قرار بود شاهد مناظره باشیم، در برنامه تلویزیونی«هفت»، بین همایون اسعدیان کارگردان سینمای ایران و حسین فرحبخش تهیه‌کننده و کارگردان. موضع هر دو طرف هم مشخص بود.

آقای اسعدیان که ساخت فیلم‌هایی چون «طلا و مس» و «بوسیدن روی ماه» را در کارنامه سینمایی اش دارد، مدافع خانه سینما بود و منتقد سیاست‌هایی که این بحران را ساخته بودند. آقای فرح‌بخش هم که کارگردان فیلم‌های «خصوصی» و «عطش» است، یکی از منتقدان هیات مدیره خانه سینما بود که همراه همفکرانش و با کمک سازمان سینمایی صنف‌های تازه‌ای را برای سینما تشکیل داده‌اند، موضوع مناظره هم ماجراهای خانه سینما و این دو هفته طوفانی بود که در نهایت به تجمع اعتراضی اهالی سینما ختم شد.

برنامه که شروع شد، منتظر بودیم تا نوبت به این مناظره برسد و حرف‌های دو طرف را بشنویم و از منظر موافق و مخالف به ماجرایی بنگریم که 3 سال تمام گریبان سینمای ایران را گرفته است.

با شروع مناظره، اما تازه فهمیدیم که فکر و خیال ما دقیقا مصداق بارز خانه‌ای است که پی آن روی آب بنا شده است. آقای فرحبخش که آمده بود تا عملکردها را نقد کند، بساط تهمت و افترا را پهن کرد، هیات مدیره خانه سینما را منافق خواند، دقیقا شبیه منافقانی که در حمله مرصاد وارد خاک ایران شدند، بعد آقا برزیده کارگردان سینمای ایران را «شعبان بی مخ» لقب داد و انواع و اقسام اتهام‌هایی را که می‌شد، برای اهالی سینما و کسانی که مقابل خانه سینما تجمع کرده بودند، یکی یکی بر شمرد. او از هر حربه‌ای برای به در کردن رقیب از میدان متوسل شد و در این بین ابایی نداشت از این که موافقان و مدافعان خانه سینما و هیات مدیره فعلی آن را دشمنان نظام جا بزند که برای گرفتن یا تمدید گرین کارت‌های شان جلو در خانه سینما نشسته بودند.

تا جایی که ما یادمان می‌آید، روز پنجشنبه 27 تیر هنرمندانی چون رخشان بنی‌اعتماد، کیومرث پور‌احمد، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، علیرضا داودنژاد، اصغر فرهادی، همایون ارشادی، مهتاب کرامتی، داریوش فرهنگ، محمد علی نجفی، رسول صدر عاملی، حسن پورشیرازی، محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، مازیار میری، غلامرضا موسوی و ... کسانی بودند که به شهادت گزارش‌های تصویری موجود دقایقی مقابل خانه سینما نشستند یا ایستادند تا با توافق نیروی انتظامی خودشان نقش انتظامات مراسم را ایفا کنند. مرور این نام‌ها و پرونده کاری و شهرت و اعتبارشان نشان می‌دهد که این افرا هنرور نیستند که بخواهند برای گرفتن گرین کارت یا تمدید آن در چنین تجمعی شرکت کنند و عکس بگیرند. این افراد هنرمندانی هستند که حضورشان در سینمای ایران و نقش‌شان در اعتلای آن بر کسی پوشیده نیست. حالا چگونه می شود که کسی برای محق نشان دادن خود و تفکرش چنین اتهامی را به این هنرمندان بزند؟ این پرسشی است که در صحبت‌های آقای فرحبخش پاسخی برای آن نبود.

همایون اسعدیان که سعی داشت بحث را در چارچوب عرف یک مناظره تلویزیونی پیش ببرد، خودش هم خیلی زود به این نتیجه رسید که در مقابل چنین ادبیاتی، نمی‌شود چندان به منطق بسنده کرد، به همین خاطر خطاب به گبرلو گفت که من حاضرم سکوت کنم تا ایشان حرف بزنند و مخاطبان برنامه دریابند که منطق طرف مقابل ما چیست؟

آقای فرحبخش در این برنامه چندبار از مجری(محمود گبرلو) هم تذکر گرفت، اما این تذکرها فایده‌ای نداشت. او متاسفانه به جای دفاع منطقی از خودش و همفکرانش، سابقه سینمایی‌اش را به رخ مخاطبان کشید، مدیرعامل خانه سینما را فردی رانت خوار معرفی کرد، هیات مدیره را به باد انتقاد گرفت و همه را رانت خوار نامید، روزنامه‌ها را بی نصیب نگذاشت و از یک رسانه به عنوان رسانه «دری وری» نام برد، مدیران ارشاد را بی عرضه خواند و ...

این ادبیات و رفتار و گفتار مقابل چشم میلیون‌ها ببینده‌ای شکل گرفت که در جای جای ایران پای تلویزیون نشسته بودند و ناخواسته شاهد محاکمه بسیاری از هنرمندان سینمای ایران در غیاب‌شان بودند، هنرمندانی که گناه‌ شان هنرمندی است و طی این چهار سال بارها و بارها به جرم این که هنر دارند و اعتبارشان را از هنرشان گرفته‌اند، نه از میز ریاست و مدیریت، اتهام‌های ریز و درشت بسیاری(حتی بخوانید فحش) از دوست و دشمن شنیده‌اند. مخالفانشان ثابت کرده‌اند که هیچ واهمه‌ای از توصیف آن‌ها با بدترین الفاظ ممکن نداشته‌اند.

جالب اینجاست که آقای فرحبخش در طول صحبت‌هایش مدام اصرار داشت که حرف‌هایش تهمت نیست و عین واقعیت است. اما سند و مدرکی برای هیچ یک از این تهمت ها نشان نداد. این رفتار متاسفانه بر فضای فرهنگی  و سیاسی ما غالب شده و انگار به دنبال دفن کردن بسیاری از آموزه‌های ماست. آموزه‌هایی که در طول قرن‌ها تاکید داشته‌اند«ادب مرد به ز دولت است.»

آقای فرحبخش آنچنان گرم تهمت زدن بود که اصلا یادش رفت خودش و تعدادی از همفکرانش پس از بحران (دقت می‌کنید این کلمه  چقدر در این چهار سال برای سینمای ما به کار رفته‌) اکران نوروز سال 1391 مقابل وزارت ارشاد تجمع کردند تا پاسخ گروهی را بدهند که مخالف اکران برخی از فیلم‌ها بودند. البته ناگفته پیداست که حساب بسیاری از هنرمندان حاضر در آن تجمع از حساب کسی که در برنامه «هفت» به جای مناظره دست به ویرانگری زد، جداست و حق آن‌ها بوده تا برای دفاع از ساخته‌هایشان مقابل وزارت ارشاد تجمع کنند.

برنامه «هفت» تمام شد، حرف‎ها زده شد، اسعدیان در طول برنامه توانست خودش را در مقابل این ادبیات کنترل کند و در دام تهمت و افترا زدن نیفتد، تا همچنان این امید برای ما باقی بماند که می‌شود به آینده امیدوار بود، که پیش و بیش از هرچیز ما و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، به اخلاق، ادب و عقلانیت احتیاج داریم، حتی اگر چند سالی را زیر بار فشارهایی از این جنس گذرانده باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 75
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین A1 ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    برای فرح بخش متاسفم
    • رضا A1 ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      من واقعا برا آقاي داوودنژاد هم متاسفم . چون ايشون اصلا نمي تونه خودشو كنترل كنه و داشت پلمب رو مي شكست كه اين كار جرم حساب ميشه. ايني كه ميگن ايراني ها جنبه تظاهرات آرام ندارن همينه. انگار حتما بايد به يه جا آسيب برسونن تا بگن تظاهراته. خبر لطفا منتشر كن.
    • پویا IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      3 60
      فکر کنم برزیده بود که داشت پلمپ رو میکشید نه داوود نژاد
    • احمد A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      25 0
      به فرموده امام علی : " الغریق تشبث بکل حشیش" ؛ غریق به هر خس و خاشاکی چنگ می اندازد".... شده حکایت آقای فرحبخش و شمقدری و دوستان ، که میخوان با جنجال یه جای رو برای آینده خودشون در سینما و ارشاد داشته باشند
  • پدرام A1 ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    482 7
    واقعا صبر ادب متانت همایون اسعدیان جای بسی تقدیر و تشکر دارد. از کسی که طلا و مس و بوسیدن روی ماه را ساخته و تهیه کننده سعادت آباد بوده کمتر از این هم نمی شود انتظار داشت
  • مجید IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    فرح بخش بی ادب بود ولی منطقش قویتر از اسعدیان بود مخصوصا اونجا که گفت طبق اساسنامه باید هر صنفی از وزارت ارشاد مجوز بگیره تا بتونه در مجمع شرکت کنه وقتی از این 29 تا خیلیاشون ندارن چطور اسعدیان میخواد مجمع رو با نماینده صنف های بدون مجوز به پا کنه بعد از قانونی بودن مجمع دفاع کنه هان؟!!
    • سیمین A1 ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      267 6
      در واقع داری شوخی می کنی می دونیم به همین خاطر چیزی نمی گیم شما خوش باشید
    • بی نام IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      205 7
      ادب مرد به ز دولت اوست الان گفتن سیمین خانوم
    • بیات IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      30 2
      مجید جان این منطق نیست این مطع به مغز صداقت گذاشتن ونابودیست
    • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      39 3
      واى خيلى بى ادب بود اصلا گرين كارت امريكا گرفتن چه ربطى. به تحسن داره گرين كارت گرفتن قوانين خودش را داره. ربطى به اين قضايا نداره
    • مجید IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      0 2
      اقا منفی دادن که هنر نیست من یه مطلبی گفتم شما هم مطمئنا که منطق دارید با دلیل ردش کنید تا منم قانع بشم ..موفق باشید
  • بی نام A1 ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    حرف های ایشون درست نبود. ولی شما هم حق نداری اینطور قضاوت کنی. اجازه بدید که مردم خودشون قضاوت کنند
    • سپهر A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      65 2
      با این منفی ها که خوردید، معلومه که مردم قضاوتشون در مورد اون دو نفر چیه!
  • علی A1 ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    خیلی یک طرفه به قاضی رفتین...
    • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      64 0
      کسی که ادب نداشته باشه تحت هیچ شرایطی مردم تاییدش نمیکنن.. انتظار بیجایی نداشته باشین
  • بی نام IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    فرح بخش برات متاسفیم همچنین برای اون چند تایی که اونجوری به در خانه سینما چسبیده بودن و داد و بیداد میکردن و میخواستن به زور در رو باز کنن مثلا شما هنرمندید خیر سرتون!!
    • محسن A1 ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      196 9
      اگر خانه شما را ازتون بگیرن درش رو پلمپ کنن شما چکار می کنید؟ می گید دست شما درد نکنه بسیار سپاسگزاریم نگین این حرف رو طرف مقابل اینا معلومه کیه چند نفر مث فرحبخش باور حرفاش رو که شنیدین فیلمای این طرف رو که دیدین حرفاشونم شنیدین
    • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      2 16
      عزیزم اولا این خونه این بنده خدا نبود و کل سنماگران ایران بود بقیه چرا این کار رو نمیکردن مواضع یک بام و دوهوا نگیریم از اینور میگیم رفتار فرح بخش اشتباه هست از اونور رفتار اون بنده خدا رو توجیه میکنیم
  • سعید IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    کاملا باش موافقم سینمای ایران در خدمت دشمنان ایران کار میکنه
    • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      84 3
      شما ماستتو بخور
    • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      4 6
      ادب مرد به ز دولت اوست مودب باش جوابش رو با منطق بده ...
  • بی نام IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    یه چیز جالب گفت فرحبخش اونجا که گفت برا گرین کارت و ...امده بودن
  • بی نام A1 ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    142 5
    این حرف رو قبلا جدی نگرفتیم حالام حقمونه همچین ادمایی
  • ساناز A1 ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    133 7
    این بار گبرلو مچکریم
  • بی نام A1 ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    176 7
    نه اسعديانن مچكريم چرا گبرلو
    • بی نام A1 ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      فقط و فقط روحانی مچکریم
  • بی نام IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    6 14
    فقط قاسم دهنوی
  • شهرام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    67 1
    من در تمام عمرم آدم به بي ادبي اين آقا( فرحبخش) در تلويزيون ايران نديده بودم متاسفم كه اين آقا و همفكرانش متولي حتي بخش كوچكي از فرهنگ و هنر اين مملكت باشند از كوزه همان برون تراود كه در اوست صدالبته از اين جماعت هيچ وقت بيش از اين انتظار نمي رود صبر و متانت آقاي اسعديان مثال زدني بود
  • حسین A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    60 1
    ادبیات آقای فرحبخش مانند فیلمش خصوصی است....راستی آقای فرحبخش شما که دم از رانت می زنید لطفا" به مردم بگویید اکران فیلم شما درعید جز رانت چه معنی دیگری می دهد
    • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      17 2
      3 تا اکران نوروزی پشت سرهم که رانت نیست.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    68 2
    بي ادبي ها ازسال88درتلوزييون شروع شده
  • اميرحسين A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    34 1
    تمام حرف هايش توهين بود اين فرح بخش مثلا گرين كارت امريكا
  • بامداد A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    2 17
    همش به خاطر اختلافات گذشته بین اقایون است
  • داری IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    58 1
    جنس صحبت های فرح بخش خیلی آشنا بود متاسفانه !!!!
    • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      6 0
      کاملا موافقم
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    50 1
    تفکر و رفتاری آشنا از گروهی آشنا که از 84 بر کشور حاکم شدن و از 88 اون رو تثبیت کردن چرا متعجب میشین
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    35 1
    ميگن كسي كه داره غرق ميشه همش دست و پا ميزنه و حتي به كف دريا هم متوسل ميشه تا شايد نجات پيدا كنه، ولي افسوس كه هيچ وقت اين كارها براش كارساز نيست.
  • ایرانی MY ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    55 2
    آقای فرحبخش تو عیناٌ همان چیزی هستی که از دهانت بیرون آمد
  • شهاب IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    41 1
    زودتر 13 مرداد بیاد!
  • ایمان IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    32 1
    کسی که اصلا بلد نیست صحبت کنه ادعای دایگی سینمای ایران رو هم داره ...
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    37 1
    کي بشه روحاني بياد سرکار از شر اين آدما راحت بشيم
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    32 1
    فرح بخش به رخ میکشید 30 سال تو سینما هستم اما دریغ
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    50 1
    از نتايج فرهنگ! سازي احمدي نژاد است.
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    37 2
    از مسوولین رسانه ملی درخواست می کنیم پخش سریال های ماه رمضان را متوقف و از آقای فرحبخش دعوت کنند برنامه های مناظره ای برگزار کنند و ما کلی از طنز سیاه ایشان بخندیم.
  • مهرناز IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    25 1
    اصلا چرا این ادبیات ها وارد سیاست و فرهنگ و غیره شده بود ؟
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    38 1
    این اقا حداقل حرمت این ماه رو نگه نداشتن و انقدر منیت کرد که حالمون بهم خورد مدام میگفت من فلان و من بهمان امیدوارم هنرمندانی که بهشون تهمت های اینچنین زشتی زده شد راهکار قانونی برای شکایت از این اقا داشته باشن.از مخالفت با نظام گرفته تا شعبان بی مخ.یه مقدار دیگه ادامه میداد همه اهالی سینمارو جاسوس موساد خطاب میکرد!
  • حمید IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    5 41
    شما فکر میکنید اونها فقط برای پس گرفتن خانه سینما اومده بودند . خیر چون احتمالا بساط این همه رانت خواری برچیده میشد . من یک سوال از شما دارم جناب نویسنده چرا خیلی از این تهیه کنندگان که به همین کارگردانان که گفتید در اونجا حضور دارند اعتماد میکنند و تهیه کنندگی فیلمهایشان را بر عهده میگیرند و هزینه های میلیاردی انجام میدهند و همون کارگردانان با فیلم های بی کیفیت موجب شکست تجاری تهیه کننده میشوند هیچ وقت ورشکست نمیشوند . ایا شما هیچ وقت شنیده اید تهیه کننده یا سرمایه گذاری اعلان ورشکستگی کنند ؟ خیر تا پول دولت هست و لابی هست اونها هیچ وقت ورشکسته نمی شوند
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    42 1
    ادبیات فرح بخش، ادبیات دولتمردانمون در این هشت سال رو دوباره جلوی چشممون آورد تا یادمون نره این ادبیات هوچی گری و لمپنیسم و سوال رو با سوال جواب دادن و تهمت و افترا و توهین، از کجا آب می خوره
  • بی نشان IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    45 1
    جناب فرحبخش ادبیات شما شرم اور است منطق و اخلاق آقای اسعدیان قابل تحسین است
  • باران IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    34 1
    بایداز برنامه هفت تشکر کرد که بعداز مدت ها یک برنامه توپ داشتن وحق الانصاف دست مریزاد.داره . اما این آقای فرحبخش با حرف هایی که دیشب دربرنامه هفت زد نشون داد آدم نون به نرخ روز خوره یی،اگر ایشون ادبیاتی که دیشب بکار برد نمی برد جای سئوال داشت چون کلا ایشون همچین شخصیتی دارند و من از رفتار و گفتار دیشب ایشون هیچ تعجب نکردم چون سابقه اینکارو داشت وداره. اما این آقا از دین و حضرت علی و...به میون آورد؛ مگرهردوی آنها مارو از تهمت وافترا سرباز نمیزنه؟ به هر صورت آقای فرحبخش با سابقه ی درخشانت در سینمای ایران،دیشب هم اخلاق رو باختی و هم مناظره رو.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    28 1
    حساب این مهمل ساز نون به نرخ روز خور از اول مشخص بود الان هم خدا رو شکر که مردم دیدن و قضاوت می کنن...به هر حال اینم آخرین تلاشهای یه جریان ورشکسته فکری دیگه نمی شه انتظار داشت متین باشن
  • علیرضا IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    12 1
    حق با اسعدیان بود اما فرح بخش هم به ماجرای حوزه هنری اشاره کرد که منیژه حکمت هم به آن اشاره کرد. خوب است که فیلمسازی از نهادی مانند حوزه هنری و یا شهرداری تهران پول بگیرد برای ساخت فیلم. اما نباید جلوی دخالت های بیجای حوزه و شهرداری در قبال نحوه اکران سکوت کند. فیلمساز باید آزاده باشد. نه تهمت بزند و نه پشت سینماگران دیگر را خالی کند. بعضی از دوستان پشت به سینمای بدنه و اجتماعی کرده اجازه دادن حوزه هنری در امور اکران دخالت کند. از این طرف هم دوستان مقابل رانت خواری کرده و بهترین موقعیت اکران را برای خود گرفتند. این پشت به هم کردن ها خوب نیست. این یعنی که هر کسی تنها به منافع کوتاه مدت خویش بیاندیشد و منافع جمع را فدای منافع شخصی کند. امیدوارم دیگر این بازی ها تمام شود و خانواده سینما سربلند.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    22 2
    امثال فرهبخش هستنند که سینما را به بیراه کشاندن. حتمنا خودشان پاک و منزه هستنند؟ تجربه نشان داده انکس که ادعایی میکند خودش مشکل دارد
  • آرشام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    34 1
    جالبه وزیر ارشاد خودشون خانه سینما رو بی دلیل منحل و سپس درصدد تشکیل یه جایگزین با افزاد خودشون که حتی نوع صحبتشون و بی ادب بودنشون هم مثل دولتِ برآمدند برای اینکه بعد از رفتنشون سینما رو در دست داشته باشند در خیلی از جاهای دیگه هم همین موضوع مصداق داره
    • بی نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      5 0
      در جواب افراد لمپن و بی ادبی که ادعای ساخت فرهنگ و ارزش رو دارن، می گیم: "آقای فرحبخش، با این کارها و اینجور حرفها، نمی تونی اعتبار بزرگان و زحمت کشان و جاودانگان سینمای کشور عزیزمون رو زیر سوال ببری."
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    23 2
    این فرحبخش کیه؟ چی کارس؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    35 2
    فرحبخش یه بار میگه من خودم معرفی نامه ها رو دیدم، 5 دقیقه بعد میگه من ندیدم ولی شنیدم که همه معرفی نامه داشتن یه بار میگه من به هیچ کس تهمت نزدم 20 ثانیه بعد میگه اعضای هیئت مدیره قبلی همه رانت خوار بودم :)
    • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      15 0
      مدافع رفتار غیر فرهنگیه
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    3 4
    حالا قراره ششم مرداد مجمع عمومی تو خانه سینما برگزار شه کی می خواد در خانه سینما رو براشون باز کنه که برن داخل ؟
  • محمد IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    49 2
    وقتی احمدی نژاد گفت کی گفته کار این دولت تموم خواهد شد راست می گفت!! چون آدم هایی مثل فرح بخش دولت احمدی نژاد را از نظر تهمت زنی بی مدرک و آسمان را به ریسمان بافتن و حرف بی پایه زدن ادامه می دهند!!
  • آزاده IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    22 0
    سلام به نظر من ای آقای فرح بخش یه بی سوادی بیش نبود مخصوصا اون قسمتی که گفت و اصرار داشت تعطیل کردن باپلمپ کردن یکیه!! این جور مناظره ها که توش یه نفر فقط تهمت بزنه و مدارک الکی بیاره و فرصت حرف زدن به طرف مقابلش نده چیز جدیدی نیست حتی به وزارت فرهنگم گفت بی عرضه! اصلا متاسفم برا اون فرهنگ و هنری که امثال این آقا توش باشن
  • شهاب IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    24 0
    واقعا باید برای اون فرهنگی تأسف خورد که آدمایی مثل فرحبخش مدافع اون هستن. ولی تنها جواب اسعدیان به اصرار پیاپی فرحبخش در مورد تعریف رانت خواری به اندازه گل تیم ملی به کره منو خوشحال کرد.
    • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      19 0
      راست میگی اینکه اول جوابشو نمیداد بعدیهـو قضیه اکران عید رو گفت و خیلی هـم روش تاکید نکرد عالی بود. اساسأ دم اسعدیان گرم. با آرامش و خویشتن داریش طرفو له کرد. خدائیش من بودم با جمله دوم فرحبخش با سر می رفتم تو دهـنش. هـمه زورشو زد که اسعدیان رو عصبی کنه ولی نتونست و فقط خودش رو ضایع کرد. تو این سالهـای اخیرم فیلماش کلأ داره ضرر میده و دنبال یه راهـیه که خودشو نجات بده ولی با این دست و پا زدنهـای بیهـوده فقط داره سریعتر غرق میشه.
  • علیرضا IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    28 1
    تهمت . افترا . اسنادش موجوده . عوامل فتنه . رانت خواری . همه اینها واژه هائی هستند که از زبان این دولت هر روز شنیده میشه . خدایا این چند روز را هم زودتر سپری کن.آقای فرح بخش که بجای بخشیدن فرح "بی اخلاقی بخشیدی.
  • تهرانی EU ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    34 1
    فرحبخش، سلحشور، احمدی نژاد، شریعتمداری، به نظر شما این ها برادرهای یک خانواده هستند؟ اگر نه پس چرا اینقدر به هم شبیه اند؟
  • باربارا IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    20 0
    این آقایون رو دیگه نمیشه کاریش کرد، ذاتشون. خرابه فقط چه خوب که خودشون دارن نقاب از چهره می اندازن و خودِ واقعیشون رو به مردم می شناسونن! فرحبخش که تازه وارد سینما نشده و همه می دونن که چه بلایی بر سر سینما آورده. تا الان دست روی هر ژانری گذاشته بعدی 3-4سال اون ژانر رو به نابودی و ابتذال کامل کشونده. شیوه مدیریتش در پویا فیلم رو همه می دونن! پس باید صبر کنیم ببینیم در دولت جدید شاهد چه تغییراتی خواهیم بود؟ هرچند که ایشون پشتشون خیلی گرمه و بعید می دونم.....!
  • کیان IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    8 0
    خیلی بی ادب بود، خیلی. من متاسفم که به یه همچین آدمی اجازه می دن تا در رسانه ملی، جلوی چشم میلیونها بیننده اینطوری بی ادبانه صحبت کنه.!!! آقای ضرغامی.! شما در جریان هستی.؟؟؟!!!!
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    10 0
    آقای فرحبخش با نحوه بیان و ادبیات خود که نشان از فرهنگ ایشان بود بخوبی به حقانیت آقای اسعدیان کمک کرد از کوزه همان برون تراود که در اوست
  • سعید IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    14 0
    فرح بخش خودش شعبون بی مخ دومه
  • reza IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    12 0
    خوبه هر کسی هر اعتراضی بکنه در این مملکت یک عنوان میگیره خوبه آقای فرحبخش نگفت اینهایی که در خانه سینما تجمع کردند خسو خاشاکند!!! شعبان بی مخ هم کم از خسو خاشاک نیستا!!! در این کشور برای بسیاری از کارها پول نفت و گاز هست و کشور ثروتمند هستیم مثل دادن چندین میلییارد به مربی فوتبال کروش ولی وقتی یک بار یک بن به اهالی سینما داده میشود و یا مقدار ناچیزی پول به آنها داده شود در تلویزیون با منت بر سرشان گذاشتن میخواهند بگویند که با یک بن و مقداری پول حق اهالی سینما داده شد !!! اهالی سینما مگر چه خواسته غیر معقولی دارند که انقدر فشار روی آنها هست؟؟!! آنها حتی خیلیهایشان بیمه هم نیستند . در سینمای ایران فقط تعداد کمی هستند که درامد آنچنانی دارند ولی بیشتر آنها با این تورم و گرانی زیر خط فقرند
    • بی نام IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      0 5
      از اب گل الود ماهی نگیر لطفا هم رفتار فرح بخش اشتباه بود هم اونی که به در حمله ور شده بود
  • ماجد IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    5 0
    بد صحبت کردخیلی
  • بی نام IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    3 2
    سخنی با خبر انلاین نون به نرخ روز نخور ...!!!
  • مایک IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    7 0
    ادب مرد به ز دولت اوست "خاطره ای است
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    6 0
    واقعا این دولت این همه آدب بی ادب رو از کجا آورده پاشیده تو فرهنگ مملکت. تو هرجا میری چهارتا آدم کوتوله بی ادب می بینی