فارس نوشت:

سخنگوی دولت و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور دیروز از ارسال اصلاحیه لایحه بودجه سال جاری به مجلس در صبح فردا - سه‌شنبه - خبر داد. 

محمدباقر نوبخت از اصلاح بودجه سال 92 در جلسه روز گذشته هیئت دولت خبر داد و گفت: پیش از این نیز گفته شده بود که منابع 210 هزار میلیارد تومانی بودجه سال 1392 دست نیافتنی است و مبنای این اظهارنظر نیز عملکرد بودجه در سال 1391 و 5 ماهه سال 92 بوده است. نوبخت با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای شفاف کردن بودجه سال 92 گفت: صلاحیه بودجه سال 92 به تصویب رسید و انشالله اصلاحیه این بودجه در صبح روز سه‌شنبه با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی افزود: البته در اصلاحیه این بودجه تلاش شده است به منظور جلوگیری از رکود پیمانکاران وابسته به بخش دولتی منابع جدید برای بودجه تصویب شود تا کاهش درآمدها به میزان 60 میلیارد تومان منجر به رکود نشود.

*ممبینی: اصلاحیه بودجه در دولت دهم آماده شد

رحیم ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری پیش از این اظهار داشت: در ارتباط با ابهاماتی که در قانون بودجه 92 وجود دارد در زمان دولت قبل مکاتبه‌ای با مجلس داشتیم و ایرادات را در 13 بند به آنها اعلام کردیم و تاکید داشتیم که این موارد باید برطرف شود وگرنه اجرای بودجه با مشکل مواجه می‌شود.

وی افزود: این موارد را به مجلس اعلام کردیم و مجلس هم در برخی موارد پاسخ مثبت داد و در برخی موارد هم پاسخ نداد، حتی برخی موارد قرار بود به شورای حل اختلاف ارسال شود.

ممبینی یادآور شد: مواردی در بودجه 92 وجود دارد که اجرای آن را با مشکل مواجه می‌کند و به همین دلیل دولت یازدهم به طور جدی به دنبال اصلاح بودجه است تا اجرای آن روان شود و با اصلاحاتی به شفافیت این قانون کمک شود.

به اعتقاد وی اکنون بودجه 92 از شفافیت لازم برخوردار نیست و متورم است به این معنا که منابعی برای بودجه پیش‌بینی شده که قابل تحقق نیست.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی اظهار داشت: از جمله این موارد حکم 7_2 بودجه است که عملا جلوی کارهای عمرانی با اولویت را می‌گیرد و لازم است که اصلاح یا حذف شود.

ممبینی ادامه داد: بر اساس این حکم، دولت نمی‌تواند در ارتباط با کارهای عمرانی با اولویت تصمیم بگیرد چرا که این حکم می‌گوید اگر به هر دلیلی دولت تصمیم بگیرد طرح عمرانی مهمی را صد در صد تخصیص دهد باید بقیه طرح‌ها را 90 درصد تخصیص دهد در حالی که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: تخصیص طرح‌های عمرانی باید متناسب با پیشرفت کار، شرایط انجام آن و زمان شروع آن باشد. بعضی طرح‌ها ممکن است مشکلات اجرایی داشته باشند و در بعضی طرح‌ها لازم نیست تخصیص بالایی صورت گیرد. به همین دلیل در قانون ماده 30 برنامه، کمیته‌ای به نام کمیته تخصیص پیش‌بینی شده است که هر سه ماه یکبار این کمیته تشکیل می‌شود، منابع را می‌بیند و متناسب با پیشرفت کارها تصمیم می‌گیرد که چگونه به طرح‌های عمرانی و مصارف جاری تخصیص دهند.

3939

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =