از آنجا که اغلب برنامه های نوروزی کپی پیست یکدیگرند و از یک گفتگوی لوس با برخی چهره های دست دوم و سوم سینما و تلویزیون بعلاوه یک مجری لوس تر تشکیل شده، متن یکی از این برنامه های آموزنده، مفرح و سرگرم کننده(!) را برایتان منتشر می کنیم تا اگر این برنامه ها را ندیدید، یکجا همه را بخوانید!

 

مهمان برنامه «بزن دنده دو» آقای فرید سوهان منش است.
نامبرده تا کنون در دو سریال شبکه سوم و پنجم نقش فرعی داشته و در دو قسمت و در مجموع 20 دقیقه حضور داشته است؛ در یکی به عنوان راننده و در دیگری به عنوان یک کارگر روزمزد.

مجری: مهمان امشب برنامه ما یک بازیگر دوست داشتنی، حرفه‌ای و با اخلاق و محبوبه که خیلی از شما اس ام اس زدید و خواستید که در برنامه با او گفتگو کنیم. فرید جان با مردم سلام و علیکی کن تا بیشتر با هم گپ بزنیم.
فرید: من هم سلام عرض می کنم و عذرخواهی به خاطر صدام چون الان از سر صحنه میام و لوکیشن ما کمی هواش سرد بوده گویا کمی سرما خوردم و مردم عزیز باید این صدا رو تحمل کنن.
مجری: باید این رو بگم که فرید سر فیلمبرداری بود و فقط به خاطر برنامه «بزن دنده دو» اومد و تا نیم ساعت دیگه هم باید برگرده. مرسی که اومدی.
فرید: من متعلق به مردم هستم و وظیفه مو انجام دادم.
- آقا از سریال «دیزی بزن روشن شی» چه خبر؟ گویا مردم خیلی ازش استقبال کردن و این روزها نقل محافل شده؟ اصلا چی شد که به این سریال اومدی؟ گویا اولین سریالت بود؟
- اولی که نبود قبل از اون هم من کلی سریال رو رد کرده بودم. می‌دونید که فیلمنامه ها در کشور ما زیاد دلچسب نیست و من اول باید از سناریو خوشم بیاد. البته همین جا از کارگردان و تهیه کننده حرفه‌ای این کار تشکر می‌کنم. واقعا انسانهای شریف و دوست داشتنی هستند و اگر این افراد نبودند هرگز این کار رو قبول نمی‌کردم، از همین جا دستشونو می بوسم. در مورد محبوبیت هم من معتقدم وقی کستینگ خوب باشه و تهیه کننده حرفه ای و کارگردان خوب در کار باشه، مردم آن را خواهند پسندید. ببین من معتقدم اگر نقش رو خوب بازی کنی و به اصطلاح اون رو زندگی کنی، مردم شما رو می‌پذیرند. من برای این نقش خیلی زحمت کشیدم. به هر حال ماه‌ها کار کردم تا این شد که شما در سریال دیدید. البته نقش تهیه کننده رو نمی شه انکار کرد که واقعا من مدیون ایشون هستم.
- نقش شما خیلی کوتاه بود و زود تموم شد...
- من اعتقادی به کمی و زیادی ندارم، مهم بازی خوبه. من برای نقشم خیلی وقت گذاشتم و نتیجه اش رو هم دیدم، همه از کار راضی هستند. به هر حال نقش من باعث میشه تا نقش های اصلی بهتر دیده بشه اگر من خوب نباشم آنها هم خوب نخواهند بود.
- فرید گویا مهندسی صنایع خوندی، خب چطور از دنیای بازیگری سر در اوردی؟
- ببین من اصلا اعتقادی ندارم که در هنر، تحصیلات آکادمیک مهمه. مارلون براندو هم بازیگری نخونده بوده، آل پاچینو هم همینطور. منم خب همینطور. اتفاقا خیلی از کسانی که فارغ التحصیل بازیگری هستند، اصلا الفبای بازیگری را هم بلد نیستند. من نمی‌خوام اسم ببرم ولی زیادند کسانی که الان فارغ التحصیل این رشته هستند و بیکارند و اصلا به اونا فیلمنامه‌ای پیشنهاد نمی‌شه...من بعد از این سریال حدود 27 تا سناریو گرفتم.
- اهل مطالعه هستی؟
- زیاد. من معتقدم بازیگری که اهل مطالعه نباشه اصلا بازیگر نیست. من هم به خاطر شغلم خیلی مطالعه می کنم.
- بیشتر چی می خونی؟ رمان، داستان، علمی ...
- من همه چی می خونم و معتقدم یک بازیگر اصلا نباید خودشو محدود به یک حوزه خاص بکنه، چون قرار نیست فقط یک نقش خاص رو بازی کنه.
- آخرین کتابی که خوندی اسمش چی بوده؟
- الان خاطرم نیست. چون من همیشه چند تا کتاب رو با هم می خونم. ولی کتاب های ترجمه ای رو بیشتر دوست دارم. متاسفانه ما نویسنده خوب زیاد نداریم و کتاب خوب هم زیاد تولید نمیشه.
- به نکته خیلی مهمی اشاره کردی فرید. واقعا مشکل اصلی سناریو نویسی در کشور هم به همن موضوع بر می گرده. خب الان چه می کنی؟
- الان که درگیر یک پروژه جدید هستم.
- نقش منفی یا مثبت؟
- ببین من معتقدم اینها اصلا مهم نیست و مهم خود نقشه. بازیگر اگر بازیگر باشه باید از پس هر نقشی بر بیاد. توی این پروژه من نقشم خیلی حساسه و حسی است. من نقش یه دیوار رو بازی می‌کنم که مردم در طول روز به اون تکیه میکنن و یادگاری هایی روش می نویسن.
- پس نقش اصلی رو داری؟
- ببین من معتقدم نقش اصلی و فرعی اصلا مهم نیس. مهم بازیگره. من باید یه بازی زیرپوستی و خوب ارائه کنم. البته در این کار اساتیدی چون استاد انتظامی، پرستویی، سرکار خانم کرامتی و نیکی کریمی هم حضور دارند که خیلی خوب با من ارتباط برقرار کردند و نقش رو با هم خوب از کار در اوردیم.
- شما از اون دسته بازیگرانی هستید که با عینک آفتابی بین مردم ظاهر می‌شین؟
- خب به هر حال هنرمند هم نیاز به حریم خصوصی داره. من گاهی اوقات یک شام راحت در یک رستوران نمی تونم بخورم. البته مردم لطف دارند و من متعلق به مردم هستم ولی به هر حال همیشه هم نمی تونیم درخدمت اونها باشیم و باهاشون عکس بگیریم و امضا بدیم...من هم به زندگی عادی نیاز دارم و گاهی خسته می شم از این همه ازدحام و با دست نشون دادن ها و ...بعله مجبور میشم که عینک بزنم.
- اهل ورزش هستی؟
- زیاد. ببین من معتقدم بازیگری که ورزشکار نباشه اصلا بازیگر نیست. خود من چند تا رشته ورزشی رو در حد قهرمانی دنبال کردم که اجازه بدین اسم نبرم که حرف در نیاد که فلانی داره ...خلاصه که بازیگر باید اهل ورزش باشه.
- آخرین فیلمی که توی سینما دیدی و لذت بردی چی بود؟
- ببین متاسفانه سینمای ما در حال نابودیه. من در سال گذشته 53 تا سناریو رو رد کردم از بس ضعیف و آزاردهنده بود. شما چی می گین؟ مبتذل بود واقعا. من برای سینما نگرانم و امیدوارم اتفاق جدیدی بیافته و ما از این وضعیت نجات پیدا کنیم. ولی فیلم خارجی زیاد می بینم. مخصوصا اگر اسکار گرفته باشند.

- چند تا از آخرین فیلم های خارجی که دیدی رو اسم ببر؟ اصلا از سینمای کدوم کشور بیشتر خوشت می آد و بازی کدوم بازیگران خارجی رو بیشتر می پسندی؟

- اسم نمی برم چون تبلیغ میشه ولی از سینمای کشورهای غربی خیلی خوشم می آد و از بازی بازیگران هالیوود واقعا حال می کنم مخصوصا بازیگر تایتانیک...فی کارپیو.
- حالا به ظنرت چرا سینمای ما اینطوری شده؟
- ببین من معتقدم همکاران خودم هم مشکل دارند باید از همکاران خودم هم گله کنم که چرا در برخی پروژه‌های اینطوری شرکت می‌کنند همه چیز که پول نیست. همین پروژه ها سینما رو به این وضعیت رسونده.
- رقم قراداد خودت در این پروژه دیوار چنده؟
- برای من پول اصلا مهم نیست. هنر رو با پول نباید خراب کرد.
- حالا بگو مردم دوست دارن بدونن.
- البته من مجردم ولی سفید امضا کردم!
- خب چه حرفی برای مردم داری؟
- آرزوی سال پر از لبریز مملو از شادی براشون دارم و امیدوارم جوانتر ها با خاک صحنه وارد این حرفه بشوند نه با آشنا و پول. من خودم از زمین خاکی های نازی آباد شروع کردم و حالا اینجام...
- خیلی لطف کردی که اومدی و میدونم الان باید برگردی سر لوکیشن...
 

 

 

محسن حدادی

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    25 0
    آخ آخ خود جنس بود. داش محسن بزن دنده دو!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    23 0
    اصلا از سین مثل سریال تاثیر نگرفته بود
  • هادی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    29 0
    - خب چه حرفی برای مردم داری؟ - آرزوی سال پر از لبریز مملو از شادی براشون دارم !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ این جمله رو باید طلا گرفت!!!!!