ایسنا نوشت:

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش یک ساعته طرح زوج و فرد در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
سردار حسین رحیمی با اشاره به تسهیلات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همزمان با ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه اجرای طرح برخورد با روزه‌خواری رانندگان و ایجاد آلودگی صوتی و برخورد با متخلفان همچون سال‌های گذشته در دستورکار است، افزود: در جهت تسهیل ترافیکی و تامین نظم و ایمنی عبور و مرور و جلوگیری از تراکم بار ترافیکی در معابر، تقاطع‌ها و میادین سطح شهر به ویژه در زمان افطار برنامه ویژه‌ای را در نظر گیریم.
وی رسیدگی فوری به تصادفات و سوانح رانندگی به ویژه در زمان پیک ترافیک و ساعات شب را از دیگر برنامه‌های پلیس در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: در عین حال پلیس با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نسبت به پوشش ترافیکی مراسم‌های فرهنگی و مذهبی در بوستان‌های مناطق 22گانه تهران، جشن‌ها، مسابقات ورزشی و نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بکارگیری توان حداکثری نیرو و امکانات و تجهیزات اقدام می‌کند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه تعداد تیم‌های کنترلی پلیس راهور تهران بزرگ در ساعات شب از 21 تا یک بامداد به منظور پیشگیری از بروز هر گونه تراکم در معابر اصلی شهر با توجه به مجوز باز بودن برخی از اصناف از افطار تا اذان صبح تقویت خواهد شد، افزود: در عین حال پلیس برای لیالی قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر نیز تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته است که در موعد مقرر اعلام خواهد شد.
رحیمی از افزایش حضور فیزیکی پلیس در تقاطع‌های پایتخت خصوصا در ساعات افطار برای جلوگیری از تراکم بار ترافیکی خبر داد و گفت: در عین حال برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی، جرثقیل‌های پلیس نیز در اطراف اماکن مذهبی و مساجد و حسینیه‌ها مستقر می‌شوند.
وی با اشاره به تداوم اجرای طرح تابستان 92 در ماه مبارک رمضان و پوشش ترافیکی تمام معابر، میادین و تقاطع‌های همجوار با پارک‌ها، گردشگاه‌ها، اماکن مذهبی و تفرجگاه‌های داخل و پیرامون شهر تهران گفت: در عین حال با توجه به فعال بودن اصناف پایتخت از افطار تا سحر در شب‌های ماه مبارک رمضان از شهروندان درخواست می‌کنیم ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از توقف در محل‌های غیرمجاز و ایجاد سد معبر و مزاحمت ترافیکی برای سایر رانندگان به طور جدی خودداری کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص ساعت اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد نیز گفت: ساعت اجرای طرح ترافیک در ماه مبارک رمضان تغییری نمی‌کند، اما به جهت حال روزه‌داران و تسهیل تردد ساکنین هسته مرکزی شهر، ساعت پایان اجرای طرح زوج و فرد از ساعت 19 به 18 کاهش خواهد یافت.
رحیمی از تدابیر پیشگیرانه پلیس راهور تهران در خصوص سد معبر در اطراف رستوران‌ها، سالن‌های غذاخوری، کافی‌شاپ‌ها، قهوه‌خانه‌ها و اماکن تفریحی خبر داد و تصریح کرد: در این راستا تذکرات لازم به صنوف مربوطه داده شده و ماموران پلیس راهور نیز با تمهیدات اندیشیده شده ضمن برخورد با متخلفان در این مناطق نیز مستقر خواهد شد.
وی از تمامی روزه‌داران خواست در ماه مبارک رمضان ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از ایجاد مزاحمت‌های ترافیکی خصوصا پارک دوبله و سد معبر خودداری کنند، چرا که پلیس مجبور است برای رفع سد معبر نسبت به انتقال خودروهای متخلفان به پارکینگ اقدام کند.
23245

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هومن A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    19 0
    واقعا خيلي لطف كرديد به مردم!!!!!!!!!!!!!!!
  • حامد A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    24 1
    آقا نمیخواد منت بزاری سر مردم واسه 1 ساعت ,همون تا 7 باشه بی منت خیلی بهتره ...
  • ریجان A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    1 1
    این قانون از چهارشنبه اجرا میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا از شنبه؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    10 0
    خیلی ممنون که یک ساعت از این طرح زورکی کم کردید، مهرتان مدام و لطفتان مستدام!
  • رضا IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    5 1
    اگه طرح ترافیک برای کاهش ترافیک و آلودگی هست پس چطور با دادن پول حل میشه؟ لابد وقتی طرح میخریم ماشینمون دیگه هوا رو آلوده نمیکنه