ایرنا نوشت:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با ایجاد شبکه ملی اطلاعات، اینترنت بین الملل قطع نمی شود، بلکه یک شبکه جامع پر سرعت در سراسر کشور مستقر می شود که می تواند بسیاری از نیازهای مردم در فضای مجازی را تأمین کند.
محمود واعظی روز یکشنبه در برنامه تلویزیونی کنکاش که از شبکه جهانی جام جم پخش شد، اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات یکی از اولویت های وزرات ارتباطات است . 
وی افزود: این شبکه پر قدرت و با سرعت بالا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و به واسطه آن می توانند به تمام امکانات سایت هایی که در داخل میزبانی می شوند یا از طریق این شبکه با شبکه های بین المللی در ارتباط هستند دسترسی داشته باشند. 
وی افزود: در عین حال در صورتی که اطلاعات مورد نیاز مخاطبان در این شبکه موجود نباشد. می توانند از طریق اینترنت به منابع دیگر جهانی دسترسی پیدا کنند. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص سالم سازی فضای مجازی با بیان این که این موضوع از دو منظر قابل توجه است،اظهار داشت: توسعه زیرساخت ها به منظور بر طرف کردن نیازهای مردم از طریق افزایش پهنای باند داخلی و بین المللی یکی از موضوعات مورد توجه در این حوزه است. 
واعظی ادامه داد: از سوی دیگر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به منظور ارایه سرویسی که مردم بتوانند از طریق آن همه نیازهای خود را با سرعت بالا مرتفع کنند از دیگر برنامه ها در این حوزه است. 
وی خاطر نشان کرد: تصمیم بر آن است تا با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند دو مگا بایت بر ثانیه برای خانه ها تأمین شود. 
واعظی با اشاره به مباحث مد نظر مقام معظم رهبری در این حوزه تصریح کرد: اینترنت و فضای مجازی ابزار بسیار خوبی برای پیشرفت و ارتقای آگاهی محسوب می شود ، اما در این میان برخی آسیب ها از طریق مشکلات غیر اخلاقی و سایت های مجرمانه ای که به دنبال برخورد های ضد دینی هستند نیز وجود دارد. 
وی در خصوص نحوه برطرف کردن این مشکلات گفت: از طریق تولید محتوا می توان برخی از مسائلی که در حوزه های اقتصادی فرهنگی اجتماعی و سیاسی به وجود می آید را برطرف کرد. 
وی افزود: اما در آن حوزه مانند سایت های غیراخلاقی که کانون های خانواده را هدف گرفته اند می بایست از لحاظ فنی زمینه ای را فراهم کنیم که این سایت ها از دسترسی خانواده ها به دور باشند. 
واعظی تأکید کرد: البته این محدودیت نباید موجب کاهش سرعت دسترسی و یا محدودیت در دسترسی به سایت های مجاز علمی و تجاری شود. 
وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با تلاش های دردست انجام امیدواریم طی ۱۸ ماه آینده فعالیت های خوبی در این حوزه عملیاتی شود. 
واعظی با بیان این مطلب که امروزه شاهد افزایش سرعت رشد اینترنت در دنیا هستیم، گفت: تکنولوژی در این حوزه به سرعت تغییر می کند و دو ماه غفلت موجب می شود یک نسل از تکنولوژی عقب بیفتیم. 
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عشق احمدی نژاد IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    37 7
    18 ماه . الکی قول چرا میدین .؟ بگین خب نمیشه دیگه خبر تازگیا بازم نظراتمو نمیزاری بعدش میگی نظرات کتربران
  • بهمن IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    52 2
    چرا می خواهید چرخ را از اول اختراع کنید ؟ چرا اینهمه هزینه بیهوده از بیت المال می کنید ؟
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    45 3
    اینترنت قطع بشه یا نشه هیچ فرقی نمیکنه ! 18 ماه که خوبه، شما بگو 18 سال ! چشمم آب نمیخوره !
  • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    58 1
    300 هزار تومن دادم اینترنت یک مگ نا محدود گرفتم خیر سرم بعد می بینم سرعت دانلودم 50 کیلوبایت هست . بابا تو رو خدا در این اینترنتتون رو ببندید خیالمون راحت بشه . افغانستانی که 20 سال تو جنگ بود و 12 سال هست تازه یه ذره آرامش به خودش می بینه سرعت اینترنتش 3 یا 4 برابر ماست . حرف از کشورهای حوزه خلیج فارس که دیگه عمرا نباید بزنیم .
    • محمد A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      1 12
      توقعت بيجاست خب. نت 1 مگابيت در ثانيه يعني 64 كيلوبايت سرعت . بايد توقع نت بالاي 10 مگ با قيمت پايين رو داشته باشي. ضمن اينكه مطمئناً واسه دانلود موارد نقض كننده كپي رايت اين سرعت رو لازم داري . ژاپن سرعت نت اش 1000 برابر ماست ولي اگه 1 آهنگ 3 مگي رو بدون رعايت كپي رايت دانلود كنن 2 سال زندوني داره. پس در اين موارد جايي رو با جاي ديگه اينجوري مقايسه نكن يا اگه مقايسه ميكني منصفانه تد و جامع تر مقايسه كن.
  • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    4 1
    2 مگابایت؟؟؟گمان کنم ایشون 2 مگابیت منظورشون بود.هر کدام که باشد باز هم بسیار بسیار پایین است...اینترنت ایران باید دست کم 100 مگابیت باشد.
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    7 0
    از همون موقع که گفتین "مگاهرتز" فهمیدم هیچ آبی از شما هم واسه ملت گرم نمیشه
  • بی کس IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 0
    آقای وزیر لطفا شماره 2828 را یکبار بگیرید ببینید چه میگذره تو زیرمجموعتون
  • محمد IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 0
    عمیقا به این فکر میکنم پولی که بابت اینترنت از ما میگرن حلاله ؟
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 0
    تا 18 ماه دیگه دنیا کجا و ما کجا؟! واقعن مسئولین کارآفرینی میلیاردی میکنن برای هیچ!!!!!!!!!!
  • ایرانی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    4 0
    وقتمونو تلف می کنیم بخدا در این اینترنتو باید گل گرفت همش قطعی داره سرعت پایین اعصاب خورد کن شبکه ملی هم بیاد که دیگه هیچی کلا ارتباط با دنیای خارج قطع میشه
  • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 0
    امیدی به شما نیست. دوستان چند سال دیگه خواهند دید که سرعت اینترنتشون (سرعت اینترنت نه اینترانت) همینه که هست.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    2 0
    آسیاتک مشهد با اجازتون همین الان اینترنت قطعه. فقط سایتهای داخلی باز میشه!
  • محمد A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 0
    اگه نمیخواد اینترنت جهانی قطع یا محدود بشه پس چرا اینهمه دارید خرج میکنید واسه اینترنت ملی؟ اگه واسه ما دل میسوزونید و میخواید سرعت و بالا ببرید خوب همینی که هست رو سرعتشو بالا ببرید. سرعت بالا داشته باشیم اما سایت درست حسابی نداشته باشیم واسه دانلود چی میخوایم کنیم.ماشالله هم که دانلود همه چی تو ایران جرمه. بعد من شنیدم که بعد از اینترنت ملی قراره بعضی از پرت ها بسته شه. اینجوری خیلی از سایت ها که رو هاست های خارجی هستن از دسترس خارج میشن
  • علی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    3 0
    شما اگر بگی 180 سال هم ما قبول می کنیم
  • hamid A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    2 0
    آقا همی الان اینترنت من ملی شده!! فقط سایت های ایرانی وارد میشه !! مبین نت دارم.
  • حسین A1 ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    2 2
    ماکه اینهمه سال به قبلی ها وقت دادیم....خب حالا 18 ماه هم به ایشون وقت میدیم....کار دیگه ای به جز صبر از دست ما مردم بر میاد؟
  • حمید IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    1 0
    یعنی حدودای انتخابات مجلس؟!