گفت و گوی خبرآنلاین با فاطمه مقیمی زنی که در صنعت حمل و نقل کشور، سی سال است زحمت کشیده واکنش های تحسین برانگیز و البته بعضا انتقادی هم داشت.

تعدادی از کاربران خبرآنلاین موفقیت های خانم مقیمی را تحسین کردند و او را الگویی برای موفقیت زنان و حتی مردان دانستند. 

یکی از مخاطبان نوشته است: شما نه تنها برای خانم ها سرمشقید برای ما اقایان نیز بهترین سرمشقید تبریک به شما کاش افرادی مثل شما دو سه بار به دنیا بیایند.

و همچنین: من یک کارآفرینم ,با خواندن هر سطر اشک از چشمانم جاری شد و لذت بردم.در ایران ما کم نیستند اینگونه انسانها اعم از زن و مرد که فقط منتظر لحظه ای اعتماد دولتمردانند تا بتوانند نقش تاثیر گذار خود را بعنوان بخش خصوصی واقعی . بدون هرگونه رانت وفقط بر اساس توانمندیها و اراده و پشتکار خود. به بهترین نحو ایفا نمایند.بنظرم رسانه ها با بها دادن هر چه بیشتر به این زنان ومردان میتوانند موجی از شور و امید در مردم بخصوص خیل عظیمی از جوانان و سرمایه های مملکت که در آرزوی مهاجرت هستند ایجاد نموده و از این بلای دهشتناک جلوگیری نمایند.

تعدادی از مخاطبان هم آرزو کردند که خانم مقیمی وزیر می شد: کاش دولت یازدهم شما را بنام وزیر حمل و نقل یا وزیر کارآفرینی دعوت به کار کند که تحولی در اشتغال کشور انجام شود.

یکی از کاربران اما منتقدانه به سخنان فاطمه مقیمی نگاه کرده است: این خانم رو سر تا پا غرور ورداشته و دچار بزرگ بینی شده. به این قسمت از حرفاش دقت کنید تا بیشتر متوجه بشید: من شاید قابلیت تابع شدن و قراردادی شدن را نسبت به یک سری دستورالعمل نداشتم. همیشه دلم می خواست سکان هدایت کار، دست خودم باشد. کار روتین حوصله ام را سر می برد و تنوع طلبی در کار را دوست داشتم. فضای کارمندی برایم کوچک بود. زمانبندی و کارهای تکراری و نداشتن قدرت عمل حسته ام می کرد.

البته این نگاه پاسخ هایی هم داشت: این نشانه خود شناسی است و خود شناسی نقطه آغازین خداشناسی است.شما تصور کن اگر ایشان در آنزمان بجای پاسخ به ندای درونی تابع قوانین خشک و قراردادی میشد آیا امروز که حدود 30 سال از آن زمان گذشته ما شاهد چنین انسان والا مقامی بودیم؟کمی بیشتر بیاندیش.

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات، به این خبر مراجعه کنید.

توجه: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام رای و نظر خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات مخاطبان خود را منتشر می کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    55 14
    این نظرات احساسی هم کار دستمون میده ها!!!!!!!! پس اگه اینجوره ازین به بعد همه میلیاردرا بیان بشن وزیر!!!!! ....... تو آمریکا هم چه میدونم زاکربرگ یا بزرگتر ازون بیل گیتس باید میشدن رئیس جمهوری وزیری چیزی
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    27 6
    من از خبرآنلاین به عنوان یک نهاد قویا بی طرف خبرن‍گاری درخواست می کنم تحقیق در مورد انجمن شرکت های بین اللملی حمل و نقل کنید. این در اختیارات شما خبرنگاران است. کنجکاوی اصول خبرن‍گاری ست. ببینید چه جریانی در ۲۰ سال قبل انحصارا انجمن را هدایت کرد چرا انحصارا هدایت کرد و چه نفعی از این هدایت انحصاری برد؟
  • بی نام GB ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    24 7
    من به عنوان یک خانم در درجه اول به ایشان بابت این همه پشتکار و تلاش تبریک میگویم اما همانطور که همیشه در کنار یک مرد موفق،زنی وجود داشته که مشوق و یاریگر او بوده در مورد این خانم هم باید گفت که همسر ایشان مردی بوده که با بسیاری از مردهای ایرانی تفاوت اساسی داشته است!شاید خوشایند آقایان نباشد اما کم نیستند مردان ایرانی که با حسادت و تنگ نظری عرصه را بر همسران تحصیل کرده و موفق خود تنگ میکنند تا مبادا دیگران بگویند این زن از شوهرش موفق تر است!اینکه یک مرد همپای همسرش باشد بسیار مهم و اثرگذار است...
  • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    22 7
    اتفاقا اینجور آدمارو نباید وارد کار اجرایی کرد چون دست و پاشون رو می بنده، اینها باید به عنوان مشاور در کنار دولتمردان باشن
  • تهرانی A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    13 3
    دوستان از قدیم گفته اند درخت هر چه پربارتر افتاده تر.. ادمهای موفق اینقدر سروصدا و های و هوی نمی کنند. لطفا جو گیر نشوید.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    8 5
    من نظرات رو به طور اجمالی خوندم. اما یک سوال دارم از خودمون . چرا فکر میکید اگر زنی موفق شده و ثروتمند. حق مردانی رو پایمال کرده. دوست راید نماد زن تو جامعه چی باشه. و کی ؟ از منظر دین هم اگر بخواهید نظر بدید حضرت خدیجه مثالی است از زنانی که ثروتمند بوده و یک بازرگان. بهتر آرزو کنیم زنان و مردان همه زندگی شرافتمندانه ای داشته باشند.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    2 0
    خواندن فقط همین چند نظر کافیه تا ببینیم یک نفر تو جامعه برای موفق شدن با چه مشکلاتی روبرو هست ... این خانم حالا به هر دلیلی که تونسته تا این حد پیشرفت کنه و حاضره که تو مملکت خودش به فعالیت ادامه بده باید از توانایی و استعدادش در جهت منافع کشور استفاده بشه وگرنه خودش که به حقوق و مشاغل دولتی نیازی نداره