سه شنبه 30 مرداد 1397
سه شنبه 2 مهر 1392 - 07:32:25 چاپ

معاون فرهنگی سپاه: شاید مصلحت این باشد که پیگیری دریافت غرامت از عراق به آینده موکول شود

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - معاون فرهنگی سپاه معتقد است که ورود به موضوع دریافت غرامت از عراق در شرایط فعلی که مردم این کشور تحت مظلومیت و فشار هستند، چندان به مصلحت نیست.

حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گوبا خبرگزاری خبرآنلاین در واکنش به اینکه برخی از فرماندهان سابق نظامی بیان می کنند که هنوز ناگفته هایی از جنگ تحمیلی وجود دارد، گفت:در این باره باید بین بخش سیاسی و هنری تفکیک قائل شد. هنوز بسیاری ازحقایق در این زمینه وحود دارد که در قالب هنر و ادبیات باید به نسل های جدید منتقل شود. چرا که خیلی از این خاطرات مکتوم است و متاسفانه هنر درخدمت دفاع مقدس به طور کامل قرار نگرفته است. ما هنوز گنجینه نهفته ای داریم که آشکار نشده است.
وی در این زمینه افزود: اما در بخش سیاسی در خصوص ادامه دفاع، توقف جنگ و پذیرش قطعنامه 598 به نظر نمی رسد ناگفته ای باقی مانده باشد. بسیاری ازموضوعات مربوط به جنگ، در این سال​ها از سوی کسانی که به طور مستقیم در آن سال​ها مسئولیت داشته​اند ،بیان شده است.
مقدم فر در این خصوص تاکید کرد: البته نقص هایی درمیان بعضی از تحلیل​هایی که از سال​های دفاع مقدس بیان می شود، وجود دارد.
معاون فرهنگی سپاه پاسداران در خصوص ارزیابی اش از پیگیری بندهای مختلف قطعنامه 598 در دولت​های مختلف و اینکه آیا اکنون زمان مناسبی برای پیگیری این مساله است، اظهار داشت: صحنه امروز عراق و مشکلاتی که همچنان این کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، شاید ظرفیت پیگیری این امر را نداشته باشد.
وی با بیان اینکه مردم مظلوم عراق بعد از خروج اشغالگران هم هنوز با ناامنی دست و پنجه نرم می کنند، گفت:درست است که از نگاه حقوقی، از عراق طلب داریم ولی آرمان​ها و اعتقادات ما اجازه نمی دهد بدون توجه به شرایط کنونی و مظلومیت مردم عراق و آنچه آمریکایی ها برای آنان بوجود آورده اند، حقوق قطعی خودمان را پیگیری کنیم.
مقدم فر، تصریح کرد: عراق امروز هم پیمان ما است و دوستی استراتژیک با جمهوری اسلامی ایران دارد. شاید مصلحت این باشد که پیگیری موضوع دریافت غرامت از عراق به آینده موکول شود.
معاون فرهنگی سپاه پاسداران همچنین در پاسخ به برخی اظهار نظرها درباره حضور سپاه در اقتصاد کشور و رقابت با بخش خصوصی، اظهار داشت: سپاه به هیچ پروژه ای که بخش خصوصی توان حضور در آن را داشته باشد، وارد نمی شود.
وی با بیان اینکه استراتژی سپاه حضور در یک سطح کلان، ملی و استراتژیک است، خاطر نشان کرد: از این جهت، رقیب سپاه شرکت های خارجی هستند. در همه دولت​های گذشته هم سپاه بر اساس ضرورت و نیاز با درخواست دولت​ها وارد پروژه های اقتصادی شده است. نتیجه آن هم موفقیت های پی در پی در عرصه ملی و بازگشت سرمایه به داخل کشور است به جای ریختن آن به جیب شرکت​های خارجی.

/29212

61 دیدگاه
  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 07:49:04
    پاسخ
    244 4

    ای برادر باید بکوشیم با این همه کارهای عمرانی که درعراق کردیم آنها از ما غرامت جنگی نخواهند تا به حال که چنین بود

    • مریم
      سه شنبه 2 مهر 1392 - 11:55:47
      18 0

      عراق نفت بسیار زیادی دارد..........این غرامت حق مردم محروم خرمشهر است ..........این غرامت حق شهرهای ویران و جنگزده ماست .........مصلحت است خرمشهر بعد از این همه سال هنوز جنگزده باشد؟؟؟؟؟؟؟؟...........این غرامت بیت المال مردم ایران است.............ارث پدری نیست که یک نفر از طرف خودش تصمیمی بگیرد ...........عراق صادرات نفت زیادی دارد.............عراق چاههای نفت بسیاری دارد.................واقعا مظلوم تر از میدم ایران وجود ندارد.

    • یک ایرانی
      سه شنبه 2 مهر 1392 - 11:57:40
      13 0

      صحبتهایی در عراق شده که گویا ما باید به اونها غرامت دهیم . اگر هر چه زودتر غرامت خود را نگیریم عراقیها طلبکار ما می شوند! ما غرامت خود را می خواهیم.

    • بی نام
      سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:24:19
      11 0

      خواهشا همین جور که بدون مصلحت اندیشی با آمریکا و اسرائیل برخورد میکنیم با بقیه هم همین جوری باشیم. امام علی حاضر بود دست دختر خودش رو هم سر بیت المال قطع کنه

  • علی
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 07:54:35
    پاسخ
    235 3

    این روش برخورد ناشی از سیاستهای غلطی است که بعد از سقوط صدام تو کشورمون پیش گرفته شد، کشور دوست و همسایه و متحد منطقه ای هستیم درست، چه ربطی به دیر گرفتن یا نگرفتن غرامت جنگی داره؟؟؟ مگه کشورهای دیگه دوست نبودن که غرامتشون رو گرفتن یا مگه با کشور ما همین جوری تو دنیا برخورد میشه؟ دمتون گرم . . .

    • بی نام
      سه شنبه 2 مهر 1392 - 11:19:14
      3 0

      بعد از جنگ جهاني دوم فرانسه و آلمان غربي كه رفيق جون جون هم بودند ولي فرانسه خسارتش را تمام وكمال از هر دو آلمان گرفت

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 08:03:10
    پاسخ
    260 4

    چطور مصلحت نیست که از نظر اقایان با امریکا مذاکره شود ولی مصلحت هست که غرامت از عراق به اینده موکول شود ملت زیر بار تحریم و فشار اقتصادی کمرش خورد شده

    • بی نام
      سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:20:17
      3 0

      انصافا راست میگه. فکر کنید اگر این پول در دولتهای نهم و دهم وصول شده بود مثل پول نفت تا حالا بدون تاثیر در زندگی بنده و جنابعالی تصعید شده بود! الان شاااااید بشه اسمشو گذاشت سرمایه گزاری برا آینده!!!!

  • مسعود
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 08:05:58
    پاسخ
    207 5

    1-اگه نگرفتن غرامت مصلحت است آیا مصلحت نبود 6 سال جنگ را ادامه نمیدادیم ؟ 2- البته الان بحث نگرفتن نیست بلکه طرف غرامت را قبول ندارد فردا پس فردا ما باید غرامت پرداخت کنیم ! 3- در ضمن شما در این در این خصوص مسئول نیستی

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 08:27:26
    پاسخ
    228 3

    جناب آقاي مقدم فر، از اتمام جنگ بيش از 25 سال گذشته، اون آينده اي كه صحبت مي كنيد بالاخره كي سر مي رسه؟!!!!

    • بی نام
      سه شنبه 2 مهر 1392 - 10:14:55
      161 1

      باید نظر مردم اعمال و حاکم باشه و نه نظر کسی دیگه . مردم میخوان که قرامت دریافت بشه . پس دریافت کنید . یعنی کمتر از کویت هستیم ؟؟؟؟؟؟؟؟

  • مجتبی.
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 08:29:42
    پاسخ
    183 3

    از کیسه خلیفه حاتم بخشی نکنید ما حقمان را تا دلار آخرش میخواهیم .

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 08:30:03
    پاسخ
    39 30

    همين كه اين قضيه رو مطرح كردين عجيب و اميدوار كنندست

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 08:30:38
    پاسخ
    202 2

    عراق بيش از 1000 ميليارد دلار به ايران خسارت زده اون موقع شما دم از مصلحت مي زنيد؟!!!

    • بی نام
      سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:26:50
      0 3

      ها؟ كل ساخت و ساز ايران اينقدر نيست،

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 08:34:45
    پاسخ
    168 2

    معاون محترم فرهنگي سپاه، مصلحت به چه قيمتي؟!! خون 500-600 هزار نفر شهيد كافي نيست؟!!

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 08:37:52
    پاسخ
    137 2

    اين غرامت بيت المال مردم ايرانه و كسي نمي تونه از اون بگذره يا بذل و بخشش كنه. فرقي هم نمي كنه كه اون كشور الان دوست و برادر ما شده يا نه!!

    • بی نام
      سه شنبه 2 مهر 1392 - 17:58:44
      1 0

      این مبلغ در مقابل کمکهای ایران به کشورهای سوریه لبنان فلسطین وکشورهای افریقا چیزیی نیست اما من برای ثبت نام فرزندم به مدرسه ودانشگاه در مضیقه باشم

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 08:40:04
    پاسخ
    120 2

    آقاي مقدم فر عزيز، اون مصلحتي رو كه شما ازش حرف مي زنيد اگه جاهاي ديگه هم ازش استفاده مي كرديم الان وضعيت كشورمون اينجوري نبود!

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 08:50:28
    پاسخ
    103 2

    من مخالف نظر شما هستم مگر ما با کویت چه فرقی داریم اونها غرامت گرفتند تو مجامع عربی هم مخالف ما هستند اینها را برای ماتوجیح کنید

  • ساره
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 08:51:22
    پاسخ
    96 2

    عجِّیبه !!!!!یعنی چون روابط حسنه ست نباید غرامت بگیریم؟چه مصلحتی؟ در همین شرایط عراق به کویت غرامت میده بعد ما باید به این فکر کنیم که یه وقت دوست وهمسایه عزیز تحت فشار نباشه.برادر شما غرامتت رو اعلام کن پیگیری هم کن اون دیگه مشکل عراقه که الان بتونه بده یا نه.....

  • بهمن
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:18:10
    پاسخ
    133 2

    برادر جان ! لطفاً از جیب خودتان ببخشید نه از جیب این ملت بیچاره !

  • بهمن
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:24:10
    پاسخ
    115 6

    واقعیتش اینه که قدرت و توانایی وصول غرامت جنگ را از عراق نداریم چون کسی در دنیا قبولمان ندارد .

  • کمیل
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:24:35
    پاسخ
    99 3

    مصلحت چه کسی ؟ آیا مردم مظلوم ایران تحت فشار نیستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:26:53
    پاسخ
    97 3

    کاش بعضی از دوستان مشکلات مردم خودمان رو هم میدیدند و دایه مهربان تر از مادر برای عراق نمیشدند. چرا ما نباید از کشوری که در حال حاضر صادرات نفتی بیش از ما دارد (با جمعیت کمتر) و تا به حال چند میلیارد دلار به کویت بابت غرامت جنگ پرداخت کرده است درخواست غرامت کنیم؟

  • ایرانی
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:30:31
    پاسخ
    96 7

    شما به فکر مردم عراق نباشید. وضع آنها از ما خیلی بهتر است!

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:34:21
    پاسخ
    76 2

    یعنی فعلا که این دولت عراق با شما هم گام است بیخیال حقوق ملت ، اگه روزی حکومتی آمد که خواستیم بر آن فشار بیاوریم این مطالبات را در خواست کنیم . فکر نمی کنید با گذشت زمان استیفای حقوق ملت سختر میشود

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:34:59
    پاسخ
    83 2

    "- معاون فرهنگی سپاه معتقد است که ورود به موضوع دریافت غرامت از عراق در شرایط فعلی که مردم این کشور تحت مظلومیت و فشار هستند، چندان به مصلحت نیست. " براي كويت مظلوم نبودند؟؟؟؟

  • مهاجر جنگی
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:35:58
    پاسخ
    7 63

    احساسات شما قابل توجه میباشد

  • بالوتللی
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:40:51
    پاسخ
    95 2

    شاید مصلحت این باشد که به جای روسه با آمریکا رابطه داشته باشیم ....عایا؟

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:41:06
    پاسخ
    83 2

    شما شاید تحت فشار نباشید ولی این را اگر نمیدانید ،بدانید که اکثر قریب به اتفاق مردم ایران نیز مظلوم و تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی میباشند که با یک نظر میتوان به آن پی برد.

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:41:42
    پاسخ
    94 2

    این مردم مظلومی که شما میگید همونایی هستن که با هر موشک که تو ایران میخورد شادی و پایکوبی میکردن

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:46:32
    پاسخ
    94 4

    ولی ما مردم مظلوم و تحت فشار ایران در مورد دریافت غرامت جنگی از کشور( متجاوز دیروز و دوست امروز)عراق رای و نظر دیگری داریم!!!!!!

  • منصور
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 09:52:10
    پاسخ
    104 3

    کشور عراق روزانه نزدیک به سه میلیون بشکه نفت صادر می کند ودرحال برنامه ریزی برای تولید بیش از 11 میلیون بشکه نفت است بیشتر همت خود را برروی استخراج از میادین مشترک با ایران گذاشته است کدام مصلحت ایجاب می کند ما درپی گیری برای دریافت غرامت تعلل ومسامحه کنیم ؟

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 10:00:07
    پاسخ
    108 7

    فکر میکنید اگر عراقیها از ما غرامت میخواستند اینطور در باره این مسئله فکر میکردند؟؟؟

    • بی نام
      سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:20:31
      5 0

      نه فقط ما باید دایه همه باشیم!!!! بابا غرامتمون رو می خوایم

  • معاون
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 10:02:20
    پاسخ
    113 7

    اقای معاون ما که وضع مالیمون مثل شما نیست که این چیزا برامون مهم نباشه

  • علی
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 10:07:08
    پاسخ
    58 3

    شاید مصلحت این نباشد

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 10:13:59
    پاسخ
    113 2

    در طول این مدت ( 30 سال ) پس چکار میکردید؟؟؟ الان مصلحت نیست! قبلا هم مصلحت نبود؟؟؟

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 10:36:18
    پاسخ
    2 5

    تهرانی ها حسابی شکمشان را صابون زده بودند که غرامت خرج شهرشان شود ولی حیف.

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 11:06:35
    پاسخ
    0 5

    قطعا مصلحت دو كشور از دريافت غرامت مهمتر است. حرف اين بابا درست است.

  • محمد
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 11:17:02
    پاسخ
    5 0

    همیشه ما باید باج بدیم .فرض کن شروع کننده جنگ ما بودیم آیا اونا از گرفتن غرامت میگذشتن؟ من چنین روحیه ای رو در کشورهای عربی سراغ ندارم.

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 11:55:06
    پاسخ
    4 0

    مصلحت کی نیست؟ مصلحت مردمی که در استانهای کردستان و کرمانشاه و ایلام و خوزستان همه هست و نیست آنها نابود شد؟یا مصلحت کسایی که هنوز پول مردم ایران رو خرج عراقی ها میکنن؟ من خودم دیدم که چطور عراقی ها گمرگ خرمشهر رو غارت میکردن .به قول معروف حساب حسابه ،کاکا برادر.

  • آرش
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 11:55:49
    پاسخ
    4 0

    درحال حاضر صادرات نفت عراق بیش از ایران است . می توان درچهارچوب سازمان ملل بطور اقساط دریافت کرد

  • مسعود
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 11:56:08
    پاسخ
    4 0

    بگذاريد وقتي قدرت گرفت طلب كنيد تا دوباره به ايران حمله كند مردم ما كه اصلا مظلوم نيستند با اين تورم صداشون هم در نمياد

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 11:58:04
    پاسخ
    4 0

    این غرامت حق مردم ایران است

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 11:59:06
    پاسخ
    4 0

    ایشون تا حالا خرمشهر سفر کردن؟ خرمشهر آباد دیروز محرومترین شهر امروز است.

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 11:59:46
    پاسخ
    3 1

    حداقل غرامت راتعیین کنید بعدببخشید

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 11:59:47
    پاسخ
    1 3

    دوستان انقدر جوش نزنید بالفرض که غرامت هم گرفتن چیش به من و شما میرسه؟

  • م ب
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:00:13
    پاسخ
    8 0

    فرمانده کل قوا فرمودند: لزومی نیست سپاه در عرصه سیاسی پاسداری کند... ظاهراً برخی فرمان پذیر نیستند

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:21:58
    پاسخ
    5 0

    نظر سنجی کنید . نظر مردم مهم است . چون غرامت حق تک تک ماست . من که می خواهم تا دلار آخرش را هم می خواهم.

  • محسن
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:24:01
    پاسخ
    7 0

    بدبختی همه جوامع از زمانی شروع میشه که حقیقت رو قربانی مصلحت میکنند حالا اینکه این مصلحت رو کی باید تشخیص بده بماند.

  • مصلحت اندیش
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:25:38
    پاسخ
    5 0

    به نظر من حرف بسیار درستی زده این بنده خدا ما عوام هستیم اینا سطح فکرشون دوبرابر ماهاست شایدم سه برابر اینم میره کنار طلاهایی که از روسیه مصلحت نبود بگیریم و سامانه اس سی صد که مصلحت نیست دنبال شکایتمون باشیم یباید صبر کنیم یه صدام دیگه رو کار بیاد و بهمون حمله کنه بعدا بریم سراغ غرامت جنگ البته اگه مثل امریکا و کانادا و انگلیس اموالمون رو توقیف نکنند میدونید که فعلا ما ایران رو ول کردیم داریم عراق رو میسازیم

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:27:40
    پاسخ
    6 0

    فکر میکنی در زمان جنگ تمام بلاها را صدام سر ملت ما آورد نه....همون هایی که هله هله میکردن وقتی بسیجی رو لای تانک میزاشتن همین عراقی هایی هستن که الان تو عراق زندگی میکنن از آسمون که نیومدن ...بخدا قابل ترحم نیستند

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:29:45
    پاسخ
    5 0

    دوستي استراتژيك چه صيغه ايه؟!! از كجا ميدونيد پس فردا كه نوري مالكي رفت كنار نفر بعدي بخواد با شما اين دوستي استراتژيك! رو ادامه بده؟!! همه كشورها دنبال منافع ملي خودشون هستند ما هنوز دنبال دوستي استراتژيك (اون هم بخاطر رسوندن منفعت به ديگران) هستيم!

  • جنگزده
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:38:43
    پاسخ
    4 0

    ((شاید مصلحت این باشد که پیگیری دریافت غرامت از عراق به آینده موکول شود))شاید هم نباشد.نظرات را بیشتر مطالعه بفرمائید.این غرامت سهم عموم ملت زیان دیده است و مصلحت آن به وسیله چند شخص معلوم نمیشود

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 14:02:35
    پاسخ
    13 0

    ملت غرامتشو ميخواد. به احترام خون شهدامون

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 15:20:11
    پاسخ
    10 0

    احتمالا هیچ وقت این مصلحت در ست در نیاید.

  • بی نام
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 19:43:28
    پاسخ
    4 0

    خبـــــــــــــــــرآنلاین ما غرامت خود را از عراق می خواهیم . لطفا به مسولان بگو ................عراق خیلی نفت دارد.

  • حسن ستارپور
    سه شنبه 2 مهر 1392 - 19:57:10
    پاسخ
    4 0

    آقای محترم! مصلحت اندیش دولت و مردم کویت بودن و نه افرادی مثل شما . بعد از جنگ عراق علیه ایران که صدام و عراق به کویت حمله کرد بلافاصله تا دینار آخر غرامت و خسارتشون رو از عراق گرفتن و نه اینکه بعد از 25 سال بگن به آینده موکول میشه

  • بهرام دانايي
    دوشنبه 6 آبان 1392 - 22:06:08
    پاسخ
    0 0

    غرامتو ازعراق بگيريد اين حق ملت ايران است

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین