۰ نفر
۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲

یک سال پیش در روزهای نقل و انتقالات تصمیم گرفتیم با بازیکنان دهه 60 و 70 مصاحبه کنیم. بازیکنانی که فوتبالدوستان ما از آنها خاطرات شیرین بسیاری در دل دارند و با آنها خیلی راحت ارتباط برقرار می‌کنند.

همه مصاحبه‌ها یک نقطه اشتراک داشتند: مجانی برای استقلال و پرسپولیس بازی می‌کردند. پرسپولیس و استقلال برای خود، اعتباری داشتند. ارزشی که باعث می‌شد بازیکنان برای بازی در آنها سر بدهند؛ اما چه شد که در این سالها اعتبار این دو تیم از بین رفت؟ چه شد که بازیکنان به راحتی به این دو تیم پشت می‌کنند؟ چه شده که بازیکنان برای این دو تیم ناز می‌کنند و با بازارگرمی می‌خواهند قیمت خود را بالا ببرند؟

علی پروین در مصاحبه امروز با ما گفت کریم انصاری‌فرد باید یک چیزی دستی می‌داد تا در پرسپولیس بازی کند. اما چه شد که او فصل قبل آن مقدار گرفت و این فصل هم آن طور که دایی در ورزش و مردم گفت، به دنبال گرفتن پول پیش بود؟ چرا پرسپولیس و استقلال آن اعتبار گذشته را ندارند و کسی نیست که برای پیراهن این دو تیم و برای دل هواداران عاشق این دو تیم بازی کند؟

ریشه‌یابی این درد البته کار چندان سختی نیست. مدیرانی به این دو تیم پا گذاشته‌اند که دوست دارند ناز بازیکن را بخرند. بازیکن می‌گوید تمام تیمهای سراسر اروپا مرا می‌خواهند و مدیر غیرورزشی تیم هم از ترس هر قیمتی که بازیکن بخواهد برای او پرداخت می‌کند. بازیکنان برای علی دایی و محمد دادکان نمی‌توانند ناز کنند و قیمت خود را در بازار نقل و انتقالات بالا ببرند چون آنها از جنس فوتبال هستند؛ اما برای مدیرانی که با فوتبال بیگانه‌اند، این کار را می‌کنند و خوب پولی هم می‌گیرند.

طبیعی است اگر دادکان بگوید بازیکنان فعلی بیشتر از 100 میلون نمی‌ارزند. طبیعی است اگر علی دایی ناز بازیکن را نخرد. آنها از جنس فوتبال هستند و خیلی خوب، بازیکنان را می‌شناسند.

آنچه مسلم است اینکه فوتبال ما نیاز به مدیرانی دارد که پول مفت به کسی ندهند و بجا خرج کنند. فوتبال ما مدیرانی می‌خواهد از جنس خودش. فوتبال ما مدتهاست که با ورود بی رویه مدیران سیاسی و نظامی و غیر ورزشی، از ریل خارج شده. کاش سالها قبل بود و فوتبال در اختیار فوتبالی‌ها قرار داشت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    2 6
    چقدر کودکانه می بینید ...!
  • کاظم IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    6 12
    حالا مثلا سالهای قبل چه گلی به سر ما زدن که این روزا اینا بزنن ؟ اتفاقا این فوتبال از ریشه مشکل داره
    • همید A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      6 2
      کاظم جون زیاد جوش نزن این چیزا تو مغز مبارکت نمی گنجه.
  • سجادیان سیدانی A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    20 2
    عامل اصلی گرانی و ناز بازیکن فتح اله زاده است که برای رسیدن به اهداف حود دست به هر کاری می زند . انشاءالله روزی می رسه که مثل یوونتوس تیمشو بفرستند دسته دو .
  • کیاوش92 A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    امروز فرهنگ تغییر کرده چون زمانه تغییر کرده باید با زمانه جلو رفت