20 روز پس از انتشار نامه محمود احمدی نژاد به وزیر علوم برای برکناری روسای دانشگاه های تهران و تربیت مدرس، کامران دانشجو نخستین واکنش را به این نامه نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین؛ روابط عمومی وزارت علوم، از دیدار نوروزی کامران دانشجو با جمعی از رؤسا و هیأت رئیسه دانشگاه‌های تهران چنین نقل کرد: "دکتر دانشجو در پایان این دیدار با اشاره به خبرها و تحلیل‌های مختلفی که در رسانه‌ها درخصوص انتشار نامه رئیس جمهور محترم منعکس گردیده است، اظهار داشت: اینجانب نامه مذکور را اول بهمن 1391 یعنی 58 روز قبل از انتشار آن، در حاشیه جلسه هیأت دولت دریافت نمودم و در همان زمان در دیداری صمیمانه با ریاست محترم جمهوری، توضیحات مورد نظر را به استحضار ایشان رساندم و پس از آن تاکنون دستور جدیدی اعم از کتبی یا شفاهی در این رابطه ابلاغ نگردیده است.
بدیهی است در چنین مواردی نظرات تبیین می‌شود اما تصمیم نهایی بر اساس رعایت موازین و سلسله مراتب با رئیس جمهور محترم است و اوامر صادره اجرا می‌گردد.
وی افزود: طبق اظهار مشاور ارشد ریاست جمهوری، رئیس جمهور محترم از رسانه‌ای‌شدن موضوع مکدرشده و به مسئولین ذیربط تذکر داده‌اند.
وزیر علوم همچنین در توضیح اظهار عدم اطلاع مدیرکل حوزه وزارتی از ابلاغ چنین نامه‌ای بیان داشت: با توجه به گفتگوی حضوری با رئیس محترم جمهور و اینکه نامه دریافتی از طریق دبیرخانه و سیستم پیام دولت وصول نشده بوده بنابراین مطلب ایشان مبنی بر عدم دریافت نامه در آن زمان صحیح است."

گفتنی است 20 روز پیش و در آخرین روز کاری سال 91، شبکه ایران، وابسته به ارگان مطبوعاتی دولت، نامه ای را منتشر کرد که در آن محمود احمدی نژاد، رییس جمهور از کامران دانشجو، وزیر علوم خواسته بود روسای دو دانشگاه تهران و تربیت مدرس را برکنار کند. (اینجا را بخوانید) همچنین شنیده شد که رییس جهاد دانشگاهی هم برکنار شده است.

این نامه را تاکنون دولت نه تایید کرده و نه تکذیب. اما واکنش های مجلس به آن مثبت نبوده است. همچنین وزارت علوم هم وجود چنین نامه ای را از همان ابتدا رد کرد. هرچند که اکنون وزیر علوم می گوید نامه ای نبوده که رسمیت اداری داشته باشد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    ریاست جمهور بهترین کار را کرد. بهتر هست روسای دانشگاه های علم و صنعت و علامه طباطبایی هم بر کنار شوند
  • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    75 6
    با اینکار می خواهند نشان دهند که وزیر اینطوری می شود نه مثل دستجردی
  • بدون نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    118 2
    توروخدا حالا که دارین اونارو برکنار می کنید رئیس دانشکاه علامه طباطبایی را هم برکنار کنید.
    • محمد IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
      2 3
      مگه چیکار کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    5 0
    تربیت معلم کرج (خوارزمی ) هم همینطور..........دمت گرم احمدی نزاد
  • بدون نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    8 2
    اصلا" برای خنده هم که شده همه روسای دانشگاه ها را برکنار وسرپرستی دانشگاه ها را به وزیر مسکن مهر بدهید
  • دانشجو دانشگاه آزاد کرج IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
    8 0
    بیایید رییس دانشگاه آزاد واحد کرج را بردارید ممنون
  • بدون نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    3 0
    دمش گرم
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 1
    تصمیم دکتر احمدی نژاد برای برکناری رئیس دانشگاه تربیت مدرس بسیار بجا و البته دیر هنگام است که باز جای شکر دارد باید گفت ماه زیر ابر پنهان نمی ماند امیدواریم با عنایات پروردگار چهره واقعی ایشان آشکار و رسوای عالم شوند.