۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۶

کتابِ «حاشیه بر کتاب» دربرگیرنده یادداشت‌هایی درباره نمایشگاه کتاب و مسائلِ مختلف حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در ایران، مجوزِ انتشار گرفت و به زودی روانه بازار نشر می​شود.

به گزارش خبرآنلاين، «حاشیه بر کتاب» شاملِ یادداشت‌هایی‌ست که حسام مطهری از سال 88 تا 91 در روزنامه‌های جام جم، جوان و وب‌سایت‌های خانه کتاب اشا، کتاب سوم و... منتشر کرده است.  جایزه‌هایِ ادبیِ خصوصی و دولتی، راه و روش‌هایِ کتاب‌فروشی، دو پیشنهاد برایِ برگزار نکردن نمایشگاه کتاب، نقدی بر مصادره انتشارات امیرکبیر، بررسیِ موضوعِ کپی‌رایت بر اساسِ فتاوای چند مرجع تقلید و شباهت کاری که در ایران می‌شود با دزدی، ورودِ بی‌اجازه غیرفرهنگیان به محدوده فرهنگی و... از جمله مطالبی‌ست که در «حاشیه بر کتاب» به آن‌ها پرداخته شده است.
مطهری در بخشی از توضیحِ آغازینِ خوب بر این کتاب نوشته است: «همه بلدند بگویند کتاب‌خوانی در ایران کم‌رونق است. اما چه کسی راه‌کار ارائه می‌کند؟ بالاتر از این، کدام متولی و رئیس و مدیر واقعاً در پیِ تغییرِ اوضاع است؟ به ده-بیست سالِ اخیر نگاه کنید! همة رؤسا و وزرایِ دستگاهِ فرهنگی آمدند و رفتند و همه صرفِ نظر از گرایش‌های سیاسی‌شان، همان کاری را دنبال کردند که نفرِ قبلی شروع کرده بوده است. نمایشگاه کتاب همیشه بوده است، چنان‌که هفته کتاب و چاپ و خرید کتاب برقرارند. اما هنوز رهبرِ کتاب‌خوان جمهوری اسلامی می‌گوید: «ما هنوز خیلی عقبیم.» حق دارید اگر از خودتان بپرسید: «قضیه چیه؟ چرا این‌جوریه؟» به اندازه یک خبرنگارِ حوزه کتاب می‌توانم بهتان جواب بدهم: چیزِ پیچیده‌ای در کار نیست. اولاً آن‌قدرها که وانمود می‌شود، کسی دلواپس کتاب نخواندن مردم نیست. ثانیاً کارشناسان و کاربلدان واقعی سرِ کار نیستند.»
مطهری پیش از این رمان «کلت 45» را از سوی نشرِ آرما روانه بازارِ نشر کرده بود. «حاشیه بر کتاب» هم محصول دیگری از نشرِ آرما است که هم‌اکنون مراحلِ آماده‌سازی برای چاپ را می‌گذراند و پیش‌بینی می‌شود تا پیش از آغازِ تابستان این اثر نیز روانه بازارِ نشر شود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =