ایرنا به نقل از ابراهیم سحرخیز،معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

در مقطع راهنمایی که همان متوسطه اول نامیده می شود، یک پایه(اول راهنمایی) حذف شده و دانش آموزان وارد کلاس هفتم می شوند، از سوی دیگر کلاس هشتم نیز نداریم و کلاس نهم که همان پایه سوم راهنمایی است، دایر خواهد بود.
وی اضافه کرد: بخشی از کمبود نیرو در متوسطه از طریق اضافه کار تامین می شود که به نوعی کمک به معلم است و منجر به افزایش کارایی معلمان نیز خواهد شد.
سحرخیز تصریح کرد: در زمینه خواهران با کمبود نیرو مواجه نیستیم به گونه ای که برخی از همکاران خانم با کسری ساعت موظف مواجه هستند اما در مورد آقایان این گونه نیست چرا که در طی سالهای گذشته هرم جنسیتی نیروی انسانی به هم خورده و بیشتر استخدامی ها به عنوان مثال در نهضت سوادآموزی و دوره ابتدایی از خانم ها بوده است.
وی اضافه کرد: در برخی از مناطق از جمله شهر تهران تعداد معلمان خانم بیش از آقایان است که این کمبود را از طریق اضافه کار جبران می کنیم.

4717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    26 1
    حالا که معلم مرد کم دارید چرا به معلمینی که در مقاطع دانشگاهی در دانشگاه های شهر تهران قبول میشن اجازه تدریس در شهر تهران داده نمیشه و اونها رو به شهرستان های تهران ارجاع میدن؟!!! اگه هدف جلوگیری از انتقالی به شهر تهران هست من دانشجو که شب باید بیام خوابگاه دانشگاه ولی محل کارم باید شهرستانهای تهران باشه آخه آدم از این تصمیمات سر گیجه می گیره
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    26 8
    بجای اضافه کاری نیروی مرد با سواد بالا را استخدام کنید پول اضافه کاری را به نیرو های جدید بدهد تا کمی از بیکاران تحصیل کرده کم شود
  • یک فرهنگی A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    28 4
    وقتی برنامه ریزی وجود نداشته باشد و حل معضل را آن آقا با منحل کردن سازمان مدیریت وبرنامه ریزی بداند قطعا نظرش هم این است که با فرستادن معلمان زن به مدارس پسرانه مچکل حل خواهد شد.....
  • popo IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    32 23
    این مشکل فقط مختص آموزش پرورشه؟؟؟؟؟؟الان تمام ادارات بانکها به تصرف خانما درآمده ....پسرام تو خیابونا ناامید و سرخورده یا به راه خلاف یا به فساد کشیده شدن متاسفم واسه این سیاستهای استخدامی
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    4 6
    خب خانمها رو تعدیل نیرو کنید دیگه.چه خبره همه جا از بانک گرفته تا سازمان صنایع معادن خانمها رو استخدام کردن و مردان بیکار موندن؟
  • دلال مرکزی EU ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    8 0
    مرد کم نداریم، بلکه حقوق آموزش پروش آیا کفاف یک خانواده 4 نفری + اجاره خانه+ هزینه رفت و آمد و ... را میدهد که نان آور خانه بیاید و معلم شود؟
  • سر دفتر ازدواج A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    3 4
    وقتی صحبت از نفقه وریاست خانواده و تشکیل خانواده .....به میان می آید . آقایون می فرمایند این موارد جزء وظایف مردان است و خانم ها هیچ وظیفه ای در مسائل مالی ومادی خانواده ندارد. اما در سیاست گذاری استخدام خانمها در الویت است. وبه همین خاطر است که پسرها نمی توانند اقدام به ازدواج کنند و دختر خانمها هم به خاطر استقلال مالی که پیدا کرده اند تن به ازدواج نمی دهند ودر نتیجه وضعیت اخلاقی اجتماعی اینچنین می شود
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    4 6
    اگه قراره استخدام زن و مرد مساوی باشه خوب زنها رو هم بفرستید سربازی و نفقه و مهریه و خرج زندگی و بچه ها رو از دوش مردها بردارید.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      10 1
      فکر میکنین از حقوق ماهی 2 میلیون یه مرد چه مقدارش تو ماه خرج زنش میشه...از درامد باباتون چه قدر خرج مادرتون میشد...؟؟مادرتون قیافش 10 سال پیرتر از سنش نیست...؟؟به جای گفتن محاسباتی که رو کاغذه نفقه و مهریه...یه کم به واقعیت زندگی توجه کنین...معلومه که زنها باید حق اینو داشته باشن که کار کنن و واسه خودشون تجربه و درامد داشته باشن و بی منت هزینه های زندگیشونو بدن...همچین میگین سربازی انگار تو 2 سالی که پسرا میرن سربازی دخترا یه پاشون رم یه پاشون پاریس...دخترا هم همون خواهرای خودتونن...که شاید پول یه کلاس زبان رفتن رو هم نداشته باشن... حالا فکر میکنی فرقی میکنه که سربازی برن یا نه؟؟!!
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    1 0
    مشکلی که برای ایجاد این کلاس شش هست اینکه اگه کلاس 9 های الان پشت کنکور بمونند هیچ رقیب تازه ای براشون وجود نداره واسه ورود به دانشگاه چون الان کلاس هشتی نداریم و این ظلم به دانشگاه و علم کشوره.
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    2 0
    فکر می کنم این آقا را برداشته اند چرا اظهار نظر میکند
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    5 1
    چون خانمها با این مقدار دریا فتی کاربیشتروبهتر انجام میدهند
  • مهدی IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    5 0
    این عدم بالانس در نیروهای مرد و زن به علت نبود سازمان یا ارگانی است که پیش بینی نیازهای واقعی جامعه را داشته باشد. و در نتیجه دانشگاهها بطور کور اقدام به جذب دانشجو مینمایند. و این روند اشتباه باعث بیکاری افراد تحصیل کرده میشود. واز سوی دیگر کمبود متخصص در بعضی مشاغل به چشم می اید. خواهشمند است خبر انلاین این مسئله را بطور جد پیگیری نماید تا دولتمردان دلسوز اینده نگری بیشتری نسبت به نیازهای جامعه و جوانان داشته باشند.
  • معلم IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    1 0
    مهر ماه 94که هر سه پایه دوره اول متوسطه کامل شد این مشکل بیشتر نمود پیدا خواهد کرد
  • محمد IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    4 6
    همه جا اولویت استخدام شده خانم ها انگار آن ها باید خرج زندگی رو بدهند خوبه ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم چرا هیچ کس فکری برای این اتفاق نمی کند تا کی مردها بیکار باشند و خانم ها با ماشین های مدل بالاشون تو خیابان ها کلاس بزارند؟
  • ناصر IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    6 2
    نقل و انتقالات آموزش و پرورش از عجیب ترین نقل و انتقالات جهان محسوب میشه! بعنوان مثال بنده نیشابوری هستم و مدت 7 سال است در تربت تدریس میکنم و همکارم با اینکه تربتی هست 6 سال در نیشابور تدریس میکند! و هر دو سالهاست که از خانواده دور بوده و خواهان بازگشت به شهر خود هستیم اما ...
  • نیما A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    2 1
    خانم های بیان خواستگاری دیگه مثل هندی ها
  • ناشناس IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    2 1
    به خاطر اینکه بیشتر خانمها درس میخونند ، دانشگاه می روند و تحصیلات عالیه دارند. آخه ارگانهای دولتی ماهی 700 هزار تومان حقوق می دهند. کدوم مردی با این وضع گرانی و اجاره خونه های بالا میاد بره استخدام دولت بشه مجبور بره دنبال شغل آزاد بره تا بلکه بتونه از پس این گرانی سرسام اور بر بیاد. خانمها هم میرن سر کار تا کمک خرج زندگی بشن چرا بعضی از مردها الکی حرف اضافه میزنند ، کار نمیکنند ، هیچ کاری هم قبول ندارن بعدش هم............................
  • محبوب A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    1 0
    نه کلاس ششم از روی مطالعه بوده ونه استخدام نیروهای نهضت سواد آموزی که اغلب آموزشیاران ،خانم بودند نه آقا .ونه استخدام حق التدریسهاکه به صورت فله استخدام شدند .کاش کمی برای رضای خدا از روی مطالعه و تحقیق برنانه ریزیها صورت میگرفت .