تهران امروز نوشت:

اگر تا همین چند وقت پیش یکی از هشدارهایی که مسئولان و کارشناسان حوزه خانواده می‌دادند در رابطه با تمایل ازدواج مردان با دختران کم سن و سال بود، الان ماجرا کمی برعکس شده و مسئولان کشوری می‌گویند که در سال‌های اخیر تمایل ازدواج پسرها با دخترهای بزرگ‌تر از خودشان به شدت افزایش پیدا کرده است. این خبر را دیروز علی‌اکبر محزون، مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال به خبرگزاری ایسنا داده و گفته است: «در 10.7 درصد ازدواج‌هایی که در سال گذشته در کشور ثبت شده، سن زوجه بیشتر از زوج بوده است.» او همچنین می‌افزاید: «در سال 91 بیش از 831 هزار ازدواج در کل کشور ثبت شده که در 88 هزار و 631 مورد سن زوجه بیش از زوج بوده که بیشتر این افراد فاصله سنی یک تا پنج ساله دارند.»

، همچنین آمارها نشان می‌دهد در 11 هزار و 120 مورد از ازدواج‌های ثبت شده در سال گذشته سن زوجه بین 6 تا 10 سال بیشتر از زوج بوده و در 1893 مورد نیز فاصله سنی زوجه 11 تا 15 سال بالاتر بوده است. همچنین سال گذشته در 441 ازدواج ثبت شده در کشور زوجه 16 تا 20 سال و در 284 مورد نیز بیش از 20 سال بزرگ‌تر از زوج بوده است.

 

میزان طلاق در این ازدواج‌ها بالاست

دکتر امان‌الله قرایی‌مقدم جامعه‌شناس در مورد این ازدواج‌ها  می‌گوید: بررسی‌هایی که از سال 1356 انجام شده حاکی از آن است که اینگونه ازدواج‌ها سرانجام درستی نداشته و طلاق در بین این زوج‌ها بیشتر است. او ادامه می‌دهد: اینگونه ازدواج‌ها در گذشته کمتر از چند سال اخیر بوده و عوامل مختلفی برافزایش این ازدواج‌ها دخیل است. مثلا در اکثر این وصلت‌ها برای پسر مزایای مادی دختر مانند میزان درآمد، داشتن خانه،‌ ماشین و... بیشتر از سایر مزیت‌هاست. به گفته این جامعه‌شناس حتی در برخی موارد دیده شده که پسرها به دلیل ادامه تحصیل تن به چنین ازدواجی داده‌اند و با رسیدن به تحصیلات عالیه یا به اصطلاح هدف، سرناسازگاری گذاشته و در آخر این ازدواج به طلاق منجر شده است.

وی در ادامه می‌افزاید: ازدواج پسران کوچک‌تر از دختران با سنت‌ها و ارزش‌های فرهنگی ما سازگاری نداشته و با آن منافات دارد. تاثیری که خانواده‌ها، بستگان و دوستان و... بر روح و روان یک پسری که قصد ازدواج با دختر بزرگ‌تر از خود را دارد می‌گذارند بسیار زیاد است. اطرافیان اغلب به‌دنبال منصرف کردن پسر یا دختر از این ازدواج هستند

پشیمانی از ادامه زندگی مشترک

وی در توضیح دلایل گسترش ازدواج پسران با دختران بزرگ‌تر از خودشان می‌گوید: اینگونه ازدواج‌ها برای پسرها بیشتر کمبود‌های دوران کودکی است که با دارایی و ثروت دختر پر خواهد شد. پس از پر شدن خلأهای کودکی یا نوجوانی احساسات کنار رفته و عقل جای آن را گرفته عاقبت ازدواج مشخص می‌شود. مسائل اقتصادی در ذهن پسران و ترس از آینده در فکر دختران برای تن دادن به چنین ازدواجی مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. براساس تحقیقات انجام شده در این مورد پس از آنکه شر و شور خواسته‌های هر دو طرف کاسته می‌شود، نارضایتی و مخالفت خانواده‌ها را درک می‌کنند. دکتر قرایی‌مقدم در تحلیل وضعیت طلاق این زوج‌ها می‌گوید: قطعا همه ازدواج‌هایی که دختر بزرگ‌تر از پسر است به طلاق نمی‌انجامد و در مواردی ازدواج موفق هم دیده شده است چرا که شکل‌گیری یک طلاق حدود 17-18 عامل مانند اختلاف فرهنگی، درک متقابل، ناتوانی جنسی مردان، اعتیاد، شغل و... دخالت دارد که یکی از این عوامل می‌تواند اختلاف سنی باشد و این عامل هم به چند دسته تقسیم می‌شود. مهم‌ترین بخش این تقسیم‌بندی هم طلاق دخترانی است که از همسران خود بزرگ‌تر هستند.

 

به هشدارها توجه نشد

دکتر محمد زاهدی‌اصل، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و مددکار اجتماعی هم می‌گوید: در گذشته متعارف شده بود که دختران با مردی که حداقل 4-5 سال بزرگ‌تر از آنها بودند ازدواج می‌کردند. در خانواده‌های ایرانی هنوز سنت‌هایی مبنی بر مسئولیت بیشتر مرد و تصمیم‌گیری نهایی از سوی او وجود دارد طبعا این 4-5 سال بزرگ‌تر بودن، پختگی بیشتر را هم به همراه دارد. با توجه به این مسئله مرد بزرگ‌تر می‌تواند تکیه‌گاه مناسبی برای همسرش بوده و زندگی‌ها از تداوم بیشتری برخوردار خواهند بود. وی در ادامه می‌افزاید: حدود 15-16 سال پیش گفته بودیم که دهه 80 دهه بحران خواهد بود اما هیچ توجهی به آن نشد. نتیجه این بی‌توجهی بالا رفتن سن ازدواج است. تا 10-11 سال پیش دخترها در سنین 20-21 سالگی تن به ازدواج می‌دادند ولی امروزه این سن به 30 و حتی بیشتر از 30 سالگی افزایش یافته است.

دکتر زاهدی‌اصل ادامه می‌دهد: رو به تجرد بودن جامعه و رغبت نداشتن آنها به ازدواج به عوامل زیادی بستگی دارد اما یکی از دلایل مهم آن مطمئن نبودن پسران از تامین معیشت، مسکن و زندگی است. به همین دلیل در پی دختری است که بتواند در مسکن، گذران زندگی و... به او کمک کند. او به فکر این است که زندگی بهتری داشته باشد که بهتر بودن زندگی سن دختر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مثلا یکی از مشکلات جامعه ما مسکن است و مانند کشورهای توسعه یافته تناسبی وجود دارد. یک پسر اگر دستمزدی معادل پایه حقوق را بگیرد باید مبلغی معادل حقوقش را روی آن بگذارد تا بتواند یک مسکن مناسب برای زندگی تهیه کند.

وی در ادامه اظهاراتش می‌گوید: وقتی جامعه در حال تحول است مسلما چنین مسائلی هم دستخوش تحولاتی خواهد شد. وقتی معیار‌های همسرگزینی به هم می‌ریزد و حسابگری و عقلانیت جای احساسات را می‌گیرد این تغییرات هم به وجود می‌آید. البته با این آمار باید گفت که هنوز جای نگرانی ندارد ولی اگر افزایش پیدا کند طبعاتی در پی خواهد داشت. البته این ازدواج‌ها اگر با اختلاف سنی 2-3 ساله باشد را نباید امری خیلی غیرعادی تلقی کرد. می‌توان به نقطه مثبت این مسئله هم نگاه کرد که دختران و پسران‌مان صرفا از روی احساسات زندگی خود را شروع نمی‌کنند. دکتر زاهدی‌اصل با اشاره به آمار طلاق می‌افزاید: با توجه به آمار 13 درصدی طلاق که در کل جامعه وجود دارد، آمار طلاق‌هایی که به دلیل بالا بودن سن زوجه است، زیاد به چشم نمی‌آید.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 226
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ramin IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    به نظر من ایرادی ندارد چون سنت پیغمبر است و میتوان با کمی درایت و همفکری زندگیه ایده الی داشت . در ضمن نظر کارشناسان ودست اندر کاران برای خودشان ارزش دارد چون .با توجه به گذشت بیش از سه دهه هرچی که کارشناسان گفته اند عکس ان رخ داده است و خانواده ها بیشتر از هم دور شده اند . راستی خودم از ان جمله قربانیانی هستم که بهش گوش دادم وهمسرم را طلاق دادم الان با گذشت 10 سال از زمان طلاق و ازدواج مجدد فهمیدم که ایکاش به حرف به اصطلاح (کارشناس خانواده ) گوش نمیدادم و به حرفشان گوش کردم و نسبت به همسرم بد بین شده بودم
    • بی نام A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      آره دیگه رامین جان. شما هم دنبال پول طرف مقابلی خواهشا پای سنت رو وسط نکش! بوی پول که بیاد دیگه سن و سواد و فرهنگ معنا نداره !!!
    • محمد IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      83 31
      کوچکتر بودن سن مرد از زن با همفکری و درایت مشکلی ایجاد نمی کنه اما فقط و فقط در آینده نزدیک!!!در صورتی که حضرت محمد و خدیجه (س) انسانهای کاملی بودند و تفاوت سن اصلا مطرح نیست در این مورد حتی در تمام سالیان زندگی.کوچکتر بودن سن زن به خاطر فطرت مرد هست که تعدد طلب هست مطرح می شود اون هم نه در ابتدای زندگی بلکه در سن بالای 40 و 50 سال.یعنی اگر می گیم زن کوچکتر از مرد باشد به خاطر این هست که بتواند با شادابی و نشاطی که دارد استحکام زندگی رو تضمین کنه.در نظر بگیرید زنی را که 10 سال از مرد بزرگتر باشد.این زن نمی تونه در میانسالی مرد رو که تعدد طلب هست راضی نگه داره هم از نظر جنسی و هم از نظر روحی.کوچکتر بودن زن در این موارد جنبه پیشگیرانه داره چون فطرت زن استحکام خانواده رو تامین می کنه.
    • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      13 12
      به نظر من قضاوت در باره کارشناسان به صورت کلی صحیح نیست.دلیلی که مردم نسبت به کارشناسان بی اعتماد شده اند این است که این مسئله هم مثل همه مسائل دیگر سیاسی شده است .مثلا در تلویزیون و رادیو در هیچ مبحثی چه اجتماعی -خانواده-تاریخی-اقتصادی و صنعتی و اخیرا پزشکی شما نمیبیند که از یک کارشناس مجرب که گرایش سیاسی خاص و مثلا ته ریش نداشته باشد استفاده کنند و وقتی رسانه دایره انتخابش را تا این حد تنگ میکند مردم بصورت کلی نسبت به نظرات این گروه بی اعتماد میشوند.ممنون
    • پیر پسر IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      86 10
      ازدواج آن مرحله از زندگیست که واقعا " شانس " نقش اساسی رو بازی میکنه . روانشناس.. بزرگتر کوچکتر بودن سن طرفین... پول..زیبایی..... تحصیلات... فقط شانس بیاری که زن خوب یا اگر خانم هستی یه مرد خوب نصیبت بشه. ما که تا اینجا شانس مون نقش سیاهی لشگر رو داره بازی میکنه.
    • فرناز ۰۶ A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      58 33
      امان از دست این سنت
    • رستاخیز عقلی A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      20 34
      والا ما که از خودمون باید سه چهار سال گوچیک باشه تا بگیریمش معنی نداره دختر بزرگتر از پسر باشه اون موقع به جای همسر داری واسه شوهرش مادری می کنه نکته: اگر تمامی شرایط جور در بیان از قبیل ایمان و ... اسلام تا 4 سال بزرگتر رو نیز تایید کرده.
    • علی فومنی IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      69 16
      (((((((((((((((((سرکار خانوم بی نام الان برای شما هم یه خواستگاه میلیاردر بیاد خب از رو هوا میزنی))))))))))))) ولی در کل اصل تفاهمه .
    • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      14 5
      متاسفانه خیلیها ملاک رو ثروت قرار میدن اینجوری که از نظرات مشخص هست در صورتی که واقع برای همه اینجور نیست. من منشی داشتم که با پسری که 3 سال از خودش کوچکتر بود ازدواج کرد پسر معمولی بود نه ثروتمند
    • محمد IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      4 6
      فرناز 06 يه چند تا مرجع و سال شماري وجود داره ميشه ازشون پي برد كه يه سري افراد به خاطر منافع اشون توي سنت هم دست بردن . اگه ازدواج از رو علاقه باشه و بساط منافع و مالي و كمبود محبت مادرانه ميون نباشه يه چيزي . ولي ديگه نه اينجوري.
    • ایرانی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      16 6
      سلام؛ بنظرم مشکل جامعه ما این است که دائم دنبال کشفیات جدیدیم! سن بالا رفت، سن پایین اومد، زن بزرگتر، مرد بزرگتر و الی ماشاا... . بله اینا همه دردهای مزمنی است که در دراز مدت جامعه را بیمار می‌کند. ولی بنظرم درمان همه این دردها این است که به مردم آموزش دهند اول خوب خود و تمایلات خود را بشناسند و بعد ازدواجی در تراز "تفکرات و تعهدات (مذهبی،اجتماعی)" هم داشته باشند. چه اشکالی دارد اگه یه پسر با یه خانم بزرگتر از خود که از هم درک متقابل دارند ازدواج کند و یا بر عکس؟!! مشکل اینجاست که هنوز در اکثر ازدواج‌ها و مخصوصا ازدواج‌های این تیپی اون شناخت کامل انجام نمی‌گیرد. البته به نظر من
    • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      37 14
      چرا همه به فکر دوست داشتن مردان هستند. یک زن 50 ساله هم بدش نمیاد شوهرش 40 ساله باشه . این افکار مرد سالارانه را به حقیقت تبدیل کردن کمکی به حل معضل ازدواج نمی کند.
    • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      10 4
      دقیقآ حرف یکی از همین کارشناسای مشاوره و روانشناسی باعث شد نامزدم من رو بعد از 5 سال ترک کنه .
    • حسین A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
      21 1
      سلام من وضع مالیم خوبه خیلی از اشنایان هم پیشنهاد میدن با یک دختر از خودم کم سن تر ازدواج کنم ولی من به یک خانوم که از پنج و شش سال از خودم بزرگتر ه علاقه مند شدم و حاضرم با ایشون ازدواج کنم ولی خیلی ها میگن اشتباهه و خیلی ها میگن درسته بابا یکی نیست به داد من بدبخت برسه به خدا هر کاری میکنم از ذهنم بیرون نمیره و روم نمیشه بهش پیشنهاد ازدواج بدم
  • بی نام IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    جالبه که این آقای کارشناس فقط از یک زاویه به قضیه نگاه میکنه. همه این نوع ازداجها صرفا بخاطر وضعیت اقتصادی دختر نیست. بلکه سن فقط یه عدده و رشد روحی و درک متقابل خیلی مهمتر از عدد توی شناسنامست.
    • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      61 5
      دخترای پیر تر عاقل ترند . وقتی یه بچه دنبال گرفتن مهریه به عدد کنکور و سال میلادی تولد و ایناست و دختر مسن ترر دنبال آرامشه من گزینه دوم رو انتخاب میکنم. چون اصلا امکان گزینه اول رو ندارم. اونا باید صبر کنند توهمشون تموم بشه بعدا
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    من و همسرم تقريبا 7 سال اختلاف سني داريم، هر دو با داشتن بالاترين درجه دانشگاهي و آگاهانه تصميم به ازدواج گرفيتم. دلايل رد اين موضوع توسط كارشناس در مورد شرايط مالي همسرم صدق نداشت. به نظر شخصي من سطح آگاهي و انتظارات زن و مرد در اين اختلاف سن بهم ميرسه.
    • پدرام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      63 5
      من با همسرم هم سنم هیچ مشکلی هم با هم نداریم خوبم میسازیم هم دیگرو درک میکنم بنظر من کلید خیلی از مشکلات دست خودمونه اگه دو طرف درک،گذشت داشته باشن و منطقی همیشه زندگی شیرین است
    • عباس A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      89 8
      دختر های سن پایین سطح آگاهی پایینی دارند و نمی دونند زندگی یعنی چی. اکثر اونها هم قصد ازدواج هم ندارند.
    • حقیقت IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
      29 6
      واقعیت اینه که دخترای زیر 20 سال الان بچه ان؛فکرشون بچگونس؛باید بزرگتر بشن؛مثلن 25-26 سال یه دختر به آگاهی خوبی میرسه؛توهم نداره دیگه میفهمه شوهر نمیتونه تو این وضع با اسب سفید بیاد و ببرتش؛زندگی رو باهم ساختغاینا رو میفهمه
    • ازدواج یا زود زیر ۲۵ یا خیلی دیر بعد از ۳۵ IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      11 7
      شتر در خواب بیند پنبه دانه...
  • محمدرضا A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    من موافق این نوع ازدواج هستم اگر شناخت و تحقیق خوبی انجام هیچ اشکالی ندارد . دختران کوچکتر از پسرها توقعات بسیار زیادی دارند در صورتی که دختران بزرگتر یا به آرزوهای خود کم و بیش رسیده اند یا از آن ها دست کشیده اند . می ماند تفاوت سن که آن هم اگه بزرگ نمایی نشه زیاد مهم نیست .
    • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      موضوع موافقت و مخالفت نیست در جامعه ای که انتظار از زنان در رابطه با طراوت و زیبایی روز به روز بالا میرود ( نگاهی به آمار جراحیهای زیبایی بیاندازید.) و تعهد به زندگی زناشویی روز به روز کمتر میشود ( آمار طلاق ) چه تضمینی برای ادامۀ زندگی مرد با زنی که چندین سال از او بزرگتر است وجود دارد. اینجا به دنبال دلایل شیوع این ازدواجها نیستم مهم ادامۀ این رابطه است. توجه شما را به این نکته جلب میکنم که خانمها با بالا رفتن سن شانس بچه دار شدنشان کمتر میشود و همین نکته هم مشکل دیگر را بوجود میاورد. در رویا و خیال نمیتوان زندگی کرد باید واقعیات آماری را پیش رو دید. البته اگر دو طرف (توجه کنید هر دو طرف با آگاهی کامل)فقط میخواهند برای مدت کوتاهی زندگی مشترک را تجربه کنند راهکار مناسبی است.
    • بی نام EU ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      در جواب اين دوست بي نام بايد بگم همچي كه بچه نيست،قشنگ زندگي كردن مهمه
    • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      102 8
      والا بعضی اوقات میبینی یه دختر 29 ساله خیلی سنش کمتر از یک دختر 23 یا 22 ساله میخوره.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      28 7
      مخاطبم بي نام اوله...چه چيز تضمين كننده ي اينه كه اگه زن كوچكتر از مرد باشه به طلاق منجر نشه؟؟؟ مخصوصا با اين آمار بالاي طلاق در جامعه ي ما ..و در مورد بچه هم بايد بگم حتي اگر زني يائسه باشه با پيشرفت علم پزشكي مي تونه بچه دار بشه...اي كاش قبل از اظهار نظر مطالعه مون را بيشتر كنيم
    • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      39 3
       الان خانم های که تو سن ۲۰ سالگی هم ازدواج می کنن تو ۳۵ سالگی به فکر بچه دار شدن هستند.. بعدشم الان اونقد مشکلات زندگی و اقتصادی زیاد شده که مردای ۳۰ ساله مثل ۴۰ ساله ها هستن در حالیکه بیشتر خانم ها سنشون کمتر دیده می شه
  • مهربان توسی A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    عامل زیبایی و ثروت خانم را هم نباید فراموش کرد
    • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      85 36
      من که متاهلم رضایت کامل ندارم و با نظر اقا یا خانم مهربان توسی موافق
    • فردوس توسی A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      من هم که مردی33ساله ومتاهل رضایت کامل ندارم و بعضیوقتا میگم کاش همسرم زیبا و پولدار و بااخلاق بود
    • بی نام GB ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      78 15
      آقای توسی شما خودت زیبا و پولدار و خوش احلاقی که از طرف مقابلت همینو انتظار داری؟؟!!
    • حمیدرضا IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      64 3
      جناب فردوس توسی می تونم بپرسم اونوقت همسرتون چی داشت که باهاش ازدواج کردین؟؟!؟؟ زیبا نبوده و پولدار نبوده و اخلاق هم نداشته!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      41 9
      من هم یک زن متأهل هستم و می گویم ای کاش همسرم پولدارتر خوشتیپتر خوشگل تر خوش هیکل تر خوش صدا تر و مودب تر بود و کمی هم جوان تر بود( جواب به آقایانی که می گویند ای کاش همسر زیباتری داشتن ).... متأسفانه همه ملاک ها ظاهری شده اند و هیچ مرد و زنی دنبال همسری که شعور بالاتری داشته باشه و یا از لحاظ فکری و اخلاقی به هم بخورند و از کنار تمام مشکلات بتوانند با هم عبور کنند نیستند
    • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      60 9
      جناب فردوس توسی! چای دوم! چیز دیگه ای میل ندارید؟؟؟
    • علی حمیدان-اهواز IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      33 3
      مگر میخوای تجارت کنی ؟ به این ازدواج میگن سو استفاده روحی مادی از زن است اگر شما عرضه اقتصادی ندارید .. به خانم ها ی که اوضاع مالی خوبی دارند هیچ ربطی ندارد مرد باید دستش تو جیب خودش باشد تا مو فقیت داشته باشد ... عزیزان زیبایی زن و حتی مرد نه به سنه و نه به پوله بلکه باید خوش فکری و خوش اخلاقی و خوش دلی است اگر همشو جمع کنی به اندازه 100 تا کارخانه ایران خودرو آرامش دارد خدا کنه یاد بگیرید
    • فردوس توسی A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      18 4
      وقتی فکر میکنم میبینم از نظر قیافه و ثروت خیلی عالی نیستم و باید به وضع فعلی راضی باشم
  • majid A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    این کارشناسان نظراتشونو برای خودشون نگه دارن یک انسان خودش قدرت تحلیل دارد و منطق احتیاجی به این ادم ها نداریم
    • محمدرضا IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      82 52
      بدبختی جامعه ی ما همینه...امثالی مثل جنابعالی یه عمر تحصیلات کارشناسان و نوابغ جامعه را در نظر نمی گیرید و آن جوری دوست دارید عمل کنید که خودتان تشخیص می دادید...یکی از دلایلی که جامعه به اینجا رسیده است خود رایی افرادی مثل شماست و این را می توان از روی نظر هایی که در این صفحه داده شده است جستجو کرد...
    • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      45 20
      مجید دلبندم فکر نمی کنی حرفت چقدر ناپخته و بیجاست ؟! نباید به نظر افراد داناتر از خودمان حداقل کمی گوش کنیم بعد با فکر و تحلیل خودمان عمل کنیم ؟! جوامع پیشرفته تر آیا با این شیوه ای که شما میگی، به اینجاها رسیده اند ؟!
    • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      15 2
      به شرطی که مثلا کارشناسامون الفبای آکادمیک حرف زدن رو بلد باشن. تحلیل ارائه شده با تحلیل یک آدمی که خوندن نوشتنم بلد نیست فرقی نداره. اون آقای دکتر نه آماری ارائه کرده نه به پژوهشی که در این زمینه انجام شده باشه اشاره کرده نه . . .
    • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      23 2
      این روانشناسان و مشاور ها بیشتر سعی میکنن بین دو طرف جدایی بندازند .به خدا خودم قربانی بودم در صورتیکه طرفو میخواستم رفت پیش مشاور و مشاور بدون اینکه منو ببینه فقط با خیالات خودش نسخه ما رو پیچید به نظرمن آدم خودش شعور داره و نباید بگذاره کسی بنام مشاور تو زندگیش دخالت کنه. خانوما توجه کنن
  • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    جالبه که کارشناس اول این مساله رو به احساسات زودگذر و مقطعی ربط داده و کارشناس دوم این گونه ازدواج ها رو حاصل غلبة عقل بر احساس دونسته. نظر دوم با واقعیت بهتر میخونه، چون اگه قرار بود به احساس و غریزه توجه بشه عکس این مساله رخ می داد. این ازدواج ها به خاطر تغییر نگرش در نسل جوان امروزه که درک متقابل و فهم طرفین از هم رو شرط اساسی در ازدواج می دونه و هرچه سن دختر و پسر به هم نزدیکتر باشه این حس بیشتر میشه. پسرها این روزا به دنبال دخترانی با درک و شعور و سطح استعداد و درک اجتماعی بالاتر هستند نه به دنبال یه موجودی که هیچ قدرت تصمیم گیری و تعقل نداشته باشه و در عوض جوان و زیبا باشه.
    • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      13 35
      پسر خاله ی من میگه زن باید بیسواد باشه اینجوری خیلی مشکلات پیش نمیاد یا اگه اومد راه حلش دست مرد هست :)))))))))))))))))))))))))))))))))
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    228 6
    بهتر اینه در کنار حرفهای عام اندکی آمار هم ارائه بشه و مقایسه ای هم جهت ازدواجهای مردان با سن بالاتر از زنان انجام بشه که ظاهرا عرفی و عادی هست، معزل طلاق در جامعه ما ربطی به این چیزها نداره و ریشه های عمیق تری داره این جور تحلیل بیشتر شبیه نقد فیلمهای هندیه!!
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    به نظر من ربطی نداره من شوهرم ۵ سال از من بزرگتر اونقد بچه هست که بعضی وقتا از دست کاراش به گریه میافتم
    • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      91 30
      تو دیگه خیلی میفهمی .
    • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      شوهر من که 9 سال بزرگتره رفتارش شبیه بچهاست
  • نگهبان IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    خانم من سه سال از من بزرگتر است . هیچ ثروتی هم ندارد ولی در زندگی خیلی خوشبخت هستیم . در مقایسه با سایر زوجها که در اطرافیان ما وجود دارند ما واقعا از زندگی لذت می بریم . عقل و تدبیر و درایت همسرم که قطعا ناشی از سن و تجربه وی می باشد مدیریت زندگی را بسیار راحت کرده است و به معنای واقعی شریک زندگی است . شریک مشکلات بودن خیلی با اهمیت تر است از شریک جنسی بودن . این موفقیت مثال زدنی شده و با اشاره به ما ، به جوانان ترغیب می کنند که زنی بزرگتر یا حداقل همسن خود را انتخاب کنند .
    • سحر A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      41 56
      دلیل نمیشه که شما موفق بودی بقیه هم باشن و پیشنهاد کنی !!!!!! برادر من با زنی که 2 سال ازش بزرگتره ازدواج کرده ولی این برادرم اینقدر بچه است و بچه گانه فکر میکنه که زندگیشونو جهنم کرده ...شما آقایون دنبال مادر میگردین یا همسر؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      32 8
      حرف شما راسته اما نگفته همه این ازدواج ها سرانجام بد دارند. میگه مشکلاتش در مجموع و میانگین بیشتره.
    • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      52 7
      خانم من 11 سال از من بزرگتر هست و الان هم بیش از 10 سال هست که با هم هستیم و انصافا جز واکنشهای نا خوشایند سایرین خودمون هیچ مشکلی با هم نداریم برای دوستانی که سن را میپرسیدند ایشان در دهه چهارم و من در دهه سوم زندگیم هستیم ایشان از من هیچ حمایت مالی و... نمی کند ولی وقتی با دخترهای هم سن خودمو یا کم سن تر برخورد میکردم احساس میکردم با بچه سرو کار دارم و واقعا نمی تونم با همچین آدمی زندگی کنم چون هیچ درکی از من نداشتند ومن هم متقابلا درکی از اونها نداشتم البته به همشون احترام میذارم اما طرز فکر اونهایی که همسن من بودن مثل 10 سال پیش من بود نه امروز من و من هم موافقم که شریک زندگی بودن مهمتر است از شریک جنسی بودن
    • علی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      14 2
      همسر من 13 سال از من بزرگتره و از سال 84 با هم هستیم.الان هم یه دختر 2.5 ساله داریم و زندگی خیلی خوبی با هم داریم و هیچ مشکلی هم با هم نداریم...در ضمن اینم بگم که همسرم نه شاغل هست و نه ثروتمند از زندگیمون خیلی راضی هستیم و تنها مشکلمون نگاههای بعضی از اقوام و آشنایان و ذز کل مردم جامعه هست که خیلی براشون زندگی ما عجیبه...حتی خانواده های خودمون هم که اولش شدیدا با این ازدواج مخالف بودند با گذشت زمان و اینکه میبینن ما با هم زندگی خوب و آرومی رو داریم از مخالفتهای اولیه شون پشیمون شدن و اونها هم به خوبی زندگی ما اقرار میکنندمهم درک متقابل و ارزش قائل شدن برای خودمون هست و سن و سال در اولویت قرار نداره...موفق باشید
  • منصور A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    72 56
    كارشناس محترم يكي از دلايل اين گونه ازدواج هارا توجه به وضع اقتصادي دختر دانسته اند ، نه تنها دليل .صدها دليل ديگر مي توان براي آن ذكر كرد كه در شرايط خاص افراد مي تواند دليل اين ازدواج باشد .توجه داشته باشيم كه زن از سن 50 به بعد تمايل جنسي اش كم مي شود . ولي مرد اين طور نيست وبا در نظر گرفتن اينكه مرد از حدود چهل سالگي در زمينه هاي مختلف تنوع گرا مي شود اتمال خيلي زياد هست كه اي امر سردي در رفتار را باعث شود كه بسيار در اختلافات ، روحيه خانواده از جمله فرزندان تاثير گذار است و خيلي موارد ديگر كه جچامعه شناس وروانشناس ها به آنها توجه دارند و ....
    • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      90 24
      اینم خیلی جالبه مردا تنوع گرا میشن آقای عزیز به خدا ازدواج رو از دریچه این چیزا دیدن واقعا اشتباهه!!
    • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      34 11
      این آقا زیاد حریم سلطان را دیده اند
  • مجید A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    ببخشید نمونه معروف ان در دنیا بین پیکه و شکیرا است ایا پیکه بخاطر ثروت باهاش ازدواج کرد؟ الان هم بچه هم از هم دارند و عاشقانه دارند زندگی می کنند! یه چندتا کارشناس هم ببرید اونجا کارشناسی کنند چرا اینها اینهمه عاشق هم هستند!!
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      12 57
      واقعا متاسفم که الگوی خودت رو چنین افرادی قرار میدی.تو یه مسلمونی . فرهنگ ایران کجا؟؟؟فرهنگ هوا و هوس غربیا کجا؟؟؟ دوسال دیگه میبینی چقدر راحت از هم جدا میشن
    • سایه A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      8 3
      اخه کسی نیست بگه بعضی شبکه های ماهواره فیلم های درجه پایینشو برا امثالی مثل کشور ما میذارند چون میدونن احساس پوچی زیاده در این میان و مردم از این فیلم ها الگو میگیرن و در آخر زندگیشون به طلاق منجر میشه .من خودم اصلا این فیلم هارو تماشا نمیکنم با اینکه مجردم.و هر جا پا میذارم صحبت از حریم سلطانه و.... است اخه کسی نیست بگه چرا اینا فیلمه.زندگی شوخی بردار نیست دو نفر ازدواج میکنن تا به کمال برسند به آرزوهاشون و بنظر من آزادیشون محدود نمیشه .پیشرفتای خارجو ببینید اگه قرار بود مثل این فیلما یی که نشون ماها میدن ایقدر پیشرفت نمیکردن و ..
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    84 32
    به نظر من شرایط رو اینطور تفسیر کردن اشتباهه. به نظر من زن ها تا سن 26 سالگی خیلی خام هستن و ازدواج کردن با اونها واقعا یه هندونه سر بستس. خیلی ها هم هستن که این موضوع رو مد نظر قرار میدن.
  • میلاد RS ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    من از نظر احساسی دوست دارم با یه خانوم بزرگتر از خودم ازدواج کنم
    • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      83 19
      منم بصورت ذاتی همچین احساسی دارم.
    • محمد IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      51 10
      منم همینطور
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      42 10
      منم به صورت فطری همین طور
    • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      18 5
      چقدر شما ها باحالید
    • پسر 25 ساله مجرد IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      19 7
      شمایی که دوست دارید با خانم بزرگتر از خودتون ازدواج کنید,دلیلش عدم مسئولیت پذیری هست! چرا بزرگترها توصیه میکنن بین 1 تا سه سال تفاوت سنی باشه بهتره؟شما اگه تمام مزایا ومعایب این نوع ازدواج هارو کنار هم بگذارید بهتر میتونید تصمیم بگیرید. دیدن یک ازدواج موفق اینجوری دلیل بر صحت و موفقیت تمام این نوع ازدواجها نیست.به نظر من این دنیا یکسری قواعد و قوانینی داره که نباید رو اونا پا گذاشت یا ساده ازشون گذشت. اما این ی نظره و شاید ی نفر دیگه تفکر دیگه داشته باشه که البته محترمه.اینکه بعضی میگن متاهلیم و از زندگیمون رضایت نداریم دوطرفه است حتما همسرشونم این حس متقابلو داره.علی ای حال انشالله که همه موفق باشن در پیدا کردن کسی که از نظر اخلاقی مالی خانواده وزیبایی هم سطح و هم کف باشند چون دوامش بیشتره.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
      4 1
      اییییی.منم همینطور
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    87 4
    چه نبوغی دارن این کارشناساتون!!!
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    هر كي هر چي دوست داره .... به هيچكس ام مربوط نيست!
    • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      55 91
      این چه حرفیه؟مگه دوران غارنشینیه؟!! خوب پس تبادل نظر ،مشورت،مشاوره،بحث......همه کشکن؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    واقعا کار اشتباهیه. بااصول زندگی ایرانی همخوانی نداره
  • محمدرضا IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    82 16
    من از این کارشناس عزیز یک سوال دارم، آن هم اینکه بنده در کودکی پدر خود را از دست دادم و قبل از فوت پدرم هم تمامی دوستانم از خودم چندین سال بزرگتر بودند و همین امر در حال حاضر که 23 سال دارم ادامه دارد یعنی در حال حاضر اکثر دوستانم از 30 سال به بالا هستند، این یعنی اینکه من چندین سال بالاتر از سنم در زندگی بوده ام و از همان قدیم هم با هم سن و سالان خودم نمی توانستم ارتباط برقرار کنم چه برسد به الان! کل سوال این است، آیا اینکه بنده برای ازدواج می خواهم با دختری که حتی یکی دو سال هم از خودم برزگتر است به زیر یک سقف بروم اشنباه است؟ چرا؟ در صورتی که وضع مالی خودم خوب است چون از کودکی کار کردم و سختی کشیدم و نیازی به مال و ثروت طرف مقابل ندارم! کارشناس عزیز اینقدر یکطرفه قضاوت نکنید!!!!
  • سحر IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    در ازدواج هایی که سن زن خیلی بیشتر از مرد باشه وقتی زن به سن بالای 40 سال برسه تفاوتهای روحی و جسمانی خانوم نسبت به آقا باعث افسرده شدن زن میشه و بازنده این ازدواج فقط زن هست !
    • آرمان IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      70 20
      دقيقا همون چيزيه كه من ميخواستم بگم.
  • 45 ساله IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    من زنم 8 سال از من کوچکتر حالا که سنی از ما گذشته همه دوستانم مبینن که زن من چقدر شادابه (چون تو سن کم باردار شده ) و زن های خودشون چهره پیری به صورتشون افتاده به من میگن کار درستا تو کردی در ضمن من هر چقدر میگذره بیشتر همسرم را دوست دارم.
    • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      امیدوارم که نظر خانمتون هم همین باشه و دوستاشون مدام بهشون حسادت کنن :)
    • من DE ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      69 7
      امیدوارم نظر خانوم شما هم همین باشه.دوستاش بهش نگن چه شوهر پیری داری!!
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    98 64
    به نظر من ازدواج با خانمهايي كه سن بالا دارند در آينده منجر به طلاق در بيشتر موارد خواهد شد. چون وقتي سن زن بالا رفت، ممكن است از چشم مرد بيفتد.
    • بی نامتر IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      49 47
      ممکن است نه بایدگفت 99%به طلاق میانجامدچون هم خودمردوهم دیگران باگوشه وکنایه به اوحرفهایی خواهندزدکه بمرورباعث دلسردی مردخواهدشد.من ازدواجی راسراغ دارم که فقط شش ماه زن بزرگترازمردبودواین مستمسکی برای خانواده واطرافیان که باشوخی ویااحیاناًجدی به مردمیگفتندبامادربزرگت چطوری؟که سرانجام همین قضیه منجربه طلاق شد،البته این مثال نمیتواندکلی نگرباشداماخب این مواردهست وکتمان نبایدکردحتی ثروت زن هم میتوانددرظاهرمردراراضی نگهداردودرخفا...وزن هم همیشه مشکوک به رفتارشوهرکه مثلاًنکندباثروت اوبه اوخیانت میشودوقس علیهذا.پس بایدگفت اصلاًاین چنین ازدواجهایی مناسب نیست ،اختلاف سن باشدامامردبزرگترآنهم درحد2تا5سال،البته استثنائات رابایددرنظرگرفت
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      48 12
      واي بر ما كه همه موجوديت زن رو در ظاهر و جذابيت هاي جنسي اش ميدانيم دوستان من يك مرد هستم ولي وقتي خودم رو جاي يك زن ميزارم و چنين نگاهي رو به زن تصور ميكنم خيلي احساس بدي بهم ميده به نظر من زن شريك و همراه مرد در زندگي است نه صرفا بخشي از پازل زندگي مرد...
    • بی نام RU ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      37 1
      بابا حالا بعد از عمری یه دختر خوب پیدا کردیم....کارشناس اون رو هم با این کارشناسیت پروووندی...))
  • پيمان IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    73 51
    به دليل اين كه زنها زود شكسته ميشن، شايد در 10 سال اول زندگي مشكلي ايجاد نكنه ولي با افزايش سن زن، اين مساله بيشتر در چشم مرد جلوه ميكنه و باعث طلاق خواهد شد. خصوصا اين كه مردها بيشتر در محيط جامعه حضور دارند و با سر و كار داشتن با زنهاي جوان در محيط كار و غيره، ممكن است زن خودش از چشمش بيفتد.
  • مسعود IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    آیا پیامبر اسلام با خدیجه که حداقل 15 سال از خودش بزرگتر بودند ازدواج نکرده؟ کارشناسان محترم از کدوم دانشگاه مدرک اخذ نمودند؟
    • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      28 33
      چه ربطي داره؟! اگر اخلاق و رفتار ما مثل پيامبر بود اونوقت ميتوني مقايسه كني.
    • محمد IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      9 23
      مسعود جان، حساب حضرت خدیجه(س) رو به صورت اخص از بقیه بانوان محترم و همین طور دیگر ازدواج های پیامبر عزیزمون (ص) رو از بقیه ازدواج ها، باید جدا کرد. به صورت کلی، هدف ما ها از ازدواج تامین یک سری از نیاز های روحی و البته فطری مثل ادامه نسله اما، پیامبر(ص) علاوه بر این ها، اهداف بلند تری هم داشتن که اقتضای ماموریتشون در ابتدای اسلام بوده و صد البته تمام همسرانشون هم با عشق و علاقه این موضوع رو پذیرفتن. بنابراین ما باید بر اساس شرایط واقع گرایانه روحیات یک مرد و زن معمولی تصمیم بگیریم و اون اینه که به صورت کلی(نه موارد خاص)، فطرت مرد دوست داره که همسرش تحت کنترل اون باشه و اتفاقا خانم ها هم همین رو دوست دارن، منطقیه که برای همین یک دلیل هم، برای موفق تر بودن زندگی، خانم ها کمی کم سن تر باشن. (:
    • محمد A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      68 5
      البته پیامبر با 50 سال کوچکتر از خودشون هم ازدواج کرده اند. کلا می خواد بگه زیاد مهم نیست.
    • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      41 5
      جالبه که یکی از ملاک ها مسله مادی هم بود...
    • ali A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      13 12
      درسته كه پيامبر اسلام با خديجه ازدواج كردند ولي ايشان تنها همسرشون نبودند.شرايط آن زمان را با الآن مقايسه نكنيد و اين واقعيت ثابت شده را بپذيريد كه زن ايراني زن عرب نيست و زير بار چند همسري نمي رود.آقايون اگر درست به اين موضوع فكر كنند و به ازدواج به چشم يك عمر زندگي نگاه كنند و درست تصميم بگيرند انقدر بعدها خودشون دچار مشكل نمي شوند.
    • یک زن IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
      14 5
      محمد اول! هیچ انسانی دوست نداره تحت کنترل دیگری باشه بهتره شما جای زنها صحبت نکنی
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    99 10
    من خودم تمایل ندارم بزرگتر باشه ولی وقتی از یکی انسان خوشش میاد بنظرم مسخرست ک چون طرف یکی دو سال از خودت بزرگتر هست بی خیال احساست بشی.
    • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      14 24
      دوست عزیز باید بی خیال احساسات شد.
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    86 26
    من از همسرم دو سال بزرگتر هستم - او در جمع دوستانش به من افتخار میکنه خصوصا در مباحث جمعی و هنگام اظهار نظر
    • حامد A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      شوخی میکنه همسرت . اینقدرجدی نگیر!!
  • یاشار IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    81 74
    خانومها به دلیل اینکه دیرتر پخته میشوند, در این مورد صلاح کار در ازدواج با خانومهای جا افتاده است.مخصوصا اگر پولدار باشند.حالا یه سری نیان ادای ....... هارو در بیارن!!!!! این جور ازدواج بهتر از اینه که با یه دختر خانوم تو رنج سنی 20 یا 25 ازدواج کنی, که هنوز به دنبال شیطنت های دوران نوجوونیش هستش!!!
    • بهنوش IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      20 15
      نمردیم معنی پختگی رو فهمیدیم!!!!!!خوبه آقایون با تأخیر 6 ساله به بلوغ میرسن تازه از نوع جنسیش....و الا بلوغ فکری رو که سالها زمان میبره!!البته از نوع معیارتون در تشخیص صلاحیت ازدواج(مخصوصا اگر پولدار باشند!!!!) باید فهمید چقدر سنجیده و منطقی نظر میدین!
    • بی نام EU ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      33 8
      دیر پزی یه عمره افتخارش به نام آقایونه !!!!
  • باشما A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    80 7
    ای بابا خوشبحال اونایی که ازخودشون بزرگتر ازدواج کردن...من یه دختری رو دوست داشتم اماخونوادم رضایت ندادند/به چهرش که نگا میگردی اصلا بهش نمی خورد سنش /خیلی کوچیک میخورد سنش....من بخاطرثروت دختره دوستش نداشتم م ی دونم شاید باور نکنیداما من خودشومیخواستم.....اما حیف.گاهی وقتها باید مال وثروت و زیبایی رو کنار گذاشت تا به انسانیت فرد چه زن چه مرد توجه کرد چراکه اینها همه فانی اند.
  • محمد طاهری IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    67 5
    دلیل ازدواج نکردن من به شخصه این هست که دختری رو می خواستم خانوادش گفتن نه و تموم. من نظرم این هست که تو جامعه ما سنت حاکم نیست. تعصب بی جا و بیش از حد حاکمه. خانواده ها به جای اینکه فرزندانشون رو در مورد ازدواج راهنمایی کنن فقط و فقط نظرشون رو تحمیل می کنن و تمام. این مثل هم که میگه علف باید به دهن بزی شیرین بیاد دروغه، این روزا باید به دهن والدین و اطرافیان بزی شیرین بیاد. کارشناسا هم تمام چیزایی که میگن رو خود ما ها حفظیم بهتره وقتشون رو رو مسائل دیگه بذارن شاید اینطوری بیشتر به درد این کشور خوردن.
    • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      39 10
      عزیز من عشق و عاشقی چیه؟!! زندگیتو بکن حالشو ببر!!
  • مهدی A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    خانم من 5سال از من بزرگتره و از زندگیم راضی هستم. و هیچ کس به اندازه اون منو درک نمیکنه. دلیل ازدواجمون نه پول بود و نه چیزای دیگه . فقط و فقط شعور بالای او دختر بوود. الحمدلله الان خیلی خوشبخت و راضی هستم
  • xzc IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    اونایی که میگن زنم از من بزرگه و منم خیلی خوشبختم اینو بگم که وقتی زنشون یه شکم آورد و پیر شد اونوقت دلتونو زد بعد بگین من خوشبختم
    • یه نفر EU ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      64 12
      من خودم مردم.ولی خداییش مسخره تر از این حرف ندیدم. نیست همه مردها تا 80 سالگی شکمشون 6 تیکه میمونه و اندام دارن در حد کریس رونالدو،اونوقت اگه خانمشون با گذشت سن اندامشون عوض بشه دلشون زده میشه. داداش من خانم خودت 40 سال به بعد تورو ببینه بالا میاره،شکم اندازه گونی،پوست آویزون،اونوقت میری پیش مشاور میگی خانمم دیگه دوستم نداره. ازدواج به اندام نیست،به شعوره.وگرنه زیبا رو ترین زن جهان رو هم بدن دست امثال شما باز میرین دنبال یه نفر دیگه.
    • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      23 3
      ازدواج مگه فقط مسئله اختلاف سنه؟ پسندیدن ظاهری, تفاهم , اخلاق , از همه مهمتر حرف همدیگرو فهمیدنه حالا من چرا باید وقتی کسی تمام این خصوصیات رو داره بخاطر سنش قید اون شخصو بزنم البته معلومه که همچین شخصی اگه هم سن باشه خوب خیلی بهتره
    • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      57 11
      چه نگاه مرد سالارانه و غیرمنطقی دارید به ازدواج و زن .
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      42 11
      این نظر یعنی اوج ظاهر بینی .فقط همین ملاک برای شما!
    • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      29 6
      کاملا مشخصه که با نحوه کامنت نگاری شما مشاور این گروه از روانشناسان عزیز بوده اید، چنین دیدگاهی واقعا جای تامل داره!!
  • امیر IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    89 10
    دختر خوشگل باشه،اخلاقم داشته باشه،سنش تا 5 سالم بزرگتر باشه به نظرم میشه حلش کرد، دخترای کم سن وسال کمتر مسئولیت پذیرند یکی از دلایلشم اینه که قبلا،دوره های مادران ما یک سری مسئولیت هایی وجود داشته که خانم ها میپذیرفتند،الان دیگه حاضر به پذیرفتن آنها نیستند و مسئولیت جایگزینی هم قبول نکردند.به قول بعضیی از این دخترا" من میخوام با یکی باشم که بهم خوش بگذره"،آخه مگه اینجا شهربازیه...
    • نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      35 5
      عالی بود
    • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      33 3
      کاش میشد به این جمله "میخوام با یکی باشم بهم خوش بگذره" 1000 تا مثبت بدم.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      10 2
      موافقم
    • عماد A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      4 0
      آفرین ، منطقی بود.
    • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      5 0
      راستی! پسرها از این جمله قصار استفاده نمی کنند؟
  • داود RS ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    73 2
    نکه همه چیز تکمیله....... منم تصمیم گرفتم کلا ازدواج نکنم!
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    25 11
    دلیل بیشتر طلاق ها نه اختلاف سن است و نه اعتیاد ونه مسایلی از این قبیل,فقط و فقط پول ومسایل مادی و اقتصادی است ولا غیر واگر مسایل مادی رو حل کنند هیچ مشکل دیگه ای نمیتونه زندگی یک زوج رو به طور جدی به خطر بیاندازه
  • محمد A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    من پسري 31 ساله مي باشم و همسرم 48 ساله مي باشد و دو سال است كه باهم ازدواج كرده ايم و هيچ مشكلي نداريم و به جوانان پيشنهاد ميكنم سن را در ازدواج ملاك قرار ندهند
    • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      27 10
      محمد انشالله خوشبخت بشي اصلانم به حرف اطرافيانت گوش نده كه خداي نكرده مشكلي تو زندگيت پيش بياد من الان42 سالمه وقتي 30 ساله بودم با آقايي اشنا شدم كه 22 ساله بود حدود 5 سال باهم دوست بوديم ولي وقتي پيشنهاد ازدواج بهم داد عليرغم اينكه خيلي موقعيتها را بخاطر دوست داشتنش از دست داده بودم و حاضر نبودم با كسي غير اون ازدواج كنم ولي بازم بخاطر دوست داشتنش بهش گفتم نه ،چون ميدونستم حتي اگه اين ازدواج انجام بشه بعدش حرف مردم شروع ميشه و شروع بدبختياي من و اون حالا اون ازدواج كرده من با خودش و خانمش رفت و امد دارم ولي خودم هيچوقت نتونستم با كسي ازدواج كنم محمد از ته دل ارزوي خوشبختي براي خودت و خانمت ميكنم.
    • رامین IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      81 11
      نا قلا الان ماشین چی سوار می شی؟
    • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      25 17
      به زودی متوجه اشتباهت خواهی شد
  • یک بی نام مونث A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    7 8
    به نظر من تغییرات در سنین ازدواج بیشتر مربوط به توانایی و اختیار مردان برای تغییر سنت ها و عرف ازدواج می باشد.در زمانیکه مردها نیاز به پول زن نداشتند و مشکلات زندگی در حدی نبود که راحتی و رفاه آنها را جدی مختل کند دوست داشتند که با زنان جوان و زیبا و نجیب ازدواج کنند.حالا وضعیت فرق کرده . بسیاری از مردان تحمل فشارها و توقعاتی را که جامعه بر انها تحمیل می کند ندارند. حالا دنبال زنانی می گردندند که یار و یاور باشند. حالا استقلال اقتصادی و کار خوب و ارث پدری زن اهمیت بیشتری پیدا کرده است چون تحمل فشارهای اقتصادی و اجتماعی ناشی از تاهل را برای بیشتر آقایان راحت تر می کنه اما بازنده دز این معامله ها به نظر من زنی است که با مرد کوچک تر ازدواج می کند.
  • وی فور وندتا A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    30 2
    خانوم من 2 سال از من بزرگتره ولی بعد از دو سال زندگی عشق و علاقه مون بهم کمتر که نشده بیشتر هم شده چرا؟ چون اولا از نظر فهم و شعور در یه سطح هستیم( فهم به سن و سال نیست به بلوغ فکری است که سن بردار هم نیست) دوم اینکه با شناخت قبلی با هم ازدواج کردیم. کسانی که حاضر به چنین ازدواجی بر خلاف عرف میشن حتما عامل قوی بوده که تونستن بر خلاف همه مخالفت ها و مشکلات به هم برسن. از ما که این عامل دوست داشتن بوده ، خدا رو شکر دو تا خانواده هم آس و پاسیم! (قابل توجه کارشناس محترم)
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    9 9
    همه ی نظریات که خوندم درست بودن. همه ی رفتارهای انسان ناشی از نیازشه . نیاز به ازدواج اساسیترین اوناست اما همسرگزینی سخت ترین و پیچیده ترینشون. متاسفانه وضعیت فرهنگی و اقتصادی جامعه این روزا خیلی تاثیرگذار شده . اینکه نقش زنها و مردا عوض شده و مرد مرد دیگه کمتر به چشم میخوره طبیعیه که مردا پشت زنهای بزرگتر از خودشون قایم بشن تا سرپوشی به نقصهاشون بذارن. دخترای سن بالا هم معلومه که دوست دارن با پسرای جوانتر ازدواج کنن که مثل مادر مراقبشون باشن. با این انتخابها نمیشه کاری کرد. مهم اینه که آدمی تا انسان نشده تصمیم به ازدواج نگیره و منافع شخصی خودشو نبینه بلکه کاملا برعکس هردو طرف به نیازهای طر ف مقابل شناخت داشته باشن و از عهده برآورده کردن توقعات جنس مخالف برآن. در هر صورت اگه من مرد بودم مثل یه مرد مسولیت پذیر بودم که وظیفه معاش به عهده ی مرده نه زن که بخوام بهش تکیه کنم و در ازدواجم به خاطر پول و موقعیت مادی دست به انتخاب بزنم. اما اگه زن بودم ترجیح میدادم که مردم بزرگتر و پخته تر و عاقلتر و پولدارتر ازمن باشه که هرگز احساس حقارت نکنه جلوی زنش هرگز زنشو با زنهای جوانتر مقایسه نکنه و مهمتر اینکه من مجبور نباشم مثل پسر کوچیکم باهاش رفتار کنم .
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    86 30
    من نمی فهمم واقعا چرا دنبال دلیل می گردید. کی گفته پسر باید با کوچکتر از خودش ازدواج کنه؟ چرا این موارد طبیعی اینقدر باعث تعجب شما میشه؟! چرا اینقدر برخی اینقدر قدرت درک مسائل به این کوچیکی براشون سخته ؟
    • صبا IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      31 54
      چون رشد عقلی پسرا همیشه 2.3 سال عقب تر از دخترهاست
    • نوید A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      11 14
      در کل خوب نیست ممکنه چند مورد ازدواج موفق توی این موارد باشه ولی بخاطر اینکه سن روانی خانمها بیشتر است خانمها از نظر جنسی و یائسگی زودتر پیر میشوند خانمها بهترین زمان برای باروی تا 35 سالگی است در آقایان تا 50 سالگی و حتی بعد از اون قدرت باروری هم دارند درحالی که خانمها این توانایی رو با گذشت سن از دست میدهند.با توجه به ساختار فرهنگی و خانوادگی جامعه ما بنظر اینگونه ازدواجها بایستی کمی دقت کرد بعضی پسرها که تن به همچین ازدواجی میدن دنبال مادر هستن نه همسر اینگونه خانمها هم در پی فرزند پسر گمشده خودشون هستن نه همسر،از نظر درصد موفقیت هم میشه به آمار ازدواج ها توی رده های مختلف سنی نگاه کرد نباید فراموش کرد که خیلی ها بنظر زن و شوهر هستند و در واقع طلاق عاطفی گرفته و فقط باهم زندگی میکن....
  • نیما IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    اینا همه اش کشکه.... مردی خیلی وقته که از جامعه ما رفته... ازدواج هم بمعنی واقعیش دیگه وجود نداره , اگر راست میگین نظر من رو منتشر کنید.
    • ebi IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      26 13
      از خودت مایه بزار
    • نیما A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      2 2
      البته زنیت هم کلی ساله که رفته
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    28 4
    دوستان همه اينهايي كه گفتيد درست اما كارشناسان بجاي دادن آمار يك كم فكر كنند اگر پسري از هر جهت تامين بود حتما با كسي كه از خودش كوچكتر باشه زندگي را شروع كرد. بريد ببينيد چه پسرها بيكارند و نميتوانند حداقل زندگي را درست كنند
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    30 7
    به نظر من درک متقابل و به دل نشستن خیلی مهمتر از این عدد و رقم هاست که کی بزرگتره کی کوچکتر
  • مهرشاد هواسی A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    30 57
    من با ازدواج زوجه بزرگتر از زوج کاملا مخالفم
  • سعید IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    55 5
    من شش ساله که ازدواج کردم و همسرم از من دو سال بزرگتر هست و کوچکترین مشکلی به لطف خدا از این حیث نداشتم!
    • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      28 3
      می زنم به تخته چشم نخورید ، واسه ما هم دعا کنید..
  • کم سواد IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    25 3
    در ازدواجهای نسلهای قبل معمولا مردها بسیار زودتر از زنها دارفانی را وداع می کردند اگر نگاهی به اطرافمان بیاندازیم بسیار مادرانی را می بینیم که شوهرانشان را از دست دادند اگ مردان با خانمهای بیشتر از سنشان ازدواج کنند حداقل به این شعار واقعیت پیدا می کند که به پای هم پیر شوند
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    29 12
    به نظرم بايد يه كوچيكتر، يه همسن و يه بزرگتر گرفت. ولي بعدش باز ميفهمي كه خوشبخت نيستي!
  • حسین از کرمانشاه IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    8 5
    همسر من 3 سال از من بزرگتر ه- به نظر من نمیشه به صورت مطلق گفت همه این ازدواج ها دچار مشکل میشن - هدف من از ازدواج با این خانم نه پول بود نه زیبایی بلکه شخصیت واخلاق وی بود - هیچ زندگی هم بدون مشکل نیست ولی توصیه من این که اگه خیلی همسرتون سنش از شما بالاتر نباشه چون به دلایلی ممکن در آینده زیبایش کمتر بشه وشما جون بلشید
  • سماء IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    10 7
    من با خوندن نظرات دوستان به یه نتیجه ای رسیدم.. اینکه آقایون شدیدا تمایل پیدا کردند مدیریت و مسئولیت اداره خونه رو مخصوصا از لحاظ رفتاری، روانی و روابط برعهده همسرشون بندازند و برای همین اکثرا طرفدار این نوع ازدواج شدند... حالا دیگه تحلیل این مسئله باید بعهده کارشناسا باشه چون به نظرم تبعاتی خواهد داشت
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    31 4
    این جزو مسایل خصوصی زندگیه به کسی چه مربوطه؟!!!!!!!!!!!!!!! عجبا
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    21 7
    فعلا قضاوت زوده.15-10 سال دیگه میشه بهتر قضاوت کرد.چون تازه از چند سال پیش این ازدواجا زیاد شده
    • سماء IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      14 10
      کاملا موافقم.. دقیقا همه اینایی که موافق این ازدواجند تازه دو سه ساله ازدواج کردن.. البته امیدواریم همیشه شاد و خوشبخت باشند و لی بالاخره تبعاتش چند سال دیگه مشخص میشه.. مثلا فرزندی با مادر 45 ساله و پدر 35ساله..
  • بهنوش IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    7 9
    ازدواج گرد آمدن مجموعه ای از شرایط است که سن یکی از مؤلفه های آنست...در بیان فاکتورهای مؤثر در آن جامعه شناسان و روانشناسان نگرش وساختار غالب را مورد بررسی قرار میدهند و به تبع آن به ذکر آن چه می پردازند که ممکن است اسثنائاتی موفقیت آمیز داشته باشد...توجه داشته باشیم که در پژوهش های انسانی با فرد انسان روبرو هستیم لذا پیچیدن نسخه ای تمام عیار و بدون عیب و نقص ممکن نخواهد بود...دوستانی که از تجربیات موفقیت آمیز مخالف با نظر کارشناسان سخن میگویند باید توجه داشته باشند دغدغه ی اصلی روانشناس و جامعه شناس با توجه به مطالعات کلی و جزئی از زن و مرد ارائه میشود و این به معنای نقض تمامی مصادیق آن نخواهد بود.
  • محمود IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    47 5
    مساله طوری عنوان شده که انگار حق ازدواج تنها مختص مرداست!!!1چرا نمی پرسیم که علت تمایل دخترا به ازدواج با پسران کوچکتر از خودشان چیه؟؟/
    • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      18 14
      همانطور که مردان زنان کوچکتر و جوانتر را دوست دارند زنان هم از درون جوانتر ها را ترجیح می دهند ولی بنا به عرف با مردان بزرگتر ازدواج می کنند.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    30 3
    راستی خانومهایی که سنشون بالاست باید چه کار کنند؟
    • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      20 9
      باید زودتر ازدواج کنن(اما با یه مجرد) نرن گند بزنن به زندگی یه زوج دیگه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    5 10
    دوستان این که کلا حرف کارشناسا رو نفی میکنین و توهین میکنین بعضا بهشون ابدا خوب نیست!این مثل این میمونه که مشاور به شما بگه:من به پزشکی تو اعتقادی ندارم و خودم میدونم این قرص برام خوبه.یا مثلا خونه ای که توی مهندس میسازی رو قبول ندارم و نقشه خونمو خودم میکشم!! به هر حال هر کسی تو زمینه ای تحصیل کرده و باید بهش احترام گذاشت.خودرایی و عدم اعتقاد به مشورت و مشاوره و خرد جمعی نتیجه اش همین مشکلاتیه که خیلیهامون داریم. بعله خب هر کسی خودش برای زندگیش تصمیم میگیره.شرایط استثنایی رو کاری بهش ندارم.همیشه استثنا هست.ولی در حالت کلی ازدواج با زنی که هفت هشت سال بزرگتر از مرده،در ابندا نه!ولی در اینده حتما مشکل ساز خواهد بود.حتی برای خود اون زن بیشتر..اینو تجربه ثابت کرده..
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    45 4
    حالا نه اینکه اونایی که با کوچیکتر از خودشون ازدواج میکنن آمار طلاق پایینی دارند!!
  • محسن IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    24 6
    کاش شرایطی برام پیش بیاد که بتونم ازدواج کنم، منم مثل بیشتر دوستان مایلم با بزرگتر از خودم ازدواج کنم. بر این معتقدم که شرایط بچه گانه رو پشت سر گذاشته و میتونه شریک خوبی باشه..
  • احسان GB ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    12 4
    آخه چه اشکالی داره برادر من حضرت محمد (صلی الله علیه وآل وسلم ) نیز با حضرت خدیجه (س) که از خودش بزرگتر بود در روایت گفته شده زندگی خوبی داشتند بنظر شما اگه سن دلیل مشکلات ازدواجه در مورد ازدواج پیامبر نظرت چیه اگه اینطور بود چرا پیامبر چنین کاری کرد که در جامعه مسلمین هم رواج پیدا کنه ؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    12 4
    به نظرم اگه خانومی به سنش نخوره ایرادی نداره (یعنی از مرد قیافش کمتر نشون بده). فقط اختلاف سنی بیشتر از دو سال اصلا جایز نیست. چون در دراز مدت مشکل دار میشه. در دراز مدت اینو در چند مورد دیده ام. برای دخترا اینکه نمیخوان یه آدم را بزرگ کنند که و برای آقایون شاید بعد از مدتی زنشون از خودشون پیرتر به نظر برسه و تا آخر عذاب بکشند. حتی اگه دوستش داشته باشن. بعد اینکه فرصت بچه دار شدن: فکر کردید که الان دختر با رنج سنی کم سریع بچه دار میشن. نه محاله . رنج سنی خیلی پایین ازدواج جنبه احساسی پیدا میکنه که بعد از مدتی به آرزوهایی که بهش نرسیدن فکر میکنه مثل تحصیل - کار - تفریح با هم سن و سالاش و .... . ازدواح بایست در سن معقول باشه. نه خیلی کم نه خیلی زیاد.
  • جویا A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    56 5
    با نگاه مرد سالارانه جامعه ما زن باید مانند یک کد بانو رفتار کند، همانند یک مرد کار کند، شبیه یک دختر، جوان به نظر برسیدو مثل یک خانم مسن فکر کند...
    • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      20 6
      و مثل یک مرده بی توقع باشه....
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    38 6
    چقدر جالب و عجیب این همه کاربر گفتن خانم ما بزرگتر از ماست!خداکنه راست گفته باشن چون دیگه اونقدرام که این نوع ازدواج زیاد نیست!بعدهم تا دیروز بحث مشکلات ازدواج میشد اکثرا اینجا میگفتن مجردیم و نمیتونیم ازدواج کنیم!!!
    • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      10 7
      قبول دارم حرفات رو. مردم ما فوق العاده انسان های جو گیری هستند. خیلی بیشتر از فوق العاده ....
  • امید IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    25 37
    کلا مردا دوست دارن با زنهای کوچکتر از خود ازدواج کنن.مامان که نمیخوان.هرمردیم با زن بزرگتراز خودش ازدواج میکنه یه دلیلی داره.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      28 9
      یعنی دختر ها باید با پسر بزرگتر از خودشون ازدواج کنن و بابا بخوان . قبلا فقط مردها قدرت و پول داشتند و حق انتخاب ، حالا زنها هم قدرتمند و پولدار شده اند و انتخاب می کنند.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      31 8
      مردا خیلی چیزا رو دوست دارن مثلا 4 تا زن و 1000 صیغه ای ولی به قول یک نفر اون......لولو برد
  • علیرضا IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    27 8
    موافقم 100% مگه چه اشکالی داره سن که ملاک اصلی نیست
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    26 4
    بی کاری.. بی پولی.. ای امان به درد ما مردها برسید
  • سیدعلی A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    28 4
    دلیل اصلیش اینه که دخترها با سن پایین توقعات عجیب و غریب دارن وقتی بزرگتر میشن یه کم واقع بین تر میشن،دلیل بعدی هم میتونه این باشه که فقط زن نیست که تکیه گاه میخواد مردها هم تکیه گاه محکم میخوان که با توجه به شرایط این دور و زمانه خیلی دخترا تا سن بالا دارای این شرط نمیشن...
  • زهرا A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    10 3
    این مورد هم مثل خیلی موارد دیگه شامل استثنا میشه ولی طبق آمار زدواج های ناموفق در این دست ازدواج ها زیاده. من با همسرم 5 ماه و 9 روز تفاوت سنی داریم یعنی ایشون از من بزرگترن ولی با اینکه میگن اختلاف سنی استاندارد بین 2 تا 6 سال هست ولی ما مشکلاتمون نسبت به خیلی های دیگه کمتره.
  • رضا IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    4 8
    اگه شعور مرد و زن هردو بالا باشد خوشبختی معنا پیدا می کنه حالا چه زن یکی دو سال از مرد بزرگتر باشد و چه مرد از زن. اما عزیزان بهتره تنها با زنانی که فقط یک یا دو سال از خودشان بزرگتر است ازدواج کنند اگر بزرگتر بودن زن بیش از دو سال باشد بعد از هشت سال تأثیرات بدی در زندگی مشترکشان می ذاره.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    9 3
    بیشتر پسرها کودکان ریش دار هستند اگر پسر به درجه ای از پختگی و دختر دارای مهارت های زندگی و تعامل دو طرفه باشه من اشکالی نمی بینم.البته برای اختلاف بیشتر از 2 سال من بعید می دونم سرانجام خوبی در ایران داشته باشه عشق به تعبیر فروید والایش میل جنسی و بهتر است قبل از ازدواج بدانیم میل جنسی ریشه عشق نیست بلکه میوه و ثمره ی آن است
  • mms IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    12 2
    این انتقادها از طرف نویسنده عادلانه نیست . اینها تمام دلایل نیست و به نظر من یکی از دلایلش این است دختران کم سن و سال توقعات زیادی دارند و با رویا زندگی میکنند البته من هنوز ازدواج نکردم اما ترجیح می دهم با کسی ازدواج کنم که واقع گرا باشه نه ایده ال گرا بعد هم درسته بعضی از این مزایا تاپثیر بگذارد اما این مسیله هم وجود دارد تا علاقه دو طرف نباشد با هم نمی شوند حتی اگر کم
  • ساناز GB ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    67 11
    اگه قراره دوست داشتن آدما با افزایش سنشون از بین بره همون بهتر که بره چون دیگه دوس داشتنی در کار نبوده ...
    • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      17 14
      ولي متاسفانه اين يك واقعيت است.
    • رضا IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      11 10
      چند سالته
  • محسن A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    12 2
    به نظر من یکی از دلایل مهمش اینه که جدیدا دخترا درک متقابلی از وضعیت اقتصادی جامعه و پسرا ندارن و از شوهر همه چی میخان، مخصوصا دخترایی که سن خیلی پایینی نسبت به پسر دارن و مثل بچه کوچولوها رفتار میکنن و همین باعث میشه بعضیا بیشتر طالب ازدواج با دخترای بزرگتر از خودشون که درک بیشتری دارن ازدواج کنن
    • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
      10 4
      واقعن همینه زن برادر من پدر برادرم رو درآورده چون 8 سال از اون کوچیکتره
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    13 2
    شاید برخی پسران به دلیل انگیزه های مالی با خانم های بزرگ تر از خودشان ازدواج کنند اما مطمئن باشید بیشتر این گونه ازدواج ها حاصل یک ارتباط عاطفی است،من پسرهای زیادی را می شناسم که با دختری بزرگتر از خودشان دوست بوده اند و بعد از ان که درگیر مسائل عاشقانه شدند با ان دختر ازدواج کردند در حالی که ان دختر وضع مالی خوبی هم نداشت.(حاصل بیشتر این ازدواج ها هم واقعآ خوشبختی بوده است به جز در برخی موارد که اختلافات سنی یا اجتماعی خیلی زیاد بوده است) در جامعه ی امروز ما شاید ازدواج یک پسر با دختر بزرگتر از خودش خیلی از لحاظ عرفی جا نیفتاده باشد اما مثل قدیم هم تابو نیست.این موضوع در بیشتر کشورهای غربی کاملآ پذیرفته شده است.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    5 6
    ببنید تو جامعه ما بدلیل اینکه نگاه مرد سالارانه هنوز تو تفکراتمون وجود داره مردها هنور دوست دارن در خانواده حرف اول رو بزنن و از اون طرف اگر زنی بزرگتر از شوهر باشه این خانم بخاطر این اختلاف سنی یه جورایی خودشو بالاتر از شوهرش میدونه و اون رو از نظر شخصیتی کمتر از خودش قبول داره(نگید نه که این تو اکثر موارد درسته) و خودشو فرمانروایای خونه میدونه و از اینجاست که تناقض بین زن و مرد آغاز میشه. به همین دلیل نمیشه گفت که این ازدواج ها بدون مشکل هستن ولی اون کسایی که میخوان این راهو برن باید کاملا مواظب باشن و با قدرت تفکر و آینده نگری بیشتری نسبت به این موضوع تصمیم گیری بشه!!
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    32 2
    سختی ازدواج فقط 100 سال اولشه
  • شهرام قره اوغلان A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    18 32
    من حاضرم با کسی که 5 سال بزرگتر از خودمه ولی خیلی پولداره و البته همدیگرو دوست داشته باشیم ازدواج کنم.
    • احمد IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      70 5
      نوشابه میل دارین یا دوغ؟؟ ماست ؟؟ سالاد؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      15 1
      واقعاً تصمیمتو گرفتی؟ احیانا نظرت هست سئوال کنی ببینی اونم حاضره باهات ازدواج کنه یا دنیال یکی مثل خودش می گرده!!!
    • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      13 0
      شوخي نكن!
  • عارف IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    33 2
    من 28 سالمه و همسرم 2 سال از من بزرگتره ولی هر روز که میگذره میبینم که چقدر انتخاب خوبی داشتم و هر روز عاشقتر میشم. سن در ازدواج در اولویتهای نخست نیست و به اعتقاد من عاملی هست که با بودن فاکتورهای دیگه برای انتخاب همسر خیلی کم رنگ میشه. من حدود3 ساله که ازدواج کردم و همراه همسرم به درجه دکترا هم رسیدیم. در همه زمینه های زندگی درایت و هوشیاری همسرم باعث پیشرفت من شد و مطمئنم که هیچگاه از انتخابی که داشتیم پشیمان نخواهیم شد.
  • رامين IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    27 0
    جالبه بيشتر دوستام دنبال همسري با شرايط فوق مي گردن: 1-زيبا و خانوداه دار 2-پول دار و داراي تحصيلات هم سطح با آقا 3-حداقل 5 سال كوچكتر ولي از نظر فكري هم سطح شما فكر كند 4-اجتماعي و داراي كار با درآمد عالي جهت بالا بردن پرستيژ آقا 5-مادر نمونه و همسري با دستپخت عالي 6- ورزشكار و مواظب بالا رفتن وزن خود باشد به خدا همسر من تمام شرايط فوق رو داره ولي ولي با هم تفاهم نداريم جالبه نه! دوست داشتم هيچكدوم از اين شرايط را نداشت ولي حرف دلم رو مي فهميد
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    21 11
    یک به اصطلاح کارشناس یه نظریه میده اوونوقت این همه آدم سر کار میرنو میان اینجا نظر میدن ...
    • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      17 0
      آخه خيلي بحث باحاليه. شما هم لااقل يه چيزي ميگفتي؛ الكي كامنتتو خراب نميكردي.
  • بی نام EU ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    25 6
    چقدر کارشناس جامعه شناسی داره این خبر آنلاین !! نمیخواید همشونو استخدام کنید؟!!!!
    • مجيد IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      8 2
      دوباره شوخي كردي شما! بحث ازدواج خييييييييلييييييييييي مهمه.
  • سعید A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    4 15
    با سلام ازدواج با دختر بزرگتر از خود قطعا آثاری به دنبال دارد اما این آثار در ابتدا خودش رو نشون نمیده من دوست دارم از تمام کسانی که انجام دادن و دفاع می کنن بپرسم الان چقدر از زندگیشون می گذره؟ تعداد ازدواج های موفق اینگونه که بالای 10 سال دوام آورده چقدر هست؟ آخه این تفاوت در سن های بالاتر خیلی خیلی مشهودتره نه الان که هر دو جوان به نظر می آیند؟ بطور معمول یه زن 50 ساله با یه مرد 40 - 45 ساله خیلی متفاوت تره مخصوصا در مسائل جنسی که یک نیازه !!! هر چند همیشه استثناهایی هم وجود دارد بعلاوه بعضی آقایون به دلیل عدم رشد کافی شخصیتی و عدم مسئولیت پذیری دنبال یک مادر جدید می گردن واسه تر و خشک کردنشون!!! و همین مانع رشد شخصیتی آقایون در ازدواج میشه
  • پسر 27 هشت ساله IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    5 14
    دختر که از 25 گذشت دیگه بزرگتر کوچکتر نداره. اصلاريال بزرگتر بهتر... دختر 27-28-30 ساله ادا و ادعاش اندازه 20 مونده... در حالیکه خودش 30 هست. ولی بعد 30 سال دیگر خودش متوجه می شه که دیگه اون جوون 20 یا 20 و خورده ای ساله نیستش...
  • آرتمیس A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    21 7
    به نظر من انقد که سن عقلی مهمه سن شناسنامه ای مهم نیست من میخوام با یکی از همکلاسیام که سه سال از من کوچکتره ازدواج کنم و احساس میکنم درک خوبی از زندگی داره و به خاطر پول و این حرفا هم و نمیخوایم چون ما اصلا پولدار نیستیم
  • بی نام ح IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    10 1
    سلام دوستان به نظر من همه این حرف های به اصطلاح کارشناسانه جر مشتی کلمات بدون سند و مدرک نیست. خوشبختانه ما در خوزه ای هستیم که تقریبا در هر حوزه دانش تحلیل اصلاعات از زیر دست ما می گذره. طرف (کارشناس) می گه که فقط کاری کنید که نتایج تحقیق من با فرضیه ها درست از آب درآد!!! فکر کنید. من تا حالا بیش از 80 درصد از چنین مواردی دیدم. به نظر من این حرف ها که خانوم و یا آقا بزرگ و کوچکتر باشند باید در شرایط یکسان از تحقیقات کشورهای معتبر برداشت بشه. من به کل به این سیسم تحقیق و نتیجه گیری در کشورم اعتقاد ندارم.
  • پدرام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    6 2
    چشماتو واکن خوب انتخاب کن!!!
  • علی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    10 1
    بزرگترین درد جامعه ما قضاوته. اونم بی رحمش. راجع به این موضوع هم به نظر من این هم یک فاکتور از چند فاکتور اصلی زندگی مشترکه و فکر می کنم برای موفقیت در ازدواج با وجود چنین فاکتوری، زمان دادن به رابطه برای شناخت بیشتر خود بهترین کمکه. ولی اونایی که سالها با عشق زندگی کردن میتونن گواهی بدن که فاکتورهای مهمتری هم از این موضوع وجود داره، تفاهم، صبر و گذشت، وقت و انرژی گذاشتن و ....
  • ازدواج نه IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    7 3
    دلیل ازدواج و تشکیل زندگی و عشق و عاشقی مردها با زن ها متفاوت هست... این دیگر آشکار ترین چیز هست که کسی توجه نمی‌کنه... دلیل ازداج زن ها داشتن یک پشتوانه برای اتکا در دوران زندگی هست و دلیل مردها برگزیده‌شدن توسط یک دختر زیبا به عنوان شوهر هست... ازدواج دختر‌ها در سنین پایین بسیار به سود مرد رابطه هست، چراکه می‌تواند زندگی و شخصیت همسر خود را آنطور که شایسته هست شکل دهد، ازداج خانم‌ها در سن بالا نیز باز به نوعی به نفع رابطه هست اما یک بدی‌هایی هم داره... تجربه‌های شکست‌های قبلی هیچگاه به‌طور کامل از زندگی‌ها پاک نمیشه ، این حتی خیلی مهم‌تر از پیر شدن و از دست رفتن زیبایی هست. ازدواج در سن پایین یک خوبی‌هایی داره و یک بدی‌هایی ، ازداجی هم که در سن بالا رخ بدهد هم یک مزایایی دار و نداره
  • محمد IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    8 0
    مشكل مسائل مالي و كمبود يه حس محبت آميز مادرانه و ... قبل ازدواج واسه پسران قابل انكار نيست. ولي چرا نميگيد دخترا كوچيكتر مشكلاتشون چيه كه پسرا نميرن سراغشون . چند در صد از دختران تمايل دارن زير 25 سال ازدواج كنن ؟ لطفاً يه كارشناس بياريد بررسي كنه بگه چرا "علاقه" از معيار هاي ازدواج عاقلانه خارج شده.
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    11 2
    هر گلي يه بويي داره.
  • محمد مهدی NL ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    10 14
    اشکال دارد...من خودم تو سن 18 سالگی عاشق یه دختر 10 سال از خود بزرگتر شدم هرچند ظاهر من بزرگتر و ظاهر اون کوچکتر نشون میداد 4 سالی با هم در ارتباط بودیم بعد متوجه شدم خوشی های من با اون فرق دارد و اختلاف سلیقه ها و ... نمایان شد...الان دارم فکرشو یکنم خوب شد ازدواج نکردم...خدا رو شکر...اینم بگم دختره اصلا وضع مالی خوبی نداشت که فکر کنید عاشق پولش شدم..لطفا منطقی باشید..
  • من A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    21 2
    دوستهای من اکثرایا از شوهرشون بزرگترن یا همسن و خداروشکر مشکلی هم ندارن . بهنظر من نمیشه ملاک معین کرد .خاله من از شوهرش بزرگتره و الان40ساله دارن به خوبی زندگی میکنن.
  • m A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    21 4
    منم میگم زن سن بیشتر بهتره چون بیشتر زندگی میکنه و دنبال بازی نیست اونیم که گفته پسرا دنبال مادر می گردن ناراحت نشه خیلیا دنبال زن هستن نه همبازی و کسی که دنبال عشق و حالش باشه و سر به هوایی به نظرم با این منطق دخترا هم دنبال پدرشون هستن که اصرار بر بزرگتر بودن مرد دارن
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    27 9
    من زني 49 ساله مي باشم و 5 سال پيش با پسري 32 ساله از دواج كردم از نظر مادي نيز دختري از قشر متوسط بودم و همسرم از طبقه نسبتا بالا جامعه و الان با خوبي و خوشي در كنار هم زندگي ميكنيم پس براي خود دليل نياوريد در ضمن همسرم پسر خوش تيپ و با مرامي است
    • بی نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      6 11
      نمی دانم چرا هر کاری می کنم نمی توانم باور کنم.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    25 4
    باید با کسی ازدواج کرد که درکت کنه.اخه یه بچه چطور می تونه درکت کنه؟تازه باید 10 سالی نشست و بزرگش کرد.
  • رضا IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    10 12
    من اگه یه خانم 40 سال داشته باشه چول هم داشته باشه باهاش ازدواج میکنم با اینکه 12 سال از من بزرگتره
  • نشمیل EU ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    24 3
    دوست داشتن اصل قضیه ست اگه دختر و پسری همدیکه رو بخوان پشت همه دیگرو ول نمیکنن حتی اگه بعد چند سال زنه پیرتر از مرده نشون بده به شرط این که دوست داشتن واقعی باشه
  • خشایار IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    6 29
    آقایون خیلی مواظب باشن هرگز اینکار را نکنند ضررش بیشتر از سودش هست
  • علی حمیدان-اهواز IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    15 1
    مگر میخوای تجارت کنی ؟ به این ازدواج میگن سو استفاده روحی مادی از زن است اگر شما عرضه اقتصادی ندارید ..به خانم ها ی که اوضاع مالی خوبی دارند هیچ ربطی ندارد مرد باید دستش تو جیب خودش باشد تا مو فقیت داشته باشد ... عزیزان زیبایی زن و حتی مرد نه به سنه و نه به پوله بلکه باید خوش فکری و خوش اخلاقی و خوش دلی است اگر همشو جمع کنی به اندازه 100 تا کارخانه ایران خودرو آرامش دارد خدا کنه یاد بگیرید
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    21 2
    دنیا عوض شده . نگاه اکثرخانواده ها به دختر ها بر خلاف شرایط اجتماعی مرد سالارانه نیست. دختران به تساوی رن و مرد باور دارند و امتیاز خاصی برای پسران قائل نیستند. این تصور که زنان زودتر از مردان پیر می شوند به زمان های گذشته بر می گردد که قرار بود هر زن8-7 بدنیا بیاورد .جوانان در صورت رضایت به ازدواج بیشتر از یک یا دو بچه نمی خواهند. در ضمن طبق تحقیقات امید به زندگی زنان 10 سال بیشتر از مردان است این نشان دهنده جوان تر ماندن است به سنت های غلط گذشته و خودخواهی مردان. در واقع اگر مرد 10 سال از زن کوچکتر باشد تعداد زن های بیوه که هزینه های مادی و معنوی بسیاری را به جامعه تحمیل می کند کمتر می شود.
  • بهرام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    39 5
    من 10 سال پیش با همسرم که 3 سال از خودم بزرگتره ازدواج کردم اتفاقا اصلا هم مسائل مادی و اینا دخیل نبود تازه اون موقع من لیسانس بودم و همسرم دیپلم بودن ولی الان هردو مون دکترا مون رو گرفتیم و داریم تو دانشگاه تدریس میکنیم و زندگی خوب و آرومی رو داریم که خیلی ها تو فامیل ما رو مثال میزنن . پول -سن - زیبایی-کارهیچکدوم ملاک تشکیل زندگی نیست.
    • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      5 0
      نمی دانم چی بگویم. واقعا گیج شدم!
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    34 4
    این دلایل زنان بالای 50 سال تمایلشان کم می شود را باید تحقیق کرد. مردان هم تمایلشان کم می شود. اینهمه قرص های درمان نانوانی جنسی که اقایان مصرف می کنند برای چیست. آقایان دوره خوشگذرانی مردانه به سر آمده است .ازدواج مقدس است و برای رشد و تعالی انسانهاست.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    31 0
    این نسل به شدت از فرهنگ و سنت گذشته فاصله گرفته است. ذر اصل دختران علیرغم فشار اجتماعی در خانواده ها شرایط بهتری نسبت به گذشته دارند و حاضر نیستند در هیچ زمینه ای امتیازی به پسران بدهندو این تفکر پیر شدن زودتر زنها هم بیشتر مربوط به این است که درگذشته می گفتند زن تا زمانی که می تواند زایمان کند زن است و بعد باید برای همسرش برود خواستگاری. دنیای امروز جوانان که حداکثر به یک یا دو فرزند راضی هستند با پدر و مادرشان بسیار متفاوت است
  • کیان A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    23 22
    اختلاف سنی اصلا مهم نیست من الان با همسرم 20 سال اختلاف سنی دارم ولی واقعا خوشبختم با اینکه چند بار دوستانم فکر کردن با مادربزرگم اومد بیرون
  • gdgh A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    19 22
    زنان زودتر ازمردان پیرمیشوند واین باعث میشه مردان دنبال ترگل ورگلترباشن
  • saeed IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    12 1
    سر کلاس درس هم که بودیم معلم تا میدید بیشتریها به درس گوشنمیدن درس رو به مسائل جنسی مربوط میکرد اینم نقطه ضعفی شده برای ما چه خبره همه ریختن تو این صفحه نظر میدن
  • مرجان A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    7 5
    من دختري 55 ساله مي باشم و مجرد مي باشم با اينكه خواستگارهاي با سنهاي 25 تا 35 سال زياد داشته ام ولي همه را رد كرده ام چون بيشتر ترجيح مي دهم با مردي هم سن و سال خودم و با سطح فكر خودم ازدواج كنم
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    11 2
    این خدمت نظام وظیفه و تعدادی پیر پتال سردمدار آن معظلی برای جوانان شده که نه تجدید نظر دارند و نه تدبیری برای خدمت اجباری بانوان و نه وامی بی بهره در پایان به جوانان میدهند که بتوانند تشکیل زندگی دهند. در کل بخشی از معافیت خانم ها از مباحث شرعی منشا میگیرد که جهاد بر بانوان واجب نیست و بخشی از بی هدفی نظام وظیفه که کارایی نیز در جنگهای مدرن امروزی ندارد و بیشتر توجه بر افزایش تعداد نیرو است. در کل حضور افراد با سوئ تغذیه و معتاد چه خدمتی میتوانند بکنند که موثر به حال خود و ملت باشد؟ در کل فرصت توسعه برای خانم ها زیاد شده و اصولا باید از قوانین کشورهای عربستان در امر ازدواج بهره برداری مثبت نمایید. نیز امور خوب را اگر از دشمن نیز فرابگیرید خوب است((به استناد روایات)).
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    8 2
    یک گزارشگر و نظریه پرداز میرود و بر اساس تعداد 4 مورد مشاهده این وضعیت مطرح میکند تمام ملت تمایل به ازدواج با افراد مسنتر از خود دارند. اولا این اعلام نظر بر اساس چه حجم نمونه برداری از جامعه بوده و چگونه این مورد را به کل کشور و جمعیت ان منتسب میکنید؟
  • باب اتش IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    19 0
    من پسرس 30 ساله هستم با دختری که 3سال از خودم بود اشنا شدم ولی تو اون چند مدت این خانوم با رفتاراش خیلی اذیتم کرد واقعا سن اصلا ملاک نیست چون بزرگترها هم میتونن بشدت رفتارهای بچه گانه ی داشته باشن
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    13 0
    توی جوامع سنتی ما حالا اگه یه پسر با دختر بزرگتر از خودش ازدواج کنه و زندگی خوبی هم داشته باشه و راضی هم باشن اینقد مردم پشت سرشون حرف میزنن یا جلوشون تیکه میندازن که بنده خداها زندگی بکامشون زهر میشه! شاید بگید اونا خودشون باید عاقل باشن و به حرف مردم توجه نکنن اما نمیشه یه بار تحمل کنن دوبار تحمل کنن دهن مردم رو که نمیشه بست! آخرش پشیمون میشن از این کاری که کردن! اول باید این عرفی که وجود داره که زن باید از مرد کوچیکتر باشه برداشته بشه و توی جامعه جا بیفته البته با نظرهای کارشناسی کارشناسان! به هر حال ما نباید بصورت مطلق بگیم این کار خوبه یا بد و هر کس باید عواقب انتخاب خودش رو بپذیره پس بهتر که خوب به موضوع فکر کنه بعد انتخاب کنه.
  • مهدی ES ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    17 6
    بنظر من مهمترین دلیلش کم تحمل بودن و زود رنجتر بودن دخترهای کم سن هست. خانمهای سن بالا درک بهتری دارن.
  • بی نام IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    14 0
    خداوند هیچ اجباری نکرده که حتما با بزرگتر یا کوچکتر از خود ازدواج کنید . ملاک های اصلی تفاهم درک متقابل و طرف را واقعا بخوای ویه چیزی یادمون باشه که بعد هر تصمیمی با ید مرد ومردانه پای انتخاب مون باستیم . امید وارم که خدا همه ی انسان هارا در این امر نیکو و پسندیده کمک کند تا همه کنار عشقشون بیارامند
  • خزان A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    9 0
    سلام من دختری سی ساله،لیسانسه،کارمند ،چادری هستم تیپو قیافه ام معمولیه.پسری 28ساله لیسانسه و کارمند ازم خاستگاری کرده هر دومون تازه شروع به کار کردیم و هیچ چیزی از خودمون نداریم . مادر این پسر هم شاغله و به این ازدواج هم بیشتر از پسرش اصرار داره و میگه براش خانواده و اینکه من محجب و متدین هستم خیلی مهمه و بیشتر اونه که قضیه رو پیگیری میکنه .لطفا راهنماییم کنید و نظرات دوستانه تون رو برام بفرستید !
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    11 0
    سن فقط يكي از آيتم هاي انتخاب همسر هست. دورو بر خودمون افراد زيادي رو مي بينيم كه سن مرد بيشتر از زنه اما اختلافاتشان به دلايل مختلف، بداخلاقي، بي پولي، اعتياد، خانواده نامناسب و ... زياده. بنابراين اگر كسي رو از نظر احساسي و منطقي قبول داشته باشيم مي تونيم گزينه سن را ناديده بگيريم.
  • آرمین IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    17 0
    من در حدود 6 سال از همسرم کوچکتر هستم، هر دوی ما تحصیلات فوق لیسانس داریم و هر دو به طور نسبی درآمد بالایی هم داریم، وضع مالی خانواده همسرم تا حدودی بهتز از خانواده من هستش. اما این دلیل قطعی برای ازدواج ما نبود، الان هم خدا رو شکر زندگی خوبی رو پس از گذشت 5 سال داریم، نمی گم همیشه گل و بلبل بوده زندگی مون، اما فوق العاده نسبت به زندگی دوستانم، موفق هستیم. پیشنهاد می کنم با کسی ازدواج کنید که در نگاه اول همیشه از دیدنش لذت ببرید، حالا می خواد بزرگتر باشه و یا کوچکتر.
  • علی IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    5 3
    بی خیال پشه دنیا پره مگسه
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 0
    باسلام.ادم دلش به چی خوش کن به ازدواجی که یک ساله نگذشته عاقبتت بشه طلاق.چرا/چون تازه پسره یادش امده دخترخالش رودوست داشته ویادختره یادش میفته دوست پسرش حاضربخاطرش خودکشی کنه.من که به شخصه ازازدواج متنفرشدم سنم 23است.وبافسادی که داره روز به روز اوج ویگیره چراخودم بدبخت کنم.اهای اونای که هی میگن سن ازدواج رفته بالا به فکراصلاح جامعه باشیدمشکل ازدواج خودش خود به خود حل میشه.
  • صداقت IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    10 1
    مشکل این هست که دوستان همه چیز رو می خوان از بعد مادی بهش نگاه کنند؛ البته به قول دکتر غلامعلی افروز رئیس نظام روانشناسی ایران بسیاری از کارشناسان ما کم سواد یا بی سواد هستند و مرتبا چیزهای تکراری رو که هیچ گونه جنبه تحقیقی نداره بیان می کنند! امروزه دیگه مثل قدیم سن شناسنامه ای برای افراد ملاک نیست و سن واقعی یک فرد برایند سه مولفه هست سن شناسنامه ای ، سن زیستی و سن عقلانی ...چه بسا پسران و دخترانی که عقلشون بیشتر از سنشون نشون می ده و برعکس هم از نظر ظاهری هستند کسانی که مثلا 18 ساله هستند ولی به شکل یه فرد 30 ساله به نظر می رسن و یا 40 ساله هستند و 30 ساله به نظر می رسن....
  • امیر A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    17 1
    بنظرم سن فقطو فقط یه عدده "من وکیل هستم قابل توجه شما دوستانی که میفرمایید سن بالای خانوما مشکل ساز میشه و منجر به طلاق میشه"من پرونده های طلاق زیادی داشتم که علت طلاق اونا اصلا ربطی به سنو سال نداشت و مشکلات دیگری باعث جدایی اونها شد مشکلاتی مثل نداشتن درک متقابل و زیاده خواهی مرد و در مقابل زیاده خواهی زن بوده و جالب اینجاست که بدونید اکثر این طلاقها خانومها از آقایون کوچیکتر بودند.
  • م IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    12 2
    دختر و پسر ازدواج کنند و خوشبخت بشن . دیگه چیکار به سنشون دارین؟ گیر دادینا!
  • مریم A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    12 1
    به نظر من ربطی نداره فقط تفاهم مهمه ,سن ملاک نیست
  • فریبا A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    8 2
    خدایا انچه از روزها وسال ها تقدیر من بر زیستنم خواهد بود بر زیبا ترین رابطه های انسانی استوار دار خدایا لذت عشق را خواستن بر من که پوشیده نیست نقص هایم بعید مدان خدایا مرا از زمین به اسمان فاصله هاست قدرت چشم نیست به انوار الاهیت از اسمان به زمین خدایا مرا در زمین ارام دار به شوق محبت در جوار ادمیت به امید کرامت به درگاهت در ابدیت
  • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    1 2
    شرمنده دوستان همتون سره. کار هستید
  • میثم A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    10 2
    سلامتو هر ازدواجی واسه هر شخصی ملاکی مهمه ولی دلیلی حتمی واسه خوشبختی نیست فقط این که امیدوارم هر شخصی فرد مورد علاقه اش گیرش بیاد هر طوری دوست داره بزرگتر کوچیکتر فقط همو حقیقی دوست داشته باشند و زندگی کنند گور بابای حرف مردم اینم با اونایی که دیگران تو زندگیشون سرک میکشند حرفم با اوناست هرکی دخالت کرد بشوریدش بزارید زمین چهارتا بارش کنید هیچ وقت بخاطر حرف مردم زندگیتونو خراب نکنید و دهن بین نباشید به هیچ وجه امیدوارم تموم زوج ها شاد باشند همین نمیخواد سوپر من باشی هرچی که هستی همون باش بیخود تظاهر نکن البته به این معنی نیست که بد باشی خودتو خوب نکنی نه سعیتو بکن خدا کمکت میکنه در آخر این که دنیا هر کاری کنی گذراست میگذره سعی کن خوب باشی تا بد وسلام