ایسنا نوشت:

با وجود تلاش‌های بین‌المللی برای فراهم کردن مقدمات نشست ژنو2 و مذاکره دولت با مخالفان سوریه، فرمانده "ارتش آزاد" اعلام کرد: تا زمانی که سلاح دریافت نکنیم به ژنو2 نمی‌رویم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سلیم ادریس، فرمانده ارتش آزاد سوریه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی نیویورک تایمز گفت: تا زمانی که سلاح‌ها و تجهیزات جنگی جدید دریافت نکنیم حاضر به حضور در مذاکرات ژنو 2 نیستیم. وی در ادامه گفت: اگر به تجهیزات و سلاح برای تغییر اوضاع سوریه دست نیابیم صراحتا اعلام می‌کنم که به ژنو نمی‌رویم.

ادریس همچنین ادامه داد: من برگزاری کنفرانس ژنو را از اساس تایید می‌کنم اما نسبت به پیامدهای منفی این کنفرانس در صورتی که پیش از تقویت جایگاه‌ مخالفان سوری برگزار شود، نگرانم.

فرمانده ارتش آزاد سوریه عنوان داشت: برگزاری کنفرانس ژنو2 یک راهکار و طرح غربی است. لذا باید ارتش آزاد و مخالفان پیش از برگزاری این کنفرانس از لحاظ نظامی قوی باشند.

ادریس با طرح این سئوال که چه کسی می‌تواند از ما بخواهد به ژنو برویم در حالی که از لحاظ نظامی ضعیف هستیم گفت: مقامات روسیه، ایران و نمایندگان نظام سوریه می‌گویند شما قدرتی ندارید و ما می‌توانیم بر همه چیز سلطه داشته باشیم پس برای چه این درخواست را از ما می‌کنید؟

وی به عدم توازن قدرت‌ میان مخالفان سوری و ارتش اشاره کرده و گفت: قدرت‌ مخالفان سوریه از قدرت ارتش سوریه کمتر است چرا که ارتش سوریه از تجهیزات توپخانه‌ای با برد بالا و تانک و انواع موشک‌های زمین به زمین و جنگنده استفاده می‌کند در حالی که مخالفان چیزی جز سلاح سبک از جمله تفنگ و مسلسل و خمپاره و آر پی جی در اختیار ندارند.

فرمانده ارتش آزاد سوریه در ادامه گفت: مخالفان نیاز به موشک‌های ضد تانک و ضد هواپیما دارند. در شرایطی که کشورهای غربی از حمایت‌های نظامی برای مخالفان میانه‌رو در سوریه تنها به حرف اکتفا می‌کنند، گروه‌هایی تندرویی چون جبهه النصرة که هیچ ارتباطی به ارتش آزاد ندارد برجسته‌ترین نقش را در جنگ علیه نظام سوریه ایفا می‌کنند چرا که آنها از حمایت مالی بسیار خوبی برخوردارند.

سلیم ادریس همچنین خاطرنشان کرد: هدف بعدی نیروهای نظامی سوریه شهر حلب است. وی همچنین مدعی شد: در کنار نیروهای نظام سوریه هزاران تن از نیروهای حزب الله و کارشناسان نظامی شیعه عراق فعالیت می‌کنند. ادریس درباره درگیری‌های شهر القصیر در نزدیکی مرزهای لبنان با سوریه نیز گفت: بیش از 100 مجروح از مخالفان در القصیر وجود دارد و مخالفان تلاش دارند تا مجروحان را به بیمارستان‌های مرزی منتقل کنند اما نیروهی حزب الله و ارتش آزاد سوریه به حدی این منطقه را تحت کنترل گرفته‌اند که امکان انتقال مجروحان جز در ساعت شب ممکن نیست.

5252

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =