کمیته انضباطی رای خود را در خصوص تخلفات تماشاگران سه تیم لیگ برتری صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ با توجه به اینکه تا کنون تنبیهات انجام شده برای تماشاگران متخلف، موثر واقع نشده و از میزان فحاشی و اهانت در ورزشگاه کم نشده است، کمیته انضباطی حکم به کسر امتیاز سه باشگاه لیگ برتری داد.

در بازی سایپا و راه آهن، تماشاگران تیم سایپا نسبت به داور فحاشی کردند که کمیته انضباطی یک امتیاز از تیم سایپا کم کرد.

همچنین در بازی ملوان و داماش به خاطر فحاشی طرفداران ملوان، یک امتیاز از تیم ملوان کسر شد. ضمن اینکه تیم داماش به خاطر رفتار تماشاگرانش محکوم به پرداخت سه میلیون تومان جریمه شد. افشین ناظمی سر مربی تیم داماش هم به دلیل عملکرد مثبت در آرام سازی سکوهای تیم داماش، مورد تقدیر قرار گرفت و سه میلیون تومان به وی پرداخت می شود.این رای مربوط به حوادث داخل ورزشگاه است و چنانچه تخلف و یا حوادثی بعد از مسابقه رخ داده باشد فعلا کمیته انضابطی اطلاعی ندارد.

دربازی استقلال و سپاهان نیز به دلیل رفتار ناشایست نسبت به داور از سوی تماشاگران تیم  استقلال، یک امتیاز از این تیم کسر شد. میر شاد ماجدی به دلیل مصاحبه علیه داوری دو میلیون تومان جریمه شد و جواد نکونام ، مهدی رحمتی و امیری-قائم مقام با شگاه به دلیل مصاحبه های تحریک آمیز بعد از مسابقه مورد تذکر کتبی قرار گرفتند که در صورت تکرار، تنبیهات شدیدتری برایشان در نظر گرفته می شود.

آندرانیک تیموریان به دلیل عکس العمل جوانمرادانه نسبت به رفتار زشت تماشاگران استقلال و مصاحبه درباره حمایت از داور، مورد تقدیر قرار گرفته و سه میلیون تومان پاداش برای این بازیکن در نظر گرفته شد.

ضمن اینکه رای سه باشگاه فوق در خصوص کسر امتیاز قابل تجدید نظر خواهی است و در سایر بخش ها(جریمه های مالی، تذکر و تشویق) قطعی و لازم الاجراست.

گفتنی است، از این پس کسانی که جریمه می شوند تا زمانی که جرایم خود را پرداخت نکنند،  حق بازی ندارند و در حمایت از تیم داوری از هفته سوم رقابتهای لیگ برتر به بعد اگر اقدامی از سوی تماشاگران هر تیمی علیه داوران صورت گیرد، تیم ها با مقوله کسر امتیاز مواجه می شوند.

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =