۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۹

در دست به دست شدن قدرت در ایران، ما چنان سخن می گوییم و عمل می کنیم که گویی قرار است این بار قدرت برای همیسه در دست برنده بماند و آنگاه به تفسیر متافیزیکی از امری عرفی می پردازیم...


یک.
محمد علی فروغی، به خردمندی، در مقدمه کلیات آثار سعدی نوشته اند: برخی گمان می کنند سعدی به زبان ما سخن می گوید اما در اصل این ماییم که مثل سعدی سخن می گوییم.

در واقع، این شیوه که ما بدان سخن می گوییم، ساخته-پرداخته سعدی است. سخن را اگر اندگی گسترده تر ببینیم، ما میراث-دار رودکی، فردوسی، خیام، نظامی، سعدی، حافظ، مولوی، فارابی، ابن سینا، سهروردی، ملاصدرا، و .... هستیم و ایشان، جهان-تصویری را شکل داده اند که ما در آن زاده می شویم، ورز می خوردیم، شکل می گیریم، در جهان به-سر می بریم و در می گذریم. ما، خواسته-ناخواسته، فرزند آن جهان تصویری هستیم که ایشان برساخته اند.

دو. دقیق تر اگر بخواهیم ادامه دهیم، تا قبل از عصر مردم و تا انتهای عصری که غلبه با نخبگان( یا هر طایفه و گروهی نه به انتخاب مردم) بود، جهان تصویر نخبگان، همواره، گفتمان مسلط را شکل می داد. ( و اغلب به این سبب که حاکمان این کار را به نخبگان مرتبط با دربار می سپردند) و جهان-تصویرهای دیگر در زیر پوست جامعه جریان داشت و اجازه ظهور نمی یافت؛ چه رسد به این که گفتمان مسلط باشد.

بنابر این، به جای تعبیر «جهان-تصویر ما»، باید از تعبیر «جهان-تصویر مسلط» سخن گفت و گفت که تا قبل از عصر ظهور و بروز مردم، گفتمان مسلط و گفتمان اهل سلطه، گفتمانی بود که مردمانی چون بیهقی، خوارزمی، مسکویه، ابن عربی، غزالی، رودکی، فردوسی، و... بر-ساخته بودند و هژمونی با این گفتمان می نمود.

سه. اما از پی ظهور توده و نقش آفرینی ایشان، هیچ جای دنیا، ظاهرا تاکنون، نتوانسته اند راه حلی قاطع برای تبدیل گفتمان غیرنخبگانانه به گفتمان نخبگانه بیابند. پس تفاوت گفتمانی در جامعه، همچون امری تغییرناپدیر، پذیرفته شده و مبنای تحلیل ها و تصمیم ها قرار گرفته است.

چهار. نوروزی از سال های رفته، داشتم گلستان سعدی، به تصحیح مرحوم غلام-حسین یوسفی، را ورقی می زدم تا رسیدن به بهار. عبارات درخشان سعدی در ذهنم طنین داشت که نوبت به پیام تبریک آقای احمدی نژاد رسید. در میان گفتار ایشان، و در مقایسه جهان واژگانی ایشان با گلستان سعدی، این پرسش از خاطرم گذشت که: «چه نسبتی هست میان دنیای سخن سعدی و دنیای سخن رییس جمهور نهم». و این پرسش با من بود، بویژه هر وقت که سخنی از ایشان می شنیدم یا می خواندم.

پنج. بی تواضع، خود پرسش بالا جذاب است آن قدر که همین جا می توان سخن کوتاه کرد؛ اما ادامه را به اختصار توان نوشت که گویی از اساس، تفاوت هست بین دنیای سعدی و مردی که براستی از مردم بود.

نقل این خاطره اینک بجاست که روزی دنیا دیده ای می گفت: احمدی نژاد رفتنی است.
که عرض شد: شخص ایشان را نمی دانم؛ ولی جامعه، قطعا، تیپ ایشان را تکرار خواهد کرد، باز-تولید خواهد کرد.

احمدی نژاد، نمایاننده آن بخش از مردم است که سال ها بوده اند اما دیده نشده اند. وی اصلا قرار نیست به زبان کسانی سخن بگوید که سخت سعدی می خوانند یا با دقت حافظ و مولوی؛ او دارد از کسان دیگری نمایندگی می کند.

این سخن ظاهرا گران است و پذیرفتنش گران تر؛ بویژه برای ما مردمی که همواره گمان می کردیم فقط یک گونه گفتار هست و دیگر هرچه هست از آن کم گذاشتن و فروتر گفتن است و بدین شکل، جانبدارانه به ارزش-داوری در میان گفتارها عادت کرده ایم.

کسانی از ما، از موضع گفتمان خود و یکه و یگانه دیدن آن از هر نظر، ارزش-داورانه از توده با عناوینی با پیشوند «فرو» سخن گفته اند؛ فرو از حیث های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، و ... . و چون تربیون های صوتی، تصویری، مکتوب، و ... اغلب در دست گفتمان مقابل بوده، حتی خود توده هم به این ارزش-داوری تن داده اند. اما به وقتش از نماینده خود حمایت کرده اند.

شش. خلاصه سخن تا اینجا این است:

1. حداقل در کشور ما دو گفتمان وجود دارد، یکی گفتمان نخبگان و یکی هم گفتمان توده های مردم؛

2. گفتمان توده را کسانی چون احمدی نژاد نمایندگی کرده اند؛

3. هیچ کدام از این دو گفتمان را نمی توان به دیگری تحویل کرد یا تغییر داد.

اما آنچه اکنون باید گفت این است که گفتمان ها هم دیر بر می آیند و هم دیر بر می افتند. بنابر این، فعلا و تا اطلاع ثانوی این دو گفتمان  را کسانی در عرصه های مختلف، و از جمله در سیاست و قدرت سیاسی، نمایندگی خواهند کرد. از این نظر، نام نمایندگان، نمایانندگان و حاملان این گفتمان ها مهم نیست؛ نام ها ممکن است عوض شود، مهم مرام های ایشان است که تکرار خواهد شد.

هفت. بنا بر این، احمدی نژادی باز هم به قدرت باز خواهد گشت. فقط امیدواریم احمدی نژادهای بعدی از احمدی نژاد های قبلی بیاموزند و کار را از نقطه آغاز نیاغازند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 210
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    من اگه جای احمدی نژاد بودم خیلی اروم سرمو مینداختم پایین و یواش میرفتم
    • بی نام JP ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      امیدوارم 4 سال دیگه باز بشن رئیس جمهور تا عدالت و رونق باز به کشور باز گردد ان شا اله
    • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      منم امیدوارم چهار سال دیگه زنده نباشم تا همچین روزی رو ببینم......منظورم برگشتن.......
    • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      2 0
      چطوری؟میبینین که تازه پست گرفته!
    • آرمان IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      اميدوارم با تجربه اي كه تو اين هشت سال و در اوج تحريمها كسب كرده، با برطرف كردن نقاط ضعف خود برگردد.
    • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      10 6
      احمدی نژاد پشت گوشش رو ببینه دوباره خودش رو بر مسند قدرت میبینه. اون ممه رو لولو برد! حالا آب بریزن اونجا که میسوزه (به اتفاق اونایی که توی این ماههای آخر خودشون رو به آب و آتیش زدند و کلی بیت المال رو حیف و میل کردند تا شاید مشایی یا جلیلی بیان سر کار).
    • صداي جوانان IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      5 7
      احمدي نژاد كه 8 سال رئيس كشور بود نتونست مصلحت نظام و كشور رو درست تشخيص بده / الان در مجمع تشخيص مصلحت چگونه ميتونه تشخيص بده الله اعلم...
    • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      13 12
      آقای بی نام از ژاپن،منظورت از رونق برگرده منظورت حتما بازگشت رونق به جیب هاته که می خوای از اون رانت ها استفاده کنی؟!
    • ضد استكبار IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      10 16
      چرا اينگونه بي خردانه سخن مي گوييد چرا با يد آروم سرش را پايين بندازد و برود بر عكس ملت مستضعف به وجود ايشان نياز دارند من بعنوان يك ايراني به وجودش افتخار مي كنم
    • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      ولی متاسفانه شما جاش نیستی! ایشون حالا حالا ها ول کن نیست! ایشون فکر میکنن مملکت رو گلستان کردن! و باید ادامه بدن!
    • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      بعضی از طرفداران احمدی نزاد هنوز در باد قدرت ایشان خوابیده اندوهرچند سخت است نبود ایشان برای طرفدارانش ولی احمدی نژاد برای ابد به تاریخ پیوست.مردم او و طرفداران فکری او را نمی خواهند .نسل حاضر بیدارتر از این است که بخواهد از یک سوراخ 2بار گزیده شود.
    • محسن IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      عدالت و رونق برگردد؟خدا چشمان شما را باز کند. در ضمن هنوز که دولت جدید اقدامی صورت نداده که عدالت!! و رونق!!!!!! رخت بربسته باشه.
    • amir A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      عدالت و رونق؟ فک کنم شما هم دچار توهم شدین
    • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      يعني شما معني رونقو واقعا نميدوني يا خودتو زدى به اون راه؟!
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      دیگه کسی بهش اجازه نمیده رئیس جمهور بشه
    • سبز A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      این اقا حرفهای برای گفتن دارند رازهای از اقا زاده ها پس مجبورند در قدرت نگهش دارند
    • بی نام EU ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      153 8
      در پاسخ بی نام اول لابد اگر برای ما آب نداشته برای شما نون داشته. آمارها و وضع زندگی مردم خلاف گفته هاتون را می گویند
    • م A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      داداش همین 8 سال عدالت ، قسمتی از کلمه عدالت برای مردم بس بود! اگه میخوای تست کنی الان برو تو خیابون از مردم بپرس چی بهتون گذشت ؟؟؟!!!
    • محمد A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      4 4
      زدن دانشگاه ايده بزرگي بود . خيلي حرفه اي عمل كرد. خاتمي 8 سال بي برنامه رو گذروند . برنامه هاي مقطعي . احمدي نژاد با اين ايده مطمئناً كوتاه نمياد . چيزي كه مشخصه اميدواريم اگرم اومد دست خالي نياد . يه 4-5 تا وزير درست درمون تو اين 4 سال پيدا كنه.
    • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      14 85
      احمدی نژاد هنوز هم در قدرت باقی اوست او هنوز رئیس جمهور ماست و لاغیر
    • بی نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      2 4
      این نظر شخصی رو که 8سال سختی کشیدیم و ال و بل و به عتنوان نظر مردم تعمیم میدین، با یه بررسی ساده و نگاه به رای 24 میلیونی دور قبل مردم به احمدی نژاد میشه فهمید حداقل 4 سال پیش اکثریت قاطع مردم خلاف همچین نظری داشتن که به احمدی نژاد رای دادن. اساسا یه قشری از طیف الیت که اصلاح طلب هستن وقتی رای میارن توهم خودمردم بینی دارن و فک میکنن همه مردم هم نظر اونها هستن(بماند که این دور کمتر از51درصد رای تازه اون هم کاندیدای اعتدال آورد)، ولی اگه رای نیارن ( که در حالت پیش فرض تقریبا اکثرا همین جوره مگه اینکه موجی رو راه بندازن) میگن مردم نفهمن و همین لیاقتشون هست و از این حرفا!
    • بی نام A1 ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      18 8
      احمدی نژاد نمیبخشم تو را، تویی که جوانی را از من گرفتی
    • استاد IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      6 0
      کاش دکتر میومد و یه کامند میذاشت.... کامند دکتر: دعا کنید تا 4سال دیگه آقا ظهور کنه تا من نتونم بیام .
  • جهان IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    خدا نكنه هشت سال مصيبت كشيديم كافيه
    • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      فكر كردي آقاي روحاني قراره معجزه كنه؟!!! بشين و نگاه كن.
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      4 2
      ممكنه معجزه نكنه قبول، اتفاقا اگه خيلي هنر كنيم بتونيم برگرديم به شرايط 8 سال قبل! بهرحال اميد بالايي داريم كه از دولت 8 سال اخير بهتر باشند كه هستند!
    • امیر EU ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      5 4
      شما درست میگین اینقد احمدی نژاد مملکت رو به عقب برده که دیگه فقط معجزه باید درستش کنه واقعا هنوز از احمدی نژاد طرفداری میکنین؟
    • شعله IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      درجواب بی نام ،خوبه که خودتان قبول دارید برای خروج از شرایط حال حاضر به یک معجزه نیاز است!
    • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      بله من قبول دارم كه شرايط كشور در تحريمهاي خارجي بسيار سخت است وگرنه اگر مشكل آسوني بود كه احمدي نژاد حلش ميكرد بنابراين چيزي شبيه معجزه نياز داره و يا اين كه سرمونو بندازيم پايين و حرف دشمنان را قبول كنيم.
    • امیر IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      اگه آقای روحنی بتونه تو 4 سال ؛ اوضاع کشور رو به 2 سال پیش برگردونه .... کار بزرگی کرده
    • علیرضا IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      72 3
      در جواب شعله معجزه ی خاصی لازم نیست، فقط باید یاد بگیریم که خودمون از خودمون شروع کنیم، دیگران کاری برای ما نمی کنند ...
    • بی نام FI ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      38 5
      خدایا 8 سال ویران کردن اقتصاد و زندگی مردم کافی نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ای کاش همه در قبال تصمیماتشان مسئولیت و پاسخگو بودند.انگار نظر مردم اصلا مهم نیست و چه بلایی سرمان آورد اصلا مهم نبوده
    • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      1 1
      این نظر شخصی رو که 8سال سختی کشیدیم و ال و بل و به عنوان نظر مردم تعمیم میدین، با یه بررسی ساده و نگاه به رای 24 میلیونی دور قبل مردم به احمدی نژاد میشه فهمید حداقل 4 سال پیش اکثریت قاطع مردم خلاف همچین نظری داشتن که به احمدی نژاد رای دادن. اساسا یه قشری از طیف الیت که اصلاح طلب هستن وقتی رای میارن توهم خودمردم بینی دارن و فک میکنن همه مردم هم نظر اونها هستن(بماند که این دور کمتر از51درصد رای تازه اون هم کاندیدای اعتدال آورد)، ولی اگه رای نیارن ( که در حالت پیش فرض تقریبا اکثرا همین جوره مگه اینکه موجی رو راه بندازن) میگن مردم نفهمن و همین لیاقتشون هست و از این حرفا!
  • ايراني IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    دو زار بده اش تو همين خيال باش
    • مهرداد A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 2
      نه که این اقا خیلی کار کرد خدایش حقمون هست هر چی بلا سرمون میاد لیلقت شما بیشتر از این نیست
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    گفتماني كه احمدي نژاد اون رو نمايندگي ميكرد گفتمان لمپنيزم بود نه توده مردم. اين كه آبو بريزيد اونجايي كه ميسوزه يا ممه رو لولو برد يا شما چيه كي هستين گفتمان توده مردم نيست. اينكه آدم به زبان مردم حرف بزنه يه مسئلست و اينكه با ادبيات لمپني و چارواداي مردم ايران رو كه ميراث دار يك تمدن كهن هستند رو نمايندگي كنه يه مطلب ديگه
    • محمد IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      بخدا من هنوز معنی این حرفا رو نمیدونم با اینکه 30 سال سن میکنم ولی تا حالا از این واژگان خوب فارسی (و نه پارسی) استفاده نکردم اینکه نوشتم فارسی چون اعراب پ ندارن مینویسند فارسی ما کلا عرب زبان شده ایم خودمان خبر نداریم شک نکنید این واژگام و جمله های ناملموس نیز از زبان عربی وارد زبان ما شده اند و الا زبان پارسی ما همچین واژه های بیگانه ای ندارد
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      1 1
      این کلمات رو ادمهای بی تربیت به کار می برند افرین به تو پسر خوب که اینا رو هنوز نمیدونی
    • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      احسنت بر شما و نظر وزينتان
    • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      2 0
      ادب مرد به از دولت اوست، بخصوص دو دولت اخير!...
    • عزادار مردم بي بصيرت IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      اگر يه ذره انصاف داشته باشي متوجه مي شدي كه آقاي دكتر احمدي نژاد حرف دل توده ها را مي زد و مردم به خاطر مردمي بودنش دوستش داشتند بعضي در حقش ظلم نه جنايت كردند و ايشان مظلوم اين دهه بود
    • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      0 4
      کاملا با شما موافقم. به نظر من نویسنده این مطلب برای دفاع از گفتار آقای احمدی نژاد به توده مردم توهین کرده اند. برخی از عبارات مورد استفاده آقای احمدی نژاد اگر توسط کودکی در یک خانواده عامی هم به کار برده شود مطمئنا با واکنش والدین آن کودک روبرو خواهد شد.
    • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      2 1
      اقای عزادار که به نظرم باید عزای خود و فرزندانت (نه خدای نکرده در از دست دادنشان بلکه از اینده زندگیشان)را بگیری یا شاید از سر سیری اینگونه حرف میزنی. جدی میشد از این بدتر مملکت داری کرد؟ میشد حکومتی با 75000000 نفوس را بدست کسانی داد که تاکنون بر 500 تا گوسفند نیز ریاست نداشتند. روایت است مشائی بیش از سیصد مسافرت خارج از کشور داشته برای چه؟ برای که؟ با توجه به کدام تجربه سیاسی یا حتی تحصیلی؟ بقایی که بود؟ چه کرد؟ سابقه او را کسی در رادیو میداند؟ او باید به نمایندگی از ایران بزرگ رودر روی رئیس جدید کشوری مهم در خاور میانه و افریقا که سالها با ما قهر بود مینشست شان من ایرانی این است بیش از 800 میلیارد دلار پول نفت و مشتقات ان در این 8 ساله به کجا رفت چگونه خرج شد؟!!
    • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 1
      باتشکر از دوستان در جواب اقای عزادار... اخوی ادمی که اینقدر شجاعت نداره تا از قدرت کناره گیری کنه و بزور برای خودش مقر و منصب کسب میکنه جایی در تاریخ نداره. عدالت هم کلمه مقدسی است. کلمه ای که مجری به حقش علی ابن ابیطالب بود! کلام و رویه عملی احمدی نژاد رو با حضرت امیر مقایسه کن تا ببینی چقدر تو حاشیه دارید با سنگ مذهب! اب به اسیاب انهایی میریزی که اگر زمان علی بود با اولین دروغ و تهمت و گرو کشی از قدرت محروم میشدن! امثال احمدی نژاد که با توسن مذهب به حق توده های گرسنه میتازند قطعا در گفتمان مذهبی منفور مقهورند. اقای روحانی هم اگر به ادعاهاش عمل نکنه با همین سرنوشت روبرو میشه... هیچکس استثنا نیست.
  • بنده خدا IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    به هر حال ایران جایی برای فرصتهاست ( البته برای کسی که میتونن ) آقای احمد نژاد هم یه فرصت دوباره برای احیای بیشتر مملکت پیدا کرده ... ! تبریک
    • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      4 5
      بنده خدا حالت خوبه؟ تو اين 8 سال كم فرصت داشت؟!
    • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      0 0
      چرا گفتمان شماها کلا با این دو کلمه - فرصت و ظرفیت - حال میکنه
    • بی نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 1
      ایران جاییست برای سوزاندن فرصت ها
  • محسن IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    145 9
    گشتم نبود نگرد نیست
  • ماني EU ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    ايشان آسيب شناسي خوبي كرده اند ، بايد آگاه بود ، چرا كه در آينده هم كساني با وعده هاي عوام پسندانه ظهور خواهند كرد ، شايد اسم عوض كنند ولي رويه همان رويه احمدي نژادي خواهد بود . احمدي نژاد به عنوان يك تجربه بايد مد نطر آيندگان باشد .
    • sadra IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 1
      برادر من تو اوج در آمد نفتی به جای این که بیاد با این پول زیاد اقتصاد رو از وابستگی به نفت دربیاره و تولید داخلیو بالا ببره بعد شروع کنه به هولوکاست هولوکاست کردنو نظم جدید جهانیو غرب در حال نابود شدنه گفتن اول بسم الله شروع می کند به تهدید غرب در شرایطی اونا می تونند به راحتی فروش نفت ما رو کم کنند یعنی یک ذره تدبیر نداشت آیا این تدبیر امام زمان بود ؟امام معصوم رو بازیچه کلماتش می کنه. توده هم فکر می کنه شاید این بدبختی ها سر امام زمانه امیدوارم تا ابد به تراز های بالای قدرت برنگرددو به همین سمتش قانع باشد
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    ای مصیبت زدگان بی نوا. نه هر سختیی که میکشید باعثش احمدینژاد بوده. ایران به خاطر ماهیتش یکه و تنها در برابر یک جریان پلید قدرتمند قرار گرفته. و راه رشدش رو سد کرده. ایران داره تاوان بستن مسیر حرکت این جریان رو میده. بی یا بدون احمدینژاد ماهیت ایران همین چیزی است که هست. فقط روشهای ایستادگی تغییر خواهد کرد.
  • رضا AE ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    99 26
    سلام بر جيبهاي خالي كه در حال حاضر دست كم مي تواند ماهي يكبار بار گوشت و ميوه داشته باشد سلام بر جيبهاي خالي كه خالي بود ارزاني و گراني فرقي نداشت چيزي در جيبها نبود ولي حالا حداقل چيزي هست يعني اميدي ... سلام بر جيبهايي كه هميشه نيمه خالي ليوان را مي بينند سلام بر جيبهاي خالي كه در گراني هنوز اميد در آن نهفته است مراد ايده ال بودن نيست كه نيست باشد بهتر شود كه انشاله مي شود مراد اين است كه قشري از جامعه متوسط به پايين چيزي براي خرج كردن نداشتن ولي الن دارن پس كمي هم متوسط به پايين فكر كنيم .... با تشكر
  • مالامیری چالوس A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    امیدواریم که این مرد زحمتکش وخدوم هرچه سریعتر به عرصه سیاسی کشور برگردند
    • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      6 5
      خدانکنه بلا به دور
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      1 0
      بلا اينو نوشتي كه ببيني چند تا ديسلايك ميخوري؟!!
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      79 14
      بابا تازه از دستش راحت شدیم ها
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    احمدی نژاد هرکی بود کابینه واعضای کابینه اش راخودش انتخاب میکرد وهمین بس بارفتنش دشمنان ایران شاد شدن به هرحال رئیس جمهور فعلی اقای هاشمی نه عموحسن کلید ساز
    • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      شیوه سخن طرفداران احمدی نژاد مثل خودش بی ادبانه و خارج از اخلاق اسلامی ایرانی است. اگر آقای دکتر روحانی از تجربیات مفید فردی که سالها برای انقلاب زحمت کشیده اند و قدرت نفوذ بین المللی دارند استفاده کند کار اشتباهی نکرده است.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 0
      انتخاب صفار هرندی و لنکرانی بر اثر فشار جبهه پابداری و انتخاب مصلحی از جای دیگری بود. کجا خودش انتخاب میکرد؟ واقعا خودش انتخاب میکرد و اینقدر تغییر میداد؟
    • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      میبینید ادبیات طرفداران احمدی نژادو؟؟تفکرشونو که دیگه نگو!از خودسری و خودرای بودن بجای نظر جمعی حمایت میککن!جالبه ها!
    • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      1 2
      اتفاقا ما دوست داريم ايشان از مشاوره عزيزاني مثل آقايان خاتمي و هاشمي استفاده كنند و مثل بعضي ها كه نظر كارشناسان را به هيچ انگاشتند عمل نكنند!
    • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      9 55
      اون اقای نظر جمعی میشه بگن از نظر کدوم جمع استفاده میکنه ؟
    • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      48 12
      آقاي هاشمي شعور سياسي بالايي دارد همان بس كه مردم با توجه به تمام تخريب ها ايشان را انتخاب كردند
    • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      2 0
      آقاي هاشمي رييس جمهور شدند؟!!! چرا زودتر نگفتي شيطون؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    اقای مالا میری ایشان برای خود ودوستانش خدوم وزحمتکش بودند وانشاالله دیگر برنمیگردند
  • مهدي13 A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 4
    عشق است احمدي نژاد
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    او بار دیگر خوار چشم سران قدرت و ثروت خواهد شذ به امید ان روز
    • محمد .ا IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      1 3
      اگه منظورت «خار» که میگن خار در چشم... وایشون نه تنها به وعده افشاگریش برای مفسدان اقتصادی عمل نکرد که حتی طبقه جدیدی رو هم به اون مفسدان اضافه کرد (نمونه اش افشای گزارشات متعدد فساد اقتصادی از یک میلیارد تا سه هزار میلیارده که البته در دولت ایشون انجام گرفته )- اما اگر منظورت « خوار » به معنی ذلیل و حقیره ( که از ساختار جمله ات چنین معنی ای مستفاد میشه ) باید بگم ریاست جمهوری و دولت دومین نهاد قدرت در ایران و اولین نهادسرمایه گذاری و اشتغال زاست و بنابراین هم در رأس قدرته و هم در قله ی ثروت ( البته بود )
    • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      2 1
      به نظر شما ثروت خود ايشون الان چقدره؟!
    • بی نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 3
      مجيد جان اون "خار"ه،خوار نيست دلبندم!!
  • حسن IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    4 1
    اين آقايوني که مي آيند اينجوري نقطه نظرات خود را اعلام ميکنند ، انتخابات 24 خرداد 92 را دقيقا" تجزيه وتحليل نکرده اند والا مي فهميدند که راي 73 درصد مردم به نوعي اعتراض به وجود احمدي نژادها و تفکرات آنها بوده و بالطبع 4 سال ديگر اگر مردم در انتخابات شرکت کنند بدون قيد و شرط امثال احمدي نژادها بايستي در خواب ببينند که مجددا" به مسند قدرت برسند
  • حجت A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    امیدوارم شعور سیاسی توده مردم آنقدر بالا رفته باشد که درک کنند روش پوپولیستی احمدی نژاد نتیجه ای جز سالها پس رفت و ایجاد جامعه ای چند پاره نخواهد داشت. امیدوارم جای دو گروهی که نویسنده نام برد دو یا چند حزب قوی در ایران شکل بگیرد که در آخر هر دوره حزب ها مورد چالش قرار گیرند و نه افراد. من از احمدی نژادهایی که دارند در گوشه کنار ایران رویای مدیریت جهان در سر می پرورانند واهمه دارم و گرنه که احمدی نژاد تقریبا تمام شد.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    شوخیشم زشته!
  • ميرزا IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    79 11
    به نظر بنده آقاي احمدي ن‍‍ژاد به قدرت باز نگشته و هر كاري هم صورت گرفته صرفا انجام عادتهاي سياسي قبلي مي باشد و همان رفتار با ديگر رئيس جمهورها. زير نظر داشتن افرادي كه احتمال خطر از آنها مي رود يك عمل و تفكر سياسي مي باشد. (لطفا ثبت كنيد).
    • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      0 2
      اين عادت سياسي در مورد خاتمي هم صادق بوده؟
    • sepide IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      1 2
      واقعا راست میگین؟ خیالم راحت شد مرسی. دوست ندارم امیدی که ایجاد شده به یاس تبدیل بشه
    • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      0 0
      دقیقا همینطوره. اونجا پارکینگ چنین افرادیه.
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    احمدي نژاد فرد شجاعي بود كه دشمنان خارجي به شدت ازش ميترسيدند و اين نكته مثبتي است.
    • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      1 1
      بستگی داره ترس و شجاعت را چی معنا کنی. شجاعت روبه رو شدن با زنان و فرزندان این مملکته که بنا به دلایل متعدد اسیر بدبختی هستند. مادری که با جسد فرزندش به دلیل خودکشی ناشی از استرس و کمبودها و اعتیاد مواجه میشه و.......................... شجاعت داد و هوار راه انداختن و قمه کشی نیست
    • مسعود IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      1 0
      اونقت میشه بگی این دشمنان همیشه دشمن از چیه ایشون میترسیدن؟ بابا بیخیال ...
    • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      1 2
      چاقو رو دست آدم دیوانه بدین همه ازش میترسن. اینکه دلیل شجاعت نیست؟!!
    • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 3
      داخلی ها هم از سیاست های بی منطقش میترسن
    • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      0 1
      دشمنان خارجي، خب اين دشمنان خارجي بعضي موقع ها با شجاعت خارق العاده زياده از حد ايجاد ميشن! باور كن ميشه اصلا ايجادشون نكرد!
    • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 2
      شجاع یا ..................
    • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      آره ديديم توي اين 8 سال چقدر گوشت تن آمريكايي ها آب شد و در عوضش ما چاق و سرحال شديم !!!
    • سليم IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      0 2
      واي .همه دشمناني كه از ترس احمدي نزاد قايم شده بودند كم كم از سوراخشان بيرون مي آيند.!!!!!! بابا دشمن چيه ؟ ...
    • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      1 0
      ميشه بگي پس چرا در آستانه رياست جمهوري آقاي روحاني، تحريمهاي بي سابقه وضع شد؟!!! انسان سازشكار به درد مملكت نميخوره.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      0 0
      اتفاقا دشمنان خارجي ایشون رو خیلی دوست داشتند.
  • پيمان IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 1
    آقاي احمدي نژاد محبوبيت خاصي در ميان اصولگرايان و اعتدال گرايان داره بنابراين اگر 4 سال ديگه در انتخابات شركت كنه اونوقت معناي رقابت اصولگرايان را با سايرين خواهيد ديد نه مثل انتخابات امسال.
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 0
    اگر آقاي روحاني تو اين 4 سال نتونه خواسته هاي مردم را برآورده كنه، مجددا آقاي احمدي نژاد با راي بالايي انتخاب ميشه.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    زنده باد مردی که فقط بخاطر باج ندادن به چپ و راست و کارگزار تحت فشار بود و تخریب شخصیتی شد و خدمات بینظیر او از نظر انسانهای کور دل و بی بصیرت پنهان ماند . تنها مردی که بدون امتیاز دادن به سران قدرت و ثروت با اراده و اعتماد بنفس زندگی کرد و فرهنگ ساده زیستی و عدالت را جایگزین فرهنگ ننگین اشرافت کرد . پاینده باشی مرد
  • علی A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 3
    من یکی مریدشم
  • علی اکبر A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 1
    خود ش نیاد یکی دیگه میاد
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 0
    بعد می خوان مملکت درست شه !!!!!!!!!! این اگر مصلحت می فهمید چیه الان اوضاع کشور این نبود !
  • باربارا IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 2
    احمدی نژاد همین الانشم از قدرت فاصله نگرفته! مجمع تشخیص مصلت نظام کم مسئولیتی نیست!
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 1
    شیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــره اقای احمدی نژاد بی صبرانه منتظر بازگشتتان به صحنه هستیم هنوز جاهایی از مملکت هستند که اباداند و نیاز به حضور پر صلابت شما دارند.
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 1
    آنها که به درستی احمدی نژاد را پوپولیست نامیدند فراموش نکنند که آقای روحانی در این جمع کاندیداهای ریاست جمهوری کارهای پوپولیستی فراوانی کرد آقای عارف و دیگران برنامه داشتند اما ایشان کلید و سلام پسران و دختران!!
  • aghahe IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    160 8
    خداوندا ايران را از خشكسالي ، دشمن و دروغ ايمن بدار.
  • دکتر برق A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    86 12
    فکر کنم قرا بزاریم دیگه اسمشو هم نیاریم که یاد نشه از دروغ واردات بی کاری چوب باستانی شکار بذرپاش رفاقت بجای صلاحیت
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    انشالله دیگه اسم احمدی نژاد رو هم نشنویم
    • سارا IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 3
      آمین یا رب العالمین
    • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 4
      بلند بگو آمین
  • آریوبرزن IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    59 9
    همیشه در جوامع پویا و فعال گفتمان توده ها همان گفتمان تیپ پیشرو والیت جامعه و یا نخبگان آن می باشد چنین جوامعی می توانند به پیشرفت واقعی دست یابند جامعه ای که گفتمان توده آن به تبع حاکمان خود دروغگویی و ریاکاری و لمپنیسم و بی فرهنگی باشد قطعا رو به انحطاط خواهد رفت.
  • كربلائي IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    15 79
    انشاالله
    • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      50 8
      كربلايي واقعا نظرت اينه؟!!! اشتباه نميكني؟!!
  • حسین نوری IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    تشکر خالصانه می کنم از رئیس جمهور زحمت کش و انقلابی و ساده زیست . راه دکتر احمدی نژاد ادامه خواهد یافت. شک نکنید منتها با برطرف کردن نقاط منفی آن.(سرباز انقلابی رهبر).
    • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 2
      ساده زيست! باهاش زندگي كردي مگه؟ نكنه تو مسافرتها شما رو هم برده بوده؟!‌
    • حامد A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      88 14
      همه چی تو ظاهر خلاصه میشه؟ احمدی نژاد واسه امسال شما که عقل تون تو چشمتونه خوبه.تفکر احمدی نژاد حمایت از فقر نیود گسترش فقر بود.ما نمیگیم روحانی معجزه میکنه همین که مثل احمدی نژاد نباشه پیشرفت مهمیه.شماهام یکم بیشتر مطالعه کن لدفن !
    • رضا A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      سرباز انقلابي! اگر قرار بود دوباره برگردد كه جليلي تان راي مي آورد!
    • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      2 1
      راه احمدی نژاد چیست؟ انکار هولوکاست ... ما هزینشو دادیم، او فقط لبخند عصبی زد بوسیدن استوار نامه سفیر ونزوئلا در تهران ... یعنی این استوارنامه انقدر مقدسه؟ مدیریت جهانی...بیکاری جوانان کشور خودش را چند برابر کرد کاغذپاره بودن تحریم ها... ما هزینشو دادیم، او فقط لبخند عصبی زد
    • نوید IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      0 1
      مگه قراره مردم همیشه یکجور فکر کنند همین مردم مگه از هاشمی متنفر نبودند و با اون عملکرد سیاهش که الان همتون یادتون رفته تا 8سال دیگه عملکرد احمدی نژاد هم یادتون میره
  • رامین A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 1
    من اطمینان دارم دشمنان این مرز و بوم از بازگشت وی خوشحال میشوند چرا که با سخنان و رفتار مغایر با اصول دیپلماتیک بزرگترین ضربه را به وجهه بین المللی کشور عزیزم وارد کرد کاری که دشمنان با صرف میلیونها دلار بودجه و وقت نتوانسته بودند انجام دهند
  • علی A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    سلام همه چیز در دنیا بهترین روش تا بدترین روش را بری اداره جامعه وجود دارد و می شود ان را بهبود داد اما در این 8 سال چه چیز بهبود یافت ؟ اخلاق فرهنگ دین ایمان سیاست اقتصاد و... شما یکی را بگوئید البته الان هم با وضع موجود خیلی مشکلات است زنده باد ازادی
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    ايشان عضو مجمع تشخيص مصلحت شدن! به احتمال زياد از اين پس مجمع تاثيرگذار تر خواهد بود!
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    کاملاً با شما موافقم.
  • محمد صدیقیان A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 2
    من کاری ندارم که احمدی نژاد کی بود و چه کار کرد . ولی هر چی بود ، از جنس خود مردم بود ، خاکی بود و خودشو نمی گرفت مثل بعضی ها
  • رضا IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 0
    تابوده همیشه مردم بازیچه دست عده ای بوده اندوهمیشه با مردم بازی کرده اند وتمام مشکلات رامردم تحمل کرده وثمره این سختیهابه کام عده ای رفته است وتوده ها بر ای نجات از شرایط موجود خود را قربانی خواص کرده اند ولی بعد از مدتی توده های مردم را به عقب زده وبرای گرفتن قدرت مردم را از هر نظر تحقیر کرده به طوری که تود ها دوباره به فکر جنبش افتاده اند ولی در طول تاریخ تود ه های مردم به نتیجه دلخواه خودنر سیده اند وهمیشه قربانی عده خاصی شده اند مردم به انقلاب اسلامی دل گرم هستند تا شاید به شرایط مطلوب مورد نظر خود برسندواین ازمایشی بزرگ برای علما می باشد تا اهداف مقدس اسلامی را به نتیجه برسانند ویک جامعه عدالت وقانون محور ایجادکرده تا تمام مردم از هر دین ورنگی در کمال ارامش وراحتی زندگی کنند ودر غیر این صورت باید جوابگوباشند
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 0
    ما از اقای احمدی تشکر میکنیم از طلا بودن پشیمان گشته ایم قربانت خیرت رلا ببر جای ریگه
  • reza IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 0
    اگه محمود احمدی نزاد برگردد پس از پایان دوره ریاست جمهوری شاهد این وقایع خواهیم بود : 1- قیمت دلار : 110.000 ریال 2- قیمت سکه : 180.000 ریال 3- ماشین پراید بدون ایربک : 530.000.000 ریال 4- تعداد مسافران به نیویورک و همراهان ایشان در سفر : 533 نفر که ویزا گرفتند و 1192نفر متاسفانه ویزا نگرفتند 5- هاله نور : سه لایه 6- کاغذ پاره های تحریم : خیلی زیاد 7- وزرای عوض شده : 96 نفر 8- تعداد شغلهای معاون اول ایشان : 423 شغل و...
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 2
    احمدی بای بای.حالا احمدی های های
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 1
    معتقدم كه ايشان واحد مساحت ايران را از متر مربع به متر مكعب تبديل كردن و اگه باز هم بخواد از تجربيات ايشون استفاده بشه قطعا ارتفاع اين مكعب بيشتر ميشه
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 1
    من احمدی نژادم.
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 0
    سلام این صحبت های دردی را دوا نمیکند 60 هزار سکه کجا رفت
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 0
    حتما خیلی کارهای خوبی کرده که دوباره بازگشت به قدرت داشته دیگه البته که برای ما ملت مصیبت بود اما حتما برای .....
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 1
    او قطعا شرمنده مردم است كه بارها حلاليت خواست اين يعني خودش هم ميدونه بهرحال بنده خداست و اگه نيتش خير بوده باشه ميبخشيمش ولي اگه نيتش هم خير نبوده نميبخشيمش اما اميدواريم اصلا به سياست و فرهنگ و هنر و آموزش و اين مقوله ها برنگرده اميدواريم بازنشسته بشن و در سلامت با خانواده زندگي كنن
  • ضد استكبار IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    9 86
    كدام مصيبت اگر هوش تدبير ايشان نبود با اين تحريم هاي شياطين و كارشكني آقازاذه هاي بي درد و بقيه ايران سقوط كرده بدو خيلي بي انصاف هستيد از خداوند برايش طول عمر زياد همراه عزت طلب مي كنم
  • مسلم IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    18 5
    این چه ربطی به تیتیر خبر داشت نظر دهید
  • امین A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    72 11
    مخالف این جمله هستم که احمدی نژاد نماینده توده مردم است، احمدی نژاد نماینده بلوغ توده مردم نیست.
    • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      19 88
      احمدي نژاد انساني مردمي است و از متن جامعه است و درد مردم مستضعف را ميدونه سفرهاس استاني واقعا عالي بود.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    80 11
    جون هر كي دوست داريد ديگه اسمشو نياريد - هميشه ميگن يادآوري يه موضع تلخ آسيب و فشارش از خود واقعه تلخ تر هست ! 8 سال به تلخي گذشت - خواهشا ديگه اسمشو نياريد شايد زودتر فراموشش كنيم .
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    16 75
    من که بی صبرانه منتظر اومدن رئیس جمهور محبوبم هستم
  • مجید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    53 7
    نه تو رو خدا
  • حسام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    کدام گفتمان احمدی‌نژاد مورد پسند توده مردم می‌‌باشد؟ لولو؟ قطع نامه دون؟ خرید گفتمانی از ارزون فروشی میدان ۷۲ نارمک؟ یا سفر دسته جمعی‌ با خانواده به نیویورک برای گفتمان؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    90 15
    احمدی نزاد به ... تاریخ پیوست !!!!!!!!!
    • ساغر IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      1 1
      امیدوارم احمدی نژاد و احمدی نژادها که فقط شعار میدن به تاریخ بپیوندند . مردم از فقر خسته هستند . در یک کلام مردم نیاز به آرامش دارند و امنیت روانی.
    • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      0 1
      به همین خیال باش
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    41 4
    متن جالبی بود اما کاملا با واقعیت تطابق نداشت.با توجه به نتیجه انتخابات 92 نمی توانیم به این منظر برسیم که امثال احمدی نزاد توده مردم را که دیده نشده اند رهبری می کند چون در بعضی روستاها گاه تا صد در صد به آقای روحانی رای داده اند. پیشرفت وسایل ارتباطی بحث دیده نشدن اقشار مختلف را کم و بیش از بین برده.
  • شعله IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    32 4
    ای خدا بازهم من جزو مردم شمرده نشدم!!!
  • بسیم IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    15 29
    شش ماه دیگر عملکرد روحانی را با شش ماهه اول احمدی نژاد مقایسه و قضاوت کنید
    • بی نام A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 0
      من پیشنهاد می کنم چهار سال روحانی را با هشت سال احمدی نژاد مقایسه کنیم. پنجاه درصدش هم تخفیف.
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    14 2
    حضرات موافق ومخالف موضوع مطلب چيز ديگري بود متوجه شديد؟
  • mohammad IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    6 37
    چرا بعضیاتون فکر میکنید فقط شما سیاست دوست ها و غرب دوست ها به روحانی رای دادید و از رای شما رییس جمهور شد؟؟؟؟ اصن خدایی حال بحث کردن هم دیگه نیست هر کی میاد بیاد
  • رضا IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    78 17
    خدا كنه هيچ وقت چنين احمدي نژادهايي بر سر قدرت نيايند.
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    محمود مردمي نژاد. نماينده مردم روستايي و مستضعف.
    • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      57 10
      نيست اينطور آقا نيست
  • بدون نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 0
    دهن كجي به ملت
  • هم وطن IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    46 8
    واقعا مگه این هشت سال چه دست آوردی داشته که بخواهیم دوباره آرزوی اومدنش رو داشته باشیم هرچند بعدها معلوم میشود ، که آیا مردم در جهل مرکب هستند یا خیر
  • مهدی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    9 44
    احمدی نژاد سیلی بود هشدار دهنده به دو جناح که دست از مخالفت با هم بردارند و همدیگر را قبول داشته باشند.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    17 1
    نگاه دو قطبی به مسایل نباید داشت همان طور که یکی از دوستان اشاره کرده است امروز امکان دسترسی به وسایل ارتباط جمعی خیلی گسترده تر از آن است که بشود گفت صدای نخبه گان شنیده نمی شود به نظر آسیب جدی توی نگاه حاکمیتی به نخبه گی و نخبه پروری است چنان که حاکمیت آن را وسیله رشد و ارتقا ببیند قاعدتا وسایل و ابزار ارتباط گیری از جمله تریبون ها و رسانه ها را در اختیارش می گذارد اگر نه سرکوب اش می کند و ترجیح می دهد که شرایط به روال مطلوب باشد در این جا تضاد و تناقض در ذات نخبه گی است که اصولا آن چیزی را می بیند که دیگران نمی بیند و جوری حرف می زند که دیگران نمی فهمند اگر می شد جمعیت نخبه کشور زبان مردم فهم داشته باشند که خوب نمی شه (مثال زبان سعدی) همه چیز حل بود
  • فرشید IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    59 11
    امیدوارم که دیگه آقای احمدی نژاد رو در عرصه قدرت نبینیم.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    52 5
    حاضرم دوره بعدی غرضی رای بیاره مملکت بره رو هوا تا اینکه احمدی رای بیاره و مملکت بره تو فضا . مردم پشت انتخابشون هستن و از روحانی حمایت کامل دارند هم این دوره هم دوره های بعد و 8 سال دیگه هم مطمئن باشید همین مردم میرن به از کسی حمایت می کنند که روحانی و خاتمی حمایتش کنند.
  • محسن A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    30 1
    در دایره قسمت اوضا چنین باشد .هر کس با هر تدبیری بتواند بار مردم را مال خودش بکند .و رنج انهارا مثل حضرت علی(ع) بر دوش بکشد دعای خیر مردم بدرقه راه او خواهد بود ام اگر با ندانم کاری بار مردم را بیفزاید .جز لعن .نفرین که دامنگیر هم هست نصیبش نمشود
  • هموطن A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 0
    محمود مردمی نزاد !!!!!!!!!!!تورو خدا خندمون نندازید.خیلی به فکر مستضعفین بود که انقدر گرونی و تورم شد اره؟اینهمه گرونی مردم رو بدبخت کرد.خونه.کار.ماشین .گوشت .مرغ .لبنیات.....بازم بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • فرزانه A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 0
    "ما قشر متوسط جامعه بودیم حالا قدرت خریدمون به صفر رسیده با این که شاغلم هر روز صبح با این دلواپسی بیدار میشم که چی میشه؟"این زبان من است که توده ی مردم هستم .حالا واقعا فکر می کنیدبه نفع من کار کرد!حالا دوستانی که میگویند احمدی نژا برگردد نا امیدی اکثریت مردم را نمی بینند؟!فکر می کنید با اتفاقاتی که هشت سال پیش افتاد چرا ما دوباره رفتیم رای دادیم برای این که دنبال یک روزنه ی امید می گشتیم که از این همه سختی نجات پیدا کنیم.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    آره گفتمان نخبگان زير درخت آلبالو با يك فنجان كاپاچينو با بوم نقاشي صورت ميگيره ،
  • ساغز IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    مردم خسته از افراط و تفریط هستن . آرامش میخوان. امنیت مالی و روانی می خوان . هیچ کس امید به آینده ندارد .
  • نصیب A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    جون مادرت نیا فقط...
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 0
    همین بی آبرویی برای این سایت و هوادارانش بس است که احمدی نژاد عضو مجمع شد ولی خاتمی خیر
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 1
    فعلا در جایگاه قدرت نشسته.دانشگاه متوهمها.دفتر رییس جمهور قدیمی.و حالا تشخیص مصلحت نظام بالای سر روحانی.کلا ایرانو دوباره تو دستهاش گرفت.اجل معلق بالای سر مردمه.تاز پولم میخواد رو که سنگ آتشفشانه.
  • محمدرضا IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    آقای صالحی دایره ی واژگانت رو گسترش بده.حداقل 10 بار از کلمه ی گفتمان استفاده کردی،توو یه جمله 3 بار پشت سر هم.احیانا با آقای جلیلی ارتباطی نداری شما؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    بابا دست از سر این ملت بردار بذار یه خورده اب خوش بخورند
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 0
    مردم در این 8 سال درس بسیار خوبی گرفتند که گول ظاهر و حرف طرف را نخورند که اگر بخورند چه مصیبتی به سرشان می آید!!!!
  • سوری A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 0
    فروغی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 0
    خیلی باحاله هرکی از احمدی نزاد دفاع کنه 1000تا منفی میگیره هر کی بهش بد بگه 2000تا مثبت میگیره بابا نگاه کن شاید چیز خوبی نوشته باشه
  • آنتی پوپولیسم IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 0
    احمدی نژاد نه در حکومت و نه در بین مردم دیگر جایگاهی ندارد، دوست محترم توده مردم را طوری نشان ندهید که احمدی نژاد می تواند نماینده اش باشد. در شهر ما گرمسار (زادگاه احمدی نژاد) خواهر احمدی نژاد در انتخابات مجلس شکست خورد . شما مردم را خیلی دستکم گرفته ای.
  • مصطفی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 2
    دولت جدید نیامده صعود تیم ملی فوتبال و بازی خوب والیبالیستها در دولت آقای احمدی نژاد را برای پا قدم خود می داند ، در دوره چه کسی بوده مورد قبول نیست، اگر به جام جهانی نمیرفت این را از بد قدمی خود میدانست یا نه!! این جور آدمها ما را امل فرض کردند.
  • mostafa IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 3
    منم امیدوارم چهار سال دیگه زنده نباشم تا همچین روزی رو ببینم......منظورم برگشتن
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 1
    دیگه بسمونه بخدا بس خیلی درد و رنج کشیدیم تو این چهار سال دوم
  • محسن IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 0
    تقسم بندی شما اشتباه است . گفتمان توده مردم و گفتمان نخبگان ، و احمدی نژاد را نماینده گفتمان توده مردم معرفی کردن توهین به مردم است . نویسنده یا احمدی نژاد را مردمی دانسته یا توده مردم را بی برنامه و بلبشو . . در هرجامعه سه گفتمان وجود دارد و در دوره های مختلف به دلایل مختلفی که میتوان به دو بخش توجه بیشتری کرد . گفتمان اعتدال ، گفتمان افراط که معمولا با زور و اعمال قدرت کارشان را پیش میبرند و گفتمان تفریط یا همانها که از هرطرف باد بیاد چهارشاخ میزنن. این گفتمان ها در هر طیف و طبقه جامعه وجود دارند و ربطی به نخبه بودن یا بیسواد ندارد. بلکه یک حالت غریزی و شاید تربیتی و اعتقادی در شکل گیری ان ننقش دارد.
  • مجید GB ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    16 1
    به نظر من زمان همه چیز را مشخص می کند دوستان
  • شهروز IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    11 35
    درود بر احمدی نژاد
  • قندنمک A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    14 4
    حالا چه ارتباطی بود بین احمدی نژاد و توده مردم؟؟!! هر کی که از نخبگان نیست دلیل نمیشه که از مردم باشه حافظا!
  • شهرام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 3
    چی بگم از مردم هزار رنگ بشینید وببینید چه بلایی برسرمان بیاورند این اقازاده ها امید دارم خداوند تقاص ظلم هایی که در حق احمدی نژاد کردند را هم از اینان و هم از مردم هزار رنگ بگیرد بی شک خداوند عادل و رحمان است....................................
  • قندنمک A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 12
    جالبه برعکس نظر خود ایشون! نه طرفداران آقای احمدی نژاد نه جناب نویسنده هیچکدام قبول ندارند که ایشون جز نخبگان بودن!!
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    6 34
    دم او رفیق گرم چه قشنگ گفت .........دکتر هرچی بود که کابینشو خودش انتخاب کرد .....به هیشکیییییییی هم باج نداد...غیر از اینه...با این همه دشمن هم که داشت هیشکی نتونست اونو خراب کنه وهمچنان محبوب خواهد ماندددددددد
    • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      2 0
      اره ديگه همين طوري مملكتو شخم زد لطفا سرتو از برف بيار بيرون تا معني خراب شدنو بفهمى
  • محمود بای بای EU ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    56 15
    کاشکی میشد محمود جون برای همیشه بای بای میکرد
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    10 57
    احمدی نژاد ازاد مرد بود
  • novin A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    1 1
    بایدقبول کنیم معرفی وزرای فعلی باشعارتدبیر وامید همخوانی ندارد.من چندنفرشان راکه دیدم زمانی مثل آچارفرانسه دست به دست می گشتندوظاهرا ازآن زمان تاکنون این کشور بااین همه دانشگاه وتجربه فعلی بازهم قحط الرجال شده است.من خودیکی ازرای دهندگان آقای روحانی هستم.اصلا انتظار دیگری بود ولی ظا هرا ایشان خودرابدهکا ربعضی ها می دانندکه چنین سهمیه ای رابه آنها داده اند ودر نگاه اول می شود فهمید که این انتخاب با شعارها منطبق نیست.چهارسال هم اینطوری خواهد رفت و.......
  • علي IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    5 18
    درودخدابرمحمود بنده نواز
    • بنده خدا IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      16 5
      ای بنده محمود برو بنده خدا باش
  • احمدی نژاد IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    7 16
    من دوباره برمی گردم ملت عزیز
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 0
    کسی با مردمی بودن مشکل ندارد. مشکل وقتی پیش میاید که کسی انهم در بالاترین مقام اجرایی اشتباه کند و حاضر نباشد مشورت و توصیه هیچکس را قبول کند و حتی وزرا و مشاورین خودش را . این هنر فقط نشانگر عدم توانایی ان فرد برای مسئولیت سنگین اداره کشور است و بس .
  • حميد٦٦ IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    11 0
    اميدوارم با توسعه همه جانبه و پايدار گفتمان عامه مردم به گفتمان نخبگان و قشر متوسط جامعه نزديك و نزديك تر شود واز دوران احمدى نژاديسم عبور كنيم .هر چند كمى اين انتظار ممكن است طولانى شود ولى از دولت تدبيرواميد اين انتظار ميرود كه با حركت به اين سو زمان را كوتاه كنند
  • مصطفی مصباح A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 9
    مسئله مهم کار است هرکس کارکند احمدی نژاد می شود و الا روزی اول کسی احمدی نژاد را قبول نداشت و باورنداشتند اما امروز که کاروشاه کاری کرده همه باوردارند دیگران هم سعی کنند باکارمحبوبیت پیدا کنند.
  • سايه A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    13 26
    نوددرصداين نظرات مطمئنامال تهرانه ونوددرصدشهرستانهاموافق احمدى نژادندچون اگرواسه تهرانىهاكارى نكرددرعوض شهرستانيهاخيلى ازش راضين بعدشم اجازه بديدحسن كليدسازيه كارى بكنه بعدپزشوبديدپيش پيش بهش افتخارنكنيد
    • معین IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      20 11
      سایه جان شما شهرستانی ها رو احمق فرض نکن. جنایت احمدی نژاد در شهرستانها سهمگین است. همین شهرستانها هم بدترین تو دهنی را در انتخابات 92 زدند. قرار نیست رییس جمهور جدید شاهکار کند بلکه قرار است ما را بیشتر به ذلت نکشاند. امیدوارم این لحن سخیف صحبت کردن احمدی نژادی- امثال حسن ......- از مملکت برگردد.
    • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      3 0
      سايه جان مگه شما از آرا شهرستان خبر نداري اين نود درصدي كه ميگي كجان ؟
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    7 7
    ایشون هنوز هم در قدرت هستن، نیستن؟
  • hamed IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 0
    نظر منو که هیچ وقت نمیزارن.اما بازم.... اقای احمدی نژاد قرار بود یه سری پشت پرده رو به ملت بگه.این اخرا هم که منظم کار میکرد و در رد صلاحیت مشایی کاری نکرد. من که فکر کنم این سمت جدیدو از قبل بهش قول دادن
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    10 28
    محمود جون دوستت داریم
    • بی نام A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      4 8
      دمت گرم
  • محمد A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    4 1
    ایشان از ابتدا هم صلاحیت تصدی ریاست جمهوری را نداشتند . کشور را با نا کارآمدی از بین بردند . شعارهای احساسی و توهم ایشان .تمام دنیا را با ایران بد کردند . .افرادی که حتی مدیریت یک نانوایی را نداشتند بر مسند وزرات نشاند و نتیجه این کار فقط اضمحلال کشور بود . شعار های پوچ این آقا را ملت هیچگاه فرامو ش نمی کند. تک رقمی کردن تورم. 1000 متر باغ ویلا به خانواده ها . هر نوزاد 1000000 میلون تومان . اعلام اسامی مفسدین اقتصادی.و .....
  • دانیال A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    4 1
    احمدی نژاد سال 87: قطعنامه کاغذ پاره است! احمدی نژاد سال 90: اینقدر قطعنامه بدید تا قطعنامه دانتان پاره شود!! احمدی نژاد سال به بعد: مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها است باید دست به دست هم حلش کرد!!!
  • فرزاد A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 1
    اول این مطلب رو بگم که من به شخصه هیچ موقع به آقای احمدی نژاد رای ندادم و در آینده نیز رای نخواهم داد.دوم باید بگم به نظر من ایشون اغلب افرادی ( به جز تعداد اندک ) رو که تو این مدت 8 سال به عنوان اعضای کابینه دولت معرفی میکردن شایستگیه پست و منصبشون رو نداشتن ( به دلایل مختلف که جای بحثش نیست )،ایشون معرفی وزراشون رو به روش آزمون و خطا انجام میدادن که همه عزیزان میدونن که فردی که به عنوان وزیر معرفی شد باید از هر حیث لیاقت اون منصب رو داشته باشه تا کار به تعویض ایشون حتی در برخی موارد در مدت بسیار کمی نکشه.سوم باید بگم منکر کار کردن ایشون تو این مدت 8 سال نیستم ولی کار کردن در چه مسیری؟ به نظر من ایشون تمام تلاش و سعی خودشون رو در مسیر نادرست و غلط به کار گرفتند که نتیجه ش میشه وضع فعلی .
  • ایکس IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 1
    واقعا با اینکه ادبیات طرفدارهاش هم مثل خودشه موافقم، هنوز هم که هنوزه یاد اون دو جمله ی بی شرمانه و بی نهایت بی ادبانه اش می افتم خجالت می کشم و متاسفم که در لوای یک همچنین آدم هایی هشت سال را گذراندم (جملاتش به نظرم اینقدر زشت بود که تکرارشون نکردم و صد البته که نه تنها همه ی ایرانیان خوب به خاطر دارند که در عرصه بین المللی هم ننگی است بس بزرگ) گفتمانش هم اصلا توده ای نبود! ایشان به جای اینکه فرهنگ و ادب را به روستاهای دور افتاده ببرند، به جای اینکه دست بی سواد ها و فقیران فرهنگی را بگیرند و دنیایی جدید را به ایشان نشان بدهند متاسفانه فقط لوله کشی آب و گاز بردن و کمک کردن که همان طور بی سواد و در فقر فرهنگی شدید دل خوش به خریدن گاو و گوساله جدید باشند! و ادبیاتشان را هم مثل ایشان کردند!
  • بی نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    4 1
    چرا خاتمی بعد از ریاست جمهوری برای مجمع دعوت نشد . چرا؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    2 1
    البته كه شهرستانيهاتاج سرندمن نه به شهرستانيهاونه هيچ آفريده ديگرخدابه خودم اجازه توهين نمىدم ولى اين ماييم كه بايدازخودمون بيشترانتظارداشته باشيم ومنتظررييس جمهورجديدنباشيم كه بيادشق القمركنه من مىگم فرهنگمونوحفظ كنيم بخودمون احترام بزاريم اگرجنسى گرون مىشه واسه احتكاروخريدش هول نزنيم و...
  • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 1
    هشت سال عدالت تحمیلی ایشان به اندازه هشت سال جنگ تحمیلی برایمان تبعات داشته است که تا سالها از قبل آن بخوریم! و منظور از خوردن: حسرت خوردن، چوب خوردن، و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
  • سعيد A1 ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    4 1
    شوخى اش هم اصلا خوب نيست تازه ٨ سال دفاع مقدس٢ تمام شده است
  • بی نام A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    6 2
    شوخى اش هم اصلاً خوب نيست
  • بی نام A1 ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 3
    تازه ٨ سال دفاع مقدس٢ تمام شد و ايران را خدا ازاد كرد
  • هادی A1 ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    9 16
    مضلومانه رفت ولی برمیگرده
  • سیستان IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    5 5
    اگه بیاد بازهم به احمدی نژادرای میدهم
  • شهاب IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    1 3
    دوست عزیز من محمد علی فروغی یک فراماسون اعظم بود چرا ازش حرف به میان میارید؟
  • عباس A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    3 7
    سلام بنده به عنوان یک استاد دانشگاه با بیش از سی سال سابقه نظر خودم را اعلام میدارم. مطلب ارائه شده شامل واقعیتهای غیرقابل انکار است. امیدوارم کسانی که چشم بر حقایق دوخته و فقط سخنگوی بی جیره و مواجب عده ای ... هستند، اندکی نیز خود را داور قرار داده و پیشرفتهای همه جانبه و در همه جای کشور (نه فقط یکی دو استان منحصر بفرد) را ببینند. از عزیزان هم وطنم تقاضا دارم دوران حاکمیت آقای احمدی نژاد را با دوران زندگی و حاکمیت شهید گرانقدر امیرکبیر مقایسه فرمایند. علی رغم برخی کاستی ها، این هشت سال جزو پربارترین سالهای انقلاب اسلامی هست. اجرتان با خدا باد.
  • علی A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    6 4
    دکتر باز می گردد ودل محرومین را شاد می کند ان شااله
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    7 3
    خداکنه4سال دیگه دوبار رئیس جمهوربشه انشا الله
  • بی نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    3 1
    امیدواریم دوباره احمدی نژاد رئیس جمهور شود، با تمام وجود ازایشان حمایت می کنم