پیشنهاد داده شده است تا قیمت انرژی برای دیتاسنترهای امریکایی پایین بیاید تا در رقابت آینده با دیتاسنترهای اروپایی جذابیت بیشتری برای مشتریان ایجاد شود.

یک دهه است که قیمت انرژی در امریکا به تدریج افزایش یافته و در حال حاضر بدلیل موج توسعه دیتاسنتر در امریکا، کمپانی ها به این فکر رفته اند تا ازتولیدکنندگان انرژی بخواهند تا در برابر رقبای اروپایی به آنها کمک کنند.
در تحقیق جدیدی که انجام شده شکاف بین هرینه انرژی بین امریکا و اروپا می تواند در سال 500 هزار دلار صرفه جویی را بدنبال داشته باشد. این 500 هزار دلار در مقایسه با دیتاسنتر انگلیسی با 2 میلیون وات برق مصرفی در سال اقتباس شده است. این رقم در آلمان 750 هزار دلار در سال صرفه جویی را برای امریکایی ها خواهد داشت.
در واقع قیمت انرژی در اروپا به شدت افزایش یافته و در آلمان دو برابر شده است. وقتی یک دیتاسنتر میزان عمر مفید خود را تخمین می زند، هزینه مربوط به انرژی یکی از فاکتورهای بزرگ و حیاتی در این محاسبه به شمار می رود.
گفته شده در 15 سال طول عمر یک دیتاسنتر بین 15 تا 20 درصد از هزینه ساخت دیتاسنتر و نیز هر کیلو وات 67 سنت ، 30 درصد از هزینه ها را بخش انرژی به خود مشغول می کند.
در واقع به گفته اندی لاورنس محققی که در این زمینه کار کرده، میزان هزینه های مربوط به انرژی فاکتور مهمی است تا سازندگان اصولا تصمیم بگیرند که دیتاسنتر در کجا ساخته شود! و هر جایی که ارزان تر باشد، نسل بعدی دیتاسنترها در آنجا ساخته می شود.
بنابراین اگر امریکایی هایی که بخش انرژی و به خصوص برق را در دست دارند، بتوانند هزینه ها را برای دیتاسنترها کاهش دهند، قطعا این هم به صنعت دیتاسنتر و هم به اقتصاد این کشور کمک فراوانی می کند.
تنها بدی این موضوع حرکت کند صنعت دیتاسنتر، به سوی انرژی های سبز خواهد بود.
منبع: زد دی نت
56501
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =