رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت توصیه هایی به نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم کرد.

به گزارش خبرآنلاین، کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران درباره نشست صبح امروز این فراکسیون گفت: در این نشست آقایان ابوترابی فرد و باهنر و سایر اعضای شورای مرکزی حضور داشتند و درباره موضوع های مختلف و همچنین پیام نوروزی رهبری بحث شد.
جلالی با بیان این که در بحث حماسه اقتصادی بحث شد که باید در بودجه سال 92 اقداماتی را انجام دهیم که بسترساز تحقق حماسه اقتصادی باشیم، گفت: در بحث حماسه سیاسی هم بحث انتخابات ریاست جمهوری با حضور حداکثری مردم در انتخابات مطرح است.
وی ادامه داد: در فراکسیون تصمیم گیری شد که در شورای مرکزی کمیته ای را تعیین کنیم که این کمیته شاخصه های یک رئیس جمهور خوب را استخراج کنند و بر اساس آن با کسانی که نامزد هستند وارد مذاکره شوند و به این اشخاص نمره بدهند و نهایتا کسانی که بیشترین نمرات را بیاورند به صحن فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت دعوت شوند و برنامه های خودشان را ارائه کنند و اعضای فراکسیون هم نظرات خود را بیان کرده و در نهایت ما رای گیری کنیم و کسی که بیشترین رای را بیاورد مورد حمایت اعضا قرار بگیرد.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس افزود: البته در گام نخست فکری می کنیم لازمه این است که ائتلاف هایی که در اصولگرایی تشکیل شده زودتر نتیجه بدهند. برخی از این ائتلاف ها قرار است نتایج را دیر هنگام اعلام کنند. این به نظر می رسد که به نتیجه کار لطمه می زند.
وی با بیان این که با برخی از اعضای 2+1 مذاکره شد که نتیجه را زودتر اعلام کنند که نامزد اصلی چه کسی است؛ تصریح کرد: ائتلاف جدید 3+2 هم هرچه سریع تر خروجی های خود را مشخص کنند، چون اگر خروجی مشخص تر شود تصمیم گیری برای ما راحت تر می شود و ما با خروجی های آنها وارد مذاکره می شویم.
وی ادامه داد: اعضای ائتلاف 3+2 گفتند قبل از ثبت نام مشخص خواهیم کرد که خروجی ما کیست. ائتلاف 2+1 هم با برخی ها مذاکره کرده بود و به ما وعده داده بودند تا 20 فروردین نتیجه نهایی را اعلام کنند و تا این زمان 2 روز فرصت است و لذا امیدواریم آنها زودتر خروجی خود را اعلام کنند.
وی با بیان این که بحث دیگر که مطرح شد این است که خبرهایی شنیده می شود که برخی از امکانات دولتی در جهت تقویت نامزدهای خاصی کار می کنند؛ افزود: به نظر می رسد این اقدام نادرست است و حتما باید کسانی که ناظر هستند در مسائل مربوطه به انتخابات به وظیفه خودشان عمل کنند و طبعا از امکانات بیت المال و امکانات عمومی نباید برای انتخابات هزینه شود.
وی درباره احتمال نامزدی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده مطلع هستم که فشار برای حضور ایشان از جانب علما در قم و شخصیت ها و چهره های سیاسی و تشکل های مردمی بسیار زیاد است ولی لاریجانی تا این ساعت در مقابل این فشارها جواب منفی دارد و اعلام کرده است هیچ تکلیفی برای حضور در انتخابات احساس نمی کنم.
وی افزود: اما درباره باهنر و ابوترابی اینها از فراکسیون هستند اما در مورد نامزدی در انتخابات خودشان و تشکل های مربوط به خارج از مجلس تصمیم گرفته اند که در انتخابات حضور پیدا کنند و از سازوکار فراکسیون برای نامزدی استفاده نشده اما طبعا این ها هم از شخصیت هایی هستند که ما در فراکسیون در مورد آنها هم بحث خواهیم کرد و از شخصیت هایی هستند که قابل بررسی است.
/27295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =