علی‌اکبر ولایتی با اشاره به مسایل سیاست خارجی اظهار کرد: سیاست خارجی هزار نکته باریک‌تر از مو دارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در آخرین سخنرانی انتخاباتی خود در جمع حامیانش در جوار امامزاده صالح تجریش با بیان اینکه "در روزهای اخیر بی‌اخلاقی‌های زیادی دیده شده است"، گفت: بنای من بر این است که محور کارهایم را اخلاق قرار دهم و دولت اخلاق‌مدار را تشکیل دهم.

وی خطاب به جمع حاضر اظهار کرد: من همانطور که از ابتدا آمده‌ام، قاطعانه به شما می‌گویم که با شما خواهم بود و با عهدی که با شما بسته‌ام پایبند خواهم ماند. همچنین به احترامی که به علمای جامعه مدرسین و سایر علمای بلاد قائل هستم همچنان با امید به پیروزی و پشتیبانی شما هوادارانم در صحنه باقی خواهم ماند.

ولایتی خاطرنشان کرد: قصد من از حضور در صحنه این بود که برای اداره بهتر جامعه اسلامی ایران و همچنین تحقق چشم‌انداز 20 ساله و پیشرفت ایران و در نهایت برای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی احساس مسئولیت کردم، وارد صحنه شدم و ان‌شاءالله تا پایان کار نیز در صحنه باقی خواهم ماند.

وی با بیان اینکه "در اقتصاد داخلی تحولات اساسی ایجاد می‌کنم"، افزود: در روابط خارجی از ظرفیت‌های موجود استفاده خواهم کرد تا این که هر روز سربلندتر از گذشته باشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مقاومت کردن در صحنه بین‌الملل، تنها «نه» گفتن و خطابه کردن نیست، تاکید کرد: من با تدبیر خود امکان رفع تحریم‌ها را فراهم خواهم کرد.

ولایتی همچنین گفت: سیاست خارجی این نیست که انسان یک خطابه بخواند بلکه سیاست خارجی هزار نکته باریک‌تر از یک مو دارد که تنها اهل فن و کارشناسان می‌توانند با یاری خداوند و همچنین رهنمود گرفتن از مقام معظم رهبری راهگشای کشور باشند.

وی با بیان اینکه "اقتصاد کشور بدون اتصال به روابط خارجی خوب، امکان‌پذیر نیست"، افزود: من اقتصاد داخلی کشور را بر اساس کارهای تولیدی سامان می‌دهم.

ولایتی با اشاره به برنامه 100 روزه‌اش برای رفع مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: من معتقدم ظرف 100 روز می‌توان مشکلات فوری کشور را که گریبان‌گیر مردم است برطرف کرد. من ظرف 100 روز کشور را حداقل در حوزه اقتصادی به آرامش خواهم رساند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "یکی از پیشنهادهای من در این مورد، درمان رایگان است" تاکید کرد: درمان رایگان حق مردم ایران است و ما می‌توانیم با تامین و تکمیل بیمه درمانی بدون هیچ‌گونه تبعیضی به جایی برسیم که همه آحاد ملت ایران بیمه شده و درمان رایگان شوند؛ بنابراین درمان رایگان یکی دیگر از شعارهای ماست.

وی با بیان اینکه "باید برای جوانان تدبیری اندیشه کرد"، اظهار کرد: نمی‌توان جوانان را به حالت خود رها کرد و اجازه داد هر روز بیکاری در میان آن‌ها افزایش یابد. باید به دنبال ایجاد شغل در کشور بود. من برای این کار راه‌های تدبیر شده‌ای دارم و به زودی مشاهده خواهیم کرد که این مساله نیز در کشور سامان می‌یابد.

ولایتی با بیان اینکه "انقلاب ما همچنان به سوی جلو به پیش می‌رود و اهداف خود در جهان اسلام و در حوزه منطقه و بین‌المللی را دنبال می‌کند"، گفت: دیری نخواهد گذشت که مردم با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در زمره یکی از موثرترین کشورها در صحنه بین‌المللی تبدیل شده است. به امید روزی که پیشرفت توأم با عدالت و عدالت توأم با پیشرفت تحقق یابد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    75 62
    رای ما یک کلام ولایتی والسلام
    • بی نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
      16 5
      نه شهردار - نه سردار دیپلمات کهنه کار
  • m.b.k EU ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    28 16
    با احترام به دکتر ولایتی، حتما باید رئیس جمهور بشی تا این پیش نهاد 100 روزه رو بدی البته اگه عملی باشه
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    43 3
    از یه چیز ولایتی خوشم اومد زد تو برجک جلیلی