فارس نوشت:

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری تعیین زمان برای حل مشکلات اقتصادی را اقدامی پوپولیستی خواند و گفت: در اولین فرصت گرانی‌ها و معضل اشتغال را برای جوانان و بانوان رفع خواهم کرد.

محسن رضایی در نشست خبری امروز خود که در بازار تهران برگزار شد، با تاکید بر مردمی بودن فعالیت‌های انتخاباتی خود، اظهار داشت: معتقدم باید مردم به اقتصاد کشور برگردند.
وی بازار را نماد اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: اقتصاد از کارگران شروع و به بازار ختم می‌شود. من با خیلی از کسبه و بازاریان صحبت کردم. آنها از افزایش قیمت‌ها ناراحتند. فروشندگان می‌گویند با افزایش قیمت کالاها فروش ما کم شده است. بنابراین ما در اقتصاد و زندگی مردم نیاز به تحول اساسی داریم.

گزیده سخنان وی از این قرار است:
* بنا دارم در این نشست خبری از خلاصه کتاب خودم تحت عنوان دولت فراگیر و جامعه امید و سایت «ویکی‌ رضایی» رونمایی کنیم، دولت باید مردم را در امور اجرایی شریک کند.
*نمی‌خواهم زحمات و اقدامات دولت‌های گذشته را نادیده بگیرم. دستاوردها خوب بود، اما در عین حال کم بود. ما دولت‌های دلسوز و پرکاری داشتیم، اما رشد اقتصادی مناسب نبود. رشد اقتصادی بعد از جنگ زیر 4 درصد بود در حالی که باید بالای 8 درصد قرار می‌گرفت.
*سه دولت گذشته از نظر سیاسی با هم تفاوت داشتند اما در زمینه اقتصاد مشابه به هم عمل کردند. چه تضمینی می‌رود که این تیم برود و تیم دیگر بیاید و کارها درست شود؟ بر این باورم که مسئله زندگی و اقتصاد نیاز به تحول جدی دارد. من خود را برای این کارها آماده کرده‌ام. به عنوان سرباز
* باید با تدبیر محاصره‌های اقتصادی را برطرف کنیم، البته دولت مالیات‌ها را زیاد کرده است و علت افزایش مالیات‌ها هم آن است که فروش نفت کم شده است و این نشان می‌دهد که دولت‌ها تاکنون تولیدکننده ثروت نبودند، بلکه مصرف کننده بودند. معتقدم در 100 سال اخیر هیچ دولتی تولیدکننده ثروت نبوده و اگر کسی این دیدگاه را قبول ندارد، حاضرم با آن گفت‌وگو کنم.

* اگر پیروز انتخابات شوم هر خانه را تبدیل به چشمه ثروت می‌کنم و گرانی و بیکاری‌ها را درست می‌کنم و اجازه نمی‌دهم مالیات‌ها بالا رود تا به کسبه و بازاریان فشاری وارد شود.
* من برای حل مشکلات اقتصادی زمان تعیین نمی‌کنم و هر کسی هم که زمان تعیین کند، حرف پوپولیستی زده است. آنچه می‌توانم بگویم آن است که در اولین فرصت گرانی‌ها را مهار و اشتغالی را برای جوانان و بانوان درست خواهم کرد.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    43 23
    دوستان سایت wikirezaee.com برنامه‌های آقای رضایی به تفکیک هر شهر رو آورده. می‌تونید برید برنامه‌های مربوط به شهر خودتون رو ببینید. واقعاً زحمت زیادی برای تدوین برنامه‌ها کشیده شده
    • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
      0 0
      واقعا من نمیدونم دوستان چرا منفی میدن . بجای منفی دادن به این سایت سری بزنید .واقعا حتی اگه اقای رضایی ریس جمهور نشه این کار مطالعاتی ایشون یک سند و چشم انداز بزرگ برای توسعه ایران . اخه تا کی میخواییم با شعرا زندگی کنیم . واقعا این کار یه کارشناسی شده عالی و رضایی با برناه ترین کاندید . قبول ندارید یه سری به سایت بزنید . دو دقیقه زمان میخواد
  • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    62 28
    "هر خانه را تبدیل به چشمه ثروت می‌کنم" مثل نفت که قرار بود بیاد سر سفره ها؟! نه؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
      2 2
      نه
  • موسوي IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    12 1
    باسلام شايد نظرمن خارح از موضوع باشد امادركشورانقلابي بد نباشد ازاين آقايان كانديداتورهايك ليست ازبرنامه هايشان گرفته شود وبعد ازمدتي كه از رياست جمهورشان گذشت توضح دهند كدام برنامه هايشانراانجام دادن كدامهايشان رابه دليل انجام ندادن متشكرم موسوي
  • ایرانی IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    8 3
    به امید آسمانی آبی
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    1 0
    انشاا...درست میشه واسه این مواقع قسمت هم نبود واسه پایان دوره ریاست نه غلام