مهر نوشت: کتاب «علم و عمل ایمانی» مجموعه‌ای از سخنرانی‌های آیت الله مهدوی کنی است که به عنوان تذکرات اخلاقی و احیاناً اجتماعی ایراد شده و برای مطالعه در ایام نوروز سودمند است.<BR>

 

کتاب «علم و عمل ایمانی(بیست و دو گفتار در شناخت ابعاد کاربردی دین)» از آیت الله محمدرضا مهدوی کنی و به همت انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شد. کتاب مجموعه‌ای از سخنرانی‌هایی است که در نشست‌های مختلف و به مناسبتهای خاص در واحد خواهران دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان تذکرات اخلاقی و احیاناً اجتماعی؛ توسط حضرت آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی ایراد شده است.

این اثر در قالب 20 گفتار در مورد مباحث زیر بحث نموده است: اهل عقل و فهم (گزیده‌ای از وصایای امام کاظم(ع) به هشام، جایگاه علم و عالم (گزیده‌ای از وصایای پیامبر گرامی اسلام(ص) به ابوذر)، آغاز دین و مراتب معرفت و اخلاص، یاد و ذکر پروردگار (گزیده‌ای از وصایای امیرالمؤمنین(ع) به کمیل)، شناخت نفس (خودشناسی) و مراحل سیر و سلوک، اخلاص در نیت و اخلاص در عمل، جهت‌گیری در اعمال (همبستگی و مشارکت) و آثار تقوای الهی.

همچنین قدر اصغر و قدر اکبر (در راستای انتظار حضرت مهدی(عج))، ولایت فقیه اهل بیت(ع) (ولایت فقیه در عصر غیبت و هشدار به تکرار جریان مشروطیت)، ماه مبارک رمضان و بهار قرآن (ماه تلاوت، حفظ، فهم و عمل به قرآن)، ارتقاء از حالات به مرتبه ملکات (گزیده‌ای از اخلاق پیامبر اکرم (ص))، صفات اهل بهشت (گزیده ای از پنهای امام سجاد(ع)، طریق رستگاری و منازل سلوک و مقامات سالکان از دیگر گفتارهای این اثر است.

منازل سیر و سلوک (رعایت حدود و ترک محرمات الهی)، گناه از دیدگاه مکاتب الهی و غیرالهی، انسان کامل (عقل متعارف یا فلسفه اخلاق در کلام امیرالمؤمنین(ع)، رغبت به لقاءالله (درسی از عاشورای حسین(ع)، نقاط برتر در مسیر حیات، علم و عمل ایمانی (بیست و دو گفتار در شناخت ابعاد کاربردی دین) و تصویر علم و عمل ایمانی (بیست و دو گفتار در شناخت ابعاد کاربردی دین) هم از دیگر مباحث مطرح شده در این اثر است.

کتاب علم و عمل ایمانی(بیست و دو گفتار در شناخت ابعاد کاربردی دین) به قلم آیت الله محمدرضا مهدوی کنی و به همت انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) در 300 صفحه و به بهای 60000 ریال در اسفندماه سال 90 منتشر شد.

همچنین کتاب «نقطه‌های آغاز در اخلاق عملی»به قلم آیت الله مهدوی کنی در 768 صفحه به بهای 120000ریال به همت انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) در اسفندماه سال 90 منتشر شد.
 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =