معاون وزیر صنعت از روند تولید خودرو رونمایی کرد/گزارشی از انباشت مواد دارویی در گمرک به دست ما نرسید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری گفت: روند تولید خودرو در کشور همچنان کاهش است.

محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت از انباشت مواد دارویی در گمرک اظهار بی اطلاعی کرد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صالحی نیا که در نشست خبری روز دوشنبه حاضر شده بود در رابطه با عملکرد واحد های تولیدی، واردات خودرو و همچنین انباشت مواد دارویی در گمرک توضیح داد. 

اهم توضیحات معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه آمده است: 

تاکنون  گزارشی درباره انباشت گسترده مواد اولیه دارویی در گمرک‌های داخلی به دست ما نرسیده است.

* حدود 60 هزار واحد تولیدی فعال در کشور وجود دارد که 26 هزار واحد تولیدی در استان‌های مورد پایش قرار گرفته اند و به 4 گروه خوب، متوسط ، بحرانی و تعطیل تقسیم بندی شده اند.

روند تولید خودرو در کشور همچنان کاهشی است.  در حال حاضر دو خودروساز بزرگ کشور به جز بخش آپشن در مورد تامین سایر مواد اولیه و قطعات با مشکل مواجه نیستند و تنها مشکل این دو واحد کمبود نقدینگی است.

* دو خودروساز بزرگ کشور به دلیل وضعیت سهامداری دولت در آنها نمی‌توانند از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

* خودروسازان وعده داده‌اند که تا مرداد و شهریور ماه امسال تولید روزانه خود را از 2500 دستگاه فعلی به ترتیب به 3000 و 3500 دستگاه برسانند.

* براساس تصمیم گرفته شده از سوی دولت اجرای مصوبه تولید خودرو بر اساس استاندارد یورو4 تا پایان سال به تاخیر افتاد. دلیل این تاخیر نیز نبود امکان توزیع سراسری سوخت با استاندارد یورو4 و آماده نبودن شرایط برای تولید همه خودروها براساس استاندارد یورو4 بوده است.

امکان واردات بدون ضابطه خودروهای با ظرفیت بالای 2500 سی سی وجود ندارد. البته باید در این باره از گمرک سوال کنید. فرآیند واردات خودرو فقط مربوط به مدت زمان اعتبار ثبت سفارش آن نیست، بلکه بعد از آن مدت زمانی نیز برای گشایش اعتبار برای واردات خودرو در نظر گرفته شده است. بنابراین یک خودرو ممکن است 9 ماه بعد از تاریخ ثبت سفارش آن وارد کشور شود.

* قصد تعرض به اظهارات رئیس سازمان استاندارد را ندارم اما به هر حال مصوبه جدید درباره تاخیر در نصب ایربگ روی خودروهای تولید داخل مصوبه دولت بوده و لازم‌الاجرا است.

* مصوبه دولت با در نظر گرفتن جمیع جهات تصویب شده و برای ما وضعیت ایربگ سازان نیز مهم بوده است. اما به هر حال به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده دولت مصوب کرد که نصب ایربگ روی خودروهای داخلی تا پایان سال به تاخیر بیفتد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    6 0
    ملومه که روند کاهشی تولید خواهند داشت تولید کنندگان خودرو.وقتی سایتشونو میبندند بازار سیاه راه میندازند نیازی ندارند که افزایش بدند تولیدو.با تولید کمتر سود بیش تر.هیچ کسم که جلوشونو نمیگیره هیچ.کمکشونم میکنند واسه تورم.