کمپانی اپرا از مهندس سابق خود به دلیل فروش اسرار به رقیب خود، موزیلا فایرفاکس شکایت کرد.

ظاهرا کارمند سابق اسرار تجاری را از اپرا سرقت کرده و به کمپانی موزیلا فروخته و آنها نیز اسرار را برای توسعه فایرفاکس استفاده کرده اند.
تروند ورنر هانسن، از سال 1999 به استخدام اپرا درآمد و در سال 2006 اپرا را ترک کرد اما در سال 2009 تا 2010 در سمت مشاور به این کمپانی بازگشت.
حضور وی در اپرا مصادف با برخی ابداعات در مرورگر کمپانی مانند tabbed browsing, speed dial, mouse gestures , integrated search بود که باعث شهرت اپرا در جهان شد.
اپرا در شکایت نامه خود 3.4 میلیون دلار خسارت طلب کرده است.
موزیلا محصولی برنام جونیور برای آی پد ساخته و طبق ویدئویی که هانسن در آن صحبت کرده از اسرار تجاری متعلق به اپرا برای توسعه این مرورگر استفاده کرده است.
هانسن در این ویدئو درباره ویژگی هایی صحبت کرده که قبلا در اپرا استفاده شده و بکار رفته است و این زمانی است که موزیلا با مدیریت alex Limi بکار خود ادامه داده است.
هانسن سال گذشته با موزیلا دست به توسعه جونیور برای آی پد زد.
هانسن حاضر نشد درباره تاریخ کارکردن اش در اپرا توضیح دهد اما گفت در حال کار کردن با وکلای خود برای رفع اتهامات وارده است.
هانسن که روی آلبوم موسیقی خود نیز کار می کند امیدوار بود از امریکا به نروژ برای این کار برگردد اما حالا باید بدلیل شکایت مطرح شده به کشور خود بازگشته و جواب دهد.
وکیل اپرا نیز از آغاز دادگاه در اواخر آگوست امسال خبر داد اما حاضر به افشای جزییات نشد.
 
 
 
منبع: د نکس وب

56501

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =