تسنیم نوشت:

منابع نزدیک به مخالفان سوری گزارش دادند، درگیری‌های شدید بین شبه‌نظامیان کرد با یک گروه وابسته به القاعده در شمال سوریه در جریان است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک گروه فعال و نزدیک به مخالفان موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" امروز(سه‌شنبه) اعلام کرد، درگیری بین کردهای مسلح با شبه‌نظامیان یک گروه شورشی وابسته به القاعده موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" در سه روستای نزدیک به شهر راس‌العین دراستان حسکه در جریان است.

کردها بزرگترین اقلیت قومی در سوریه را تشکیل می‌دهند و شامل بیش از 10 درصد از جمعیت 23 میلیونی این کشور می‌شوند. از زمان آغاز بحران سوریه کرده‌ها به دو گروه طرفدار دولت سوریه و مخالف آن تقسیم شده‌‌اند.

این اقلیت قومی عمدتا در مناطق فقیر‌نشین شمالی حسکه و قامیشلی در نزدیکی مرز ترکیه و عراق پراکنده هستند. کردها همچنین در چندین منطقه دمشق و حلب مستقر هستند.

نزدیک به 30 هزار سوری که اکثریت آنها  کرد بودند در روزهای اخیر خانه‌های خود را  رها کرده و وارد منطقه خودمختار کردستان در شمال عراق شده‌اند. درگیری بین کردها و گروه‌های سلفی در چند ماه اخیر در شمال سوریه تشدید شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    12 8
    بازهم كارت كردي؟ صلاح الدين بيت المقدس را به اعراب هديه داد.اين شد. باستون فقرات عثماني ها پلكاني براي ترك ها شدند. اين شد. حال باهدايت تكفيريها به كردستان سوريه،سرگرم نابودي تكفيريهايي هستند كه ديگران توان آنرا ندارند. بعدا چه شود؟
    • بی نام A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      13 3
      نفهمیدم چی گفتی با این که تاریخ را خوب می دانم حداقل در مورد این چند اسم اما هیچ ربطش را ندانستم یعنی می فرمایید همه این کارها را کردها کردند صلاح الدین که خودش کرد بود آن وقت چه طور بیت المقدس را به اعراب هدیه داد؟ کسی که تا آخرین نفس علیه اشغال جنگید؟
    • حامد A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      12 4
      چی میگی؟ آخه اگه صلاح الدین نبود الان نه اسلامی بود نه مسلمانی! تنها کسی که جرئت کرد جلوی مسیحی ها وایسه اون بود حالا میگی بیت المقدس رو داده به اعراب! خوب بیت المقدس مال عرباست، پس کی باید اونجا باشه؟
  • کرمانشاهی IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    64 2
    خدا پشت و پناه کردها باشد که دلیرانه از خاک و ناموس خود دفاع می کنند .
  • کرد ایرانی A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    19 1
    کاشکی ما ایرانیا از هم نوعان و هم نژادان خودمون تو همه دنیا حمایت می کردیم! فارس،کرد،بلوچ و آذری.... همه ایرانی هستن.
  • بی نام IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    11 0
    ازتاريخ چيزي نمي داني.بيت المقدس را آزاد كرد.اما هيچ عربي حاضرنشدندكشتارونسل كشي كردها را درعراق وسوريه محكوم كنند.راي وفتوي به انفال انان دادند كه دراب وخاك تاريخي خود بودن.چندي پيش هم صدها گور دسته جمعي درتركيه يافت شد. جايي كه تا ديروز صحبت كردن به زبان كردي و... كه ما درايران ازادنه برخورداريم. ممنوع وجرم بود.ورودي شهرشان نوشتن يك ترك برابربا تمام دنيا!
    • بی نام A1 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      0 1
      شمام مردم آذربایجان قتل عام کردی این در به اون در
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    4 0
    درود به شرافتت
  • النصره US ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    اسلام مرز نميشناسد.چه كرد چه عرب چه ترك هركه با شريعت اسلام مخالف باشد ضد دين است