نرخ بیکاری در فرانسه رکورد 15 سال پیش را شکست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لزاکو، طبق آمار منتشر شده از از سوی مرکز انسی(Insee) فرانسه، نرخ بیکاری در این کشور با 0.3 افزایش امتیاز در سه ماهۀ اول سال 2013 به 10.4% رسید؛ رقمی که از سال 1998 تا کنون بی سابقه بوده است.
کارشناسان اقتصادی می‌گویند که این رقم سیر نزولی ندارد. شمار متقاضیان کار در مرکز پل (Pole)(مرکز کاریابی فرانسه) ماه به ماه افزایش می یابد و هیچ علامتی از کاهش بیکاری در آن دیده نمی شود. نرخ بیکاری بعد از عبور از نرخ 10% در سال 2012 هم اکنون به 10.4% جمعیت فعال کلانشهر می رسد؛ رقمی که طبق اعلام موسسه انسی از ابتدای سال 1998 بی سابقه بوده است.
فابریس لانلر، مدیر مرکز آمار جمعیتی و اجتماعی مرکز انسی می‌گوید: این آمار مطابق با انتظارات ماست؛ کاهش تولید ناخالص داخلی در سه ماهۀ اول سال جاری با آنچه که هم اکنون در بازار کار و ارقام موسسۀ "پل" مشاهده می‌کنیم، تقریبا همخوانی دارد. طی دو سال اخیر گرایشات اقتصادی در فرانسه روند منفی را طی می‌کند. تولید ناخالص داخلی طی دو دورۀ سه ماهۀ اخیر به میزان 0.2% کاهش یافته و فرانسه را رسماً وارد رکود اقتصادی کرده است. متعاقب همین مسئله بیکاری نیز از بهار 2011 روند رو به صعودی را در پیش گرفته است.
تقریبا همۀ کارشناسان بر این مسئله اتفاق نظر دارند که شرایط فعلی به گونه ای نیست که این روند سیر معکوسی داشته باشد. اعداد و ارقام ماهیانه از تغییر شمار متقاضیان کار در ماه آوریل بیانگر بهبود وضعیت در سه ماهۀ دوم سال نیست.
گفتنی است سازمان همکاری و توسعۀ اقتصادی نیز پیش‌بینی کرده است که به رغم افزایش تعداد مشاغل کمکی و همچنین افزایش انعطاف‌ها در بازار کار، پیش بینی می شود نرخ بیکاری تا پایان سال 2013 به 11% و تا پایان سال 2014 به 11.2% جمعیت فعال برسد.
نمودار ذیل نرخ بیکاری در فرانسه را از سال 1997 تا 2013 به تصویر کشیده است:

نمودار بیکاری در فرانسه

52

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیت بیت IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    16 1
    عه فک میکردم رکورد دست ماست:))