گوگل برنامه جدید ساخته تا با اسکن کردن و نگاه دقیق به کره زمین، از داخل آن چهره های ناشناخته را کسف کند.

تصاویری که مشاهده می کنید با پروژه گوگل فیسس Google Faces کشف و پرداخت شده است.
ظاهرا در جهان تصاویر وچهره های ناشناخته ای را طبیعت ساخته که ما بدلیل نداشتن امکانات و رفتن به آسمان، قادر به دیدن آنها نیستیم و حالا گوگل دست به چنین کاری زده تا چهره های ناشناخته را کشف کرده و آنها را در قالب یک مجموعه عرضه کند.
استودیو طراحی Onformative در آلمان مدیریت پروژه را بر عهده دارد و از الگوریتمی خاص که توده های طبیعی شبیه صورت انسان را کپچر می کند، در این مسیر استفاده می کند.
سیستم طراحی شده در ابتدا زمین را اسکن می کند، سپس روی توده ها زوم کرده و دوباره بخشهای مورد نظر را اسکن دقیق کرده و آنرا با صورت و ترکیب چهره از جمله لب و دهان و چشم و سر و گردی صورت و چانه و ... مقایسه می کند و بعد آنرا وارد فاز جدید کرده و در نهایت کاربر انسانی در صورت تایید آنرا در دیتابیس اصلی با نام و مشخصات جغرافیایی و ... ثبت می کند.
مجموعه تصاویر گردآوری شده در دیتابیس به صورت یک مجموعه تحت عنوان گوگل فیس عرضه می شود.
تکمیل پروژه ماهها طول می کشد، چرا که اسکن دوباره و فاز تطبیق، زمان بر است.
جولیا لائوب و سدریک کیفر از برلین در استودیوی Onformative از کد نویسی اوپن سورس بنام OpenFrameworks برای خلق کدهای مورد نظر خود استفاده می کنند تا الگوریتم خود را غنی تر و پربار تر سازند.
پروژه گوگل فیسس در نهایت در گوگل مپ ادغام شده و جزیی از توانایی های آن خواهد شد.
البته این گوگل فیسس با نرم افزار تشخیص چهره متفاوت است (facial recognition software برای صورت انسان طراحی شده ولی گوگل فیسس برای چهره طبیعت) و شاید روزی همه این نرم افزارها به صورت پلاگین به گوگل مپ و شبکه های اجتماعی متصل به آن بچسبند.
 
 

5656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =