مربیان لیگ برتری اگرچه برنامه های بازی های ملی را می دانند اما با شروع بازی ها و آغاز اردوی تیم ملی ، انتقادات شان از سرمربی را آغاز می کنند. انتقاداتی که ناشی از برنامه بازی هاست.

مهدیه جباری: با همان اولین اعلام برای اردوهای تیم ملی دوباره اعتراض ها از سر گرفته شد. بازی با گابن و اردوی یک هفته ای در لیسبون. حالا تیم ها اعتراض دارند. اینکه لیگ کمتر از 4 هفته از استارتش با وقفه روبرو می شود. شوکی به تیم ها داده می شود و تازه مهمتر اینکه در زمان اعزام بازیکنان ملی به اردوی لیسبون ، استقلالی ها هم می خواهند بازیکنان شان را در اختیار داشته باشند چون به فاصله ای کوتاه از این بازی باید با بوریرام در تهران بازی کنند. این یعنی چالشی بزرگ. تیم ها یک به یک معترض می شوند و امسال اعتراضاتت خیلی زودتر از حد تصور شکل می گیرند اما این اتفاق از کجا حاصل شده است؟ 4به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ ماه پیشتر ، در شرایطی که مسئولان فوتبال حتی باور نداشتند که تیم ملی به جام جهانی برسد ، نشستی میان مسئولان برگزار کننده لیگ با سرمربی تیم ملی برگزار می شود. برنامه ها را روی هم می ریزند و حاصل این گفتمان اعلام تاریخ 22 تیر برای استارت بازی هاست. البته همان زمان کارلوس کروش می گوید بازی پلی آف هم قرعه کشی شود و حتی لیگ بدون مشخص شدن نماینده صعود کننده از پلی آف قرعه کشی شود و برنامه اش در اختیار تیم ها قرار بگیرد.
سرمربی تیم ملی با توجه به فشار بازی های ملی پوشان درخواست دیگری هم دارد . استراحتی نزدیک به 15 روزه به ملی پوشان. یعنی در بازه زمانی 27 خرداد تا 11 تیر ماه هیچ یک از باشگاه ها از ملی پوشان شان در تمرینات استفاده نکنند. این اما بهانه ای می شود برای تیم هایی که ملیپوشان بیشتری داشتند. مثلا استقلال که 8ملی پوش داشته ، تمریناتش را خیلی دیر آغاز می کند و حتی سرمربی این تیم هم در این روزها اصلا ایران نیست. او استدلالش این است که بدون بازیکن امکان برگزاری تمرین هم نیست. البته پرسپولیس کارش را زودتر شروع می کند. سپاهان هم شرایطی مشابه با پرسپولیس دارد. تراکتورسازی هم که ملی پوشان کمتری داشته ، با خیالی آسوده در اردو است.
در نبود کارلوس کروش و سفر او به پرتغال ، سازمان لیگ برتر تصمیم دیگری هم می گیرد ، آنها لیگ را 2 هفته عقب می اندازند و استدلال شان این است:« کروش گفته به ملی پوشان استراحت بدهید.» تصمیمی از سوی مهدی تاج که با استقبال اکثر تیم ها روبرو می شود اما خشم چند مربی مثل دایی و مایلی کهن را به همراه دارد. این دو از تصمیم سازی های کروش برای فوتبال ایران گلایه می کنند و سرمربی تیم ملی که خودش بزرگترین لطمه از این تغییر برنامه را خورده لب به اعتراض می گشاید.و او می گوید:« این ها از من شیطان می سازند و جو را علیه من می کنند درحالی که این تعویق بازی ها بیش از همه به ضرر تیم ملی است.»
کروش البته از اعتراض مایلی کهن ناراحت نیست. او باز یک قدم پیشتر از فدراسیونی هاست. سرمربی تیم ملی می داند این تعویق بازی ها یعنی تحمیل یک شوک به تیم های لیگی در فته چهارم بازی ها. جایی که هنوز فشار بدنسازی از بدن بازیکنان خارج نشده . این یعنی بازیکنان تیم ها دوباره باید بروند به تمرینات بدنسازی و این ضربه ای بزرگ است به تیم های لیگ برتری. کروش که خودش سالها در بالاترین سطح باشگاهی دنیا مربیگری کرده درباره وقفه های طولانی لیگ در فصل قبل می گفت:« من شرایط سخت همکارانم در تیم های لیگی را تمام وجود درک کردم. آنها برای کمک به تیم ملی سختی های زیادی کشیدند. می شد با یک برنامه ریزی دقیق ، هیچ یک از این اتفاقات نیفتد. اینکه یک تیم هر 4 روز بازی کند و تیمی دیگر یک ماه بازی نداشته باشد ، ظلمی به هر دو تیم است. امیدوارم سال بعد دیگر این اتفاقات نیفتد. برنامه ریزی برای لیگ این قدرها هم سخت نیست.»
او که صعود به جام جهانی را با همکارانش تقسیم کرده بود ، حالا با این برنامه ریزی دوباره زیر فشار انتقادات شان می رود درحالی که خودش هم یکی از منتقدان است. کروش از پیشتر به فدراسیون اعلام کرده بود در بازی 8 روزه 16 تا 24 مرداد که منتهی به یک «فیفا دی» است ، تیمش رابرای استارت نخست می خواهد. او البته در برنامه ابتدایی خود از فدراسیونی ها خواسته بود برای تدارک تیمی خوب در راه جام جهانی ، برای ها «فیفا دی» تیمش را 10 روز در اختیار داشته باشد اما حالا به همان یک هفته فرصت داده شده از سوی سازمان لیگ هم راضی است . ولی مشکل اینجاست که شوک نخست تعویق بازی ها لیگ را دوباره به بن بست می کشاند چون اردوی نخست تیم ملی هفته میانی مرداد ماه است. لیگ اول شهریور استارت می خورد و بلافاصه روزهای ششم و 10 شهریور روزهای بازی دوستانه فیفاست. تیم ملی به اردویی دیگر می رود. دوباره لیگ به وقفه می افتد و این روند تا پایان سال ادامه دارد.
کروش برای برنامه آماده سازی تیم ملی اردوهای خارجی متعددی را در نظر دارد. برنامه هایی که از لیسبون و بازی با تیم هایی مثل گابن آغاز می شود. مسابقه ای که کمی سبک تر است. در شهریور ماه تیم هایی مثل عراق و یک حریف احتمالی از آمریکای جنوبی یا مرکزی در دستور کار هستند. در مهر ماه تیم ملی با تیمی اروپایی بازی می کند و در تعطیلات ژانویه که با نیم فصل فوتبال ایران تقارن احتمالا ملی پوشان 2 هفته به برزیل می روند. این یعنی سالی پر فشار برای تیم ها که البته امسال باید جام حذفی را هم در لابلای بازی های شان برگزار کنند.
مهدی تاج می گوید به رغم تاخیر اتفاق افتاده در آغاز لیگ بازی ها بی وقفه پیش می روند و روز اول مارچ ، کروش تیم ملی را برای اردوی یک ماهه قبل از آغاز جام جهانی در اختیار می گیرد. تیم ملی که قبل از بازی های جام جهانی باید حداقل بازی با 2 تیم از هر قاره را تجربه کند ، به دنبال افزایش فشار تدرجی بازی هاست. این روزها به بازی با گابن ایراد گرفته می شود درحالی که گابن آغازی است برای رسیدن به یک روند موفق. البته دور از ذهن هم نیست که تجربه کودتا علیه ایویچ . تجربه فشارهای ماه های پایانی علیه برانکو ایوانکوویچ سبب شود تا هم فدراسیونی ها و هم نزدیکان به سرمربی تیم ملی به او هشدار دهند ، خیلی به دنبال بازی های سخت و بزرگ نباشد و در آرامش روند تیمی اش را پیش ببرد. اگرچه کروش برنامه اش را فاز به فاز پیش می برد و با تیم های بزرگ هم بازی خواهد کرد . البته به شرطی که فدراسیون فوتبال توان هماهنگی این بازی ها را داشته باشد. او سال قبل و در زمان اعتراض به بازیهای دوستانه تیمش گفته بود:« مگر برزیل و اسپانیا یا آرژانیتن برای تیم من هماهنگ شده اند که ما بازی نکردیم؟»

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوید IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    52 17
    نه اینکه تا الان به بهانه ها مختلف تعطیل نشده بود.این یه سال رو بیاین به کیروش گیر ندین.تا الان که بد ندیدیم از اعتماد بهش.بهتره باهاش همکاری کنن همه
    • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      1 1
      دادش مگه میخایم قهرمان جام جهانی بشیم!!!!!!!!هر 4 روز یه بار بازی کنن که همشون مصدوم میشن.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    27 94
    کی روش حیا کن - تیم ملی رو رها کن همه میدونند تیم ایران فقط و فقط بخاطر 2 پاس اشتباه مدافع قطر و کره جنوبی صعود کرد!!!!!!
    • شايان A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      7 1
      اونور قضيه كه تيم ما يه اشتباه هم نكرد تو دفاع رو هم ببين! قديما ما با اشتباه بازيكنامون ميباختيم ولي حالا برعكس شده، البته ميدونم كه فكر ميكني ربطي به كار كيروش نداره !
    • موسی IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      5 2
      شما یا امیر مافیا نسبت نداری ؟؟ وافعا برای خودم متاسفم که امثال شما در این مملکت هست یکبار هم که بعنوان تیم اول صعود کردین اینطور قدر نشناس هستید
    • سیاوش IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      8 0
      عزیزم اگر تیمی اشتباه نکنه تیم مقابل نمیتونه گل بزنه
    • arman A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      5 1
      تو به جا فوتبال نگاه کردنو تحلیل اون برو منچ ببینو تحلیل کن عزیز کـــــــــــــــارشناس
    • s s A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
      1 0
      اگه یادت باشه جام جهانیه 2010 گل تیم اسپانیا افساید بود اگه بازیه مالاگا و درتمندو تو چمپیونز لیگ دیدی درتمند 3 گلش افساید بود مطمعن باش اگه یکی مثل انصار یفرد جای قوچی بود ایران اخر هم نمیشد برید خدارو شکر کنید مهاجم تیممون بازیکنیه که از جلوی پای دفاع کره توپ می قاپه این نشون میده چقدر حرفه ایه داش فوتبال یعنی همین از کوچیکترین فرصت ها استفاده کرد که خدارو شکر مهاجم تیممون از کوچیکه کوچیکترین فرصت ها هم استفاده میکنه
  • بهمن A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    68 16
    اولویت با تیم ملی است و باشگاهها باید در خدمت تیم ملی باشند .
  • erfan IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    39 8
    به عقل خودمون رجوع کنیم، چه دلیلی داره که کروش انقدر پافشاری میکنه سر موضوع اردوهای تیم ملی؟ میتونه خیلی راحت توو سال با دو سه تا اردوی ساده و ذپرتی سر و ته داستان رو به هم بدوزه و بعد جام جهانی بره کشورش و لب ساحل آب پرتقال نوش جان کنه دلش برای تیم ملی میسوزه! نمی خواد توو جام جهانی موجب خنده و شادی تیم های دیگه شیم! کمکش کنید!! همین تیم ها و سرمربی هاشون که انقدر غر میزنن واسه اردوهای تیم ملی، بیشترین انتقاد ها رو از سبک بازی تیم ملی کردند در گذشته.. معجزه نمیشه کرد که ! نمیشه دو روز تیم رو بدن بهت ازش بارسلون بسازی! پلی استیشن نیست که! باید کار کرد با تیم!
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    27 32
    من بعید میدونم این قوتبال موفق شه. نرفته برمیگرده. خواهیم دید. اون دو سه روز هم میرن برزیل یه تفریح دسته جمعی!!!!!!!!!! خوش بگذاره.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      24 33
      گل گفتی. بازیکنانی که فقط برای پول بازی می کنند همون بهتر که حذف بشن ایشا الله
    • بهزاد IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      5 0
      چقد منفی بین! البته تقصیر تو نیست! الان این حالت تو جامعه همه گیر شده متاسفانه!!
  • هادی مولایی A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    1 3
    چرا اینقدر ساده و اجنبی پرستیم.ضمنا تیم ملی ما قبلا چوب این اردوها را خورده است تا موقعی که این اردوها در کار بود تیم ملی نتیجه نمیگرفت اما در این سه بازی اخر که تیم های باشگاهی بازیکناشونو در اختیار داشتند مانند استقلال ،هماهنگی تیم ملی بیشتر شده بود و تیم ملی نتیجه گرفت درود بر امیر قلعه نویی اسوه من
  • سیاوش IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    2 3
    قلعه نویی عجله نداره برای شروع تمرینات چون از الان تا 30 ساله دیگه قهرمانی تیمهاش قطعیه ! اگه بره لیگ سه مربی بشه اون تیم قهرمان لیگ برتر میشه !! مربیان عزیز تیم ملی مهم تر از لیگیه که قهرمانهاش مشخصه و هیچ تاثیری نداره برای بازیکنا شما که چه آخر بشید چه دوم لیگ کل پولتونو با پاداش میگیرد و همه تون بخاطر یک میلیون بیشتر هرکاری میکنید پس بیخیال تیم ملی بشید بذار کارشو بکنه ! به نظر من تیم ملی 30 بازیکن رو برداره از الان باهاشون کار کنه بهتره نتیجه لیگ مشخصه ولی با کار با بازیکنا شاید تونستیم بریم بالا از گروهمون !