نسیم نوشت:

آیت‌الله محمد مومن چهارشنبه شب در همایش ائمه جماعات که در امامزاده جعفر شهید قم برگزار شد گفت:
در این دوره از انتخابات شاهد برگزاری چهار نوع انتخابات در کشور هستیم، در کهکیلویه و بویراحمد و آذربایجان انتخابات خبرگان رهبری و در چهار شهرستان دیگر علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شورهای شهر و روستا‌ انتخابات میان دوره‌ای مجلس هم برگزار می‌شود.
مصوباتی که به تصویب شوراها می‌رسد باید در کنار رعایت جنبه‌های دینی مصلحت‌های مردم منطقه را تامین کند و اگر خلاف شرعی در این میان باشد فقهای شورای نگهبان در آن موارد باید تصمیم بگیرند.
در قانون اساسی ایران ولایت امر در زمان غیبت با فقیه جامع‌الشرایط است؛ ولی فقیه موظف است که در این شرایط زمامداری جامعه اسلامی را بر عهده بگیرد و این ولایت دنباله ولایت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده و همان اختیارات برای ولی فقیه هم محفوظ است.
برای انتخاب رهبر انقلاب پس از رحلت امام راحل باید دو سوم افراد رای می‌دادند یعنی در آن زمان رای حداقل 56 نفر لازم بود اما بیشتر افراد یعنی حدود 70 نفر به آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رای دادند.
بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور کشور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی، مدیر، مدبر، ایرانی‌الاصل، دارای حسن سابقه و مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی و مذهب رسمی کشور باشد و شورای نگهبان این شرایط را بر اساس قانون اساسی مورد بررسی قرار می‌دهد.
شورای نگهبان صلاحیت686 نفری که در این دوره ثبت نام کرده‌اند را به دقت بررسی کرده ممکن است بیش از 10 نفر را تایید صلاحیت کند ولی مردم وظیفه دارند که فرد اصلح را انتخاب کنند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید US ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    29 2
    کاندیدا رو معرفی کنید ما خودمون میدونیم به کی رای بدیم لطفا