برخی از نمایندگان مجلس پیش بینی می کنند، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت پیشنهادی دولت یازدهم یکی از وزرایی خواهد بود که با نمره قبولی وارد استراتژیک ترین وزارتخانه دولت یازدهم خواهد شد.

آذرجزایری: به گفته حسین امیری خامکانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس حضور وزیری هامانه و نوذری دو وزیر دولت نهم در مجلس و تلاش برای رای آوری زنگنه یک پیام مشخص دارد اینکه بدنه نفت به شدت در تلاش است تا این مدیر بر مسند مدیریت نفت بنشیند و این یعنی آنکه بدنه نفت او را کاملا پذیرفته است.

به گفته او، طی روزهای گذشته اجماع بی نظیری بین کارشناسان و متخصصان نفتی برای رای آوری این وزیر پیشنهادی ایجاد شده تا جایی که شخص رستم قاسمی، وزیر فعلی نفت در پی رای آوری این وزیراست.

امیری متذکرشد: هفته گذشته یک جلسه ای درکمیسیون انرژی مجلس در خصوص آقای زنگنه برگزار شد که یکی از اعضای فراکسیون جبهه پایداری از بیرون کمیسیون وارد جلسه شد و شروع به مخالفت سیاسی با این وزیر پیشنهادی کرد که باعث ناراحتی اکثر اعضای کمیسیون انرژی شد چراکه کمیسیون ما کاملا تخصصی است و نباید موارد سیاسی را وارد مسایل تخصصی کرد.

براساس اظهارات سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، اغلب اعضای این کمیسیون با حضور زنگنه بر مسند مدیریت نفت موافقند و تنها تعداد بسیار اندکی از اعضا با این تصمیم مخالف هستند.

روبرت بیگلریان نیز یکی دیگر اعضای کمیسیون انرژی مجلس است که معتقد است: زنگنه  به دلیل تجربه گذشته خود در نفت می تواند مشکلات امروز این صنعت را شناسایی و در جهت رفع آنها عمل کند.

به گفته وی، این وزیر پیشنهادی اقتصاد سیاسی نفت را به خوبی می شناسد و می تواند در جهت تعامل با دیگر وزرای دولت اقتصاد سیاسی نفت را به خوبی پیش ببرد.

بیگلریان متذکر شد: دوره الان با دوره وزارت قبلی ایشان بسیار متفاوت است و فکر می کنم بهترین شخصی که می تواند شرایط موجود در نفت را مدیریت کند شخص زنگنه است.

یک عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس هم حضور زنگنه در وزارت نفت دولت یازدهم را موثر می داند و معتقد است: آنهایی که امروز با شعارهایی چون مبارزه با فتنه گرها در تلاشند تا با وزرای با تجربه کابینه روحانی مخالفت کنند چیزی از تدبیر نمی دانند و یادشان رفته که امروز وحدت مهمترین اصل پیشرفت کشور در شرایط موجود است.

محمد سعید انصاری تاکید دارد: اخلاق و منش زنگنه و همچنین تجربه وی در وزارت نفت از جمله نکاتی است که احتمال رای آوری این وزیر پیشنهادی را بیشتر می کند.

به گفته انصاری امروز روز مخالفت کردن نیست بلکه باید با وحدت، برادری و یکپارچگی برای رسیدن به هدف کلی نظام و پیروزی باورهای مردم ایران تلاش کرد.

 

زنگنه

علی مروی نیز دیگر عضو کمیسیون انرژی مجلس است که معتقد است زنگنه نیروی با تجربه و توانمندی است و قطعا شانس نشستن بر مسند مدیریت وزارت  نفت را خواهد داشت.

جبیب آقاجری یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس در خصوص نامزد پیشنهادی روحانی برای وزارت نفت تاکید کرد: گزارش هایی در خصوص نحوه عملکرد گذشته این وزیر پیشنهادی رئیس جمهور یازدهم در نفت رسیده که اگر درست باشد نظر بنده کاملا منفی خواهد بود.

وی در عین حال متذکرشد: نگرانی سیاسی هم در خصوص ایشان وجود دارد که اگر زنگنه در سخنرانی خودش در صحن علنی بر عدم همکاری اش با عوامل فتنه سال 88 داشته باشد قطعا جای نگرانی دراین خصوص نخواهد بود.

آقاجری متذکرشد: ابهاماتی که در خصوص قراردادهای چون کرسنت وجود دارد باید برطرف شود و صالح بودن ایشان مورد تایید قرار بگیرد که در اینصورت نظر بنده مثبت خواهد بود.

علی محمد احمدی یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است که تاکید دارد در شرایط فعلی داشتن تجربه و آشنایی با وظایف برای انتخاب وزرا از هر چیز دیگر برتر است و با توجه به داشتن تمام این اولویت ها توسط زنگنه وی شانس زیادی برای رفتن به وزارت نفت دارد.

غلامرضا اسداللهی دبیراول کمیسیون برنامه و بودجه هم چنین نظری دارد و تصریح می کند: زنگنه برای گرفتن رای اعتماد مشکلی نخواهد داشت چراکه ویژگی های یک وزیر لایق را دارد.

 

/31221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 6
    زنگنه خودش شایستگی داره ولی مدیرانش در مسیر شایسته سالاری نیستند. نمونه آن آقازاده معروف و وزرای ضعیف نفت در دولت نهم هستند که الان دور و بر زنگنه جیک جیک می کنند. همتون روی هم دیگه بدون حضور خارجی ها چه کاری ازتون میاد؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 8
    بشود ولی منهای مهدی هاشمی.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    1 8
    چرا نظر افراد زیر رو نمی نویسد؟ میرکاظمی رییس کمسیون انرژی سودانی نایب رییس کمسیون انرژی تمیمی نماینده شادگان خوزستان شکر خدا موسوی رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان و رییس فراکسیون نفت و گاز که بناست در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود و دیگران چون مخالفند؟
  • بی نام A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    0 0
    من اعتقاد دارم شاید ابهاماتی در مورد آقای زنگنه وجود داشته باشد اما در حال حاضر و با شرایط کنونی صد در صد به توانایی های ایشان نیازمندیم.انشاا... که ایشان با گذشته کاری ندارد البته به غیر از تجربیاتشان.و برنامه های خود رادر مسیر رهبری پیش خواهد برد.