یکشنبه 6 اسفند 1396
شنبه 4 آبان 1392 - 08:04:00 چاپ
پرسشهای تصویری

دقیق به تصویر نگاه و در آن تأمل کنید؛ نظر شما چیست؟ - 4

وبلاگ > مؤذن جامی، محمدهادی - پرسشهای تصویری را به قصد اقتراح و نظرخواهی مطرح می کنم ، گرچه برخی پاسخ را بدیهی می دانند اما بیشتر ماها در عمل خلاف همین بدیهیات عمل نمی کنیم؟ این کمک است؟

79 دیدگاه
  • از تهران
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:15:06
    پاسخ
    2 0

    با تيشه اي كه خودمان به ريشه زديم نمي توان نجات يافت.

  • سورناسرداراشکانی
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:16:24
    پاسخ
    0 0

    حال و روز اوضاع مردم کشورم.

  • علی
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:17:39
    پاسخ
    0 0

    رفتار حکومت در برابر مشکلات مردم

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:18:02
    پاسخ
    1 0

    به افكار وثانيه ها وتصميم دقيق مربوط ميشه عجله هرگز

  • hooman
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:20:21
    پاسخ
    1 1

    حتی دشمنت هم میتونه باعث پیروزیت بشه، اگه خودت بخوای

  • مریم
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:20:25
    پاسخ
    1 0

    اره را بگیر و خودت را نجات بده

  • رضا
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:20:43
    پاسخ
    0 0

    رفیق نابابه یاشاید هم مارا به خیر تو امیدی نیست شر مرسان یا شاید هم خستس میفهمی!!!!×

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:21:42
    پاسخ
    0 1

    سلام من فکر میکنم دولت یازدهم را نشان می دهد که با واسطه دوستان خود در آینده دچار گرفتاری خواهد شد یعنی همان شوالیه سرخ پوش و مرد خاکستری و ....

  • امیر
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:23:55
    پاسخ
    1 2

    این یارانه نقدیه

  • میلاد
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:27:54
    پاسخ
    0 3

    مرا به خیر تو امید نیست شرمرسان

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:32:40
    پاسخ
    2 2

    بدون شرح

    • مجتبي
      پنجشنبه 16 آبان 1392 - 11:45:56
      0 0

      از پايين نمي تونست اره رو بده دستش كه چوبه رو ببره، از بالا ميده دستش، حس همكاري و تعاون در ايران

  • رضا
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:35:51
    پاسخ
    0 1

    فرد در حال سقوط: یارانه بگیر 45 هزار تومان در ماه است! فرد بالای کوه: مرفه بی درد جامعه ایران است!

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:36:11
    پاسخ
    4 1

    خدا به شخصی گفت:هرچه بخواهی به تو میدهم به این شرط که دو برابر آن را به همسایه ات بدهم! شخص گفت:ممنونم خدا،پس لطفا یک چشم مرا بگیر!!(متاسفانه این حکایت و تصویر بالا زبان حال بسیاری از مردم این زمانه است)

  • مسعود
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:46:39
    پاسخ
    0 0

    بيشتر در مسائل سياسي نمود دارد.بگرديد در عالم سياست كشورمان و ساير كشورها وجود داشته و دارد .مصداق خارجي آن را فكر ميكنم موضوع خانم بي نظير بوتو باشد و داخلي آن در همين يك دهه اخير رخ داد !

  • سعید
    شنبه 4 آبان 1392 - 08:49:08
    پاسخ
    1 0

    از هر نوع ابزاری برای کمک میتوان استفاده کرد اصل نیت است

  • سید مرتضی
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:05:44
    پاسخ
    0 0

    هم یاد قانون "مرگ خوب" (اوتانازی یا همون مرگ اختیاری) می افتم و هم یاد تلاش های تابلو های صداقت آمریکایی می افتم که تازگیها تو شهر تهران می بینم.

  • رضا
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:07:30
    پاسخ
    0 0

    ضرورت تامل و تمعق در مجهولات و اشتیاق نسبت به حل آنها از سوی کسانی که از چالشها نمی هراسند و در پی حل صحیح چیستان هستند.

  • م.خ
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:14:55
    پاسخ
    1 0

    کمک به نا امیدی و ایجاد یأس درون مردم !

  • اهوازی
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:18:33
    پاسخ
    1 0

    به نظر می رسد بعد از اینکه از چوب برای تجات دوستش استفاده کرده بود و موفق نشده بود تنها وسیله نجات او اره است و به خاطر اینکه به دست دوستش آسیب نرساند از سمت دسته اره را بهش رسانده

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:21:33
    پاسخ
    0 1

    اون کسی که به شاخه آویزان شده مردم ایران ، اقتصاد ایران ، فرهنگ و رفاه ایران و خیلی چیزهای دیگر است که در پرتگاه سقوط قرار گرفته و اون کسی که اره داره میده کسانی نیستند به جز افراطی های ایران که در این شرایطی که دکتر روحانی دارن یه پنجره ی امید برای نجات مردم باز می کنن ، امید مردم رو می خوان نا امید می کنن .

  • چوپان
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:26:17
    پاسخ
    0 0

    دوست ناباب؟ دود؟ دوست نادان؟ ای بابا منکه خودم پرسش مطرح کردم...

  • نرگس
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:28:26
    پاسخ
    0 0

    دوستي خاله خرسه !!!

  • فریدون
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:30:07
    پاسخ
    1 0

    برای نجات دیگران از سقوط و نابودی مهم نیست از چه وسیله ای استفاده میکنید چنانکه جراح از تیغ استفاده میکند ، شاید شما برای نجات یک فرد معتاد مجبور باشید اورا زندانی کنید یا ببندید

  • محسن
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:30:25
    پاسخ
    0 0

    خب معلومه ... دستش نمیرسه ... بخاطر همین اره رو گرفته سمتش تا بگیرتش و نجاتش بده

  • رضا
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:38:06
    پاسخ
    1 0

    قصدش کمک است با امکانات و فرصت کم

  • سعید
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:43:20
    پاسخ
    1 0

    حال رو روز خودمونه در ظاهر بهم کمک میکنیم اما با این کمک هامون ریشه همو میزنیم

  • تشنه علم
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:46:07
    پاسخ
    0 0

    تو اینجایی؟! خوشحالم که یافتمت...! جوابت را پیدا خواهم کرد و باز هم دنبال دوستانت خواهم گشت.

  • حجت
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:52:37
    پاسخ
    1 0

    اين بهترين نوع كمك است چرا كه ناجي با ابزاري كه توي دستشه سمت برنده اره رو خودش ميگيره و دسته اره رو به سمت فرد دراز كرده

  • احسان
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:55:38
    پاسخ
    0 0

    تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهت باز

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:56:14
    پاسخ
    0 0

    بعضی آدمها تنها راه نجات خود را بدست خود از بین میبرند

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:57:04
    پاسخ
    0 0

    از ماست که بر ماست .

  • آزاد
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:58:00
    پاسخ
    0 0

    درست شبیه ملت ایران و تیم مذاکره کننده ایرانی است در حالی که در حالت سقوط قرار داریم و تمامی بدبختیها و انزوای جهانی را داریم تحمل می کنیم ولی در تلاش هستیم خود را مثل گذشته بکشیم بالا. گروه های تندرو ایرانی همگام و موازی ناخواسته با اسرائیل به جای کمک به منتخب ایرانی ناخواسته ابزار سقوط را فراهم می کنند که این همان خواسته اسرائیل است.

  • حسین
    شنبه 4 آبان 1392 - 09:58:59
    پاسخ
    0 0

    سرنوشت هدفمندی یارانه ها

  • علی
    شنبه 4 آبان 1392 - 10:01:32
    پاسخ
    0 0

    اگر دسته اره هم به دست آن کسی که به پایین سقوط می کند برسد بازهم نفر بالایی هم نمی تواند آنرا نجات دهد به این دلیل که تیغه های اره دست آن نفر بالایی تکه تکه میکند ومجبور می شود که آنرا رها کند وآن نفر پاینی سقوط کند.

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 10:02:30
    پاسخ
    0 0

    شاید وسیله دیگه ایی برای کشیدن فرد در خطر به سمت بالا وجود نداشته و فقط همون اره در دسترس بوده. این برداشت شاید اشتباه باشه که قصد داره اره رو یده تا شاخه رو ببره. در واقع برداشت اشتباه ما از پدیده هاست که باعث قضاوت زودهنگام در مورد نیت افراد می شه. همچین بستگی به آگاهی و نگرش فرد دوم داره که از اره چه استفاده ایی می خواد و میتونه بکنه، هم میتونه برای برید شاخه ازش استفاده کنه و سقوط کنه هم میتونه اعتماد کنه و با گرفتن اره نجات پیدا کنه.

  • على
    شنبه 4 آبان 1392 - 10:10:45
    پاسخ
    0 0

    داستان آويزانى ماست و مناظرات سيما ... ما و پوسترهاى سطح شهر ... ما و شعارهاى سى ساله ... ما و خودمان ... همين

  • علی2
    شنبه 4 آبان 1392 - 10:11:47
    پاسخ
    0 0

    یه فرضیه دیگر هم صدق می کند به این نحوه که آن نفر بالایی اره به دست نفر پاینی می دهد ومی گه که این اره بگیر ودر خت ببر وخودت را راحت کن یعنی ببینید ما آدمها چقدر بی وفا شدیم ورحم وانصاف از میانمان پر کشیده است مثالی هست که می گویند با طناب تو به داخل چاه نمی روم.

  • مجید کشاورز
    شنبه 4 آبان 1392 - 10:18:34
    پاسخ
    1 0

    منظور این که در زمان گرفتاری در مقابل درخواست کمک،هستند کسانی که با کمک نادرست باعث تشدید آن می شوند،مثل تصویر بجای طناب،اره برای بریدن شاخه که بر او تکیه داشته برای شخص گرفتار فرستاده.حالا از روی عمد است یا نادانی بستگی به اهداف مغرضانه افراد دارد.

  • مهران . ت
    شنبه 4 آبان 1392 - 10:22:37
    پاسخ
    0 0

    نخیر-کمک به نابودی است.

  • meghdad
    شنبه 4 آبان 1392 - 10:24:19
    پاسخ
    0 0

    مطمعنا قصدش کمکه چون اگه کمک نبود اون شخص رو به حال خودش رها می کرد - شاید این مثال رو هم به یادمون بیاره ( عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد )

  • ایرانی
    شنبه 4 آبان 1392 - 10:25:02
    پاسخ
    4 0

    درسته که داره بهش اره میده ولی خوب میتونیم اینجوری فکرکنیم تنهاوسیله ای که برای نجات دادنش هست تابکشتش بالا همین اره هست!!!!!!!!!!!!!! مثل رابطه ایران و امریکا:-)

  • آرمان
    شنبه 4 آبان 1392 - 10:33:16
    پاسخ
    2 0

    يارانه نقدي

  • جمال
    شنبه 4 آبان 1392 - 10:36:04
    پاسخ
    0 0

    گذشت

  • حمیدرضا
    شنبه 4 آبان 1392 - 10:40:48
    پاسخ
    1 0

    بالایی به پائینی: با یه خداحافظی ما رو خوشحال کن!

  • امبر
    شنبه 4 آبان 1392 - 10:50:36
    پاسخ
    0 0

    "نا امیدی"

  • مهربان
    شنبه 4 آبان 1392 - 11:05:52
    پاسخ
    0 0

    پسرک برای کمک به پدر چیزی در خورجین ندارد. به ناچار به تنها وسیله ای که می تواتند دراز کند تا شاید پدر چنگی بر آن زده و به کمک پسر خود را بالا کشد همین اره است. این یعنی در این موقعیت نهایت تلاش و ایده.

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 11:13:06
    پاسخ
    1 0

    گل وخار

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 11:33:41
    پاسخ
    1 0

    دوستی خاله خرسه...

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 11:35:38
    پاسخ
    1 0

    بعضی چیزها شاید در ظاهر به ضرر ما باشه ولی وسیله ای برای کمک هستند... مهم این است که از ابزار در شرایط مختلف چگونه و برای چه چیزی استفاده شوند

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 11:44:52
    پاسخ
    0 0

    حمایت مجلس از هدفمند کردن یارانه ها (ایجاد کمیته ی امداد ملی) در زمان محمود.

  • فاطمه
    شنبه 4 آبان 1392 - 11:46:55
    پاسخ
    0 0

    تیر خلاص

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 11:51:56
    پاسخ
    0 0

    از روی عمل کسی نمیشه نیتش رو فهمید

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 11:52:53
    پاسخ
    0 0

    این که میخواد بیفته ایرانه اون بالایی هم روسیه

  • علیرضا یزد رحمت اباد
    شنبه 4 آبان 1392 - 12:02:44
    پاسخ
    0 0

    فکر کنم اگه عمیق بهش نگاه کنیم تو زندگیمون تاثیر داره..ماها غیر عمدی تو زندگیمون این کارا انجام میدیم

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 12:07:10
    پاسخ
    1 0

    خو داره نجاتش میده دیگه-یعنی من خنگم که چیز دیگه ای نمیبینم؟خخخخخخخخ

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 12:11:28
    پاسخ
    0 0

    صد رحمت به این شخصی که داره اره رو میده دست طرف تا خودش شاخه رو ببره!یه گروهی تو کشورمون هستن که از همون لب پرتگاه اره رو پایین میارن و خودشون اون شاخه نازک رو میبرن تا ما سقوط کنیم؟!! نمونه ش گروه های خودجوش!یا مقاله نویس روزنامه کذایی!

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 12:17:04
    پاسخ
    0 0

    متاسفانه در حال حاضر ایران این کاریکاتور واقعیت است و در اجتماع هر روز با آن مواجهیم. مترو، خیابانها، اتوبوس و ....

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 12:34:23
    پاسخ
    0 0

    دقیقا مصداق پوستر های شهر تهران برای مذاکرات با امریکاست

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 12:42:32
    پاسخ
    0 0

    شخصي به خطر افتاده ديگري به او كمك مي كند كه زود تر نابود شود . در صورتيكه بايد اورا نجات دهد.....

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 12:42:35
    پاسخ
    0 0

    حالم بد شد

  • حسین
    شنبه 4 آبان 1392 - 12:54:16
    پاسخ
    0 0

    یارانه نقدی که دولت به مردم داد دقیقا همین کارکرد را داشت.

  • حسام
    شنبه 4 آبان 1392 - 13:04:10
    پاسخ
    0 0

    این هم یه راهیه برای رهایی

  • asghar
    شنبه 4 آبان 1392 - 13:05:32
    پاسخ
    0 0

    پرداخت یارانه ها

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 13:17:54
    پاسخ
    1 0

    دستش نمیرسه، اره رو برداشته که بتونه نجاتش بده.

  • بی نام
    شنبه 4 آبان 1392 - 13:25:36
    پاسخ
    0 0

    ایران رو توصیف میکنه

  • خسته
    شنبه 4 آبان 1392 - 13:31:49
    پاسخ
    0 0

    شخصی که حاضر هست دست خودش بریده بشه ولی کمک کنه طرف از پرت شدن به دره نجات بده به نظر بنده مصداق همین دولت کنونی هست که حاضر شده هر چی در توان داره انجام بده تا مردم رو از این وضعیت نجات بده با اینکه می دونه کسانی دارن از پشت و جلو خنجر می زنن و تو این راه صدمه های زیادی می بینن

  • غلامرضا
    شنبه 4 آبان 1392 - 13:43:29
    پاسخ
    0 0

    اینم یه جور کمک کردنه دیگه شاید طرف دلش نمیاد دستشو ول کنه اماخارج از شوخی میخاد با اون اره سراون شاخه رو ببره بزنه تو دیوار تا با دوتادستش آویزون باشه اما نه اینی که میگم پیدا نیست ولی اینجوریه طرف روی یه بشکه ایستاده که اره رو از اون آقاهه بگیره تا این چوبه رو ببره

  • مارشال
    شنبه 4 آبان 1392 - 14:05:12
    پاسخ
    0 0

    دستت زخمی نشه

  • محمدرضا
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 07:53:52
    پاسخ
    0 0

    خودتو راحت كن

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 13:15:30
    پاسخ
    0 0

    یعنی اونجا اره بود یه تیکه طناب یا لباس نبود؟من از این عکس میفهمم که تو شرایط سخت آدم باید مخشو درست به کار بگیره.لباسشو درمیورد طرفو نجات می داد هههه

  • مهدی
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 22:36:45
    پاسخ
    5 0

    اون اره تنها ابزاریه که کمک میکنه بتونه به اون فرد کمک کنه و بالا بکشتش.

  • ایرانی
    دوشنبه 6 آبان 1392 - 13:34:05
    پاسخ
    0 0

    اون که پایینه، ایرانه. بالاییه هم آمریکا و دوستاش هستن

  • بی نام
    چهارشنبه 8 آبان 1392 - 11:26:41
    پاسخ
    0 0

    همانی را که کمر به نابودی اش بستی باعث نجاتت است مثال «چوب» که هیزم شکن همه را با همان اره بریده و قطع کرده است و حالا که خودش از هر کمکی قطع امید کرده است به دسته چوبی اره امید بسته است. دقیقا مثال این کمک خواستن از آن که کمر به نابودی اش بستی است

  • چه فرقي ميكنه كي؟
    چهارشنبه 8 آبان 1392 - 16:16:18
    پاسخ
    0 0

    اول اين كه جايي كه شاخه ازآن بريده شده درتصويرنيست يعني شاخه درجاي ديگري بريده شده وربطي به سقوط طرف نداره ،پس بالايي عامل سقوط نيست وميخوادكمك كنه . يعني ميشه بانيت خوب ازابزاربدهم استفاده خوب كرد.

  • بی نام
    دوشنبه 13 آبان 1392 - 11:23:22
    پاسخ
    1 0

    این وضعیت ما ایرانیهاست که افراطیون به جای کمک اره میدن دست مردم تا تنها شاخه ایکه به اون وصلند ببرند.

  • روحي
    دوشنبه 13 آبان 1392 - 13:00:37
    پاسخ
    0 0

    در زمان مشكلات دوستي وجود ندارد كه دستتو بگيره كه هيچ كاري ميكنن تا بري ته چاه

  • مدهوش
    پنجشنبه 16 آبان 1392 - 11:37:38
    پاسخ
    0 0

    پدر بزرگواریکه با اره شاخه درختی که می تونسته نگهش داره رابریده و اره را به پسرش میده وخودش میره ته دره اگه کارگردان مواظبش نباشه

  • محسن
    پنجشنبه 16 آبان 1392 - 13:07:49
    پاسخ
    1 0

    اره دست خودشو نمیبره !!!؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x