تام هوپر درباره برنده جایزه جام طلایی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای تصمیم می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره فیلم شانگهای روز جمعه کارگردان بریتانیایی را به عنوان داور این دوره جشنواره که 15 تا 23 ژوئن (25 خرداد تا 2 تیر) برگزار می‌شود، معرفی کردند.
 

لوک بسون، دنی بویل، بری لوینسن، ژان-ژاک آنو، وونگ کار-وای، جان وو و چان کایگه از جمله سینماگرانی هستند که در دوره‌های قبلی جشنواره شانگهای ریاست هیئت داوران را عهده‌دار بودند.

تام هوپر در بیانیه‌ای گفت: «بسیار افتخار می‌کنم که به عنوان رئیس داوران این دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای از من دعوت شده است. با کمال میل این دعوت را می‌پذیرم و بی‌صبرانه منتظر مشارکت در جشنواره امسال هستم.»
 

برگزارکنندگان جشنواره شانگهای همچنین در بخش «تقدیر از استادان» تعدادی از فیلم‌های هوپر را به نمایش می‌گذارند.
 

هوپر 40 ساله در سال 2011 برای فیلم «گفتار پادشاه» برنده اسکار بهترین کارگردان شد. سال گذشته فیلم موزیکال «بینوایان» به کارگردانی او در سطح بین‌المللی بیش از 435 میلیون دلار فروخت، اما در گیشه‌های فروش در چین عملکردی تقریبا ناامیدکننده داشت.
 

سال گذشته فیلم «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی از ایران جایزه جام طلایی بهترین فیلم بلند داستانی جشنواره فیلم شانگهای را دریافت کرد. رخشان بنی اعتماد کارگردانان ایرانی هم یکی از داوران جشنواره بود. در دوره قبلی بیش از 300 فیلم داخلی و خارجی در شانگهای به نمایش درآمد.
 

هالیوود ریپورتر / 26 آوریل / ترجمه: علی افتخاری
 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =