضور ایشان آرایش‌ها را تغییر خواهد داد.
طلا توضیح داد: شاید بتوان توضیح این مطلب را در صحبت عباس عبدی جست‌وجو کرد، او گفت که آقای هاشمی با فرستادن دو فرزندش به دادگاه وثیقه‌اش را از نظام پس گرفت، سوال این است که چه ضرورتی داشت آقای هاشمی وثیقه‌اش را از نظام پس بگیرد؟ چه کسی حاضر است فرزندانش را به دادگاه و زندان بفرستد و این کار با چه هدفی انجام شده است؟
وی در ادامه گفت: نکته بعدی در این است که آقای هاشمی آدم تاریخ است؛ بنده به خودی خود حتی نمی‌توانم خاطرات یک روزم را بنویسم. ولی آقای هاشمی سعی بر نوشتن تاریخ دارد، سوال این است که اگر فرصت تمام شود، تاریخ از عملکرد آقای هاشمی چه قضاوتی می‌کند؟ این احتمال وجود دارد که تاریخ بگوید یار امام در برهه‌های مختلف چه کارهایی را انجام داده‌اند و در اتفاقات سال 88 چه کار کرده است. آقای هاشمی از اتفاقات سال 88 حمایت کرد و هیچ‌گاه خطش را جدا نکرد اما تاریخ چطور در این رابطه ثبت خواهد شد؟
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس یادآورشد: از طرف دیگر در این روزها مدام در روزنامه‌ها می‌نویسند که هاشمی می‌آید، هاشمی نمی‌آید، اما صحبت برسر این است که اگر قرار است هاشمی نیاید، چرا این‌قدر در رسانه‌ها در این رابطه حرف زده می‌شود؟ طبیعتا آمدن آقای هاشمی نقد دوران کاری‌اش را به دنبال خواهد داشت. آن‌ها با این کار می‌خواهند آقای هاشمی را در ذهن‌ها بالا ببرند تا مردم از این به بعد این سوال را بپرسند که هاشمی کی می‌آید؟ آیا هاشمی این ریسک را خواهد کرد؟
وی در مورد حامیان هاشمی گفت: طبیعتا اصلاح‌طلبان حتی افراطیون اصلاح‌طلب و کارگزاران و قسمتی از راست سنتی پشت آقای هاشمی خواهند بود، این شرایط باعث می‌شود که اصولگرایان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آرایش دیگری را پیدا کنند.
طلا با این پیش‌بینی که یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در دو مرحله به سرانجام می‌رسد،‌ گفت: چه آقای هاشمی بیاید و چه نیاید، انتخابات در مرحله اول چندقطبی و در مرحله دوم دو قطبی خواهد شد. البته اگر آقای هاشمی نیاید، همه احساس تکلیف می‌کنند و حتی افرادی که هیچ رای‌ای برای آن‌ها متصور نمی‌شوند نیز باز هم وارد می‌شوند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    چقدر از هاشمی می ترسن!
    • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
      1 4
      شما نمی ترسی؟
    • بدون نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
      1 5
      در حد جام جهانی
    • داود IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
      7 16
      راست میگه هاشمی که از یه شهردار شکست خورده که دیگر ترس نداره.آقای هاشمی چند سالشونه؟
  • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    20 5
    هاشمی بیاید انتخابات به دور دوم نمی کشد
  • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    23 3
    شما که می گفتید آقای هاشمی واصلاح طلبان مورد نفرت مردم هستند پس چرا وحشت کردید؟ البته ما می دونستیم منظوراز مردم که شما می گویید همین جبهه پایداری وانجمن حجتیه است شما با وضعیتی که دربین مردم دارید باعث شدید کارنامه هاشمی بامخالفتتان پاک شود
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    49 9
    من که یک اصولگرا هستم میگم فقط هاشمی ولاغیررررر
  • بدون نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    46 9
    احساس تكليف اين اصولگراها منو كشته!
    • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
      1 6
      منم کشته! البته خوبه بذار احساس مسئولیت کنن و بیان ببینیم چجوری می خوان این وضع رو جمع کنن!
  • احسان IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    3 1
    من فکر میکنم که هاشمی تنها در صورتی نخواهد آمد که بداند نامزد مورد نظرش رای میاره.
  • جواد IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
    0 11
    هاشمی نخواهد آمد .چون خودش هم خوب میدونه که بین مردم جایگاهی نداره.بیاد که چی بشه؟هشت سال دوران جوانی شون نتونستن کاری بکنن الان که دیگه سنی ازش گذشته میخواد چکار کنه.این چندساله هم که نشون دادن به مردم زیاد اهمیت نمیدن.هاشمی نمیاد اگر اگر اگر هم بیاد رای نداره باز هم اگر اگر اگر رای بیاره برمیگردیم به دوران دهه ی هفتاد و شکوفایی سرمایه دارها .
  • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    3 0
    زنده باد سردار سازندگی