سه شنبه 29 خرداد 1397
سه شنبه 14 خرداد 1392 - 00:28:37 چاپ

انتقاد روحانی از نگاه پلیسی به فرهنگ و ستاداحیای امربه‌معروف/پیگیری حل مشکل خانه سینما و ماهواره

سیاست > انتخابات - روحانی می گوید در همان ماه اول ریاست جمهوری اش مشکل خانه سینما را حل خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در ادامه اظهارت خود در برنامه شبکه خبر در خصوص برنامه های دولتش در صورت پیروزی در زمینه فرهنگی، گفت: در حوزه فرهنگ باید زمینه را برای فعالیت فرهنگی آماده کنیم. موانعی وجود دارد، ما باید کاری کنیم که کالای فرهنگی تولید شود. برای ایجاد کالای فرهنگی باید برخی موانع را برطرف کنیم. مساله کپی رایت یکی از این موانع است که باید حل و فصل کنیم. هم در بعد داخلی مهم است هم برای اتهاماتی که در دنیا به ما زده می شود هم کالای ما وقتی به خارج می شود چون ما به کپی رایت ملحق نشدیم نمی توانیم کاری انجام دهیم.

اهم اظهارات حسن روحانی در ادامه می آید:
* آدم هایی که خیلی هم متخصص نیستند را برای کنترل کتاب و دیگر کالاهای فرهنگی نگذارید. من به نظارت و کنترل قبل از انتشار خیلی اعتقاد ندارم. قانون را شفاف کنید، اجازه دهید کتاب مثلا 500 نسخه چاپ شود، فاجعه ای رخ نمی دهد، بعد اگر اشکال داشت، تذکر بدهید. اول قانون را شفاف کنید تا فرد بداند با قانون چه باید بکند. چون قانون شفاف نیست برخی کتاب ماه ها یا چند سال  در ممیزی باقی می ماند. و این باعث می شود استعداد و خلاقیت در کتاب از بین می رود.
*درباره فیلم هم اگر بخواهیم کنترل کنیم لااقل یکبار فقط کنترل کنیم نه اینکه چند بار. فیلم در تمام مراحل کنترل می شود، باید کنترل را کم و فضا را آماده کنیم. در بعضی از موارد حتی نیاز به کمک دولت هم دارد. در بخشی از امور فرهنگی چون خرج زیاد است و صرفه ندارد، باید دولت کمک کند. بودجه فرهنگی هم کم است که باید توجه ویژه شود.
* باید بدانیم که فرهنگ اساس و زندگی مردم است. نه اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی است اساسا فرهنگ، هویت ما را می سازد، اساسا فرهنگ چیزی است که به جامعه ما نشاط و اعتماد می دهد و سرمایه اجتماعی ما بدون فرهنگ امکان پذیر نیست.
*فرهنگ را باید از طریق فرهنگ توسعه بدهیم. اگر کسی فکر کند توسعه فرهنگ یا اجرای برنامه هیا فرهنگی از طرق دیگر امکانپذیر است مثلا از طریق پلیسی این درست نیست و امکان پذیر نیست. اگر هم جایی نیاز داریم به ابزار غیرفرهنگی، آن ایستگاه آخر آخر آخر است. ایستگاه اول فرهنگی است.
*قبل از امر به معروف و نهی از منکر اول باید مردم را آگاه کنیم که این کار واقعا معروف است و اینکار منکر است قبل از اینکه معروف است نمی توانند امر به معروف کرد. امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دینی ماست اما مرحله به مرحله. ستاد امر به معروف و نهی از منکر کار خاصی نتوانسته بکند.

* سینما بسیار مهم است. سینما و تئاتر بهترین زبان برای ترویج هنر در زندگی است. اگر اخلاق و اعتقادات، دین و هویت تاریخی و اسلامی می خواهیم زبان سینما و تئاتر بسیار فاخر و تاثیرگذار است. ولی متاسفانه برای کارهای جزئی دردسر و گرفتاری های برایشان ایجاد شده. تشکل های سینما دچار مشکلاتی شده اند و قطعا مسائلی مانند خانه سینما را در همان ماه های اول درست خواهم کرد.
* در زمنیه ماهواره دو کار باید بکنیم، اول اینکه باید مردم واکسینه و آماده شوند. دنیای امروز دنیای اطلاعات آزاد است و خیلی کار سختی است ایجاد محدودیت. نه اینکه نباشد در همه جای دنیا حتی دنیای آزاد هم فیلتر وجود دارد. من معتقد به ناتوی فرهنگی و بالاتر هم هستم. اصلا ناتو یک بخش دارد تحت عنوان بخش فرهنگی. یک معاونت فرهنگی دارد و تلاش می کند از طریق فعالیت های فرهنگی و تبلیغی اذهان و افکار را فتح کند. باید در برابر آن برنامه ریزی کنیم اما برنامه های ما بسیار ناقص و ضعیف است. من برنامه دارم؛ صیانت از فرهنگ جامعه جزء ضرورت هاست.
/27220

 

21 دیدگاه
  • اميررضا
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 01:02:18
    پاسخ
    173 17

    من فكر ميكنم در شرايط فعلي كشور فقط آقاي روحاني با توجه به وجهه اي كه در دنياي سياست دارند مناسب رياست جمهوري هستند.

  • بی نام
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 01:03:44
    پاسخ
    180 10

    عالی بود صحبت های دکتر روحانی در شبکه خبر. واقعا ایران به چنین رییس جمهوری نیاز داره، که اینقدر روشن و مسلط به مسائل نگاه کنه و فقط یه حرف غلط رو تکرار نکنه.

  • محمد
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 01:12:09
    پاسخ
    19 250

    آقای روحانی شما همون خاتمی دومی هستی که میخوای فرهنگ بی حجابی رو بیشتر در عموم ملت ترویج بدی به جای برخورد . زنده باد رزمندگان اسلام درود معصومین بر حزب الله

    • تهراني
      سه شنبه 14 خرداد 1392 - 08:37:26
      102 8

      اقا در اين دولت نهم ودهم كه بي حجابي وفيلمهاي مانكني ازهمه زيادتر شده است وولنگاري فرهنگي بيداد ميكند ونمونه اش فيلم رسوايي كه رسوا كرد اين دولت مثلا اصولگرا را وهنوز به اقاي خاتمي با اون سينماي نجيب دوره ايشان حرف ميزني؟؟؟!!!!!

    • بی نام
      سه شنبه 14 خرداد 1392 - 12:06:59
      53 4

      محمد جان خاتمی کجا بی حجابی اورد؟! چرا نمیخایین چشتو وا کنین و حقایقو ببینید ... تا کی تخریب هشت سال دولت اصلاحات؟ چرا سایت خاتمی فیلتره؟ چرا نمیزارید این شخصیت جهانی بیاد و مارو راهنمایی کنه؟ تا کی تندروی؟ من الان یه جوون 26 ساله فوق لیسانس دارم و به زور خرج خودمو درمیارم مسببش شماهایید که تمام قد ایستادید پشت احمدی نژاد تو این هشت سال و خودتونو رسوندید به جاهایی که میخایید بایدم از خاتمی بدتون بیاد. برادر من سال 80 که لیسانسشو گرفت اصلا پارتی هم نداشتیم خیلی راحت چند روز بعد رفت سر زندگیش الان زن و بچه داره خداروشکر الان چی؟ خبر جون خاهش میکنم چاپ کن حرفای دلمه بزار مردم با چشم باز رای بدن.

    • بی نام
      سه شنبه 14 خرداد 1392 - 12:21:15
      43 1

      فکر کنم میزان منفی که بهت دادن گویای همه چیزه...

    • بی نام
      سه شنبه 14 خرداد 1392 - 12:44:51
      34 2

      آقای محمد فقط میتونم بگم براتون متاسفم که سرتون رو کردید زیر برف

  • ایرانی
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 01:36:57
    پاسخ
    30 6

    به فکر معیشت مردم باشید اقای روحانی....بهتر است سریعتر با اقای عارف اجماع کنید تا مردم از سردرگمی خلاص شوند...

    • بی نام
      شنبه 16 شهریور 1392 - 11:40:46
      0 0

      خوب

  • سیاوش
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 02:26:10
    پاسخ
    110 5

    با سلام می خوام حرفمو به مسئولین این سایت خوب برسونم چون تو این فضا فقط امیدمون به این سایته آقای روحانی شخصیت بسیار قوی و مثبتیه ولی آخه چرا صحبت های آقای عارف تو شبکه سه رو بازتاب ندادین؟ما باید از سایت باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب رو جست و جو کنیم؟کمی بی طرف تر باشید به سایر سلایق هم احترام بذارید با تشکر

  • بی نام
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 03:16:36
    پاسخ
    8 16

    روحانی+عارف+رضایی+غرضی

  • بی نام
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 03:19:41
    پاسخ
    49 48

    روحانی+عارف+رضایی+غرضی

  • بی نام
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 03:37:16
    پاسخ
    14 140

    تا اینجای کار تقریبا معلوم است جلیلی و قالیباف به مرحله بعد می روند. پیشنهاد می شود برای پیروزی ائتلاف زیر صورت بگیرد: روحانی+عارف+رضایی+غرضی این عزیزان با تخصصهای زیر مکمل هم هستند: رضایی: در اقتصاد روحانی: امور خارجه عارف: وزارتخانه های مرتبط با فن آوری غرضی : وزارت نفت یا صنایع یا معاون زییس جمهور مثلا در یک بخش اقتصادی رییس جمهور هم با توافق همه آن کسی باشد که امکان رأی آوری بیشتری دارد. گفتمان این 4 عزیز مشابه هم است و فکر کنم خواهند توانست با هم کار کنند.

    • بی نام
      سه شنبه 14 خرداد 1392 - 10:20:38
      33 5

      برای خودت میدوزی و میبافی ....ولی خوب نمی بافی

  • محمد
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 06:45:34
    پاسخ
    13 198

    شما که میگی نظارت و کنترل قبل از انتشار رو نمی پسندی , آیا از آمار کتابهای فرقه های ضاله و عرفانهای کاذب و شیطان پرستی و ... خبر داری ؟ اصلا شما چقد از اوضاع فرهنگ مملکت خبر دارین ؟ شما با کدوم ملاک می گی ستاد امر به معروف نتونسته کار خاصی بکنه ؟

  • مینو
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 10:09:35
    پاسخ
    56 3

    آقای روحانی با نگاهی انسانی ، تعریف زیبا و پرمعنایی از فرهنگ دادند ، " باید بدانیم که فرهنگ اساس و زندگی مردم است. نه اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی است اساسا فرهنگ، هویت ما را می سازد" عالی بود آقای روحانی

  • سپهر
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 12:21:00
    پاسخ
    34 4

    همیشه آدم باید سود و زیان رو در مسائل سیاسی مد نظر قرار بدهد.در این دوره ی حساسی که آمریکای جهان خوار هدفش منزوی کردن ایران در سطح دیپلماسی خارجی است آقای روحانی اصلح ترین گزینه می باشد.

  • ایرانی
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 15:20:48
    پاسخ
    0 4

    این کاندیداهای عزیز فقط میگن من برنامه دارم!!! همه این دوستان میگن دولت قبلی ضعف داشت در فلان زمینه اما من برنامه دارم. ولی هیچ کدام از برنامه هاشون صحبت دقیقی نمیکنن.فقط میگن اگر من بیام برنامه دارم.آقای احمدی نژاد هم کلی برنامه داشت ولی چی شد!! هنوز هم از ایشون سوال میپرسن میگه من برنامه دام!!!! ای کاش بیشتر برنامه هاشون را برای مردم توضیح بدن تا مردم درست انتخاب کنن.

  • حبیب
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 15:52:35
    پاسخ
    2 10

    شمادرسایت نباید موافق گروهی باشید بلکه باید خبر راطوری بدهید که واقعیت دارد کاملا از صحبتهای شما بر می اید که موافق روحانی هستید

    • امینرضا
      سه شنبه 14 خرداد 1392 - 22:14:03
      9 0

      وقتی رسانه ی ملی علنا از اصولگرایان حمایت میکنه, چه اشکالی داره یک سایت خبرهای واقعی و دقیق رو به من و شما برسونه؟ ضمنا خبرآنلاین به هیچ وجه حمایتی از فرد خاصی نکرده! به امید روزي که رسانه ی ملی هم راه این سایت رو پیش بگیره.

  • بی نام
    سه شنبه 14 خرداد 1392 - 16:18:34
    پاسخ
    22 1

    ایشان به همه مسائل یک دید منطقی و عاقلانه دارند و از روی احساسات الکی شعار نمیدهند

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

آخرین مطالب
وبگردی