حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی می‌گوید که علی جنتی گزینه‌ای مناسب برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرآنلاین، این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به سابقه آشنایی خود با علی جنتی گفت: «من ایشان را از دوران طلبگی در قم میشناسم و معتقدم که مدیر توانمندی هستند.»

حسن روحانی رئیس جمهور ایران علی جنتی دیپلمات و معاون سابق وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور را به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم به مجلس معرفی کرده است.

اکرمی افزود: «به‌هرحال سابقه آشنایی من با ایشان به سال ۴۳ پیش باز میگردد،خود ایشان هم امروز در مجلس گفتند که مقدمات را با من خوانده‌اند.»

علی جنتی امروز برای معرفی برنامه‌هایش به مجلس شورای اسلامی رفت و با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس دیدار و گفت و گو کرد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود:«بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دکتر جنتی سمتهای بسیاری داشتهاند و در وزارتخانه، استانداری و سفارت مشغول خدمت بودهاند و کارنامه روشن و مشخصی دارند.»

او گفت: «الان هم که آقای روحانی ایشان را به عنوان وزیر ارشاد معرفی کردهاند،باید بگویم نیروی مقبولی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده است

علی جنتی در گفت‌وگویی که با روزنامه قانون  داشت، گفته بود که در تمامی حوزه‌های فرهنگ از جمله سینما، کتاب، موسیقی، مطبوعات و ... با چالش‌های فراوانی روبرو هستیم،‌ که با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید، باید تغییرات اساسی در وضعیت موجود به وجود آورد. چه از نظر سیاست‌ها و چه از نظر نیروی انسانی‌ای که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

اکرمی نماینده سابق مجلس همچنین در خصوص دلایلش برای مناسب بودن گزینه پیشنهادی رئیسجمهور برای وزارت ارشاد گفت: «ایشان هم درس طلبگی و حوزوی خوانده است و هم درس دانشگاهی. در مسئولیتهایی هم که داشته هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اجتماعی تجربه کسب کرده است. ایشان مدتی در وزارت کشور بوده و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مسئولیتهایی داشته است. پس من حیث المجموع من فکر میکنم متناسب با وزارت فرهنگ و ارشاد سلامی است.»

او با اشاره به فرایند رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی از سوی رئیس دولت گفت:«الان هم در مجلس و هم در کمیسیونها نشستهای متعددی در حال برگزاری است و فراکسیونها به تدریج سئوالات خود را از ایشان مطرح میکنند. طی روزهای آتی نیز احتمالا پاسخها را خواهند گرفت و تا روز سه شنبه به یک جمعبندی درباره ایشان خواهند رسید

5757

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =